از «ما» اجازه گرفته‌اید که در نمازخانه نماز می خوانید؟!

گروه اجتماعی الف،   3990616090 ۸۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
از «ما» اجازه گرفته‌اید که در نمازخانه نماز می خوانید؟!

 «کتک خوردن یک جوان در متروی تهران به خاطر خواندن نماز». این خبری بود که روز ۲۵ مرداد در رسانه‌ها و به نقل از نماینده دشتستان در مجلس منتشر شد.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی  در گفت‌گو با یکی از خبرگزار یهای کشور گفته بود: « هفته جاری یک جوان به خاطر خواندن نماز در یکی از ایستگاه‌های مترو از سوی مسئولین مترو مورد ضرب و شتم قرار گرفت».

از شما چه پنهان ما هم اول این خبر را باور نکردیم و فرض را بر این گرفتیم که شاید این جوان با اصرار و پافشاری بر انجام کاری غیر معقول یا نوعی دفاع بد از دستورات دینی به بهانه نماز خواندن موجبات بر هم زدن نظم ایستگاه مترو مذکور را فراهم آورده است اما اطلاعیه دیروز( شنبه) مترو پس از چند هفته و تاکید بر خطای ماموران ایستگاه مترو در برخورد با جوان یاد شده نشان داد که ماجرا اینطور نبوده و طبق معمول موضوع خودخواهی و قدرت نمایی های جاهلانه برخی متصدیان امور در این زمینه مطرح بوده است! 

در توضیح نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران در این خصوص خطاب به حجت الاسلام صادق زاده مشاور شهردار و رئیس مرکز فعالیت های دینی آمده است:

«در تاریخ ۱۴/۵/۹۹ مسافری جهت اقامه نماز به ایستگاه شهید بخارایی مراجع کرده و پس از اقامه نماز و خروج  از ایستگاه، متصدی مسافری لزوم اخذ اجازه جهت استفاده از نمازخانه ایستگاه را به خطاب به مسافر محترم یادآور می‌شود که در ادامه، بحث از سوی دو نفر از کارکنان ایستگاه با مسافر تداوم یافته و متأسفانه موجب عدم رعایت شئون و احترام مسافر و عدم رعایت اصول تکریم ارباب رجوع گردید. با توجه به اینکه پس از بررسی اسناد و مدارک و... خطای مذکور از سوی دو نفر از کارکنان ایستگاه محرز گردید با خاطیان برخورد قانونی صورت گرفته و ضمن دعوت روابط عمومی شرکت از ایشان، مراتب عذرخواهی از مسافر مذکور نیز حضوراً انجام شد.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «شرکت بهره‌برداری جهت اهتمام به انجام فرائض دینی خود را مقید و مؤظف می‌داند و رفتار و خاطی سهوی این کارکنان نیز ناشی از کم تجربگی و غرور کاذب بوده و تذکرات لازم و جدی به ایشان داده شد».

هر چند در نامه مسوولان مترو به صراحت به این اشتباه اعتراف و عذرخواهی شده و این خود قابل توجه است اما نکته عجیب در این میان آن است که ماموران ایستگاه یاد شده از کجا به این نظر رسیده اند که برای استفاده مسافران از نمازخانه نیاز به کسب اجازه از ماموران است؟!

 و از آن هم مهم تر این است که چرا باید حتی چنین موارد آشکار وبدیهی را به ماموران مترو گوشزد کرد؟ اینکه متاسفانه در کشور ما رفتار سازمانی مناسب آموزش داده نمی شود (چیزی که در نامه مسوولان مترو نیز به‌ درستی به آن اشاره شده) مانع از آن نیست که ماموران سازمانی برخورد موقر و مناسبی با مراجعان  را در پیش بگیرند. 

به نظر می رسد آنچه باعث این قبیل بی حرمتی ها به مسافران یا به طور کلی ارباب رجوع در هر زمینه ممکنی می شود جدا ازموضوع آموزش ندیدن رفتار درست سازمانی، به احساس قدرت و گشادگی دست و بال کارکنان سازمان های یاد شده باز می‌گردد که در صورت برخورد به موقع و مناسب با این روحیه رفته رفته قابل اصلاح خواهد بود . 

ماموران و کارمندان و کلیه کسانی که در سطوح مختلف در ادارات و نهادهای حاکمیتی حضور دارند باید این حقیقت را به خوبی درک کنند که وظیفه آن ها خدمتگزاری به مردم است و هیچ خدمتگزاری حتی در قدرتمند ترین نهادهای حاکمیتی حق امر و نهی شخصی و زورگویانه به مردم را ندارد.

جدای از این موضوع شایسته است که مسوولان مترو با یک بررسی میدانی تعداد نمازخانه ها و کیفیت و گنجایش آنها را نیز ارزیابی کنند. برخی گزارش های مردمی که بعضا در رسانه ها نیز منتشر شده حاکی از مناسب نبودن این فضا و عدم تفکیک نمازخانه خانم ‌ها از آقایان است که خود محل اشکال جدیدی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۶۵۲۷۱۳:۲۲:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
هر چیزی جایی و مکانی دارد
ناشناس۱۵۸۶۶۴۳۱۴:۲۳:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
خب بنده خدا رفته نماز خانه نماز خونده دیگه !
ناشناس۱۵۸۷۵۳۲۰۸:۰۵:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
از «ما» اجازه گرفته‌اید که در نمازخانه نماز می خوانید؟!؟؟؟ یعنی مثلا چقدر غیرمنطقی چقدر عجیب چه فاجعه ای اصلا مگه برای نماز خوندن باید اجازه گرفت در مملکت اسلامی واویلا. خب عزیزم اون دو تا کارمند بیچاره هم سر خود که جلو طرف رو نگرفتن مامور بودن و معذور. خونه باباشون که نبوده. ایستگاه مترو بوده این ها هم وظیفه شون این بوده که یه چیزهایی رو کنترل کنند از شانس بدشون گیر یه بچه .. .. افتادند. نامرد اون مدیرها و بالاسری هاشون هستند کا تا جو بر می گرده علیه شون پشت زیردست هاشون رو خالی می کنند و اون کارگر و کارمند بدبخت میمونه و توبیخ و اخراج و تنبیه. اگر هم به وظیشون عمل نکنن و یه سر سوزن از اونجا کم بشه یقه همین بیچاره ها رو میگیرن که شما به وظایفتون عمل نکردین.
ناشناس۱۵۸۶۶۹۱۱۴:۵۵:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
حالا انگار چه اتفاقی افتاده ! حالا بر فرض که طرف ، کتک هم خورده باشه . چه اشکال داره ؟ ای کاش برای اقتصاد فلاکت بار .. مملکت و وضعیت وحشتناک معیشتی مردم هم تا این حد وقت میگذاشتید .
ناشناس۱۵۸۷۲۶۵۲۲:۴۰:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
چه ربطی داره؟
ناشناس۱۵۸۷۵۶۸۰۸:۵۳:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
متاسفانه مشغول کردن مردم به اقتصاد و معیشت موجب شده از تمام حقوق انسانی خود چشم پوشی کنیم و فقط بدنبال یک لقمه نون باشیم !
000۱۵۸۷۵۷۰۰۸:۵۵:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
همه اینهمه فسادها و .. ریشه اش توی از بین رفتن اعتقادات در بین مسئولین هستش
ناشناس۱۵۸۷۹۸۹۱۴:۱۰:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اگر بگن یه دختری به خاطر کشف حجاب توی انظار عمومی از یه بسیجی کتک خورده هم همینو میگی؟
ناشناس۱۵۸۶۷۱۳۱۵:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
برای به جا اوردن واجبات خدا هم حد تعیین می کنید؟ هر وقت مزاحم تو شد بیا افاضه کن
ناشناس۱۵۸۶۸۳۰۱۵:۵۹:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
برای ادای واجبات نباید قوانین رو نقض کرد
ناشناس۱۵۸۷۲۱۸۲۱:۴۴:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
در نمازخانه نماز خونده، قوانین رو زیر پا گذاشته؟شما کاسه داغ تر از آش شدین؟خودشون ازش عذرخواهی کرده اند، شما قانون دان شدین؟
ناشناس۱۵۸۶۸۲۴۱۵:۵۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
خدایی چرا ما این‌قدر در تشخیص حق و دادن حق به یک انسان مشکل داریم؟ مردم دنیا انصافا توی برخی حوزه‌های اجتماعی از ما جلوترند. ببخشید، خودم را می گویم وقتی اتفاقی می‌افتد هر چی را به هم می‌بافیم.
عبدالله۱۵۸۷۴۴۳۰۱:۴۶:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
شكل ساده تر اين سؤال اين است؛ چرا تعداد ..ي از مستخدمان دولتي و حتي بخش خصوصي روحيه ضداجتماعي و ضد مردمي دارند. غفلت در اهميت روانشناسي در استخدام و نظارت بر روحيه ي مستخدمان در طول خدمت. شايد.! ! !
مهران۱۵۸۷۰۲۱۱۸:۱۹:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
یعنی واقعا شما ها دیگه کی هستید تا دیروز میگفتید حتما تو راه عبور و مرور نماز میخونده به خاطر همین کتکش زدن الان که رسما خود روابط عمومی مترو میگه تو نماز خونه بوده بازهم اینجوری حرف میزنید واقعا قوم بنی اسرائیل جلوی شما لنگ میندازه
ناشناس۱۵۸۷۰۸۲۱۹:۲۹:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اتفاقا این جوان هم همین کار رو کرده رفته در نماز خانه نماز خوانده.همینجوری یه چیز تو هوا می پرونی واسه خودت.لطفا یه کم فکر کن بعد حرف بزن
ناشناس۱۵۸۶۵۳۵۱۳:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
حالا اینها اولش است. بعدا نتایج بزرگتری درو خواهیم کرد
ناشناس۱۵۸۶۷۷۵۱۵:۲۷:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اگر میخ را برای این نسل سرگردان و بی هویت نکوبیم بیشتر گستاخ میشوند به نظر من آنهایی را که در سایت ها و علنا به مظاهر اسلامی توهین میکنند باید گرفت و آنقدر کتک زد .. .. .. تا بقیه همپالگی هایشان ببینند و غلط زیاد نکنند
ناشناس۱۵۸۶۵۳۶۱۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
هر کی میخواد نماز بخونه بره خونش وسط متروجای نماز خواندن و ریا نیست
آرش۱۵۸۶۶۱۰۱۴:۰۷:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دقت بفرمایید: نوشته در نمازخونه بوده نه وسط مترو!
ناشناس۱۵۸۶۷۰۴۱۴:۵۹:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
خوب نمازخونه هم وسط متروعه دیگه !
ناشناس۱۵۸۶۶۱۴۱۴:۰۹:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
وسط مترو‌ نبوده و نمازخانه ایستگاه مترو بوده.شما هم عقده های ضد دینی خودت رو ببر تو شبکه های دیگه خالی کن.
ناشناس۱۵۸۶۶۴۰۱۴:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
وسط مترو نماز نخوندن که باهوش. در نمازخانه مترو رفته نماز خوانده.
ناشناس۱۵۸۶۷۰۹۱۵:۰۱:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
خوب این جوان پاکدامن متقی تحصیلکرده نجیب .. ، میرفت خونه شون میخوند
ناشناس۱۵۸۷۲۴۰۲۲:۰۳:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
شاید تا برسه خونه نمازش قضا میشده.ضمنا به کسی ربطی نداره که بقیه کجا نماز میخونن.
ناشناس۱۵۸۷۳۲۴۲۳:۴۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دوست داره تو نماز خونه مترو نماز بخونه به شما ربطی داره برادر عزیز؟
ناشناس۱۵۸۷۱۰۴۱۹:۵۳:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
یه موضعی هست به نام قضا شدن نماز.....
ناشناس۱۵۸۶۵۴۴۱۳:۳۱:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
غالبا استفاده هایی غیر از نماز خواندن از نمازخانه ها میشود و بعضا استفاده های ناصواب . احتمالا متصدی مربوطه خاطره خوبی از استفاده مردم از نمازخانه مذکور نداشته است.
ناشناس۱۵۸۶۵۴۹۱۳:۳۲:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مبلغان مسیحی کلیسا آخرش با تند روی هایی که کردند مثل فروش خاک بهشت و..... کارو به جایی رساندن که امروز می‌بینید در خیلی از کشورهای مسیحی دین و ارتباط با خدا فقط روز های یکشنبه آن هم فقط داخل کلیسا انجام میشود منظور اینکه کاری نکنید که فردا روزی کار به جایی برسه که یک فردی که نماز می‌خواند مجبور باشد که مخفیانه نماز بخواند!!!!!
ناشناس۱۵۸۶۶۱۷۱۴:۱۱:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
کسی که ایمان قوی به خداوند داشته باشه از ترس مخلوقات ناچیز خداوند عبادت خدا رو مخفیانه انجام نمیده.
ناشناس۱۵۸۶۹۳۳۱۷:۰۵:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بهت پیشنهاد می کنم فیلم گویا گوست رو ببینی که راحت افاضه نکنی
ناشناس۱۵۸۶۹۸۱۱۷:۵۰:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اون بنده خدا که نماز خونده که یه آدم معمولی مثل من و شما بوده پس یعنی الان اون مامور مترو مبلغ دینی بوده!؟!؟
ناشناس۱۵۸۶۵۵۸۱۳:۳۶:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
سلام کدام سازمان دولتی در ایران نحوه برخورد با ارباب رجوع را یاد می ده که مترو دومیش باشه
ناشناس۱۵۸۶۷۸۶۱۵:۳۴:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
خدا نکنه کارت به مراکزی مثل شهرداری و ثبت و دادگستری و پلیس و دارایی و جاهای پر ارباب رجوع بیفته. خدایی میکنند برات. نهایت تحقیر شدن رو میبینی. یه ذره هم اعتراض کنی دیگه تا مدتها کارت گیره پیششون ..
علیرضا۱۵۸۶۸۵۹۱۶:۱۶:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دقیقا همینجوریه متاسفانه. در اکثر قریب به اتفاق ادارات و مراکز و نهادهای دولتی و ..، ارباب کسی ست که پشت میز نشسته و مراجعین هم مانند رعیت.
ناشناس۱۵۸۶۵۶۴۱۳:۳۸:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
در خیلی از ادارات و سازمانها (بخصوص مراکز علمی و پژوهشی) هم رفتار مناسبی با ارباب رجوع نمی شود. ولی کسی در مورد آنها اظهار نگرانی یا پیگیری نمی کند و فقط نگران نماز خواندن هستیم.
ناشناس۱۵۸۶۷۴۴۱۵:۱۵:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
یکبار برای همیشه دست از این به ظاهر "منطق" برداریم وقتی به چیز بدی انتقاد می شود نباید .. آن را با چیز بدتری مقایسه کنیم حداقل اگر با بهترینها مقایسه نمی شود با یک امر یا موضوع نسبتا خوب مقایسه کنیم مثلا اگر به بچه بگویید دستهایت رابشور و غذا بخور جواب بدهد داداشم با دستهای نجاستی خورد شما قانع می شوید وبه این بچه می گویید خیلی خوب عزیزم لازم نیست بشوری یا هردو کار را اشتباه تلقی می کنید اگر صد تا رژیم هم عوض شود رعایت قوانین همیشه واجب است وعدم رعایت آن به ضرر منافع عمومی است خود دانید
ناشناس۱۵۸۶۵۸۷۱۳:۵۳:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
تا آنجا که من شنیده ام، در ایران درب مساجد در ساعت معین باز می شود و تا مدت معین پس از نماز باید آن را ترک کنی، علتش نیز این است که محل اسکان بی خانمان ها نشود (نمی گویم این روال را قبول دارم و یا همه مساجد و کلیسا ها و معابد اینگونه اند، ولی خوب ایران این است)، نمی دانم نمازخانه مترو عمومی است یا برای کارکنان است، نمی دانم چه روشی برای استفاده از آن تعریف شده تا از تبدیل شدنش به خوابگاه (کسانیکه دانشجو بوده اند می دانند منظورم چیست) جلوگیری شود. و ده ها مورد دیگر! نمی گویم آنچه هست ایده آل است، نمی گویم حرمت نماز عمومی /خصوصی می شناسد، ولی حقیقت این است در شهری 8 میلیونی، که جزء 20 تا از بدترین شهر های جهان برای زندگی است، هزاران کودک کار و هزاران بی خانمان و هزاران معتاد دارد و با توجه به نرخ بیکاری دورقمی و جمعیت 8 میلیونی قطعا نزدیک به 1 میلیون بیکار دارد، قطعا نگهداری مکانی مفروش نیاز به تعریف فرایند استفاده دارد که نباید به افراد اجازه داد به بهانه حرمت نماز آن فرایند را بشکنند و نظم نیمه ای که وجود دارد نیز ایز بین برود. نماز حرمت دارد ولی وای به حال جامعه ای که در آن حرمت دستورات دینی بشود وسیله تبلیغاتی یا قانون شکنی.
ناشناس۱۵۸۶۸۱۴۱۵:۵۳:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
در این مورد فرق می‌کند. مترو وسیله‌ای است که ساعت‌های زیادی فعال است و افراد مدام در رفت و آمدند. اساسا نمازخانه را گذاشته‌اند تا افراد هر وقت خواستند نماز بخوانند. رویش هم تابلو زده‌اند که نمازخانه و ننوشته‌اند نمازخانه کارکنان.
ناشناس۱۵۸۶۹۹۲۱۸:۰۲:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اخوی این همه آسمون ریسمون به هم بافتن نداره که!!!! اولا از این همه نمیدونم نمیدونم معلومه که یا اینقدر اوضاعت خوبه که اصلا مترو استفاده نمیکنی یا اگر هم استفاده میکنی خیلی اهل نماز نیستی که در مورد نمازخانه مترو چیزی نمیدونی! دوما وقتی جایی برای کاری تعبیه میشه باید قوانین براساس اون نیاز تعیین بشه نه اینکه اون نیاز تابع قوانین باشه. مثلا نمیشه بگیم فقط یه ساعت خاص بلیط فروشی مترو کار کنه و بقیه ساعتها تعطیل باشه! ضمنا این بنده خدا طبیعتا قفل نمازخونه رو نشکونده بره داخل, در باز بوده رفته و هیچ قانونی رو زیر پا نگذاشته!!!!!! اگر موقع سوار و پیاده شدن, عبور از چراغ قرمز و مالیات دادن و .. اینقدر دقیق بودیم خیلی اوضاعمون بهتر از اینها بود!
ناشناس۱۵۸۷۰۰۳۱۸:۰۶:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
داداش درباره وقایع احتمالی نمیخواد نظر بدی, الان در مورد این اتفاق با توجه به اینکه شرکت مترو بعد از دوهفته بررسی گفته مامور ما مقصر بوده نظرت چیه!؟ آیا اون مسافر کار اشتباهی انجام داده!؟
ناشناس۱۵۸۶۵۹۰۱۳:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مترو که نماز خونه نداره نماز خونه کارمندان بوده رفته تو یک اتاق شروع کرده به نماز خوندن خوب نباید اجازه می گرفته!
ناشناس۱۵۸۶۶۲۱۱۴:۱۲:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
نمازخونه داره.احتمالا شما هیچوقت دنبال نمازخواندن در ابستگاه مترو نبودین.
ناشناس۱۵۸۶۶۳۱۱۴:۱۶:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اکثر ایستگاه ها نمازخانه دارد
ناشناس۱۵۸۶۶۸۵۱۴:۵۱:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بعضی از ایستگاه‌های مترو نمازخانه داره.
ناشناس۱۵۸۶۷۵۴۱۵:۱۹:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
داره من در برخی ایستگاهها خوانده ام حتی در نماز اول وقت امام جماعت هم داشته اند بعضی دستفروشها هم در یک قسمت مشغول استراحت بوده ویا حتی برخی خوراکی می خوردند(این مشاهدات مربوط به قسمت خانمها است)
امید۱۵۸۶۷۶۰۱۵:۲۱:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بسم الله الرحمن الرحیم اغلب ایستگاههای مترو نمازخانه دارند . اگر دقت کنی تابلو دارد نمازخانه .
ناشناس۱۵۸۶۷۶۷۱۵:۲۲:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
شما یا نمازخوان نیستید یا تمایلی به نماز خواندن در جاهای عمومی ندارید. به هر حال بیشتر ایستگاه های مترو نمازخانه دارند و من هر بار استفاده کردم چنین مشکلی پیش نیومده!
ناشناس۱۵۸۶۷۸۲۱۵:۳۰:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
شما اون زمان، اونجا تشریف داشتین؟!!! ؟
ناشناس۱۵۸۶۶۰۴۱۴:۰۵:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
وقتی اصلاح طلب ها مدیریت شهری و کشوری را به دست بگیرند این نتایج را هم دارد و عمدی هم نیست!
ناشناس۱۵۸۶۸۶۸۱۶:۲۲:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اینقدر اصلاح طلب و اصولگرا نگید، انسانیت و معرفت چیزیه که هدف اصلی همه ادیان بوده
ناشناس۱۵۸۶۶۲۷۱۴:۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
برو مسجد بخوان صوابش بیشتره...
ناشناس۱۵۸۶۸۰۶۱۵:۴۸:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اگر این حرف درست بود، جایی به اسم نمازخانه در ایستگاه‌ها دایر نمی‌کردند.
ناشناس۱۵۸۷۰۰۹۱۸:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
فکر کنم سال گذشته بخاطر کرونا مدرسه تون تعطیل بوده زیاد املا تمرین نکردی!! آخه ثواب درسته!
ناشناس۱۵۸۷۱۵۲۲۰:۴۷:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
فرزندم شما اول «ثواب» را درست بنویس بعد بیا کامنت بگذار
ناشناس۱۵۸۶۶۳۵۱۴:۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
حق با ایشان چون ایشان بسیجی و حزب اللهی هست اگر جوان معمولی بود کتک زدنش اشکالی نداره و ثواب داشت
ناشناس۱۵۸۷۰۱۲۱۸:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
یعنی فقط حزب الهی ها و بسیجیها نماز خون هستن! شما که عملا خیلیها رو بی نماز کردی!!!!
شلمانی۱۵۸۶۶۴۴۱۴:۲۴:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
برادر اگر نظارت نباشد آنجا هم پاتوق معتادان و فروشندگان دوره گردخواهدشد. دردعوا طرفین مقصربودند لابد.
ناشناس۱۵۸۷۰۱۶۱۸:۱۴:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
احتمالا تا حالا گذرت به نمازخونه مترو نیفتاده آخه اینقدر کوچیکه که به درد پاتوق نمیخوره ضمنا این آقا رفته نماز بخونه نه اینکه مواد مصرف کنه!!!!
ناشناس۱۵۸۶۶۶۶۱۴:۳۸:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
" جدا ازموضوع آموزش ندیدن رفتار درست سازمانی، به احساس قدرت و گشادگی دست و بال کارکنان سازمان" این فقط در مورد کارکنان مترو اتفاق افتاده ؟ مسلما نه عدم رفتار درست سازمانی و گشادگی دست وبال سازمان همان عدم رعایت حقوق شهروندی و رعایت آزادی های مصرح در قانون اساسی است که کسان دیگر و در سازمانهای و جایگاههای بسیار بالاتر بدان دست می زنند و نتیجه این بد آموزی به کارکنان جزئی مترو سرایت کرده که به نماز خواندن در نمازخانه مترو هم گیر میدهند
ناشناس۱۵۸۶۶۶۸۱۴:۴۰:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
حتما رفته نماز بخواند وبعدش هم یک خواب ویاهمان قیلوله تا آرامش بگیرد درضمن ما درکشور مساجد زیاد داریم الا ماشالله اوایل وتا دهه70تا توانستند مسجد ساختن ولی مسجدی نساختن اونایی که مسجدی بودن را هم فراری دادن درهمین مترو نهایت نهایت روزی 5نفرداخل نمازخانه نماز نمیخواند
ناشناس۱۵۸۶۷۱۹۱۵:۰۴:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
نگهبان ومامور ها اغلب بد رفتارند
نگهبان خوش اخلاق خوب رفتار۱۵۸۶۸۲۷۱۵:۵۶:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اگه بدرفتار نباشن تو و امثال تو میرید روی ریل نماز میخونید
ناشناس۱۵۸۶۷۲۶۱۵:۰۷:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
کاش در یکی از سالنهای مترو هم دستشویی بود هم نمازخونه و اینکه مسئولین مترو بگذارند مردم استفاده کنن و نگن دستشویی برای ما پرسنله و به این مشکل به طور جدی رسیدگی شود
ناشناس۱۵۸۶۷۵۳۱۵:۱۹:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
سلام الان نمازخانه مترو ترمینال جنوب با این همه ارباب رجوع درصبح تعطیل است از یکی ازمسئولین مترو سوال کردم گفت تمام نماز خانه هاتعطیل است مملکت اسلامی شهرداری اسلامی
ناشناس۱۵۸۶۸۰۵۱۵:۴۷:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
باید مسئولان مترو (و دوایر مشابه) موظف باشند این موارد را (به هر نتیجه‌ای که منجر می‌شود) به مسئولان بالاتر شرکت گزارش کنند و بگویند که چنین و چنان شده و مثلاً رضایت فلان ذی‌حق هم اخذ شد و ماجرا پایان یافت. این‌جا زد و خورد هم رخ داده ولی هیچ‌کس صدایش را درنیاورده تا از بالا اقدام کنند!
سینا۱۵۸۶۸۳۲۱۵:۵۹:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مگه مترو مسجده؟ کسی که برای یه نماز خوندن این همه قشقرق بپا میکنه نمازش اصلا" قبول نیست نماز خوندن با امر به معروف فرق داره
ناشناس۱۵۸۷۲۴۹۲۲:۱۶:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مگه فقط تو مسجد نماز میخونن!؟ این بنده خدا که نماز خونده داشته میرفته مامورهای مترو سر و صدا راه انداختن!!!
سینا۱۵۸۶۸۳۵۱۶:۰۱:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
کلید مسجداغلب دست .. یعنی ساختمانی که با پول بیت المال درست میشه اختیارش دست یک طیف خاص هست و بقیه مردم مانند مسافران حق بجا آوردن نماز قضا را درآنجا ندارند.
ناشناس۱۵۸۶۸۴۷۱۶:۰۹:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
آقایان متدینین ، من از طرف بی دین ها از شما معذرت میخوام ، شما هم بگذرید ..
ناشناس۱۵۸۶۸۷۵۱۶:۲۸:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
نماز خوندن تو ایستگاه مترو ؟؟؟
ناشناس۱۵۸۶۸۸۰۱۶:۳۰:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اجازه باید میگرفته و اطلاع هم باید میداده، چون ممکنه معتادان، خلافکاران، تروریستها هم تحت عنوان نماز ممکنه اعمال مجرمانشونو اونجا انجام بدن. اما نحوه رفتار ماموران هم صحیح نبوده. ضمنا مردم هم باید آموزش داده بشن که اطلاع و اجازه برای امنیت خودشونه
ناشناس۱۵۸۷۲۶۲۲۲:۳۴:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
زین پس برای استفاده از نمازخونه مترو باید تست عدم اعتیاد و گواهی سوء پیشینه و .. به مامورین مترو ارائه بشه!!!! یعنی باید صلاحیت تون حتما احراز بشه وگرنه همین آش و همین کاسه ست!!!!
ناشناس۱۵۸۶۸۸۹۱۶:۳۸:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
از نماز گذار محترم رفتار متین تری انتظار می رفت تا منجر به درگیر ی با کارکنان آموزش ندیده بشود و چه بسا آنان را شرمنده رفتار غیر منطقی خود مینمود
سید۱۵۸۶۹۰۲۱۶:۴۵:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بِسْمِ اللّٰهِ وَبِاللّٰهِ وَ مِنَ اللّٰهِ وَ إِلَى اللّٰهِ وَ فِي سَبِيلِ اللّٰهِ وَعَلَىٰ مِلَّةِ رَسُولِ اللّٰهِ
ناشناس۱۵۸۶۹۳۰۱۷:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
در فرودگاه گوانجو بودم مرد مصري (بعدا فهميدم ) پارچه اي را روي گوشه اي زمين انداخت و شروع به نماز خواندن کرد دو پليس به سرعت به اين مرد نزديك شدند چون نسبتا شلوغ بود براي جلوگيري از برخورد مردم با اين مرد، پشت و كنارش ايستادند تا نمازش تمام شود . اينم از متروي ما كه در نمازخانه ..
ناشناس۱۵۸۶۹۶۱۱۷:۳۲:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
چرااین مسئله رااینقدر بزرگ می کنی چه اتفاقی افتاده اجازه ندادند حتما صلاح دانستند
ناشناس۱۵۸۷۰۷۶۱۹:۲۲:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
خدا خوش جزای مردمان را سنگین تر از هر چه به آن بیاندیشیم می دهد.
حسن۱۵۸۷۲۰۴۲۱:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اصلا تفکرات دینی و ضد دینی به کنار وقت یک نفر در محلی که سازمان برای نماز خواندن مشخص کرده و میرود و باز یک کارمند اینطور رفتار میکند که من همه کاره هستم و چرا از من اجازه نگرفتید و با من هماهنگ نکردید و.. به قول معروف برای همچین مورد بسیار روشنی # آفتابه داری مسجد شاه # در می آورد ، شما ببینید در اداره ها و بین کارمند و ارباب رجوع چه رخ میدهد !!!
ناشناس۱۵۸۷۳۷۵۰۰:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
معلوم نیست این آقا در نمازخانه کارمندان نماز خونده یا نماز خانه مسافران (اگر اون ایستگاه داشته). در هر صورت برخورد خیلی بدی باهاش کردند اون هم توی ممکلت اسلامی. در همین کشورهای غربی من کنار خیابون هم نماز خوندم و هیچ برخورد بدی از کسی ندیدم. تاسف آوره!
ناشناس۱۵۸۷۳۹۷۰۰:۵۰:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
اف برسر اون نهاد ..ی که به کارکنانش آموزش لازم جهت تکریم ارباب رجوع رو نداده و متأسفم برای این جماعتی که هیچی رو نمیتونن تشخیص بدن، مشکل این جماعت هم نماز خوندن اون جوون هست، حالا خوبه تو نمازخونه نمازشو خونده که بعضیا سوزشون گرفته
ناشناس۱۵۸۷۵۵۱۰۸:۳۷:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
الان طوری شده که کسی که روزه میگیره باید طوری رفتار کنه که مبادا به افراد روزه خوار بر بخوره- نمازخواندن و قران خواندن هم همچنین
هادی۱۵۸۷۵۷۹۰۹:۰۱:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
خداوند به نمازگزاران و برپا کنندگان نماز قدرت عطا کرده و ان شا الله این قدرت به لطف خدا بیشتر هم خواهد شد
ناشناس۱۵۸۷۶۱۱۰۹:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
متأسفانه اینگونه رفتارهای زورگویانه در بسیاری از ادارات و سازمانها وجود دارد و اصلا هم قابل انکار نیست. حتی در بسیاری از موارد از طرف مأموران انتظامی نیز بی احترامی و برخورد خارج از شأن انسانی با مردم صورت می گیرد.
لر۱۵۸۷۷۶۶۱۱:۲۴:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
حالا اگر همراه اون پرسنل مترو ..،.. تشویق هم میشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین