وزیر آموزش و پرورش: نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنیم/ ساعات مدرسه کوتاه و ورود و خروج‌ها با فاصله است

گروه اجتماعی الف،   3990615015 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید در سال تحصیلی جدید همه در میدان باشیم گفت: نگرانی خانواده ها را درک می کنیم اما به ظرفیت های بالای جامعه اطمینان داریم؛ جامعه زنده جامعه ای است که در برابر پدیده های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش: نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنیم/ ساعات مدرسه کوتاه و ورود و خروج‌ها با فاصله است

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید که در مدرسه نوجوانان تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه امروز بزرگترین و تاثیرگذارترین و ایران شمول ترین رویداد اتفاق می افتد گفت: دایره کسانی که تحت تاثیر این نظم جدید قرارمی گیرند بسیار است.

وی افزود: سالی را آغاز می کنیم که متفاوت از سال های قبل و جدید است؛ راهی پر از ناشناخته ها و عدم قطعیت ها؛ باید از مشارکت همگانی بهره ببریم. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دو دغدغه مهم سلامت دانش آموزان و ارائه آموزش با کیفیت را داریم اظهار کرد: باید راهی را می یافتیم که این دو حق بزرگ اساسی تامین شود. به مجموعه توانمند و با صلاحیت وزارت بهداشت اعتماد کردیم؛ آنان بازگشایی را با رعایت پروتکل ها مجاز دانسته اند و هرزمان تدبیر دیگری کنند خود را برای عمل به آن آماده کرده ایم.

حاجی میرزایی افزود: رعایت فاصله بین دانش آموزان، استفاده از ماسک، کوتاه کردن زنگ کلاس ها و رعایت موارد بهداشتی در سرویس مدارس از جمله پروتکل ها هستند که با جدیت دنبال می شوند.

وی با بیان اینکه درباره آموزش، به حضور دانش آموزان اولویت دادیم گفت: مدرسه یک ساختمان نیست، مدرسه جایگاه شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان و توسعه مناسبات اجتماعی و کسب مهارت های اجتماعی است و تاثیرات تربیتی آن‌ عمیق تر از تاثیرات آموزشی اش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گرفتن مدرسه از دانش آموز تضییع حیات اجتماعی است و به مراحل رشد و تکوین شخصیت آنها آسیب می رساند گفت: باید مدرسه جان بگیرد و نبض آن با حضور دانش آموزان بتپد.

حاجی میرزایی تاکید کرد باید همه در میدان باشیم، نگرانی خانواده را درک می کنیم اما به ظرفیت های بالای جامعه اطمینان داریم. جامعه زنده جامعه ای است که در برابر پدیده های نوظهور در استیصال قرار نمی‌گیرد. پیش بینی های لازم چون مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد انجام شده و تضمین می کنیم همه دانش آموزان از فرصت آموزش به بهترین نحو برخوردار باشند.

***

محسن حاجی میرزایی در حاشیه آیین نمادین آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به تحصیل قریب به ۱۵ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جاری گفت: امیدوارم خانواده ها اعتماد کنند و اطمینان یابند که مجموعه آموزش و پرورش با بیشترین حساسیت مراقبت می کند. از اظهارنظرهای پراکنده و غیرمسئولانه که از محافل مختلف عرضه می شود خودداری کنید زیرا ممکن است موجب آشفتگی خانواده ها شود. 

وی افزود: دقیقا در چارچوب پروتکل های وزارت بهداشت اقدام می کنیم و در حوزه سلامت تابع هستیم و کوچکترین اجتهادی نمی کنیم و عدولی از مقررات ابلاغی نخواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما انتخاب کرده ایم که به مجموعه درمانی اعتماد و بر اساس نظر نهادهای رسمی حوزه سلامت اقدام کنیم گفت: آموزش حضوری همانند سال های قبل نیست و با روش های دیگر ترکیب می شود. جمعیتی به دلیل بیماری نمی توانند شرکت کنند. عده ای به علت تراکم بالای کلاس گروه بندی می شوند. ساعات مدرسه کوتاه و هرکلاس ۳۵ دقیقه خواهد بود. دانش آموزان ساعت محدودی را در مدرسه هستند و ورود و خروجشان با فاصله صورت می گیرد.

حاجی میرزایی افزود: ما تجربه جدیدی را آغاز کرده ایم که با مجموعه ای از ناشناخته ها همراه است و نیازمند مشارکت عموم خانواده هاست. این پدیده خوبی است که امروز همه ملت ایران نگران آموزش هستند. تلاش می کنیم سال تحصیلی آینده، سال پرثمری باشد. 

وی تاکید کرد که دائما اوضاع را رصد می کنیم و هرزمان ضرورت ایجاب کند تصمیمات را تغییر می دهیم. مجموعه مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور بسیج شده اند بهترین کیفیت آموزشی را با رعایت مقررات بهداشتی ارائه کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۴۸۸۴۰۹:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۱۵
تمام کشورهای اروپایی آمار مرگ ومیر رو از روزی چند صد نفر و چند هزار نفر به زیر ده بیست نفر رسوندند ولی وزارت بهداشت و مجموعه ستاد کرونا در ایران چه دستاوردی داشتند؟ آمار مرگ و میر رو از میانگین جهانی بالاتر بردند بعد انتظار دارید ما به اتکای تصمیمات این ستاد فرزندانمون رو در معرض خطر قرار بدیم.
ناشناس۱۵۸۴۸۹۶۱۰:۰۱:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۵
ایشون یا هیچ وقت بچه نبوده و یا اصلا خودش بچه نداشته تا ببینه بچه ها به دستور من و شما عمل نمی کنند نیم ساعت مراعات می کنند و بعد خسته می شن و از سر و کول هم بالا می روند اصلا بچه ها به عشق بازی های کودکانه و شیطنت و جنب و جوش با همکلاسها به مدرسه می روند شما چطور قول می دهی جناب ؟؟ می خواهی کادر مدرسه را چوب به دست بگذاری بالای سر بچه هامون ؟؟ این که ضررش بیشتره داداش !
م فلاح۱۵۸۴۹۰۱۱۰:۰۲:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۵
متاسفانه وزارت آموزش و پرورش نا کارامدی برخی مدیران و مسئولانش را بار دیگر به مردم نشان داد بی برنامگی وعدم توجه به ایاب و ذهاب دانش آموزان وعدم تعیین تکلیف سرویس مدارس بلا تکلیف بودن والدین و کمبود و اصولا نبود فضای کافی جهت رعایت فاصله یک متری در کلاس های ۴۰ تا ۵۰ نفره مدارس دولتی علاوه بر آن عدم تعیین تکلیف شهریه مدارس غیر انتفاعی سال قبل و امسال حتی و در بسیاری ازموارد ثبت نام کسانی که سالهای قبل فرزندان خود را در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام می کردند امسال در مدارس دولتی ثبت نام کردند که خود این مساله باعث شلوغ تر شدن مدارس دولتی شده است که به این نکته نیز بی توجه بودند و.. در صورت شیوع بیماری در کودکان و انتشار آن بین ۱۵ میلیون خانواده دانش آموزان و معلمان چه کسی مسئولیت آن را بر عهده می گیرد . در صورت بروز وزیر آموزش پرورش مسئولیت آن را به ستاد کرونا و آنها به وزیر بهداشت واو به اینجا و آنجا و ..ودر نهایت مسئولیت بی برنامگی همه این اقایان بر دوش نظام خواهد افتاد
ناشناس۱۵۸۴۹۳۹۱۰:۲۶:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۵
اصلا ارزش دارد برای۳ روز ۲ ساعته که جمعا می شود ۶ ساعت در هفته ۳ روز خانواده را درگیر بردن و آوردن دانش آموز آن هم حضور با استرس و نگرانی خود دانش آموزان و اولیا کنید و از آنطرف بخاطر همین ۳ روز بدون بهره معلم نتواند در صبح که بهترین ساعات آموزش هست در مجازی شاد حضور پیدا کند صرفا بخاطر حضور سمبلیک دانش آموزان در مدرسه بعد اگر این دانش آموزان ناقل کرونا شوند در حالی که نه واکسنی و نه درمانی برای آن هست چه مصیبت برای مسن ها در خانواده بوجود خواهد آمد ؟!
مجید۱۵۸۴۹۶۹۱۰:۵۱:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۵
متاسفانه این تصمیم نشان میدهد که کوچکترین درکی از شرایط موجود ندارید
ناشناس۱۵۸۴۹۷۰۱۰:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۵
حتما بشین تو خونت با رعایت تمام پروتکلها و جلسات مجازی و منتظر باش که ما بچه هامون رو حضوری با توصیه شما به سوی مرگ بفرستیم .
ناشناس۱۵۸۴۹۸۰۱۱:۰۲:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۵
اگه راست میگید چرا برای افتتاح رئیس جمهور نیامد حضوری زنگ مدرسه رو بزنه
ناشناس۱۵۸۴۹۹۴۱۱:۱۰:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۵
آقای وزیر در عرض 35 دقیقه یا یک روز در میان مگر چقدر میشود درس داد.
مسعود۱۵۸۵۰۲۸۱۱:۳۳:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۵
.. درک میکنی! ..,..کم کاری چند ماهه خودت اگر نبود الان سیستم آموزش مجازی کاملی ایجاد شده بود، استیصال رو شما بی کفایت ..,..و دارید نه ملت
ناشناس۱۵۸۵۰۵۱۱۱:۴۹:۲۳ ۱۳۹۹/۶/۱۵
اگر برای هر کتاب یک نوار با سی دی جامع با کیفیت بسیار عالی آموزشی و تصویری مهیا کنیم بسیار بهتر از آموزش اینتر نتی جواب می دهد
ناشناس۱۵۸۵۰۷۱۱۲:۰۱:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۵
وقتی این دولت چیزی بگه باید ترسید منظورش اینه امسال هممون می میریم از این نظر متفاوت میشه.
ناشناس۱۵۸۵۰۷۷۱۲:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۵
هیچی نمیدونین . با این دلایل .. وقت سکوت شما خواهد رسید . مردم میمونن و مدیران و معلمان بی گناه با تصمیمات لحظه ای شما
دوست۱۵۸۵۱۲۴۱۲:۳۲:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۵
آقای وزیر من هم یک پیشنهاد دارم لطفا چاپ کنید تا وزیر ملاحظه کند شاید او هم ببیند 1-معلم های محترم در مدرسه حضور داشته باشند 1-دانش آموزان از طریق تلویزیون وشبکه های مجازی در س را بیاموزند 3-در صورت اینکه دانش آموزان از طریق شبکه ها درس برایشان نامفهوم بود برای رفع به مدرسه مراجعه کنند . 4-در هرماه امتحانات دوره ایی برای سنجش پیشرفت بچه ها در مدرسه برگزار گردد.
ناشناس۱۵۸۵۱۵۵۱۲:۴۵:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۵
با عرض سلام خدمت شما مدیریت الف، یک خواهشی داشتم، که مطلب مربوط پیدا نکردم بنابراین زیر این مطلب مینویسم، راجع به هزینه ی دانشگاه های شهریه ای به نظرم باید تخفیفی داده شود چون هیچگونه استفاده از فضای فیزیکی دانشگاه ها وجود ندارد. و مسلما اون کیفیت تدریس و آموزش حضوری بسیار با کیفیت تر از این درس خواندن های آنلاين است،که متاسفانه حتی از کتابخانه های دانشگاه هم بخاطر کرونا نمیشه استفاده کرد. تشکر ممنون خواهشمندم که این موضوع را به مراجع مربوطه منتقل کنید.
ناشناس۱۵۸۵۲۲۲۱۳:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۵
ما به دستور آموزش و پرورش که عقلانیت در اون مشاهده نمی شود عمل نخواهیم کرد ضامن سلامت کودکان‌معصوم ما انشالله و ماشااله نیست هیچ پروتکلی برای کودکان ۷ ساله با ماسک در ۴ ساعت وجود ندارد شرم .. در هیئت دولت جلسات خود را راه دور کرده اید و وزارت بهداشت این کار رو ‌منع کرده ، با بچه های مردم چه می کنید ما رو با کشورهایی که دارای منابع و تجهیزات کافی هستند مقایسه می کنید ؟ چه دارید به غیر از چند عدد میز و تخته و معلمی ناراضی چه می خواهید بدهید
ناشناس۱۵۸۵۲۷۰۱۴:۰۰:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۵
وقتی تجمعی صورت بگیرد،کوتاهی زمان،ورود و خروج با فاصله تاثیری ندارد،چرا به توصیه های سازمان نظام پزشکی توجه نمی شود؟
ناشناس۱۵۸۵۲۹۴۱۴:۱۱:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۵
وزیر آموزش و پرورش می بایست فردی جوان، خلاق و آشنا به امکانات روز و آگاه به نظام آموزشی سایر کشورها باشد. این فرد ..,.. کفایت این منصب را ندارد.
حسین۱۵۸۵۳۰۸۱۴:۲۳:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۵
کاش هیات دولت بازنشسته و خسته، در تصمیمات کلان کشوری، نظیر بازگشایی مدارس, قیمت گذاری بنزین، قیمت گذاری دستوری ارز , بورس، به تاراج دادن ذخایر طلا و..حداقل با چند کارشناس و آدم حسابی که میفهمند، مشورت می کرد. اگه به تضمین دادنه که رییستون هم خیلی از این تضمینهای تو خالی قبلا داده امیدوارم فقط خداوند به دادمون برسه
ناشناس۱۵۸۵۳۵۰۱۴:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۱۵
فقط سكوت اختيار كن جان و روان و زندگى مون رو به بازى گرفتين از كل مملكت دارى و مسئوليت فقط شعار دادن بلدين يك ذره فكر علم تخصص تجربه و حتى انصاف به چشم نمى خوره
حست۱۵۸۵۳۸۸۱۵:۱۴:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۵
اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید ما بچه ها مون رو از سر راه پیدا نکردیم
ناشناس۱۵۸۵۴۱۱۱۵:۴۳:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۵
جان معلم ها چی از آب گرفتینش؟؟!!!!
ناشناس۱۵۸۵۴۴۴۱۶:۱۴:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۵
عدم برنامه ریزی جهت آموزش توسط تلویزیون یعنی ظلم به مردم و سرازیر کردن سود کلان به جیب مافیای شبکه های اینترنتی و مدارس غیر انتفاعی .
ناشناس۱۵۸۵۴۶۹۱۶:۳۳:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۵
به هیچ وجه درک نمیکنی. چون هر روز یک حرف زدید. مگر قرار نبود برا اساس وضعیت استان ها و قرمز بودن یا نبودن تصمیم گیری شود؟ پس چطور یک شبه تصمیم بر بازگشایی گرفتید؟ قصدتان از بازی با افکار عمومی چیست؟
ناشناس۱۵۸۵۴۸۱۱۶:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۵
خیلی َبدِه مسئولی بجای فکر کردن به اقداماتی که کنترل شرایط را تضمین کند، تنها به اعتماد و توصیه و ضرورت و احساسات فکر میکند. حداقل به ایشان بفرمایید برنامه نظارتی بازرسین آموزش و پرورش از رعایت پروتکلها را ارائه دهند بجای اینکه دیگران را درک کنند.
ناشناس۱۵۸۵۴۸۴۱۶:۵۰:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۵
اصلا چه اصراری بر حضوره وقتی جان دانش آموزان و به تبع اون خانواده ها یعنی همه ایران در خطره فرض کنید یکسال آموزش نصف و نیمه داده بشه چه اشکالی بوجود میاره اونم توی کشوری که این همه دانش آموخته با سواد و نجیب وجود داره که بیکارن و هیچ اعتنایی به اونا نمیشه و حتی گاهی بخاطر درسی که خونده اند بدهکارن و لازم التوبیخ
ناشناس۱۵۸۵۵۱۳۱۷:۱۱:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۵
شاید کرونا زمان ترددش به شما وزرا و مسـٔولین خبر داده که در مدت کوتاه کاری با بچه ها نداره
ناشناس۱۵۸۵۵۲۳۱۷:۱۸:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۱۵
.. لطفا قدری سکوت کن
رضامیرزائی۱۵۸۵۶۰۸۱۸:۲۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۵
یکی معنای فاصله رو نمی دونه یا من یا اول ابتداییا.ولی اول ابتدایی تو مهد چند واحدی مبانی ویروس شناسی وچرخه انتقال گذروندند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین