غافلگیری و بلاتکلیفی در دومین روز بازگشایی مدارس

گروه اجتماعی الف،   3990616047 ۴۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

در دومین روز از بازگشایی مدارس، هنوز بسیاری از خانواده ها سردرگم هستند. مدارس به بعضی از والدین گفته اند که دانش آموزان باید به شکل زوج و فرد در مدرسه حاضر شوند و به عده ای دیگر از والدین هم گفته شده است که قبل از فرستادن فرزندتان به مدرسه، حتما با مدرسه تماس بگیرید. برخی نیز با نوبتی کردن تعداد شاگردان کلاس را کاهش داده اند. اما هیچکدام از این ها ظاهرا مانع نگرانی والدین نیست.

 غافلگیری و بلاتکلیفی در دومین روز بازگشایی مدارس

به گزارش الف، بازگشایی حضوری مدارس در ایران نیز مانند سایر کشورها به چالشی بزرگ در دوران پاندمی ویروس کرونا تبدیل شده است. د رحالی که مسوولان آموزش و پرورش اصل را بر دایر کردن مدارس به شرط رعایت پروتکل ها گذاشته اند برخی نمایندگان جامعه پزشکی  این اقدام را تیر خلاص به سلامت دانش آموزان دانستند و خواستار تعطیلی فوری مدارس شدند.

به طور مثال، دکتر عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه ای سرگشاده خطاب به ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرده است: «ستاد ملی مبارزه با کرونا باید از جان میلیون‌ها دانش آموز دفاع کند. وزیر آموزش و پرورش طی بیاناتی در اجلاس با مدیران مربوطه، اظهار داشته‌اند که مدارس باید بطور حضوری بازگشایی شوند. این «دستور» جناب وزیر، با شرایط حاکم بر همه‌گیری ویروس کرونا و وضعیت «قرمز» بسیاری از مناطق کشور، همخوانی ندارد. به خطر انداختن جان میلیون‌ها دانش آموز و آموزگار و خانواده‌های ایشان و دخالت در کارشناسی تخصصی نحوه مبارزه با کرونا، می‌تواند در کمترین فاصله زمانی به یک فاجعه انسانی تبدیل شود .لذا از مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا، جدا تقاضا می‌کنیم که از بازگشایی حضوری مدارس در همه مقاطع تحصیلی و در کلیه استان‌ها و مناطق کشور، اکیدا جلوگیری شود.»

همچنین دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در نامه ای انتقادی به وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرده است: «علت واقعی این تصمیم غیرمنتظره برای مردم مکشوف نیست، ولی هر چه هست، بازگشایی حضوری مدارس با شرایط خطیر بیماری کرونا و سلامت دانش آموزان و خانواده آن ها سازگاری ندارد و یقینا موجب تحمیل بیماران بیشتر بر جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان خواهد شد. حتی در اکثر کشورهایی که در کنترل این بیماری شرایط بسیار بهتری از ایران دارند و حتی مرگ ومیر ناشی از کرونا در آن کشورها کمتر از یکصدم موارد در کشور ما است، هنوز در مورد بازگشایی حضوری مدارس، تامل و احتیاط می کنند.»

از سوی دیگر، وزارت آموزش و پرورش گفته است که بازگشایی حضوری مدارس، کاملا با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شده و در این زمینه پروتکل های بهداشتی با جدیت در مدارس، اجرا می شود.

در این بین، سعید نمکی، وزیر بهداشت هم توپ را به زمین آموزش و پرورش انداخته و اعلام کرده است: «اگر سلامت شهروندان را در خطر ببینیم، به عنوان وزارت بهداشت، محکم در مقابل آن حرکت خواهیم ایستاد. یقینا در مورد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از هرچیزی که سلامت فرزندان ما را تهدید کند، ممانعت می‌کنیم. در این راستا هر اقدامی که منطبق بر پروتکل‌های بهداشتی و به دور از آسیب جسمی و روحی فرزندان ایران باشد را اجرا خواهیم کرد.»

این مجموعه اظهارنظرهای متناقض، موجب کلافگی و سردرگمی خانواده ها شده است. در نظر بگیرید که حتی تا یک روز قبل از زمان بازگشایی مدارس، هنوز معلوم نبود که دقیقا چه سیستم آموزشی قرار است در مدارس پیاده شود و از خانواده ها خواستند که هر کدامشان تک تک به مدارس زنگ بزنند. با این وجود، فقط به فاصله چند ساعت مانده به بازگشایی مدارس، به یکباره وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که نیاز به تماس با مدرسه نیست و همه مدارس به شکل حضوری فعال هستند.

وقتی در سطوح خرد و کلان مدیریت نظام آموزشی نیز مواضع یکسانی وجود ندارد و هر لحظه یک اظهارنظر جدید و متناقض درباره بازگشایی مدارس مطرح می شود، این شرایط از یک آشفتگی واضح مدیریتی حکایت دارد که چوب آن را دانش آموزان و والدین خواهند خورد.

چالش‌های آموزش حضوری در دوران کرونا

وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که حدود 35 مدارس در مناطق سفید به شکل کاملا حضوری و عادی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. یعنی حدود پنج میلیون دانش آموز و والدین آنها باید فرض را بر این بگذارند که کرونا وجود ندارد و دانش آموز مثل سال های گذشته به شکل حضوری در مدرسه حضور شود. کارشناسان نظام سلامت تاکید دارند که با توجه به ممنوع نشدن ترددهای غیرضروری، منطقه سفید و قرمز معنی ندارد و هر لحظه ممکن است وضعیت یک منطقه از سفید به قرمز تبدیل شود. بنابراین به اعتقاد آنها نباید در این شرایط، جان هیچ دانش آموزی را به خطر انداخت.

 سعید روزبهانی، کارشناس آموزشی که سال ها در مقطع ابتدایی تحصیل کرده است به «الف» می گوید: «معتقدم در این شرایط، هرگونه تلاش برای آموزش حضوری در مدارس، ظلم در حق دانش آموزان است. هیچ اولویتی بالاتر از سلامت دانش آموزان وجود ندارد. نظام آموزشی ما برخلاف کشورهای توسعه یافته به شکلی نیست که با کارگاه آموزشی و آزمایشگاه و فعالیت تجربی، مطالب آموزشی را به دانش آموزان منتقل کند. بیشتر مفاهیم آموزشی در مدارس ما به شکل تئوری است. این مطالب تئوری هم از طریق آموزش مجازی، قابل انتقال است و بنابراین اصرار بر آموزش حضوری در این شرایط خطیر، منطق ندارد.»

او یادآور می شود: «حتی در کشورهای توسعه یافته هم که آموزش در بستر فعالیت های تجربی انجام می شود، بیشتر آموزش ها را به شکل مجازی دنبال می کنند، اما در کشور ما اصرار دارند که همه دانش آموزان حتما در کلاس درس حاضر شوند. به نظرم بجای اصرار بر حضور فیزیکی دانش آموزان باید مهارت معلمان برای آموزش مجازی افزایش یابد و آموزش و پرورش باید در این زمینه کلاس های آموزشی ضمن خدمت برگزار کند.»

آیا فقط آموزش مجازی در مدارس، جواب می‌دهد؟

رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی تقریبا امری محال است. به سختی می توان یک دانش آموز کلاس اول ابتدایی را مجبور به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کرد. به همین دلیل نیز در مدارس بسیاری از کشورها، آموزش برای آن گروه از دانش آموزان کم سن و سال به شکل غیرحضوری انجام می شود، اما در کشور ما حتی به کودکان پیش دبستانی هم اعلام شده است که به شکل حضوری در مدارس، حاضر شوند. بسیاری از کارشناسان آموزشی تاکید دارند که ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می تواند شیوه آموزشی کاملی در مدارس باشد که در بسیاری از نقاط جهان نیز بازخورد موفقی داشته است.

محمد گیلانه، کارشناس آموزشی که سال ها به عنوان مدیر مدرسه در تهران فعالیت کرده است، ضمن دفاع از آموزش حضوری به «الف» می گوید: «نمی شود در بیرون گود ایستاد و گفت که همه آموزش ها در مدارس باید به شکل مجازی دنبال شود. وقتی این حرف را می زنید، قبلش باید خودتان را جای آن دانش آموزی بگذارید که تبلت و تلفن همراه ندارد و چاره ای جز آموزش حضوری به او وجود ندارد. قبلش باید خودتان را جای معلمی بگذارید که کیفیت پایین آموزش مجازی را می بیند و احساس می کند که انتقال مفاهیم در بستر مجازی به دانش آموزانش، هیچ فایده ای نداشته است. خودتان را باید جای معلمی بگذارید که نمی تواند هیچ ارزشیابی درستی از دانش آموزانش داشته باشد و دقیقا نمی داند که چه کسی درس ها را یادگرفته است و چه کسی، فرا نگرفته است.»

او تاکید می کند: «تا وقتی که بستر فضای مجازی در کشور ما برای آموزش های اصولی و علمی فراهم نشود، چاره ای جز آموزش حضوری نداریم. مثلا هم دانش آموزان و هم بسیاری از معلمان، نسبت به استفاده از سامانه شاد کاملا کلافه شده اند. این سامانه با نواقص جدی روبرو است که بارها گفته شده است. این فقط خود معلم و دانش آموز است که باید هر روز با این مشکلات سامانه، کلنجار برود. وقتی حکم به آموزش کامل مجازی می دهیم، باید قبلش این مشکلات را هم ببینیم. به همین دلیل، معتقد هستم که ترکیبی از آموزش مجازی و آموزش حضوری در مدارس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی می تواند بهترین شیوه آموزشی در مقطع کنونی باشد.»

برخی کارشناسان آموزشی هم معتقدند که جدای از مفید بودن یا نبودن آموزش مجازی، بحث دیگر این است که معلمان کاملا غافلگیر شدند. علی اصغر فانی، عضو شورای عالی آموزش و پرورش هم انتقاد می کند: «خبر بازگشایی حضوری مدارس، بسیار دیر اعلام شد و مدیران مدرسه خودشان را برای آموزش مجازی بخصوص در شهری مثل تهران و سایر شهرهای قرمز آماده کرده بودند. شاهد بودیم که از چهارشنبه و پنجشنبه یکباره بحث حضور در کلاس مطرح شد. به نظر بنده مدارس نمی توانند آمادگی را به این سرعت کسب کنند.»

غافلگیر شدن مدیران مدارس در مناطق قرمز، آثارش را به طور غیرمستقیم به خانواده ها هم منتقل کرده است. دغدغه اصلی اینجاست که انگار هنوز نظام آموزشی در دوران کرونا، تکلیفش با خودش روشن نیست و این بلاتکلیفی را هم به جامعه تزریق می کند. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۶۲۲۹۱۰:۳۲:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دلیل این اقدان نابخردانه وزارتخونه رو من فقط در راستای کمک به مدارس غیرانتفاعی
کور پیش بین و دانا۱۵۸۶۳۰۷۱۱:۲۹:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بهترین شیوه آموزش برای شرایط کرونایی تهیه سی دی آموزش کامل و جامع توسط اساتید مجرب برای هر درس و کتاب بصورت کشوری و یکسان دانش اموز هر چند مرتبه که بخواهد درس را مشاهده و فرا میگیرد حتی از آموزش حضوری هم در مواردی بهتر است
ناشناس۱۵۸۷۵۴۸۰۸:۳۱:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
واقعا درسته
ناشناس۱۵۸۶۶۳۲۱۴:۱۶:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
تا حالا کسی از این وزیر حتی یک مقاله یا نظر در باره آموزش جایی دیده!!! چطوری اینا وزیر می شن!!!!
ناشناس۱۵۸۶۷۹۴۱۵:۴۰:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مردم حقشونه اگر جلو برگزاری کنکور میگرفتند الان این بلا سر دانش آموزان نمی اومد فکر میکنیم مرگ فقط برای همسایه هست
جعفر عبدالرضایی۱۵۸۷۲۲۸۲۱:۵۲:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اشکالی نداره بچه هاتون را نفرستید خوب مریضی هست خوب هر کس یه حرف میزنه یکی راه کار بده فقط وزیر محترم آموزش وپرورش را می کوبید میگه الآن مدرسه هست باید به بچه ها آموزش بده
محمد۱۵۸۷۲۹۰۲۳:۰۲:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
داداش اگه نریم مدرسه غیبت مینوسن بعد تو شایستگی های عمومی - ۰ - میدن
ناشناس۱۵۸۷۴۰۲۰۰:۵۳:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۷
راه کار تدریس مجازیه . همون کاری که معلما سال قبل وهمین الان در حال انجامش هستند. فقط کافیه تلگرام رو از فیلتر آزاد کنن خواهند دید که صد پله بیشتر از شاد کارایی داره همین حالا هم ما معلما بیشتر فعالیتهامون تو تلگرام و واتس آپه .
ناشناس۱۵۸۶۲۳۸۱۰:۳۸:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دولت منفعل، در این هفت ماه کارهایی را که برای شروع سال تحصیلی و آموزس مجازی باید انجام میداده ، انجام نداده است و طبق معمول حاضر نشده یک ریال برای اینکار هزینه کند حال و حوصله وقت گذاشتن را هم ندارد. حالا هم مثل بقیه مشکلات در لحظه آخر توپ را در زمین مردم انداخته. کاش مجلس و سازمانهای ناظر ورود می کنند تا مردم بدانند دولتشان در این هفت ماهی که درگیر کرونا هستیم چقدر هزینه مالی، مدیریتی، نظارتی و اجرایی صرف کنترل کرونا کرده؟
دبیر ۲۷ سال سابقه۱۵۸۶۲۵۳۱۰:۴۷:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
فرزندم را به مدرسه نفرستادم . مردم خودشان باید به فکر خود باشند
ناشناس۱۵۸۶۳۸۱۱۲:۰۵:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اونایی که به روحانی رای دادن در تمام کارهای روحانی شریکند اینم از دسته گل جدید رئیس جمهور!
ناشناس۱۵۸۶۶۷۱۱۴:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
تو بیجا میکنی این حرف را میزنی ..مگر امام نگفته میزان رای ملت هست ..
ناشناس۱۵۸۶۷۴۶۱۵:۱۷:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اونایی که به احمدی نژاد رای دادن در بردن دکل نفتی و در بردن ۸ تریلیون تومان فرهنگیان و در دزدیهای معاون رییس جمهور و در ۶ قطعنامه صادر شده علیه کشور و .. شریکند.
ناشناس۱۵۸۷۰۴۲۱۸:۳۹:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
کاملا درسته مردم نباید گوش به حرف این افراد باشن ،اینها دلشون برای بچه من و شما نمیسوزه ،خودمون باید به فکر باشیم اگه همه نفرستند مجبور میشن مجازی کلاسها رو داشته باشن
بهروز۱۵۸۶۲۷۳۱۱:۰۴:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دولت روحانی یا بعبارتی دوم اصلاحات بی برنامه ترین دولت تاریخ ایران
ناشناس۱۵۸۷۰۴۹۱۸:۴۶:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دوران دولت اصلاحات از سال 76 تا 84 بود. دولت روحانی بدل اصلاحات است.
ناشناس۱۵۸۶۲۸۰۱۱:۰۷:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
به بهانه بازگشايي مدارس در روز ١٥ شهريور ---------------- يادش بخير ! زمان هايي كه به بچه ها در كتاب هاي درسي درس " فدا كاري " مي داديم درس دهقان فداكار ، فداكاري مرحوم مغفور ريز علي خواجوي ، كه البته اين درس ، در كتاب فارسي سوم دبستان بود ...در كلاس چهارم هم اول درس " پسر فداكار " داشتيم ، كه حكايت فدا كاري پترس پسر هلندي بود كه كنار سد نشست و تا صبح مواظب بود كه سد شكسته نشود و ... و در آخر درس نوشته بود كه فداكاري پترس مردم را از چه خطر بزرگي نجات داده بود !! ، ... خدمت انور شما عرض كنم كه بعدش درس فداكاري شهيد محمد حسين فهميده بود ، پسر فدا كار سيزده ساله كه در جبهه جنگ ايران و عراق چه فداكاري بزرگي از خود نشان داده بود ، ...و نيز درس آن معلم فداكاري كه خود را به آتش زد تا دانش آموزان كلاسش را نجات دهد و البته فداكاري هاي ديگر !! حالا منظور اين است كه ديروز كه ١٥ شهريور بود و روز بازگشايي مدارس ، جناب رئيس جمهور ، با افتتاح سال تحصيلي از راه دور درسي به دانش آموزان داد كه به نظرم روح فداكاراني چون مرحوم ريز علي و روح شهيد فهميده و روح پترس مرحوم -- چنان چه پتروس رخت به جهان باقي كشيده باشد --- وديگر فداكاران كتب درسي شاد نشد !! و ... --- ببخشيد برادر ! اين ضرب المثل معروف كه ميگه فلاني كنار گود نشسته و هي ميگه لنگش كن به چه معناست ؟ ... حكايتش چيه ؟! --- ببخشيد برادر ! ما داريم فعلاً صحبت از فدا كاري مي كنيم !! بحث ما فعلاً شرح و روايت ضرب المثل نيست !! ... شايد وقتي ديگر !! ... پس تا آن وقت خدا نگهدار !!!
ناشناس۱۵۸۶۲۹۱۱۱:۲۰:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
دایه مهربان تر از مادر برای بچه ام نمی خواهم.
ناشناس۱۵۸۶۲۹۵۱۱:۲۲:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
چرا اینهمه دروغگو هستند مسئولین ما کدام امکانات کدام ضد غفونی اینها در تلویزیون نشان می دهند همش .. تبلیغات الکی میباشد خواهش میکنم فرزاندان دلبندتان را به مدرسه نفرستید و از همان برنانه شاد استفاده کنید
ناشناس۱۵۸۶۳۴۷۱۱:۵۱:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
..خواهش میکنیم با جون بچه هامون بازی نکنید
ناشناس۱۵۸۶۳۸۰۱۲:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
بچه بفرستم مدرسه که چی بشه؟ بشه مثل این مسولین مثلا" با سواد که مملکت را ویرانه کردند .
ناشناس۱۵۸۶۴۰۸۱۲:۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
فرزندان این مرز و بوم فدای سودهای کلان مدارس غیر انتفاعی ...
ناشناس۱۵۸۶۵۰۳۱۳:۰۸:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
هر کی برای جون خودش و بچه اش ارزش قائل هست،مثل رییس جمهور عمل کنه و مجازی به مدرسه بره
ناشناس۱۵۸۶۵۶۳۱۳:۳۸:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۶
هر وقت رئيس جمهور با وزرايش روبوسي و دست داد و سفر استاني به مازندران و گيلان و قم و خوزستان داشت آنوقت ، دانش آموزان با خيال آسوده مي توانند به مدرسه بروند
ناشناس۱۵۸۶۶۱۶۱۴:۱۱:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
من مغازه اسباب بازی دارم بارها دیدم بچه که آمده داخل مغازه با این که ماسک داره دستش رو به ماسک زده بعد به چشمش زده یا به صورت عادی دست به ماسک زده که من فوری بهشون گفتم بیا برات ژل بزنم دست به ماسک زدی حالا تو مدرسه آیا بچه رعایت می کنه من فکر نکنم بچه ها بتونن شرایط بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند
ناشناس۱۵۸۷۲۹۶۲۳:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
انصافا راست میگی خودم دانش آموزم .سال قبل یکی از بچه های مدرسه آبله مرغان گرفته بود من پنج کلاس اونور بودم و اصلا با اون شخص ارتباطی نداشتم اما با چنین شرایطی آبله مرغان گرفتم بعد میخوان بچه ها رعایت کنن
ناشناس۱۵۸۶۶۴۱۱۴:۲۲:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۶
باید ماه اول را فقط برای آموزش بهداشت و آگاهی از چگونگی انتقال ویروس باشه!
ایران۱۵۸۶۶۸۲۱۴:۵۰:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
امسال را لغو کنید تمام کشور هایی که برای دانش آموزان خود ارزش قائل اند سال تحصیلی امسال را لغو کرده اند امسال را لغو کنید چه میشود بخدا هیچی نمیشود و بچه هایمان کرونا نمیگیرند امسال را لغو کنید
ناشناس۱۵۸۷۴۰۸۰۱:۰۳:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
انقلاب سال 57 یک سال مدارس تعطیل بود بعد از انقلاب هم حدود دوسال دانشگاهها تعطیل شد چه اتفاقی افتاد هیچ مشکلی هم پیش نیومد حالا هم مدارس را یک سال تعطیل کنن . البته نگرانند که مبادا پول مفت به معلمها بدن .آقا دادن حقوق فرهنگیان در ایام تعطیلی کم اون پولهایی که از صندوق ذخیره فرهنگیان وامثلهم بردند وخوردند !
ناشناس۱۵۸۶۷۱۸۱۵:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
چراروحانی 7ماه ازاتاق بیرون نیامده انوقت از مردم میخوادبچه هارابه مدرسه بفرستن
ناشناس۱۵۸۷۸۳۶۱۲:۲۹:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آره خب چون جون جناب روحانی براش مهمه که بیرون نیونده وزنگ بازگشایی مدرسه را حضوری درمدرسه نزده اماجان بچه های ماکه مهم نیست انگارمتاسفانه!!
ناشناس۱۵۸۶۷۲۸۱۵:۰۹:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اگراین دولت ووزارت اموزش وپرورش بخواهندبه خیره سریهای خودادامه بدهند ازمجلس بایدکمک خواست برای استیضاح دولت ودرضمن بابت اینهمه ضرربه کشورتواین مدت حتما بایدمحاکمه بشن اگرکرونا رادوباره شعله ورکردیدمردم فقط بامجازات شما آرام میگیرندنه استعفا یا عزل
ناشناس۱۵۸۶۷۴۱۱۵:۱۳:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اقدامات دولت مشکوکه بعدازنشانه گرفتن معیشت واقتصادمردم که آنها رانابودکرد وحالا سراغ جان مردم رفته بااینکه خودش هم میداند چه فاجعه ای درانتظارکشورخواهدبودبایدمشخص بشه چرادولت میخواد مردم ازصبح که بیدارمیشن مشغول گرفتاریهای ناتمام باشند
فرهنگی۱۵۸۶۷۸۱۱۵:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۶
من خودم بچه ام نفرستادم ولی در متوسطه دوم که بزرگند فقط یه ماسک می زنن والسلام کاملا زنگ تفریح در کنار هم هستند تذکرم فایده نداره واقعا باید مدرسه تعطیل شوند
ناشناس۱۵۸۶۸۱۲۱۵:۵۲:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
اقای وزیر که می گویند پروتکل هی بهداشتی درمدارس اجرا می شود به خدا یک درصد هم رعایت نمی شود من خودم یه فرهنگی هستم ّبه خدا با جون بچه های مردم بازی میکنندهم رییس جمهور هم وروزیر
ناشناس۱۵۸۶۹۹۹۱۸:۰۶:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مسئولین محترم توروقرآن اگه مسلمان واقعی هستید به فکرجان وناموس مردم بیچاره باشیدمدارس راتعطیل کنید آموزش بصورت مجازی باشد مگر سال قبل بچه ها نتونستن درس بخونن؟؟چرا به فکر مردم نیستید؟؟
aaaaa۱۵۸۷۰۸۱۱۹:۲۸:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۶
کسی نیست که دلش به حال دانش آموزان بسوزه
abbas۱۵۸۷۰۸۸۱۹:۳۸:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۶
باز گشایی مدارس نشون داد که ما در زمانی زندگی می کنیم که عقل مردم از عقل دولت بیشتر است
ناشناس۱۵۸۷۱۱۰۲۰:۰۳:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۶
مجلس شورای اسلامی باید از نگاه کردن یا تذکر دادن خالی دست بردارد و وزیر باید علت تناقض گویی را در مجلس توضیح دهد .دولت قیمت اتومبیل داخلی را حتی برای چند روز نمی تواند کنترل کند. آنوقت چگونه می خواهد این بیماری مرموز را در کودکان دبستانی کنترل کند؟ به این دولت دیگر اطمینان نداریم. وزیرش هر روز یک حرفی میزند و هر روز خانواده ها را در این شرایط تحریم و معیشت اقتصادی بیش از پیش نگران میکند.
ناشناس۱۵۸۷۱۹۴۲۱:۲۸:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۶
هموطن عزیز خودمان باید به فکرفرزندانمان وسرمایه های عمرمون باشیم. اگه نفرستیم مدرسه که به زور نمیان بچمونو توخونه ببرن.اولیا نباید بفرستن
ناشناس۱۵۸۷۳۶۷۰۰:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
آقاي وزیر آموزش و پرورش این کار را انجام ندهید با جون بچه مردم بازی‌ نکنید وتا کرونا در بین بچه های مردم شیوع پیدا نکرده مدارس حضوری را تعطیل کنید کسي که واقعا عاشق درس وعلم باشد مجازی درس می تواند بخواند
مارال۱۵۸۷۳۸۰۰۰:۴۰:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۷
سلام فرزند من سال اول دبیرستان هست دیروز مجازی بودن ولی امروز به طور غافلگیر کننده ای خبر اومد که دستور دادن بچه ها به مدرسه بیایند مسئولیت هم گردن پدرو مادر.واقعا نمیدونیم چیکارکنیم از طرف گروه مدرسه پیام میاید که بچه هایمان را به مدرسه میفرستیم خیلی هم خوشحال هستند بیماری مگر بچه ابتدایی دبیرستانی میشناسه واقعا که داغونمون کردن
ناشناس۱۵۸۷۳۸۸۰۰:۴۷:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۷
ستاد مبارزه با کرونا در ایران از ضعیف ترین ستادها در دنیاست وکمترین قدرتی ندارد چون مسئولین آن بیشتر به فکر حفظ جایگاه خود هستند تا جان مردم وشجاعت ایستادگی در برابر خواسته های بالا دستی ها را ندارند .
ناشناس۱۵۸۷۴۰۱۰۰:۵۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۷
فرزندم را به مدرسه نمیفرستم بی سواد باشد بهتراست از اینکه ۸سال زحمتم به فنا برود
ناشناس۱۵۸۷۴۱۷۰۱:۱۵:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
معلمم وسختی تدریس مجازی را با تمام وجود حس کرده ام .خدا شاهده چه سال قبل وچه همین دو روز که از باز گشایی مدارس گذشته خواب وخوراک وفرصت حتی سر خاراندن نداشتم تدریس مجازی بسیار سخت وطاقت فرساست برای تهیه یک فیلم کوتاه آموزشی باید بارها وبارها تکرار کنی تا یک فیلم قابل قبول از آب در بیاید گوشی هایی که از حجم بالای فیلمای آموزشی ودانلود کردن آنها وتصاویر وفیلمهای ارسالی دانش آموزان دائم در حال هنگ کردن وکشش ندارند .با تمام این سختی ها به خاطر جان دانش آموزان وخانواده های آنها وجان خودمان وخانواده هایمان حاضریم این سختی ها را تحمل کنیم .مردم فرزندتان را مدرسه نفرستید . باور کنید اگر تمام کادر مدرسه کارشان را رها کنند وبخواهند جلوی تماس بچه ها با هم را بگیرند امکان ندارد موفق شوند .
محمد جواد۱۵۸۷۴۵۸۰۲:۱۴:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۷
مامان من خیلی نگرانه و اصلا نمیگزاره برم مدرسه میگه ای کاش آموزش ها آنلاین بود
ناشناس۱۵۸۷۴۸۷۰۵:۰۲:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۷
..وزیر فکر بچه مردم نیستید به فکر خودتون هستید مردم که نفهم نیستند بچه بفرستم مدرسه سلامتی مهم تره
ناشناس۱۵۸۷۵۴۱۰۸:۲۲:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۷
من تعجب می کنم از خانواده هایی که جگر گوشه شون رو فقط به اعتماد این دولت ووزیر نا..ش که حتی از مریضی وخدا ی نکرده مرگ فرزندان این سرزمین خم به ابرو نمیارن باز به مدرسه با اون امکانات بهداشتی محدود می برن. بزرگتر ها هم در خیلی از موارد عمل به دستور العمل ها رو فراموش می کنند چه برسه به کودکان. این وزیر حتی نتونست تو تولید نرم افزار مناسب نمره قبولی بیاره . هر کسی می دونه که باید آموزش متناسب با وضعیت منطقه وحتی مدرسه باشه. جایی که مریض وجود نداره یک جور وجایی که وضعیت قرمزه جوره دیگه. باید همگی به این نکته توجه کنیم نظام اموزش وپرورش ما بخاطر انتخاب وزرایی مانند این آقا نمی تونه حداقل نیازمندی آموزشی وپرورشی رو فراهم کنه چه برسه که بستر توسعه کشور بشه.
ناشناس۱۵۸۷۸۴۶۱۲:۳۸:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۷
معلوم نیست این ویروس تاچند سال باشه پس باید یاد بگیریم چه جوری باهاش زندگی کنیم .دقیقا اونایی که میگن بچه مو نمیفرستم مدرسه همون هایی هستن که رفتن مسافرت شمال و هرروز تو خیابون پاساژ با بچه هاشون دارن میچرخن .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین