هشدار حاجی بابایی درباره بازگشایی مدارس از روز شنبه؛ هیچ مسامحه، کوتاهی و سهل انگاری در ایجاد مخاطرات احتمالی برای سلامت دانش آموزان قابل قبول نیست

گروه سیاسی الف،   3990613058 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه ستاد مبارزه با کرونای کشور در خصوص بازگشایی مدارس در روز شنبه ۱۵ شهریور باید مسئولیت کامل را با اعلام شفاف مصوبه ستاد، بعهده بگیرد، گفت: هیچ مسامحه، کوتاهی و سهل انگاری در زمینه ایجاد مخاطرات احتمالی برای سلامت دانش آموزان ، فرهنگیان و خانواده ها قابل قبول نیست.

هیچ مسامحه، کوتاهی و سهل انگاری در ایجاد مخاطرات احتمالی برای سلامت دانش آموزان قابل قبول نیست


به گزارش الف حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد تماس های فرهنگیان و اولیای دانش آموزان از سراسر کشور و طرح ابهام و بلاتکلیفی موجود در خصوص نحوه فعالیت مدارس از شنبه ۱۵ شهریور گفت: سلامت دانش آموزان وفرهنگیان وخانواده ها اولین اولویت است و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس منوط به قبول مسئولیت ستاد مبارزه با کرونای کشور است و عدالت آموزشی هدف اصلی است.

وی با بیان اینکه از زحمات وزارت آموزش وپرورش بخاطر تلاشی که برای برنامه ریزی در راستای استفاده از فرصت های مختلف برای پیشگیری از تعطیلی آموزش، علیرغم تعطیلی فیزیکی مدارس انجام شد، تقدیر و تشکر می کنم، افزود: شاید آموزش های دیجیتالی و مجازی پاسخگوی نیاز همه دانش آموزان نبود، اما با بحران پیش بینی نشده ای که در سال گذشته به سیستم های آموزش جهان تحمیل شد، بادر نظر داشتن شرایط باید گفت برنامه های وزارت آموزش و پرورش و تلاشهای فرهنگیان، پاسخ خوبی در آن وضعیت خاص بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: برای سال تحصیلی پیش رو، آموزش و پرورش فرصت خوبی برای تدارک برنامه های خود، در شرایط موجود داشته است، لذا انتظار می رود برنامه ها به گونه ای تدوین شود، که با ایجاد زمینه برای دسترسی همه دانش آموزان کشور به آموزش و پرورش کارآمد و متعالی که منجربه تربیت چند ساحتی و اعتلای  عدالت آموزشی با دسترسی یکسان، چه از نظر کمی و چه به صورت کیفی، برای همه دانش آموزان شود.

حاجی بابایی گفت: در این راستا دو مولفه حیاتی برای ما مهم است، در درجه اول حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان، و خانواده هاکه اساسی ترین اولویت است و بعداز آن آموزش و پرورش عادلانه و دسترسی همه اقشار در تمام دوره های تحصیلی باید تضمین شود.

وی در پاسخ به این سئوال که تا چه حد با بازگشایی و حضور فیزیکی دانش آموزان در مدارس کشور برای، روز  شنبه ۱۵ شهریور موافق هستید گفت: مرجع تصمیم گیری در این خصوص ستاد مبارزه با کرونا کشور است، که باید ورود جدی داشته باشد و به صورت شفاف و روشن در این مورد بسیار حیاتی، موضع خود را با رعایت تمام جوانب، سلامت دانش دانش آموزان و فرهنگیان و لزوم پیشگیری از وقفه آموزشی اعلام نماید. آموزش وپرورش نیز موظف به رعایت نظرات ستاد کرونای کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: از ستاد مبارزه با کرونای کشور درخواست می کنم به منظور تعیین تکلیف مردم با توجه به ابهامات و بلاتکلیفی های موجود در اسرع وقت ورود جدی نماید و حتی اگر نیاز باشد به صورت استانی و منطقه ای وضعیت آموزش وپرورش دانش آموزان را تعیین تکلیف کند.

حاجی بابایی افزود: فراکسیون فرهنگیان مجلس آمادگی کامل خود را برای پشتیبانی از آموزش وپرورش در استفاده از تمام ظرفیت های موجود و مورد نیاز آموزش وپرورش برای حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده ها و  ایجاد عدالت آموزشی در شرایط موجود در چارچوب دستورالعمل های ستاد کرونای کشور اعلام می کند.

وی گفت: طرح موضوع حضور داوطلبانه دانش آموزان نیز به نظر، تنها در صورتی قابل توجیه است که تمام آموزش هایی که در مدرسه ارائه می شود، به صورت کامل به صورت مجازی برای همه دانش آموزان ارائه شود، یعنی همه دانش آموزان کشور بتوانند انتخاب کنند که اگر مدرسه نباشند، با آموزش مجازی که در دسترس دارند، از هیچ مبحثی جا نمی مانند، که این رویکرد در عمل به جز مراکز استانها و شهرستانها، در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق دور ومحروم، قابلیت اجرایی ندارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس از وزیر محترم آموزش وپرورش درخواست کرد، به منظور روشن شدن وضعیت، بازگشایی مدارس، در اسرع وقت با هماهنگی و حضور رئیس ستاد مبارزه با کرونای کشور، برنامه نهایی اعلام نمایند.

حاجی بابایی تاکید کرد: گستردگی فعالیت های آموزش وپرورش به گونه ای است که به جرات می توان گفت تمام مردم در اقصی نقاط کشور، تحت تاثیر فعالیت های آموزش و پرورش هستند، لذا ستاد مبارزه با کرونای کشور باید به صورت واضح و شفاف مسئولیت حفظ سلامت دانش آموزان، فرهنگیان وخانواده ها را بعهده بگیرد.

وی اظهار داشت: همانگونه که پیشتر تاکید شد در برنامه های آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با کرونا کشور، هیچ دخالتی نمی کنیم، اما با پشتیبانی از تصمیمات معقول، از جایگاه نظارتی خود هیچ مسامحه و کوتاهی وسهل انگاری را در زمینه ایجاد مخاطرات احتمالی برای سلامت دانش آموزان ، فرهنگیان و خانواده ها کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: از  تمامی پروتکل های دقیق بهداشتی برای سلامت مردم حمایت وبرای اجرایی شدن آنها نهایت مساعدت را داشته ایم و در آینده نیز کمک خواهیم کرد و معتقدیم اگر ستاد مبارزه با کرونا مسئولیت برنامه های آموزش وپرورش را عهده دار شود، به طور کامل از آن باید حمایت شود، لذا بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان را منوط به مصوبه واعلام نظر ستاد مبارزه با کرونای کشور می دانیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۳۳۱۸۱۵:۰۶:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۳
حضوری شدن مدارس در پایه ابتدایی بازی کردن با جون بچه هاست . هر لحظه یه حکم نکنین لطفا
ناشناس۱۵۸۳۳۹۹۱۶:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۳
شین اباد
ناشناس۱۵۸۳۴۳۲۱۷:۰۰:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۳
حاجی بابائی میرزا بابائی این حجم فعالیت اموزشی و پرورشی شما برای مملکت قابل هضم و جذب وجزم نیست
ناشناس۱۵۸۳۷۴۴۲۳:۲۵:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۱۳
کدوم ستاد. اونجا فقط یک نفر نشسته خودش میبره و خودش هم می دوره بقیه هم فقط نظر مثبتشون رو اعلام می کنند
ناشناس۱۵۸۳۷۷۹۰۰:۱۲:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۴
سلام و درود بر برادر گرامی اقای حاج بابایی که در مورد حقوق بازنشستگان مساعدت نمودند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین