مکانیسم پیچیده جاسوسی و ضد جاسوسی آمریکا را بشناسید

گروه سیاسی الف،   3990610071 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
مکانیسم پیچیده جاسوسی و ضد جاسوسی آمریکا را بشناسید

به گزارش الف، پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی به بررسی سرویس‌های جاسوسی متعدد آمریکا پرداخته و تاکید کرد که این سرویس‌ها تمامی ابعاد امنیت اقتصادی تکنولوژیک و نظامی در عرصه داخلی و خارجی آمریکا را شامل می شود. بر اساس این گزارش سرویس های مذکور از آژانس‌ها و دفاتر متعدد شامل است و  فراتر از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا «اف بی آی» و آژانس اطلاعات مرکزی این کشور« CIA » است که در عرصه بین‌الملل مشهور شده‌اند.

این گزارش تعداد موسسات جاسوسی آمریکا را بالغ بر ۱۷ سرویس می‌داند که ۸ مورد از آنها نظامی و هفت مورد غیرنظامی است. دو سرویس مستقل نیز وجود دارد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و دفتر مدیر اطلاعات ملی (او دی ان آی ) است که ریاست مجموعه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را عهده‌دار است.  از جمله ماموریت‌های دیگر این دفتر می‌توان به ارائه مشاوره برای رئیس جمهور و شورای امنیت ملی کشور اشاره کرد. 

عربی ۲۱ می افزاید که متوسط بودجه سالانه آمریکا برای مجمع سرویس‌های جاسوسی این کشور بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است.  بر اساس اطلاعات دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا، این بودجه  در سال ۲۰۱۸ از رقم ۸۰ میلیارد دلار نیز  فراتر رفته است.

این گزارش می‌افزاید که روزنامه واشنگتن پست در سال ۲۰۱۰ تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص توسعه روزافزون فضای اطلاعاتی و جاسوسی در آمریکا منتشر کرده و نوشت که 12۷۱ سازمان دولتی و ۱۹۳۱ شرکت خصوصی در زمینه جاسوسی فعالیت می‌کند که همگی زیر نظر این  ۱۷ سرویس هستند.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی  مجموع عناصر انسانی فعال در سرویس‌های جاسوسی آمریکا بالغ بر ۸۵۴ هزار نفر است که همگی آنها حق دسترسی به اطلاعات بسیار محرمانه را دارند.

عربی ۲۱ در ادامه به بررسی 17 سروریس جاسوسی در آمریکا می‌پردازد و اطلاعات مربوط به این سرویس‌ها را در بخش‌های این آورده است:

آژانس امنیت ملی

این آژانس یک سرویس کدگذاری است که فعالیت‌های بسیار تخصصی در خصوص حفاظت از سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و  تولید محتواهای جاسوسی را انجام می دهد. این سرویس از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار است که بخشی از آن شامل تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات می‌شود. این آژانس از مهمترین مراکز تحلیل و پژوهش های مربوط به زبان های خارجی در داخل دولت آمریکا به شمار می‌رود. کادر فعال در این سرویس آمیخته‌ای  ناهمگون از تخصص‌های مختلف شامل تحلیلگران، مهندسان، فیزیکدانان، ریاضیدانان، زبانشناسان، دانشمندان علوم رایانه،  دانش پژوهان، متخصصان علوم ارتباطات و افسران امنیتی و کارشناسان بررسی بیانیه ها و کارمندان اداری است.

سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا

این سرویس مسئول ارائه اطلاعات مربوط به امنیت ملی به تصمیم‌سازان ارشد سیاسی در آمریکا بوده و  مسئولان از سوی رئیس جمهمور  انتخاب شده و با  تایید مجلس سنای آمریکا منصوب می شود.

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا هفت ساختار اساسی دارد که  شامل موارد زیر است:  اداره تحلیل،  اداره عملیات، اداره علوم و تکنولوژی، اداره لجستیک، اداره ابتکار فضای مجازی، اداره مأموریت‌ها و دفاتر مدیر.

دفتر جاسوسی ملی

دفتر جاسوسی ملی اقدام به تولید و راه اندازی ماهواره‌های پیشرفته به مجموعه قابل توجهی از فعالان در این عرصه نظیر سازمان اطلاعات مرکزی و وزارت دفاع آمریکا می‌کند. این سرویس همچنین مأموریت ارائه هشدار نسبت به کانون‌های احتمالی تنش در دنیا را برعهده دارد.

دفتر تحقیقات فدرالی

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا به‌عنوان آژانس اطلاعات و اجرای قانون مسئول بررسی تهدیدات امنیت ملی آمریکا در ابعاد داخلی و نفوذ به شبکه‌های ملی و فراملی است.

آژانس اطلاعات دفاعی

این سرویس زیر نظر وزارت جنگ آمریکا قرار داشته و سرویس حمایت از مبارزان میدانی آمریکا به شمار می‌رود.  در این آژانس بالغ بر ۱۶۵۰۰ عنصر نظامی و غیرنظامی فعال هستند که مأموریت آنها در تمامی گوشه و کنار دنیا است. ماموریت این عده شامل جاسوسی نظامی در خارج از مرزهای ایالات متحده و ارائه اطلاعات نظامی به فرماندهان پنتاگون و مجمع اطلاعاتی این کشور برای پشتیبانی از برنامه‌ریزی و عملیاتی سازی طرح‌های نظامی آمریکا و در اختیار گرفتن  سامانه‌های تسلیحاتی مدرن توسط این کشور است.

اطلاعات نظامی

این بخش شامل بخش اطلاعات ارتش آمریکا است که ۵ مأموریت اساسی دارد: ارائه تصاویر، سیگنال‌ها، اطلاعات جاسوسی از منابع انسانی، ارزیابی و زمانبندی، ضد جاسوسی و فعالیت های امنیتی. این سازمان  در میان محافل امنیتی آمریکا تحت عنوان سرویس جی 2 معروف است.

سازمان اطلاعات نیروی هوایی

 این سازمان وابسته به نیروی هوایی آمریکا است و تامین کننده اصلی اطلاعات موجود در سرویس‌های حسگر است که در هواپیماها و بالگردها مستقر شده است. بررسی فضای الکترونیک و مجازی و حریم هوایی کشور از دیگر ماموریت های این سرویس است. 

 افسران ارشد اطلاعاتی این سرویس جاسوسی اختیارات گسترده ای در  در دست دارند که شامل دسترسی به فعالیت ها و اطلاعات حساس است.  فرماندهان این سازمان مسئولیت هماهنگی و توزیع جغرافیایی حدود ۵۰ هزار نفر از کادر نظامی و غیر نظامی تحت امر این سازمان را بر عهده دارند.

سازمان اطلاعات دریایی

تیم سرویس اطلاعات دریایی آمریکا تأمین کننده اصلی اطلاعات مربوط به نیروهای دریایی و نیروهای جنگی مشترک است.

سازمان اطلاعات گارد ساحلی

موجودیت مستمر گارد ساحلی در زمینه دریایی و ماموریت‌های متنوع و اختیارات قانونی گسترده‌ای که این بخش بر عهده دارد، باعث شده اهمیت ویژه‌ای در داخل مجموعه سرویس‌های جاسوسی آمریکا داشته باشد. این سرویس در سال ۲۰۰۱ با هدف استفاده از بخش گسترده‌ای از اطلاعات به دست آمده در جریان حفاظت از آبهای منطقه‌ای آمریکا تاسیس شده است.

سرویس اطلاعات نیروهای ویژه دریایی

این سرویس بخشی از نیروهای ویژه دریایی آمریکا است که اطلاعات تاکتیکی و فنی را برای حمایت از عرصه درگیری‌ها دنبال می‌کند.  جمع آوری اطلاعات جغرافیایی و هوشمند سازی سیگنال ها و اطلاعات انسانی و فعالیت های ضد جاسوسی از مهمترین ماموریت‌های این سازمان است.

آژانس اطلاعات جغرافیایی

آژانس اطلاعاتی جغرافیایی آمریکا جایگاه ویژه‌ای در ارائه اطلاعات دقیق و مرتبط در شرایط مناسب با هدف حمایت از اهداف امنیت ملی آمریکا دارد و اطلاعات خود را از طریق فرماندهان نظامی و غیر نظامی دریافت می‌کند.

دفتر اطلاعات وزارت امنیت داخلی

این دفتر مسئول ارائه اطلاعات و تحلیل‌های وزارت مذکور با دریافت اطلاعات از منابع متعدد و ارزیابی تهدیدات کنونی و آینده آمریکا مبتنی بر 4 اصل بررسی تهدیدات ، جمع‌آوری اطلاعات مربوط به امنیت داخلی،  تبادل اطلاعات و مدیریت اطلاعات جاسوسی است.  

دفتر اطلاعات وزارت انرژی

دفتر اطلاعات بخشی از این وزارتخانه است و حدود ۳۰ دفتر در مراکز مختلف کشور دارد.  تامین امنیت آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های وزارت انرژی و حفاظت اطلاعات و تکنولوژی امنیت ملی حیاتی آمریکا از مسئولیت‌های این دفتر به شمار می رود.

دفتر اطلاعات و پژوهش‌های وزارت خارجه

این دفتر در شرایط مناسب اطلاعات مربوط به تحولات بین‌المللی را در اختیار وزیر خارجه قرار می‌دهد و به عنوان یک اداره محوری در داخل وزارت خارجه در زمینه جمع آوری پرونده‌های متعدد فعالیت می کند.

دفتر اطلاعات و تحلیل در وزارت خزانه داری

این سرویس در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و مسئول دریافت و تحلیل اطلاعات جاسوسی و  ضد جاسوسی مربوط به کشورهای مختلف مرتبط با مسئولیت های وزارت خزانه داری آمریکا است. این دفتر یکی از ساختارهای دفتر تروریسم و اطلاعات مالی مربوط به وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

دفتر اطلاعات امنیت ملی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

این سرویس  در سال ۲۰۰۶ به عضویت مجمع سرویس‌های جاسوسی آمریکا درآمد. مأموریت این مرکز تسهیل هماهنگی‌های اطلاعاتی با سرویس‌های متعدد در زمینه تقویت تلاش‌های آمریکا برای مبارزه با مواد مخدر و حمایت از امنیت ملی این کشور و مبارزه با تروریسم جهانی است. این سرویس  ۲۱ دفتر میدانی در مناطق مختلف آمریکا و بیش از ۸۰ دفتر در ۶۰ کشور جهان دارد.
 
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۸۴۰۱۸۱۰:۵۶:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۱۴
آمریکا به درد ما نمیخورد. شما که این همه اطلاعات دارید ایران رو درست کنید جاسوس و خائن از در و دیوار کشور بالا نره..
ناشناس۱۵۸۴۰۳۰۱۱:۱۸:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۴
این سرویس جاسوسی و ضد جاسوسی در تمام کشورها از جمله کشور ما هم هست.
ناشناس۱۵۸۴۰۷۲۱۲:۲۶:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۱۴
پادوهای داخلی برخی از کشورهایی که یا قبلا زیر سلطه آمریکا بوده اند مثل ایران یا در حال حاضر هم زیر سلطه اش می باشند مثل عربستان را هم به این سرویس ها اضافه نمایید.
ناشناس۱۵۸۴۰۹۴۱۲:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۱۴
یانکی ها از سایه خودشون هم وحشت دارند و به همین دلیل از تمام دنیا جاسوسی می کنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین