سید حسن نصرالله: «هیهات منا الذلة» پیام عاشورای حسینی(ع) است/ در کنار تمام کسانی که با اشغالگری می‌جنگند هستیم

گروه جهان الف،   3990609056 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که هرگز از گزینه مقاومت و دشمنی با رژیم صهیونیستی دست برنخواهد داشت و پیام روز عاشورا این است که نباید زیر بار ذلت برویم.

سید حسن نصرالله: «هیهات منا الذلة» پیام عاشورای حسینی(ع) است/ در کنار تمام کسانی که با اشغالگری می‌جنگند هستیم

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان امروز خود به مناسبت عاشورای حسینی، در ابتدا این روز را به امت اسلامی و شیعیان و تمامی انسان‌های آزاده جهان تسلیت گفت و گفت که طبق معمول هرساله با ملاک قرار دادن حوادث آن روز کربلا، به مسائل امروز خواهد پرداخت.

او گفت که هر ساله این روزها خیابان‌های لبنان مملوء از محبین اهل بیت و عزادارن بوده اما امروزه به علت ویروسی که کل جهان را در بر گرفته خیابان‌ها خالی است و از خداوند می‌خواهیم تا خطر این ویروس را از تمامی ملت‌ها برطرف کند.

مسائل منطقه‌ای

دبیرکل حزب الله لبنان سپس وارد مسائل منطقه‌ای شد و در یک مقدمه کوتاه گفت هنگامی که فرد در برابر اشغالگران و مهاجمان قرار می‌گیرد یا یک راه‌حل ذلیلانه را می‌پذیرد یا جنگی که بر او تحمیل شده را قبول می‌کند و به طور قطع مکتب کربلا پیام روشن و واضحی دارد که می‌گوید: «ملعون ابن ملعون مرا میان ذلت و شمشیرکشی مخیر کرده است و هیهات از این اینکه زیر بار ذلت برویم.»

سید نصرالله افزود: «در نبرد امروز منطقه دو موضع روشن در جنگ میان حق و باطل وجود دارد. در ابتدا فلسطین اشغالی است. اسرائیلی که از سال ۱۹۴۸ این سرزمین را علاوه بر جولان و مزارع شبعا و بلندی‌های کفرشوما را اشغال کرده است. این جبهه باطل است و تردیدی در آن نیست. حق فلسطینی‌هاست که از بحر تا نهر کشور خود را تشکیل دهند و حق مردم سوریه و لبنان است که اراضی خود را بازپس گیرند. ما در حزب‌الله لبنان و مقاومت اسلامی در روز دهم محرم بر التزام قاطع خود برای دشمنی با این رژیم تأکید می‌کنیم و اگر تمامی جهان رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند ما به رسمیت نخواهیم شناخت.»

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که این جنبش در کنار هر گروه و فردی است که بخواهد با رژیم صهیونیستی مبارزه کند و مردم منطقه به دنبال زندگی همراه با عزت و مقابله با هیمنه آمریکا هستند.

او دولت آمریکا را جبهه باطلی دانست که خواهان سیطره و تسلط بر کشورهاست و به دنبال تاراج نفت و گاز و اموال منطقه است.

به گفته وی هنگامی که به مظاهر دشمنی و تجاوزات آمریکا در منطقه نگاه می‌کنیم و سیاست‌های این کشور برای به زانو در آوردن ملت‌ها را نگاه می‌کنیم می‌توانیم موضوع فلسطین را مثال بزنیم یا جنگ شش ساله یمن را و محاصره سوریه و قانون سزار و اشغالگری مستقیم آمریکا در شرق فرات و تاراج نفت سوریه را یادآور شویم. یا حمایت واشنگتن از سیاست سرکوب در بحرین و تلاش برای تسلط بر عراق را می‌بینیم و بیش از همه این‌ها مظهر تجاوزگری آمریکا را می‌توان در دشمنی بی پایان با ایران مشاهده کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که در برابر این تجاوزگری‌ها راهی جز این نداریم که بگوییم در جبهه حق قرار می‌گیریم و در برابر باطل بودن آمریکا می‌ایستیم.

او تأکید کرد: «همان‌گونه که در طول سال‌های گذشته در لبنان پیروز شدیم و مجادهین در یمن پیروز شده‌اند و همانگونه که عراق و سوریه بر داعش غلبه کرده و ایران در تمامی سال‌های جنگ و فشار ایستادگی کرده است. آینده این درگیری و جنگ در فلسطین و منطقه پیروزی برای حق است. یکی از نشانه‌های پیروزی این که محور مقاومت وارد جنگی جهان شمول و فراگیر شد و پیروز در آن بیرون آمد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسأله سازش و عادی‌سازی روابط کشورهای با رژیم اسرائیل پرداخت و گفت که امارات با این کار خود به جهان عرب خیانت کرد. 

او با محکوم کردن اقدام ابوظبی گفت که اماراتی‌ها چیزی که پنهان بود را عیان کردند، اما اسرائیلی‌ها مانع آبروریزی آن‌ها نشدند و گفتند که در قبال سازش حاضر به توقف طرح اشغال کرانه باختری نیستند.

نصرالله گفت که اسرائیل با فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات مخالفت کرد، چرا که به هیچ یک از ملت‌های منطقه اطمینان ندارد و تلاش دارد با برتری نظامی، موجودیت خود را تضمین کند، بنابراین اماراتی ها در قبال خواری و ذلت و اهانت، حاضر به صلح (سازش) شدند و کاری که امارات کرد یک خدمت مجانی برای ترامپ و نتانیاهو بود و باید این موضع را محکوم کنیم.

 

مسائل داخلی

دبیرکل حزب‌الله لبنان سپس به مسائل داخلی این کشور پرداخت و در خصوص تشکیل دولت سخن راند و گفت که امیدوار است فراکسیون‌های پارلمانی لبنان فردا (دوشنبه) نامزد تشکیل کابینه را معرفی کنند . لبنان به نخست‌وزیری نیاز دارد که بتواند وضعیت اقتصادی و زندگی مردم را بهبود بخشیده و ضمن بازسازی، دست به اصلاحات بزند.

او سپس گفت که طرف‌‌های داخلی و خارجی مدام از لزوم تحقق خواسته‌های مردم سخن می‌گویند و این سخن حقی است، اما باید ما روشن و واضح سخن بگوییم چرا که در این مسأله یک مغالطه سیاسی نهفته است. چه بسا که افرادی از خارج یا داخل بیایند و مطالبی را مطرح کنند و بگویند که این سخن مردم است.

نصرالله گفت باید این مسأله روشن شود و همه متفق‌القول هستند که هر دولت و حکومت و پارلمانی باید آرزوها و خواسته‌های مردم را محقق کند، اما جمعیت لبنان پنج میلیون نفر است و از کجا باید خواسته مردم لبنان را تشخیص داد؟ آیا می‌توان با تظاهرات این مسأله را فهمید؟ اگر هزار نفر به خیابان آمدند آیا حرف آن‌ها خواسته مردم است، ده هزار نفر آمدند چه؟ و باید بر یک ملاکی توافق شود و پس از آن حکومت و جامعه جهانی باید به خواسته مردم احترام بگذارد. آیا می‌توان به همه‌پرسی اعتماد کرد و رأی‌گیری انجام داد؟ آیا انتخابات پارلمانی نیاز است تا موضع مردم مشخص شود؟ هر آن‌چه می‌خواهید، ما حاضر به انجامش هستیم، اما باید این مسأله برای همیشه مشخص شود تا دیگر کسی نتواند خواسته خود را به نام مردم جلوه دهد.

دبیکل حزب‌الله لبنان سپس به موضوع درخواست امانوئل مکرون برای انجام یک توافق سیاسی جدید پرداخت و گفت: «شنیدیم که فرانسه انتقادات شدیدی متوجه سیستم حکومت لبنان بر مبنای توافق طائف کرده است. باید بگویم که ما از هر نوع بررسی به دور از جنجال برای نیل به یک توافق سیاسی استقبال می‌کنیم اما به شرط اینکه این گفت‌و‌گوها با اراده و رضایت گروههای سیاسی مختلف باشد. بسیار خوب است که پس از گذشت ۱۰۰ سال از تشکیل کشور لبنان، لبنانی‌ها در باره این مسأله بحث و بررسی کنند.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌ها برای بازپروری تروریست‌های داعش پرداخت و گفت  ارتش سوریه و همپیمانانش با این گروهها مبارزه و از امنیت سوریه و لبنان دفاع می‌کنند. اگر تروریست‌ها بتوانند به تدمر برسند، مناطق «جرود» در لبنان یکی از نقاطی است که تروریست‌ها بدان چشم خواهند داشت و بنابراین باید هوشیار بود.

موضوع بعدی در سخنان ایشان، پاکسازی منطقه البقاع در مرز با سوریه از حضور عناصر تروریستی داعش و القاعده بود که از آن با عنوان «آزادسازی دوم» یاد می‌شود. سید نصرالله گفت که ساکنین البقاع به خصوص در بعبلبک همچنان در معرض تجاوزات و حملات گروههای تکفیری هستند. او پاکسازی لبنان را پیروزی معادله سه گانه «ارتش-مردم-مقاومت» دانست.

سید حسن نصرالله به حادثه انفجار مهیب بیروت نیز پرداخت و گفت  که مسئولان قضایی باید بدون تعارف و سستی این موضوع را پیش ببرند و نباید خون «شهدا» و مجروحین ضایع شود. او همچنین خواستار تسریع در پرداخت غرامت شد و از ارتش و نهادهای مربوطه نیز خواست تا نتایج تحقیقات خود را اعلام کنند تا جلوی افترا بستن‌ها و دروغ‌ها گرفته شود.

سید حسن نصرالله همچنین به سید امام موسی صدر و همراهانش پرداخت و گفت که در سالروز ربایش آن‌ها هستیم. سید نصرالله، امام موسی صدر را «امام مقاومت» توصیف کرد و گفت که او مسیر روشنی در قبال مبارزه با دشمن اسرائیلی ترسیم کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان رابطه میان حزب‌الله و جنبش امل که به دست امام موسی صدر تأسیس شده است را بسیار عمیق  دانست و گفت که همکاری و هماهنگی دو طرف تا کنون منافع بسیاری برای لبنان در پی داشته است و هرچند برخی جوانان در فلان شهرک یا جایی در برخی مواقع کارهایی می‌کنند، قابل قبول نیست و محکوم است و باید هوشیار بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که حزب‌الله همواره همچون گذشته حامی جنبش امل و شورای اسلامی شیعی و خانواده امام موسی صدر و همراهانش باقی خواهد ماند و هر چیزی از ما بخواهند ما برای انجام آن اقدام خواهیم کرد.

 
 
مسأله دیگر که در سخنان دبیرکل حزب‌الله آمد، شرایط مناطق مرزی با فلسطین اشغالی در جنوب لبنان بود که نصرالله گفت که چند هفته گذشته، حملات رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق موجب شهادت تعدادی از جمله «علی کامل محسن» شد و حزب‌الله در این باره به روش خود پایبند است.

او تأکید کرد که هدف حزب‌الله انتقام خون «علی کامل محسن» نیست، بلکه به دنبال مجازات قاتلان و تثبیت موازنه پاسخگویی از سال ۲۰۰۶ به این سو است و اینکه رژیم صهیونیستی که خود را قوی‌ترین ارتش منطقه می‌داند و اکنون تمامی مواضع خود را تخلیه و گشت‌های خود را لغو کرده و به جای نظامیان از پهپادها بهره می‌برد و در نگرانی بالایی به سر می‌برد، جزئی از همین مجازات است.

او در این باره گفت که اگر حزب‌الله می‌خواست پاسخ دهد و با آن روحیه خود را بالا ببرد یا مانور رسانه‌ای بدهد، همان روز اول این کار را می‌کرد، اما حزب‌الله به دنبال کار رسانه‌ای نیست، بلکه به دنبال تثبیت معادله و موازنه است و اسرائیل باید بفهمد که اگر یکی از نیروهای حزب‌الله را به شهادت برساند، یکی از نیروهایش کشته خواهد شد.

سید حسن نصرالله افزود: «ما به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم، بلکه به دنبال یک سرباز اسرائیلی هستیم تا او را بکشیم. ما عجله‌ای نداریم. اما آن‌ها همچون موش تمامی سربازان خود را مخفی کرده‌اند و این نقطه قوت مقاومت است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آخرین بخش سخنان خود به موضوع کرونا بازگشت و گفت که متأسفانه تعداد مبتلایان هر روز زیاد می‌شود و تصمیمات، اجرایی نشده و شرایط دولت مستعفی نیز دشوار است. «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» راه‌حل این بیماری هستند. تا کنون هیچ واکسنی در دست نیست و این شرایط برای سال‌ها ادامه خواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۸۷۹۷۱۶:۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۹
باید جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشت .
ناشناس۱۵۷۸۸۰۵۱۶:۳۷:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۹
عصر ، عصر مذاکره و گفتگوست . ..
ناشناس۱۵۷۹۳۵۴۱۲:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
باشه . وقتی بزرگترین فرمانده نظامی کشوری رو ترور میکنن هیچ وطن فروش خائنی هم جرات نمیکنه از مذاکره حرف بزنه
علی 671۱۵۷۹۱۶۷۰۹:۴۳:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
گفتگو با کی .گفتگو برای چی .اسرائیل متجاوز است و زبان آدمی سرش نمی شود و اگر قدرت داشت و می توانست برای بقای نکبت بار خودش همه ی جهان را نابود می کرد .روحانی و ظریف هم دوسال گفتگو کردند و همه چیز را به باد دادند نتیجه خدایی چه شد زجر و فلاکت و گرانی و رنج مردم ایران این نتیجه گفتگو .باید طرف گفتگو دولت های عاقل و سالم باشند و اهل منطق که خدا را شکر در دنیا فعلاً چنین دولت هایی وجود ندارد و همه به فکر چاپیدن و کلاه گذاشتن سر ضعیفتر ها هستند .باید شداداً مقاومت کرد و ایستاد تا پیروز شد وگرنه هر گز از سیب و گلابی خبری نخواهد شد .
ناشناس۱۵۷۹۱۷۴۰۹:۵۰:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
حالا کی جلوی اشغالگران لبنان می ایسته؟
ناشناس۱۵۷۹۱۷۸۰۹:۵۴:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
هیهات منا ذله.
ناشناس۱۵۷۹۳۵۸۱۲:۱۹:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
امریکا و اسرائیل از ترس سردار سلیمانی هیچ غلطی نمیکردن . بعد از ترور سردار رفته رفته حلقه محاصره شون رو تنگتر کردن . انفجار بیروت رو راه انداختن . ناو جنگی فرستادن . و میخوان به حزب الله حمله کنن . اگر قراره این محاصره ادامه پیدا کنه باید حزب الله از خودش دفاع کنه و بجنگه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین