توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا

گروه سلامت الف،   3990605092

درگیری کودکان با بیماری همه‌گیر کووید۱۹، مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز را بر آن داشت تا با گردآوری مطالبی از متخصصان امر، توصیه‌هایی را برای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا برای والدین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مطالب ارائه شده از سوی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی کودکان تبریز، اگر علامت‌های هشدار تعداد تنفس بیش از ۶۰ بار در دقیقه در سن زیر دو ماه، بیش از ۵۰ بار در سن دو ماه تا یک سال، بیش از ۴۰ برای سنین یک تا چهار سال و بیش از 30 بار برای سن بالای پنج سال، تنفس سخت، وجود توکشیدگی قفسه سینه و ناله را در کودکی دیدید، فورا او را به اورژانس بیمارستان کودکان منتقل کنید.

زنش پره‌های بینی، کبودی زبان و لب‌ها، ناتوانی در خوردن و آشامیدن عدم برقراری ارتباط در هنگام بیداری و بی‌قراری بیش از اندازه، خشکی مخاط دهان و عدم وجود اشک، کاهش حجم ادرار و تب بیشتر از ۳۸ درجه از دیگر علامت‌های هشدار دهنده‌ی کرونا هستند. با توجه به آخرین اطلاعات انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان ویروس می‌تواند از طریق ترشحات بینی و دهان و در فاصله یک الی دو متری از طریق سرفه و عطسه منتقل شود.

تماس دست با سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره‌ی در، میز و صندلی، شیرآلات، نرده پله‌ها، پریز و کلیدهای برق و کلیه وسایلی که به طور عمومی و مشترک استفاده می‌شوند، مانند اسکناس، اسناد و مدارک دست به دست شده و نظایر آن نیز از دیگر راه‌های انتقال کرونا ویروس است.

برای جلوگیری از انتقال ویروس مهم است که پس از تماس با هر فرد یا اشیا دست و صورت خود را با آب و صابون بشویید. از دست دادن و روبوسی کردن با یکدیگر خودداری کرده و قبل از دست زدن به غذا، دهان، بینی و چشم بعد از دست دادن به هر سطوح بدون دستکش و بعد از دست دادن به مواد خام خوراکی و دود از دستشویی و نظایر آن دست ها را با آب و صابون شسته و اگر آلودگی واضحی ندارد، با استفاده از ضدعفونی کننده بر پایه الکل ضد عفونی کنید.

ناخن ها را به طور مرتب کوتاه کرده و فعالیت‌های خارج از منزل را تا حد امکان محدود کنید از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ مانند مهمانی سینما مراکز خرید و مواردی نظیر آن پرهیز کنید. از سفرهای درون شهری و برون شهری غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت مسافرت‌های درون شهری از ماسک و دستکش استفاده کنید. در نمازخانه‌های عمومی و بین راهی از مهر و سجاده شخصی استفاده شود. در صورت داشتن علایم سرماخوردگی در منزل استراحت کرده و نوشیدن آب گرم و یا ولرم را به طور مستمر فراموش نکنید.

ویروس‌ها در هوای سرد و خشک انتقال سریع تری دارند و باید هوای محیط مرطوب نگه داشته شود. استفاده از دستمال کاغذی هنگام عطسه یا سرفه کردن الزامی است، در صورتی که دستمال وجود نداشت، از قسمت داخلی آرنج موقع استفاده کنید.

سیستم ایمنی و خود را با مصرف مرتب میوه و سبزیجات شسته شده، تقویت کنید و برای تماس با دکمه‌های آسانسور لپ‌تاپ تلفن موبایل دستگاه کارت خوان و نظایر آن از دستکش و یا دستمال کاغذی استفاده کنید، وسایلی را که به طور مکرر از تماس با دست هستند مانند ریموت کنترل، دستگیره درها، گوشی تبلت و یا لپ تاپ را به مرتب ضد عفونی کنید.

دستگیره‌ی درهای ورودی منزل کلید و پریزهای راهرو و راه پله و سایر سطوحی را که در معرض تماس مشترک ساکنان هستند، مرتب گندزدایی کرده و از دستمال مشترک برای تمیز کردن میز، صندلی و سایر وسایل استفاده نکنید. هنگام ترک منزل در حد مقدور، ژل یا محلول ضدعفونی کننده دست و دستمال کاغذی به همراه داشته باشید.

خرید منزل را به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار انجام داده و از خرید روزانه خودداری کنید. در صورت امکان، قبل از خروج از منزل کیسه حمل مواد غذایی جهت خرید را آماده کنید.

بعد از هر بار بازگشت به منزل لباس‌های رویی خود را تعویض کرده و بشویید، تا حد امکان از مراجعه به سالن‌های ورزشی خودداری کرده و در صورت مراجعه نیز استفاده از ماسک و دستکش در حین ورزش و نرمش و دوش بعد از ورزش را فراموش نکنید.

از خوردن غذا در محیط‌های عمومی و همچنین خوردن غذاهای آماده تا حد امکان اجتناب کرده و مواد غذایی به صورت کاملا پخته استفاده کنید، در هنگام خرید از دست دادن مستقیم و بدون دستکش به وسیله های مواد غذایی و مواد غذایی فاقد بسته‌بندی خودداری کرده تا حد امکان از دست دادن مواد غذایی که قصد خرید ندارید خودداری کنید تا حد امکان از دست دادن به قفسه ها و ویترین و سایر خطوط خودداری کنید.

توصیه می‌شود از مصرف مواد غذایی، به ویژه مواد غذایی آماده و فورخته شده توسط دستفروشان و مواد غذایی آماده به مصرفی که به صورت روباز نگهداری می‌شوند، جلوگیری کنید، غذا را قبل از مصرف، داخل ظرف تمیزی ریخته و پس از گرم کردن میل کنید.

از استعمال دخانیات به دلیل تاثیر آن بر تضعیف سیستم ایمنی پرهیز کرده و افراد بیمار تا حد زمان رسیدن آمبولانس و انتقال به مراکز درمانی در یک مکان جدا از سایرین نگه‌داشته شده و در صورت نیاز از مرکز تماس ۱۹۰ راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین