حمله اسرائیل به پایگاه‌های حزب‌الله

گروه جهان الف،   3990605023

ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای وقوع یک"رخداد امنیتی" در مرزهای مشترک با لبنان، اقدام به پرتاب بمب های فسفری به مرزهای لبنان کرد. همچنین گزارش ها حاکی از پرواز شدید جنگنده ها و بالگردهای اسرائیلی در منطقه مرزی با لبنان است. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده پایگاه های حزب الله لبنان در مناطق مرزی را هدف گرفته است.

حمله اسرائیل به پایگاه‌های حزب‌الله

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سخنگوی ارتش اسرائیل سه شنبه شب مدعی شد که یک رخداد امنیتی در منطقه "المناره " مرزهای اراضی اشغالی با لبنان رصد شده است.

در پی اعلام این خبر، رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب بمب های فسفری به نقاطی در مرز با لبنان کرده و علاوه بر آن تمامی مسیرها را بسته و به حالت آماده باش درآمد.

ارتش اسرائیل اعلام کرده در حال بررسی جزئیات است.

ارتش همچنین گفته که صدای تیراندازی به سمت نیروهایش در مرزهای اراضی اشغالی شنیده شده اما این تیراندازی خسارات جانی نداشته است.

شبکه المیادین گزارش داد که اسرائیل بیش از ۳۰ بمب صوتی را به "میس الجبل " و "حولا" در جنوب لبنان شلیک کرده است و مدعی است که پرتاب بمب های نوری در منطقه المناره پس از رصد "تحرکات مشکوک" در مرز با لبنان صورت گرفت.

المیادین اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی متوجه ایجاد شکافی در دیوار امنیتی واقع در مرز با لبنان شدند که به دنبال آن از ترس وقوع عملیات نفوذ به داخل اراضی اشغالی، به طرز جنون‌آمیزی اقدام به تیراندازی و شلیک منور کردند.

ساکنان مناطق مرزی نیز گفته اند صدای انفجارهایی را شنیده اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که ارتش از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی واقع در نزدیکی مرز لبنان خواسته تا اطلاع ثانوی در خانه‌های خود بمانند و تحت هیچ شرایطی خارج نشوند.

ارتش اسرائیل اقدام به بازرسی گسترده منطقه المناره کرده است. برخی منابع لبنانی هم از پرواز گسترده هواپیماهای جنگی اسرائیلی در آسمان برخی مناطق جنوبی لبنان خبر دادند و تاکید کردند که شلیک منور در اطراف شهرک میس الجبل و حولا همچنان ادامه دارد.

در همین راستا منابع اسرائیلی گزارش دادند این اتفاقات در حالی رخ دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حال سپری کردن تعطیلات در هتلی در شمال فلسطین اشغالی بود و زیاد از محل حادثه فاصله نداشت.

نتانیاهو تاکید کرده که "اتفاقات سخت و ناگواری" هم اکنون در مرزهای شمالی در حال رخ دادن است.

برخی منابع هم اعلام کردند که نتانیاهو به منظور پیگیری اوضاع در مرز با لبنان، به یکی از پایگاه‌های ارتش در مرزهای شمالی رفته است.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی از برگزاری جلسه‌ای به ریاست نتانیاهو به منظور پیگیری آخرین تحولات اوضاع در مرزهای شمالی خبر دادند.

در همین راستا شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که ارتش تهدیدات حزب الله را کاملا جدی گرفته و بدین گونه باید کاملا از عدم نفوذ به داخل اراضی اشغالی اطمینان حاصل کند.

برخی رسانه های اسرائیلی اخبار تایید نشده ای درباره انفجار شدید در منطقه مزارع شعبا منتشر کرده اند و می گویند بمب های نوری که اسرائیل شلیک کرده منجر به آتش سوزی گسترده در اراضی لبنان شده است.

در همین حال شبکه اسکای نیوز دقایقی قبل از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه های حزب الله لبنان در جنوب این کشور کرده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در توئیتی اعلام کرد که حملات هوایی توسط بالگردهای جنگی و هواپیماهای ارتش این رژیم به اهداف وابسته به حزب الله لبنان صورت گرفته است و ارتش پایگاه های اطلاعاتی حزب الله در مرز لبنان را هدف گیری کرد.

وی گفت که اسرائیل، دولت لبنان را مسئول این رخدادها می داند.

ادرعی درباره حملات  بامداد امروز چهارشنبه به جنوب غزه نیز گفت: پس از ارزیابی های متوالی تصمیم گرفتیم به هرگونه تلاش برای اقدام علیه امنیت شهروندانمان پاسخ دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین