پیشنهادی برای بهبود اوضاع نابسامان مهریه

محمدامین رادمند*،   3990604051 ۱۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیشنهادی برای بهبود اوضاع نابسامان مهریه

چند روز قبل فیلمی از اداره اجرای ثبت تهران در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد تعداد بسیار زیادی از خانمها برای به اجرا گذاشتن مهریه خود به این اداره هجوم آورده‌اند و ناروا نیست اگر بگوییم بین این ازدحام و افزایش قیمت سکه ارتباطی وجود دارد. 

اگرچه مهریه از زمان‌های دور وجود داشته است اما افزایش طلاق، افزایش قیمت سکه، تحولات فرهنگی و بالا بودن میزان مهریه موجب شده است که در سالهای اخیر مساله مهریه تبدیل به یک معضل و بحران شود و افراد بسیاری دچار مشکلات شدیدی شوند. 

احتمالا همه دیده یا شنیده‌ایم که فلان مرد بعد از چندسال زندگی همسرش را با بهانه‌های واهی طلاق داده و میزان مهریه آنقدر پایین بوده که زن بعد از سالها زندگی مشترک نتوانسته با آن مبلغ زندگی خوبی فراهم کند. از سوی دیگر نیز موارد زیادی وجود دارد که زوجین مهریه بسیار بالایی را تعیین کرده‌اند و زن همان روز اول زندگی مهریه خود را به اجرا گذاشته و مرد را با چالش بسیار دشواری مواجه کرده است. 

اما آیا راهی برای بهبود این وضعیت وجود دارد؟  آیا راه حلی وجود دارد که نه زن دچار تنگناهایی شود و نه مرد در ابتدای زندگی درگیر معضلات ناشی از مهریه گردد؟

یک پیشنهاد ساده و عملی برای حل مشکلات، لحاظ مبلغ معین سالانه در صورت بقای رابطه زوجیت به عنوان شرط ضمن عقد می‌باشد. 

توضیح اینکه طرفین می‌توانند در ابتدا یک مهریه جزئی که جنبه هدیه دارد تعیین کنند و به صورت شرط ضمن عقد اضافه کنند که: هرساله در این تاریخ چنانچه زن در علقه زوجیت مرد باشد، مستحق دریافت فلان تعداد سکه (مثلا ده سکه) خواهد بود و زوج متعهد به پرداخت آن می‌باشد. در واقع به صورت تدریجی، به ازای هر سال زندگی مشترک، زوجه مستحق دریافت مبلغی می‌شود و هرچه زندگی طولانی تر شود، این میزان نیز افزایش پیدا می‌کند. 

به این ترتیب نه در ابتدا تعهد سنگینی بر عهده مرد ایجاد می‌شود و نه در آینده زن بی سرپناه و پشتوانه رها می‌شود. به ازای هر سال زندگی، زن مستحق دریافت مبلغی می‌گردد که اگرچه مهریه در معنای خاص خود نیست اما همان کارکرد مهریه را دارد. 

این پیشنهاد هم سازگار با قوانین جاری کشور است و هم تعارضی با شریعت و فقه ندارد.

لازم به ذکر است که این پیشنهاد قرار نیست به صورت اجباری برای همگان اجرا شود، بلکه میتواند صرفا به عنوان یک گزینه پیش روی زوجین قرار داد تا خودشان تصمیم بگیرند. 

به نظر می رسد با اجرای چنین پیشنهادی می‌توان تا حدی زیادی از آسیبهای فوق الذکر جلوگیری کرد.

 

*کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۸۵۳۵۰۰:۲۷:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۹
5 میم که باعث طلاق و فساد که باعث طلاق میشود1 موبایل2 ماهواره3 مشروب4 مواد مخدر5 مهریه بالا
ناشناس۱۵۷۹۱۶۹۰۹:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اقتصاد در به داغون چی ؟ بی کاری چی ؟ اینا باعث تحکیم پیوند ازدواج میشه ؟!!
ناشناس۱۵۷۹۲۷۴۱۱:۰۸:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اقتصاد همیشه بالا و پایین داشته ولی زندگی ها مستحکم بوده ولی از وقتی این چیزها امد به خصوص حصور زن ها در جامعه ...
ناشناس۱۵۷۹۳۷۴۱۲:۳۱:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
آنچیز که ما دیدیم بالا و پایین نبوده هر سال دریغ از پارسال بوده شما هم کمتر غصه بخور چون برات خوب نیست زنها به خانه باز نخواهند گشت چون خود کرده را تدبیر نیست وقتی علنا ارزش کار همسری و مادری را نصف نان آوری برآورد می کنید و تحلیل می کنید چون زن نان اور نیست دیه اش نصف مرده نباید انتظار داشته باشید زن توانمند و تحصیل کرده امروزی در خانه بنشیند زن امروزی علیرغم تمام موانع از خانه خارج شد و نان آور و مستقل شد و حقوق برابر طلب می کند حالا شما بنشینید و برای جمعیت که روز به روز کاهش پیدا می کنه و آمار دختران و مجرد و طلاق ماتم بگیرید اگر به مادری و همسری به اندازه ی نان اوری ارزش داده بودید امروز به این حال نبودید ..
ناشناس۱۵۷۹۱۸۵۰۹:۵۹:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
این ۵ میم در تهران بیداد میکنه
ناشناس۱۵۷۹۱۸۶۰۹:۵۹:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
کسی که با موبایل و ماهواره منحرف میشه بهتره بره در طبیعت بدون برق زندگی کنه
ناشناس۱۵۷۹۲۱۱۱۰:۲۰:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
پس گوشیتو خاموش کن برو پای زندگیت
ناشناس۱۵۷۹۲۵۴۱۰:۵۴:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
ی سری به دادسراها بزن ببین چند درصد از هم پاشیدگی خانواده ها از این پدیده برای انسان های بی ظرفیتی چون شماست
ناشناس۱۵۷۹۳۷۹۱۲:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
وقتی تهمت می زنی یا فحاشی می کنی یعنی پای منطق حرفت شدیدا می لنگه و خودت هم می دونی ! وقتی حرف حق با دلیل و برهان محکم داری با ادب حرف می زنی و استدلال می کنی تا طرف قانع بشه اینو همه می دونن ! تو چرا نمی دونی ؟؟
ناشناس۱۵۷۹۸۰۱۱۷:۵۵:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
فعلا که شما بی ظرفیتی و داری توهین می کنی
ناشناس۱۵۷۸۵۳۶۰۰:۳۰:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۹
بهتر است کهبا هر بار بچه آوردن و استحکام زندگی کمتر بشه نه بیشتر و دین هم گردن مرد نباشد رسمی که در گذشته شهر ما بود
حر۱۵۷۸۷۰۰۱۲:۱۵:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۹
موضوع اینکه این پیشنها د برای کسانیکه می خوان ازدواج کنند که امارشون بشدت کاهش پیدا کرده . مشکل درخصوص زوجین ده تا ۱۵ سال ازدواجه که بدلیل مهریه سنگین مرد شده گروگان زن و داره ذره ذره اب میشه و زنه با تمام وقاحت دیت به ناهنجاری وخیانت زده و قانون هم پشتشه چون تا ۴ تا شاهد مبنی بررولبط نامشروع زن پیدا نشه یعنی مرد میشه مفتری وبجرم افترا باید ۷۵ ضربه شلاق بخوره و حبس بکشه و بعد ۷۵ ضزبه شلاق هردو کلیه اش از کارمی افته و مرگ رو هرروز تجربه میکنه .
ناشناس۱۵۷۸۷۰۶۱۲:۳۱:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۹
پیشنهاد اصلی این است که زن ها را مانند 30 سال پیش برگردانید به خانه خیلی از مشکلات حل می شود
ناشناس۱۵۷۹۱۲۶۰۸:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
باشه، حتما. به نظرم غارنشین هم بشیم بقیه مشکلاتمون هم حل میشه
ناشناس۱۵۷۹۱۹۲۱۰:۰۷:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
نیازی نیست غار نشین بشوید فقط احترام بگذرید به خلقت جهانی که بر اساس ان به دنیا امدین
ناشناس۱۵۷۹۲۲۹۱۰:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خلقت جهانی ؟؟؟ یعنی در کل دنیا خانم ها خانه نشین هستند ؟؟؟
ناشناس۱۵۷۹۳۰۰۱۱:۳۳:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خلقت جهانی این است که زن و مرد بی در و پیکر و بدون دلیل با هم معاشرت نداشته باشند مانند استخدام هایی که در مشاغل مردانه که نیازی به حضور زن ها نیست و الان نصف ان مشاغل را زنان گرفتند که ساعت ها در کنار نامحرم خود به خود در خلق و خوی ان ها اثر می گذارد ......
ناشناس۱۵۷۹۳۳۸۱۲:۰۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
متمدن عقل كل ..
ناشناس۱۵۷۹۱۵۵۰۹:۳۰:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
لطفا قبل حرف زدن فکر کنید شما در دوران قاجار سیر می کنی
ناشناس۱۵۷۹۲۵۹۱۰:۵۷:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
دوران تجدد و افول اخلاق را هم می بینیم اوضاع تا آنجا پیش رفته که این نسل از طریق حیوانات نیاز خود را رفع می کنند
ناشناس۱۵۷۹۲۷۹۱۱:۱۲:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شماها قبل از هر عمل و حرف از حضور زن ها اول باید می رفتید تبعات حضور زنان را در جامعه غربی که نیازی به انها نبود مگر شغل های خاص و زودتر از شما ها اجرا کردن و تقلید کردین را بررسی می کردین که الان شما کاربر محترم به همه چیز گیر ندهید که چرا زندگی ها این طوری شد!
ناشناس۱۵۷۹۴۱۵۱۲:۵۰:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
زندگی اجتماعی در دوره قاجار شرف دارد بر زندگی اجتماعی این عصر ما
ناشناس۱۵۷۸۷۰۸۱۲:۳۸:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۹
حق و حقوقی رو که الان تماماً دادید به آقایون بدید به خانم ها مهریه با یک پول قابل توجه اضافی به عنوان تشویق تقدیم آقایون میگردد.
ناشناس۱۵۸۰۴۳۶۱۰:۴۷:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۱۱
کدام حق و حقوق دقیقا همش پیشکش شما
ناشناس۱۵۷۸۷۱۳۱۲:۵۳:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۹
وقتی تمکین وجود نداره و خانوم ها خودسر شدن مهریه هم باید حذف بشه بصورت کامل.
ناشناس۱۵۷۹۷۰۹۱۶:۲۰:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
تمکین یعنی هر چیز شما فرمودین خانم بگن چشم ! مگه برده و کنیزآوردین ؟؟ با احترام برخورد کنید به حقوق و نیازهای ایشون احترام بگذارید تا احترام ببینید کجا دنیا به شما حق می دهند که حق به جانب امر و نهی کنید و چشم بشنوید ؟؟ کی گفته شما ارباب و رئیس هستید و خانم زیر دست شماست ؟؟
همشهری۱۵۷۸۷۲۵۱۳:۱۰:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۹
واقعا که عجب کارشناسی شده است خجالت اوره اونوقت ابروی خانمها با چه معیاری سنجش میشه
ناشناس۱۵۷۸۷۲۶۱۳:۱۰:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۹
10 سکه!!! یا خدا یا قیمت سکه را نمیدونی یا حقوقت بالاس
ناشناس۱۵۸۰۰۹۸۲۳:۱۰:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
ایشان متاسفانه از طبقه ثروتمندان بودند که از 10سکه حرف زدند وگرنه درآمد طبقه فقیر کل سال هم یک سکه نمیشه البته مهندس مقام باشی بازم نمیتونی ده سکه بدی
صادق۱۵۷۸۷۳۲۱۳:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۹
نه این یادداشت، و نه اون افراد در اجرای ذحکام، به درستی مفهوم زندگی مشترک رو درک نکردن. هر دو نگاه تجارتی و معاملاتی به مقوله ازدواج دارن!!!
ناشناس۱۵۷۸۷۳۴۱۳:۴۱:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۹
البته باید قید بشه که این طرح فقط شامل بخش هایی از تهران هست که حقوق بالاتر از 20 میلیون دارند( نصف حقوق را می تواتند به عنوان مهریه 10 سکه بدهد) وگرنه در شهرستان کسی توان پرداخت 10 سکه در سال یا یک نیم سکه 5 میلیونی در ماه را هم ندارد الان حقوق پایه حول و حوش 2 تومن هست با در نظر گرفتن همه هزینه ها چیزی به عنوان مهریه ماهانه را نمی توان به کسی تحمیل کرد و فقط باعث از هم پاشیدن خانواده ها می شود نمی دانم این پرداخت ماهانه مهریه در سایر کشورهای اسلامی چگونه است و چه مبلغی است دوستان اگر کسی اطلاعی دارد که در سایر کشورهای اسلامی وضعیت پرداخت مهریه چطور است توضیح دهد(ماهانه است سالیانه پرداخت می شود و چه مبلغی است) با تشکر از الف
ناشناس۱۵۷۸۷۳۷۱۳:۵۰:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۹
باید قانونی گذاشته بشه که مهریه عندالمطالبه در سند ازدواج ثبت نشه که عملا رسمیتش رو از دست میده. از اونطرف باید برخی حقوق مثل حق طلاق برای زنها داده بشه. یا مثلا اینکه مرد بتونه با دادن حق طلاق به زن، از پرداخت مهریه معلاف بشه.
ناشناس۱۵۷۸۷۳۹۱۳:۵۳:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۹
در دنیای مدرن امروز، زن نباید وابسته به مرد باشد و باید خودش درآمد داشته باشد و یا پدرش او را ساپورت کند.و همانطور که در طلاق مرد چیزی دریافت نمی کند، زن هم حق دریافت هیچ چیزی ندارد.
ناشناس۱۵۷۹۲۰۲۱۰:۱۴:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اگر بر اساس دنیای مدرن شما باشد که واویلا ست و دیگر زندگی کردن ها ارزشی ندارد
ایرانی۱۵۷۸۷۴۱۱۳:۵۶:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۹
باسلام. افتادم یاد ی ضرب المثل. میگه گردوروبشماری بدی بچه دیگه ازش نمیشه گرفتش. شده وضعیت امروز ما خدایش پیغمبریش پشت قانون جزایی مهریه یاحتی حقوقی‌ش چه استدلال ومنطقی هست. نتیجش این میشه که می‌بینیم. مرددست وپامیزنه وزن تامیتونه میدوشتش. من موندم فردای قیامت کسایی که این قانونارومینویسن چطورمی تونن روسفیدباشن. این همه مسلمون روی کره‌ی خاکی هست ماهم جزاوناهستیم نه. بریدببینیداوناتوبحث مهریه چیکارمیکنن.
ناشناس۱۵۷۸۷۵۳۱۴:۲۸:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۹
قانون مهریه هیچ سنخیتی با شرایط امروز جامعه ما نداره و باید تغییر کنه.
ناشناس۱۵۷۹۷۹۸۱۷:۵۴:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مثل قانون ارث و دیه که باید تغییر کنه چرا شماها به قوانین ارث و دیه معترض نیستید ؟ هر چیز به ضرر شماست باید تغییر کنه و اونهایی که به نفع شماهاست خوبه ؟؟ اگر انصاف داری مدافع حقوق دختر و خواهرت هم باش معنی دیه ی زن نصف مرد است چیه ؟؟ خودت قبول داری دخترت نصف پسرت ارزش داره ؟؟
ناشناس۱۵۷۸۷۵۴۱۴:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۹
کلا ازدواج با مسلک بیزنسی ممنوع
ناشناس۱۵۷۸۷۶۷۱۵:۱۰:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۹
با سلام به عزیزان سایت الف و تسلیت ایام مخلص مطلب را به دقت مطالعه کردم عنایت داشته باشید پیشنهاد ارائه شده نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه باعث بروز مشکلات بیشتری می شود 1- در حال حاضر نفقه قانونا بر عهده زوج است و با وارد کردن یک هزینه دیگر، هزینه زوج به شدت افزایش می یابد 2- پرداخت های مختلف ماهیانه به زوجه از سوی زوج عملا ازدواج را به سمت یک قرارداد تجاری پیش برده و ازدواج را از حالت تقدسی که دارد خارج کرده و بیش از الان تجاری می نماید 3- بر اثر چشم و همچشمی سایر بانوان نیز درخواست مهریه ماهانه خواهند کرد و در صورت عدم امکان زوج برای پرداخت فرضا یک سکه در سال یا در ماه نرخ طلاق افزایش می یابد 4- عده زیادی از جوانان از ترس پرداخت مهریه ماهیانه از ازدواج گریزان می شوند و نرخ ازدواج بشسدت کاهش یافته و ازدواج سفید جایگزین میشود 5- منبع و محل پرداخت این میزان سنگین پول از سوی پیشنهاد دهنده مشخص نشده که زوج چگونه باید این مقدرا پول را تامین نماید( با حقوق عرف کنونی ناهمخوان است) 6- با توجه به افزایش سالیانه نرخ سکه در سالهای آتی که سکه به قیمت 20 میلیون یا 50 میلیون میرسد اینکه زوج از چه محل درآمدی باید این هزینه سنگین را پرداخت نماید در طرح مشخص نشده 7- اگر زوجه بخواهد یک صندوق مختص خود داشته باشد که توسط زوج بصورت ماهیانه یا سالیانه پر شود این به چه معنایی خواهد بود و چگونه توجیه و تفسیر می شود آیا صرف خانوده می شود یا صرف امور دیگری که نفعی به خانواده نمی رسامند می شود و اگر چنین است خود ازدواج زبیر سوال نمی رود؟ 8- میزان پرداخت مهریه با درآمد کنونی حقوق بگیران هم خوانی ندارد یک فرد دارای حقوق ماهیانه 4 میلیون چطورر می تواند پس از کسر سایر هزینه های خانواده ماهیانه یک تا دو میلیون برای مهریه کنار بگذارد؟ 9- میانگین و عرف شاید هم کمترین مهریه کنونی 110 سکه است که بیش از 1 میلیارد است تسویه این مبلغ در چه مدتی امکان پذیر است؟( نرخ سکه طلا سالانه در حال افزایش است و دستمزدها افزایش چندانی ندارند) 10- مردی که باید ماهیانه مبلغ سنگینی پرداخت نماید به چه دلیلی باید ازدواج را ادامه دهد و اصولا چه مناسباتی بر این پیوند حاکم می شود؟ به حالت مالک و مستاجر در می اید یا نوع جدیدی از پیوند است؟ 11- کسی که محکوم به پرداخت سالانه 10 سکه است (معادل 100 میلیون) از چه راهی این پول را تامین خواهد کرد و آیا مجبور به خلاف و جرم و فساد برای تامین این مبلغ نمی شود؟ (اگر سکه به 20 میلیون یا 50 میلیون رسید تامین سالانه 500 میلیون تومان چقدر امکان پذیر است؟ 12- اثرات تورمی که بر جامعه تمیل می کند چگونه است آیا زوج باید نرخ خدمات خود را افزایش دهد قیمت کالاها را بالا ببرد تا این مبلغ را تامین کند یا پرداخت این مبلغ با حمایت دولت از زوج و پرداخت از سوی دولت است؟ آیا دولت می تواند بخشی از این هزینه سنگین را تقبل کند؟ اگر دولت متقبل شود آیا مالیات سایر افراد را برای تامین این هزینه افزایش می دهد یا با چاپ پول ایجاد تورم می کند؟ دارای اشکالات متعددی است
صوفیا۱۵۷۸۷۷۹۱۵:۴۸:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۹
هرکس این پیشنهاد را کرده معنی مهریه را نمی فهد در این صورت مثل اینکه زن را اجاره دادند که هر سال که بگذرد روی اجاره بهایش بیشتر بشه
ناشناس۱۵۷۹۲۱۳۱۰:۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
از نظر این آقایون یعنی همین، زن کالاست
ناشناس۱۵۷۸۷۸۱۱۵:۵۲:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۹
فکر کردی زنها خرن و هیچی نمی فهمن! عمراً قبول کنن!
ناشناس۱۵۷۸۷۸۶۱۶:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۹
مردا الان باید سالی ده کیلو گوشت یا یازده کیلو میوه به خانم بعنوان مهر بدن. مرد حسابی سکه نزدیک یازده ملیونه، دستمزد زیر دو ملیون، مخارج بالای دو ملیون، حالا با کدوم درآمد مرد سالی ده سکه بخره؟ صدات از جای گرم در میاد که ده تا سکه برات رقمی نیست. چاره اش تربیت ایمانیه که مردم و زوجها یاد بگیرن در سختیها یار هم باشن. قوانین غلطه، هم در مورد زن غلطه هم در مورد مرد. نفرین و لعنت به آنها که تورم افسارگسیخته رو به مردم تحمیل کردن و خوداشون نجومیخوری و رانتخوری، اختلاسگریو آقازادگی میکنن و غرق در تجملات هستن و درد مردم رو نمیفهمن
ناشناس۱۵۷۸۷۹۱۱۶:۱۴:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۹
بهتره 5050 بشه مث غرب...
محمد معظمی۱۵۷۸۸۰۰۱۶:۲۶:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۹
ایده جالبی است امیدوارم به قانون تبدیل شود
علی۱۵۷۸۸۰۹۱۶:۴۷:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۹
والا بخدا به پیر به پیغمبر قسم قانون کشور ما سرتاپاش ایراده وقضات هم اصلا یا اگاهی ندارن یا پارتی بازی میکنن.. وگرنه چطور یه زن بعداز سه ازدواج سر بنده کلاه گذاشته وتمام هست ونیستم را بالا کشیده مهریه هم داره میگیره زندان هم انداختم ابرو وشرف هم برام نذاشت
ناشناس۱۵۷۸۸۱۰۱۶:۵۲:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۹
مهریه و شروط ضمن عقد از طرف زوجین باید به گونه ای باشد که هم خود فرد و هم همسری که انتخاب کرده مطمئن باشند که هردو طرف قصد ازدواج با تعهد و اخلاق و پذیرش مسئولیت رو دارند. و سرسری به این مقوله نگاه نکنند.
ناشناس۱۵۷۸۸۱۴۱۶:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۹
مساله حمایت از افراد چه این فرد بیکار باشد چه بی سرپرست و چه مطلقه بر عهده دولت هست. وقتی دو نفر با هم قادر به ادامه زندگی نباشند ، یا فردی همسر خود را از دست میدهد و یا فردی بیکار می شود این دولت هست که باید وظیفه حمایتی خود را از شهروندان انجام دهد. در خصوص زندگی مشترک بسیاری از زوجین صرفا به خاطر مسائل و مشکلات مالی قادر به ادامه زندگی خود نیستند حال مبلغ مهریه به هر میزان که باشد مشکلی را از آنها حل نخواهد کرد.
ناشناس۱۵۷۸۸۱۷۱۷:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۹
اجاره خانه کم بود و مخارج ثابت این هم اضافه شود عالی می شود. تنها راه حل به حد اقل رساندن این شرط است و دوری از تجمل. مردان و زنان هم به جای تکیه به این پشتوانه در انتخاب خود دقت کنند و از طرفی در صورت ایجاد مشکل ، مشکل را بپذیرند و در هر مسیر با مسئولیت ادامه دهند. ۱۰ سکه در سال می شود ۱۰۰ میلیون! و از طرفی ازدواج را به اجاره تبدیل می کند
ناشناس۱۵۷۸۸۲۳۱۷:۲۵:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۹
قوانین کشور ناعادلانه ترین قوانینه.یک حقی برای زن تعریف شده در ازای از دست دادن ساده ترین حقوقش همون رو هم با هزار بند و تبصره مردا دور میپیچونن.شما دختری رو در نظر بگیرین که با پسری ازدواج کرده و فقط یک پل بودم اون پسر بتونه مهاجرت کنه و بعد به راحتی بعد یک سال ول کرد رفت و من سه ساله که ازش خبر ندارم.در این مدت هم بسیار برای اینکه ازش خبری پیدا کنم تلاش کردم و الان با دل خون بعد از این همه ستم و بازی تصمیم به طلاق گرفتم.4 ساله حتی 100تا تک تومنی نفقه نگرفتم.مشکلی هم نداشتم اگر چنانچه که طرف دنبال زندگی بود.تازه بعد این همه مدت تلاش برای مطلع شدن ازش مهریه رو اجرا گذاشتم.حالا بیان این قانون رو بزارن که چجوری مهریم رو هم نده؟این وسط زنایی مثه من ک در حقشون ظلم شده و با احساس و ابروشون بازی شده و ی مرد بیشرف هیچ مجازاتی در قانون براش دیده نشده تکلیفشون چیه ؟بهمون انقد ظلم شده دیگه گند این قوانین رو در نیارین
ناشناس۱۵۷۹۲۰۰۱۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
در مملکتی زندگی می‌کنیم که همه قوانینش رو مردها نوشتن
ناشناس۱۵۷۸۸۲۵۱۷:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۹
اگه بخوان با هم زندگی کنن اصلا نیازی به مهریه نیست، ولی وای از روزی که نخوان و بقیه هم دخالت کنند، مهریه دادن به معنای گروگان گرفتن مردم برای ماندن کنار همسرش هست، حالا هر چی سنگینتر وضع بدتر، باید حد وسط را نگه داشت، چون اگه مهریه نباشه بعضی از مردها هم سواستفاده میکنن،
ناشناس۱۵۷۸۸۲۷۱۷:۳۱:۴۰ ۱۳۹۹/۶/۹
اقای عاقل، اگه مرد بعد 11 ماه بنا به دلایل واهی خواست زنشو طلاق بده چی؟ چون یک سال نشده هیچی به زن نمیدن و اگه هم بدن چندرغاز بدن؟ ضمنا حق طلاق رو هم که مردها به عنوان اهرم بخشش مهریه دستشونه. فکر نمیکنی کل سییستم ازدواج رو باید اصلاح کنید و از برده داری نوین جلوگیری کنید؟
ناشناس۱۵۷۸۸۳۰۱۷:۴۲:۳۶ ۱۳۹۹/۶/۹
من ب عنوان ی دختر نظرم اینه ک کلا مهریه کنسل بشه و بجاش دارایی هایی ک حین زندگی مشترک بدست میاد بصورت مساوی تقسیم بشه هیچی بدتر ازاین نیس ک آدم رو با چندتا سکه قیمت گذاری کنند.
ناشناس۱۵۷۹۲۹۵۱۱:۲۹:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سلام افغانی ها برعکس ما تا مهریه رو نگیرن بساط عقد برپا نمیشه البته فقط گفتم که غیر ما مسلمانان زیادی دارن زندگی میکنن در سراسر دنیا ببینیم اونا برای این مهم چکار میکنن من خودم الان درگیر این قضیه هستم و بسیار بسیار سخته و از طرفی حق و حقوق زن باید دیده بشه البته مرد هم حق و حقوق خاصی نداره و هیچ زنی رو نمیشه با زور وادار به تمکین کنی حتی اگه مورد یا مواردی نداشته باشی خدا هست و خدا خودش سبب سازه
ناشناس۱۵۷۸۸۳۲۱۷:۴۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۹
زرشک.دیگه اینجوری سنگ روسنگ بندنمیشه که
ناشناس۱۵۷۸۸۳۳۱۷:۴۹:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۹
خیلی از این زوجها وارد دهه دوم زندگی شدن چه تضمینی هست با روش پلكانی شما بعد از 10یا15سال زوجه اقدام نكنه؟ بنظرم مثل كشورهای از خدا بیخبر !اروپایی دارایی مرد بعد ازدواج در صورت طلاق نصف بشه
ناشناس۱۵۷۹۲۴۸۱۰:۵۱:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
در کشورهای اروپایی این دارایی مرد نیست که نصف میشه. کلیه دارایی هایی که زن و مرد بعد از ازدواج و هنگام زندگی مشترک کسب کردند در هنگام جدایی بین هر دو تقسیم میشه
ناشناس۱۵۷۸۸۴۵۱۸:۰۹:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۹
قوانین مسخره مردم رو اسیر کرده
ناشناس۱۵۷۸۸۵۶۱۸:۴۲:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۹
بهترین کار استفاده از دستگاههای دروغ سنج در دادگاهها هست. وقتی اشخاص زیادی هستند که حاضرند برای مبلغی بود شاهدت دروغ بدهند بهتر است که دستگاه قضا از روشهای نوین و علمی استفاده کند. با همچین روشی آمارهای ورودی به دادگاها به نصف کاهش پیدا میکند. هممچنین برای زوجین که دچار اختلاف میشوند یک سال زندگی باضبط و فیلمبرداری از خانه زوجین و بررسی و تحقیق توسط کارشناسان و روانشناسان و حقوقدانها شود. باور کنید که هفتاد درصد از پرونده ها کم میشود.دیگه باید به فکر روشهای جدید و علمی بود
ناشناس۱۵۷۸۸۶۱۱۸:۵۵:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۹
بهترین راه حل دادن حق طلاق به زن و تعداد 14 عدد مهریه همزمان اگر زندگی به خوبی ادامه پیدا کند دیگر هیچ کدام از اینها هم کار برد ندارد ولی اگر بنا به عدم تفاهم باشد زن خیلی راحت طلاقش را می گیرد.
ناشناس۱۵۷۸۸۶۳۱۸:۵۷:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۹
خودتو مسخره کردی یا ملتو؟؟؟ اینجوری که آمار طلاق بالاتر میره چون اولا مردا با پیشنهاد جناب عال با ایجاد اختلاف سریع میفتن تو هول که خانومشون رو طلاق بدن چون هرسالی بگذره مجبورن سکه بیشتری بدن ثانیا مساله طلاق زن این نیست که چند سال زندگی کرده و حالا بی سرپناه مون، مشکلات طلاق برای زن ها بیشماره یکی اینکه عنوان مطلقه روشون میخوره و دیگه به این راحتی نمیتونن با گزینه مناسبی ازدواج کنن، دوما خیلی از خانوم ها به خاطر ازدواج مجبور شدند قید کارکردن رو بزنند و بعد چندین سال زندگی و طلاق دیگه سنشون با شرایط استخدام و کارکردن هماهنگ نیست و در آخر میرسیم به مهمترین مشکل و اون هم وجود بچه و حظانت فرزند هست ، کسی که این پیشنهاد رو داده مطمئنا یه مرد بوده چون اصلا به مهمترین دغدغه خانوم ها که فرزندشون هست فکر هم نکرده ، اگر طلاق رو برای مردان اینقد راحت کنیم در آینده شاهد نسلی خواهیم بود که مشکلات روحی روانی زیادی خواهند داشت چرا که از کم تا زیاد در قسمتی از زندگی و کودکی از محبت مادر دور خواهند بود لطفا کمی فکر کنید بعد تئوری و نظریه ارائه بدین
ناشناس۱۵۷۹۲۷۸۱۱:۱۱:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
موافقم پیشنهاد بسیار بدی بود
فرهاد۱۵۷۸۸۷۱۱۹:۲۳:۱۷ ۱۳۹۹/۶/۹
مردها هم در حال حساب کتاب هستن که برای پرداخت مهریه زندان برن بهتره یا دیه ....
ناشناس۱۵۷۸۸۹۳۲۰:۲۳:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۹
پیشنهاد بدی نیست اما در کل مهریه این نیست که شما می فرمایید... مهریه فقط یک بخشش اولیه هست نه پشتوانه.... مهریه بدهی مرد نیست که کم کم زیاد بشه و بتدریج پرداخت بشه.... مهریه هنگام نوشتن عقدنامه باید بقدری باشد که مرد توان پرداختش را در همان لحظه داشته باشد...
ناشناس۱۵۷۸۸۹۹۲۰:۳۲:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۹
پیشنهاد بهتر این است که زوجین حق برابر از هر لحاظ داشته باشند و مهریه ای هم در کار نباشد.
ناشناس۱۵۷۸۹۰۴۲۰:۴۸:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۹
چون حق طلاق با مرد است این امکان وجود دارد که مردانی هر سال هوس طلاق و ازدواج مجدد داشاه باشند
ناشناس۱۵۷۸۹۰۵۲۰:۵۲:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۹
در اسلام ارث زن از اموال پدر نصف مرد است مرد از ماترک زن سهم بیشتری دارد نسبت به زن از ماترک مرد تمام این تبعیض ها با مهریه توجیه می شود یعنی چون زن مهریه می گیرد و مرد مهریه می پردازد باید اینطور باشد حالا زنهایی که اصلا ازدواج نکرده اند یا همسر فقیر دارند که توان پرداخت مهریه ندارد اصلا دیده نشده اند اگر قانون مهریه به نفع مردان تغییر کند قانون ارث هم باید به نفع زنان تغییر کند
ناشناس۱۵۷۸۹۰۶۲۰:۵۷:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۹
قرنهاست که ارث زن بطور واقعی نصف مرد است دیه ی زن نصف مرد است و حتی دیه ی جنین پسر دو برابر مادرش است و این احکام بطور جدی و واقعی اجرا می شود یعنی مردان دو برابر خواهر خود ارث می برند و دیه ی دو برابر زنان دارند چرا کسی معترض نیست ؟؟ اگر قاتلی خدا نکرده دختر شما را بکشد شما باید نصف دیه ی انسان کامل را به خانواده ی قاتل پرداخت کنید تا قاتل قصاص شود و اگر پول پرداخت دیه را نداشته باشید قاتل آزاد می شود چرا کسی با این قانون مخالف نیست ؟؟ الف لطفا سانسور نکن
عدالت جنسیت زده عدالت نیست۱۵۷۸۹۰۹۲۱:۰۳:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۹
فقط مهریه مشکل داره و باید تغییر کنه ؟؟ جناب کارشناس ارشد حقوق و جزا و ... آیا شما اعتراضی نسبت به قانون دیه ندارید ؟؟ مثلا اگر دختر جوان و تحصیل کرده ی شما خدا نکرده توسط یک لات اوباش معتاد بیکار کشته شود شما باید نصف دیه ی یک انسان را به خانواده اش بپردازید تا قاتل قصاص شود و اگر پول نداشته باشید قآتل فرزند شما آزاد می شود اگر منصف هستید نسبت به تمام قوانین نابرابر معترض باشید عدالت شما به شدت جنسیت زده و مرد سالار است
ناشناس۱۵۷۹۷۷۷۱۷:۳۸:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
موافقم خدا کنه کار هیچ خانواده ای به دیه و قصاص نکشه ولی اینکه زن نصف مرد ارزش داره حتی جنین پسر دو برابر مادرش ارزش داره ضربه ی مهلکی به اعتماد و اعتقاد زنان به عدالت می زنه بخصوص دختران جوان تحصیل کرده و توانا از چنین موضوعی به شدت معترض و شاکی هستند باید فکری کرد ادامه ی این قانون معنی نداره
ناشناس۱۵۷۸۹۱۰۲۱:۰۸:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۹
زنان بسیاری برای طلاق گرفتن از مرد معتاد و بیکار و غلاف و منحرف گرفتار هستند مردانی که برای طلاق دادن اخاذی می کنند رقم های چند میلیاردی برای طلاق دادن مطالبه می کنند جناب کارشناس ارشد حقوق برای این نوع اخاذی ها راهکاری ندارند ؟؟ زنی که مهریه نداره چطور طلاق بگیره ؟؟
جواد۱۵۷۸۹۱۱۲۱:۱۰:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۹
اقایونی که مهریه قبول کردند باید بدند تا دیگه بدعت نذارند می دونید به خاطره مهریه های بالا و چشم و همچشمی که درست کردن چقدر مهریه ها رفت بالا و ازدواج ها کم شد...حالا الان چرا نباید بپردازند تا قرون اخرش رو باید بدند تا یاد بگیرند از عقلشون استفاده کنند خانم هم نوش جونش
حسن۱۵۷۸۹۱۲۲۱:۱۰:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۹
پیشنهادت نابودم کرد!!!!
امیر۱۵۷۸۹۱۷۲۱:۳۰:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۹
ای خدا. اینم شد راه حل؟ در این صورت هرکسی می تونه با هر دختری یه کمی زندگی کنه بعدشم ما را به خیر و شما را به سلامت. راه حل اروپایی راه حل بسیار خوبی است.
ندا طاهری۱۵۷۸۹۲۲۲۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۹
به نظر من که اصلا این هم راه خوبی نیست ...خیلی از زن ها و مردها با هم خوش بخت نیستن ولی از ترس مهریه به هم گره خوردن ... زوجیت باید خیلی راحت تر باشه...تا اگر زن مرد با هم خوش بخت وساز گار نیستن ... از همون سال اول از هم جدا بشن به راحتی ...... قبل از این که از ناچاری ..بچه ای را هم در گیر خودشون کنن
وهاب۱۵۷۸۹۲۴۲۱:۵۳:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۹
حالا لطفا این اوضاع رو یکاریش بکنید تاانشالابعد هرکس خواست ازدواج کنه ازاین شرط و شروط باهاش بذارید.
حمید پوتانلویی۱۵۷۸۹۲۷۲۲:۰۸:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۹
تمام مسائل اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی بهم ارتباط دارند . و وقتی کار در حوزه ای دیگر بهم میریزد و سرجایش نیست . خواسته و ناخواسته افراد به فکر کار6ایی می افتند که در حالت عادی هیچگاه این رفتارها را از خود نشان نمی دهند . حوزه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی سرجایشان نیستند.پس نباید این انتظار را داشت که حوزه ای در زنجیره یک شبه اصلاح شود .(حمید پوتانلویی)
بنده خدا۱۵۷۸۹۲۸۲۲:۱۰:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۹
اساسا این دیدگاه که در صورت جدایی، زن باید آنقدر از اموال مرد بکَند که تا آخر عمر زندگی راحتی داشته باشند هیچ تناسبی با دین و آیین ندارد!!! مهریه هدیه ای است که مرد از اموال خودش میپردازد. عنایت بفرمایید: هدیه!!! قرار نیست کسی با دادن هدیه به خاک سیاه بنشیند. حقا بعضی از فقها به درستی فرموده اند که مهریه ای که پرداختش در توان زوج نباشد اصولا باطل است.
ناشناس۱۵۷۸۹۳۱۲۲:۱۲:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۹
البته اگر این مورد مهریه به اختیار زنان باشد و اجباری هم در کار نباشد بعضی زنان ببخشید مریض که زندگی شروع نکرده و از مهریه به عنوان چماق و وسیله اخاذی استفاده میکنند کوتاه نمی ایند چون ذینفع و بی اعتقاد هستند در این مورد بهترین کار این هست که در صورت عدم شروع زندگی مشترک و یا‌گرفتن حق حبس از طرف زنان باید به زوجه مهریه تعلق نگیرد و همچنین قیمت سکه در زمان عقد و یا سالیان زندگی مشترک بعنوان درصدی از مهریه متعلقه لحاظ شود و از طرفی دیگر قانون میزان حمایت خود را در گرفتن مهریه محدود نماید چون دخالت قانون عملا وضع را بدتر میکند و زندگی ها را به خصومت بیشتری میکشاند قانون فعلی ۱۱۰ عدد سکه دیگر کارایی ندارد قیمت این تعداد سکه بالای ۱ میلیارد و سیصد میلیون میشود امیدوارم در موضوع مهریه از هوچی گریهای افراد ذینفع نترسند و مسیولین قانون محکم و عادلانه تصویب نمایند تا این وضعیت ظلم مضاعف در حق مردان اصلاح شود
امید۱۵۷۸۹۳۳۲۲:۱۴:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۹
باید قانون را باز نویسی کنند و شرایط برای هر دو نفر ( هنگام طلاق) یکسان باشد از حق طلاق گرفته تا بقیه مسائل... که چه مرد و چه زن از شرایط موجود سواستفاده نکنند.. با این شرایط بوجود آمده روز به روز اوضاع بدتر میشود..
سعید۱۵۷۸۹۳۷۲۲:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۶/۹
مهر مرد برای مهر زن کافیه. این بی سرپناهی زن مطلقه بیشتر به وضعیت استقلال زن و جایگاه زن در امور اقتصادی داره . ارتباط با نحوه ی مدیریت ثروت انسانی داره که مسئولین ما تو مردهاش موندن چه برسه به زنها. به هیچ عنوان زیر بار حتی عنوان مهریه هم نخواهم رفت.
ناشناس۱۵۷۸۹۴۱۲۲:۳۱:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۹
زنها کاسب شده اند با قوانین عقب افتاده گشور. هیچ قاضی ای هم نیست که از یک زن بپرسد چرا این هفتمین اجراییه مهریه ات است؟!!!!!
ناشناس۱۵۷۸۹۴۹۲۲:۴۱:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۹
واقعا چرا مرد باید این مبلغ به زن بده. خرج زندگی با مرد خرج عروسی با مرد مگر مرد اجیر زنه؟ این سالی ده سکه دیگه چرا باید به زن تعلق بگیره؟ مفت میخورن میخوابن سکه هم باید بدیشون. نخواستیم ازدواج کنیم کیو باید ببینیم؟ همون مجردی راحت‌تر و بی درد سرتر هست.
ناشناس۱۵۷۹۲۳۱۱۰:۳۸:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خوب ازدواج نکن ! مجبوری مگه !
ناشناس۱۵۷۹۲۵۰۱۰:۵۲:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من اتفاقا مجردم و ازدواج نمی کنم چون خیلی دردسر داره مهریه یکی از اون دردسرها است الان شما 110 سکه هم مهر کرده باشی باید یه میلیارد پرداخت کنی کاملا یه چیز غیر منطقی شده
شیرین۱۵۷۸۹۵۴۲۲:۴۵:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۹
خواهش میکنم الان فقط فکری به حال مهریه گرفته شده بکنند الان به خاطر همین مسئله مهریه نه عروسی میکنند نه مهریه میگیرند اون بدبختها که سالهای قبل به آنها به دروغ گفتتند مهریه را کی داده و کی گرفته گول خوردند و الان خانم یکسال با آنها زندگی کرده و یک میلیارد و سیصد میلیون تومان پول میخواهد صد و ده عدد سکه ماندند بدون زن و خانواده و چکار کنند کجا دنیا در عرض سه سال سکه از یک میلیون تومان به ده میلیون میرسد دولت هم از خدا میخواهد خانوادها درگیر دادگاه و قوق قضایه باشند
نوید۱۵۷۸۹۶۳۲۳:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۶/۹
ن عزیز این پیشنهاد هم بدرد خودتون میخوره و باز هم همون مساله هست با طلاق بعد 25 سال زندگی میخواین چیکار کنید مثلا سالی 10 سکه ک باشه میشه 250 سکه چی میگین واسه خودتون چون مرد بی مسئولیت زیاد وجود داره و چون فشار زیادی از ازدواجش متحمل نشده ب راحتی زن رو تلاق میده و از طرفی هم بر عکس زنها جدیدا کار و کاسبی راه انداختن باید فکر اساسی کرد
ناشناس۱۵۷۸۹۶۴۲۳:۱۳:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۹
به نظر بنده اگر رئیس قوه قضائیه به دفتر خانه ها دستور بده که نمیتونن سکه مهر بکنن خیلی بیشتر میتونه موثر باشه
ناشناس۱۵۷۸۹۶۵۲۳:۱۶:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۹
مرسی از پیشنهادتون.... در کنار اجاره ماهانه پول پیش سالانه و از همه مهمتر تورم و خرج سنگین زندگی با این پیشنهاد قشنگتون یه بدبدختی به بدبختی های مردای این مملکت افزودید...... مرسی که هستید....
ناشناس۱۵۷۸۹۷۳۲۳:۲۵:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۹
سال ۸۵ تعداد ۳۰۰ سکه را با علم به اینکه قیمت هر سکه ۲۰۰ هزار تومن بود مهریه کردم. حقوق دریافتی ام یک و هشتصد بود یعنی حدود ۹ سکه در ماه ایا من نوعی در افزایش نرخ سکه با عملکرد دولتمردان دخیل بودیم که در مهریه با سکه ۱۱ میایونی گیر افتاده ایم. حقوق من حالا نصف یک سکه است. لطفا راهکار پی گیری حقوقی را از نظر قانونی برای پی گیری این ناعدالتی هموار نمایید. من نوعی مسئول قیمت ریال روز سکه هستم. مجلسیان ماشاالله رغبتی هم به تشکیل کمیسیون قضایی ندارند و دنبال قوانین نپخته و سریع هستند. لطفا منتشر نمایید
ناشناس۱۵۷۹۹۲۹۲۰:۳۰:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بسیار جالب و عادلانه و منطقی ،احسن
ناشناس۱۵۷۸۹۷۷۲۳:۳۶:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۹
بهتر نیست زن و مرد هر چه در سال هایی که با هم زندگی کرده اند و به دست اوردن نصف نصف تقسیم کنن.... تا اینکه مشخص کنن هر سال اینقد مرد به زن بده.....
noua۱۵۷۸۹۷۹۲۳:۴۰:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۹
درود بر شما، اولا در رابطه با مهریه که حق قانونی و شرعی زن است لطفا انقدر اظهارنظر نکنند دوما هیچوقت زنی بی خود و بی جهت زندگی خود را خراب نمیکند و قبل طلوع آفتاب برای اینکه بیش از حد مورد ظلم واقع نشود نمیرود در پس کوچه جلوی اداره پنجم برای مهریه اش که حقش است بایستد و سوما آیا هیچوقت از زندگی زنهایی که برای مهریه ی خود اقدام کردند سوال شده و شرایط زندگیشان دیده شده؟؟؟؟ چهارما آیا همیشه باید عنوان موضوع را پاک کرد؟ اگر مهریه کاهش پیدا کنه یا نه اصلا برداشته شود فکر میکنید همه چیز درست میشود؟ نه باز هم راه را اشتباهی میروند... و چرا در مورد مردانی که خیلی راحت بعداز سو استفاده از همسر شرعی و قانونی خود خانه مشترک را ترک میکند و خرج و مخارج زندگی را تقبل نمیکند قانونی نمیگذارند؟ چرا؟ اگر واقعا تدام و استحکام خانواده برای دولت مهم است اول پای مردان هرز رو تنوع طلب را بگیرد بعد همه چیز ناخودآگاه و اتوماتیک وار حل میشود، زن تنها مهر و محبت و توجه مردش را میخواهد و حتی در بسیاری موارد دیده ام و شاهدش بودم که هزینه های شوهرش را نیز پرداخت کرده است اما در جواب به خاطر تنوع طلبی مرد متاسفانه زن بازهم ترک شده است. پس لطفا بیاییم صورت مسئله را پاک نکنیم
ناشناس۱۵۷۸۹۸۷۲۳:۵۷:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۹
پیشنهاد چرتی بود. چه تفاوتی بین زن و مرد هست در حال حاضر هم مرد و هم زن برای زندگی مشترک مجبورند کار کنند . و اگر جدا شوند هر دو باختند مهریه فقط بعنوان هدیه در حد یک سکه بهار ازادی
ناشناس۱۵۷۸۹۹۳۰۰:۱۴:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
باز بگید زنها خریدنی نیستند !
ناشناس۱۵۷۹۷۷۳۱۷:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
با این قانون چاره ای جز خرید و فروش هست ؟؟ منطقی باش ! خودت دختر داشته باشی چکار می کنی ؟؟
ج ف بسیجی۱۵۷۸۹۹۷۰۰:۱۶:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مهریه رو کی داده کی گرفته باید دولت قانون وضع کند سکه برای مهریه به نرخ ۱۰۰۰۰۰۰۰ یک میلیون تومن تا ۱۲۴ ده تا قابل پرداخت یا نیست همه مهریه سکه را به نقدی به نرخ فوق الذکر تبدیل کند
ناشناس۱۵۷۹۰۰۴۰۰:۲۳:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شما معنی ازدواج رو متوجه نشدید اینی که فرمودید یک معامله هست خوب هرساله بیا بریم بکشم روی مهریتون تا اونم در شرایطی که خوب باشه باهم
پرتو۱۵۷۹۰۱۹۰۰:۳۸:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بهتر نیست هر دو طرف از حقوق مساوی بر خوردار باشن؟
ناشناس۱۵۷۹۷۷۰۱۷:۳۱:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
زن نصف مرد ارزش داره چرا باید حقوق برابر داشته باشند ؟؟
ناشناس۱۵۷۹۰۲۹۰۱:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خب اگه زناشویی بر اساس سابقه باشه که این بار مردا هر شش ماه زنشونو طلاق می دن و زن جدید می ستونن!! بهتره بعد از طلاق در صورت عدم توانایی مالی زن، بخشی مثلا تا چهل درصد از حقوق مرد برای مثلا پنج سال یا ده سال به زن مطلقه اختصاص داده بشه تا زن هم فرصت کار پیدا کردن داشته باشه و هم تا حدی مشکل مالی نداشته باشه.
حمید۱۵۷۹۰۳۱۰۱:۰۶:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اینکه یه کارشناس همچین حرفی بزنه باعث تاسف هست ظاهرا آقای کارشناس شرایط اقتصادی جامعه رو نمی دونه ده سکه !!!! بهترین کار که مبتنی در تجربیات تمام کشورهاست اینه که دارایی خانواده که بعد ازدواج به دست اومده مشخص بشه و در زمان طلاق تقسیم بر دو بشه همین و بس
گل یاس۱۵۷۹۰۳۲۰۱:۱۱:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
واقعا به عنوان یه خانم این پیشنهاد رو قبول دارم خیلی پیشنهاد خوبیه
ناشناس۱۵۷۹۰۳۳۰۱:۱۶:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من یک مرد هستم ولی معتقد هستن مهریه حق یک زن هست و دولت نباید قوانینی را بگزارد که یک زن به حق خودش نرسه تنها امید یک زن همین مهریه هست اصلا بابت چی وقتی در مجلس مقدار مهریه پذیرفته می شود دادگاه و یا دولت مقداری غیر اززواقع را داماد محکوم می شود خیلی از مردها الحق و الانصاف مستحق مجازات هستند
گاو۱۵۷۹۰۳۵۰۱:۲۹:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
سالی ده سکه یعنی منه کار مند هر ماه حقوقم و صاف بدم به سکه تا هر سال بشه ۱۰ سکه وبعد عندالمطالبه بدم خانم و تا اخر عمر خفت بار هر ماه سکه بخرم !!!
امیر۱۵۷۹۰۳۷۰۱:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بنظرم بعضی کاسبی راه انداختن ومردهارونابودکردن که نمیتونند دوباره زندگی کنن
ناشناس۱۵۷۹۰۳۹۰۱:۳۸:۱۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مهریه باید بین زن و مرد باشه اگر مشکل از طرف زن باشه و برای دادگاه اثبات بشه مهریه بهش تعلق نگیره تازه خسارات باید بده اگر مشکل از طرف مرد بود ایشون باید مهریه بده والسلام زن و مرد مساوی هستن مگه پسر را از پشت کوه اورده ایم برای پسر هم زحمت کشیده ام خودم هم دختر دارم دکون بازیها چیه درست کردنه
دکتر DBA۱۵۷۹۰۴۰۰۱:۴۳:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
آخه بزرگوار سالی 10 سکه از کجا بیاریم !!!!؟؟؟ تو بگو ۲ سکه از کجا بیاریم !!!؟؟؟ در ضمن مهریه همون سر سفره عقده این قانون اسلامه وگرنه هر کاریش کنی نمیشه در ضمن مردی که بخواد زن رو ول کنه ولی از مهریه بترسه همون بهتر که بره تا با زور سکه بمونه !!!
ناشناس۱۵۷۹۱۲۵۰۸:۳۹:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مرد گدا ازدواج نکند بهتر هست. سال های بعد فرزندانش هم درگیر بی پولیش میشن
ناشناس۱۵۷۹۲۵۶۱۰:۵۵:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شماها که میگی مردا گدا هستن خودتون چرا گدایی مهریه می کنید؟ عزیز من ازدواج برا کاسبی نیست برو کار کن اگه پول میخای مرد کار کنه بده شما این گدایی نیست؟
ناشناس۱۵۷۹۳۰۵۱۱:۳۷:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
زن بدون اجازه ی مرد حق کار و تحصیل و خروج از منزل را نداره حق طلاق و حضانت هم نداره در ضمن در ایران زنهای شاغل بعد زایمان عملا بیکار می شوند چون نوزاد اقلا 2 سال نیاز به مراقبت داره تمام امکانات مملکت هم برای خانه نشینی زنها بسیج شده اند در شرایط برابر و حقوق برابر حرف شما درسته نه اینکه ارث زن نصف باشه چون نان اور نیست و مهریه می گیره دیه ی زن نصف باشه چون نان اور نیست اون وقت توقع داشته باشید به اندازه ی شما کار کنه !! برادر من حقوق و قوانین برابر نیست بنابراین زنها از تنها حق خود یعنی مهریه استفاده می کنند تا بی عدالتی های دیگه جبران بشه چرا زنها مایل به فرزند آوری نیستند ؟ چون فرزند آوری نصف نان آوری ارزش داره ! بنابراین درس می خوانند و به هر کاری تن می دهند تا کاری که نصف نان آوری ارزش داره را انجام ندهند ! برادر من با این قوانین همسری و مادری ارزش نداره و فقط کار بیرون و پول آوری ارزش داره شما هم اگر منصف هستی برای برابری حقوق انسانها تلاش کن تا شامل حال دختر و مادر و خواهر خودت هم بشه
ناشناس۱۵۷۹۷۱۴۱۶:۲۷:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
آفرین برای توجیه قانونی که در دوران فعلی مفهومی نداره استدلالهایی میارن که جبران ناپذیره من هم دختر دارم هم پسر دوست دارم بچه هام حقوق برابر داشته باشند چون از لحاظ انسان بودن و هوش و توانایی فرقی با هم ندارند فقط دخترم بسیار با عاطفه تر و مهربانتره و اطمینان دارم با وجودش در پیری تنها نخواهم بود خدا را هزار مرتبه شکر می کنم که دختر هم دارم
ناشناس۱۵۷۹۸۶۹۱۸:۴۱:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
فعلا که حق همه کاری را شما خانمها دارید ولی مظلوم نمایی می کنید
ناشناس۱۵۷۹۷۳۲۱۶:۵۰:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شما آقایون تکلیفتون با خودتون هم نا مشخص هست. بالاخره زن هم کار کند گدایی مرد رو نکند یا مثل 30 سال پیش در منزل بماند؟! ..
ناشناس۱۵۸۰۱۱۹۲۳:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
زن های گدا هم ازدواج نکن بهتره کسای که به خود متکی نیستن ودنبال زندگی انگلی هستن
ناشناس۱۵۷۹۰۴۷۰۲:۰۳:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
بهتر نیست قید ازدواج و بزننین فاتحه حق زن و خوندین کی با این گرانی ازدواج کنه با این اجناس همون که شکم سیر بشه باید تا شب چندبرابر کار کرد
ناشناس۱۵۷۹۰۴۸۰۲:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خجالت آوره واقعا تجربه ثابت کرده بالای نود درصد خانم های ایرانی تا آخرین حد صبر و تحمل خودشون تلاش می کنند زندگیشون رو حفظ کنند این قوانین مسخره و قانونی که همیشه به نفع مردها بوده باعث شده اینجوری یه عده ای از نامردان به طاهر مرد با علم و آگاهی و اکثرا با خیانت زندگی و احساس خانوم هارو نابود می کنند و دست اخر هم با این حرف که همینی که هست نمیخای برو ،زن بیچاره رو که با تمام امید و ارزوش پا به اون خونه گداشته و الان هیچ پشتوانه ای نداره مجبور میشه بسوزه و بسازه و دم نزنه همین مهریه ای رو هم که یه دره ترمز مردهارو میکشه رو هم از بین بردین
ناشناس۱۵۷۹۷۴۱۱۶:۵۹:۴۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اشکال نداره مهریه باشه زندانش هم باشه ولی شرط داره اگر زنی هم تمکین نکرد تشریف ببره زندان ببینم اونموقع هم این حرفهای بی ربط و مسخره رو میزنی که زن تا جون اخرش واسه زندگیش تلاش میکنه یا نه خود گویی و خود خندی عجب هنرم ندی!!!!
آذری۱۵۷۹۰۴۹۰۲:۱۴:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
تا این دید وجود داره که زوجه باید از زندگی برای خودش پشتوانه درست کنه، این مساله حل نمیشه.
میلاد۱۵۷۹۰۵۳۰۲:۱۸:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
دوست عزیز با این وضعیت مرد می‌تواند مبلغی برای مهریه کنار بگذارد؟ من شنیدم در بعضی از کشورها زن و شوهر بعد از جدا شدن هر چه در زندگی مشترک به دست آوردن رو تقسیم میکنن مشکل ما فقره فقر نه فقط فقر مالی انواع فقر ها ما فقیریم مشکل بعضی از خانواده ها اینه که عاقبت به خیری دخترشون رو وظیفه شوهر میدونن دختر رو تا قبل ازدواج در تنگنا و فلاکت قرار میدن که دختر با چشم بسته انتخاب غلط بکنه و بعدش هم ادامه داستان....
رحمتی۱۵۷۹۰۵۷۰۲:۵۹:۲۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شما مسولان و مجتهدین اسلام ناب محمدی چنانکه برای بانوان محترم مثل کشورهای پیشرفته حقوق مساوی در جامعه اعم از کار استخدام و مسولیت های دولتی و حتی در ورزش و حتی امور نظامی باشند و الخصوص استخدام زنان انموقع است هرشخص مستقل در زندگی خود تصمیم خواهد گرفت. چطور زندگی کند. نا تضمین مهریه و در صورت بی مسولیتی مردها اعم از شوهر و پدر و حتی خانواده باشد . زنان تضمین خواهند شد.
یک زن۱۵۷۹۰۷۵۰۶:۴۸:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
با سلام.این طرح پر از اشکال است.شاید یک اقا با یک خانم ازدواج کند و خانم رو بعد ی مدت کوتاه قال بذاره.هستن ادمای مریضی که هدفشون از ازدواج انتقامه.یا بعدش خیانت کنه و مشکلات دیگری رو بوجود بیاره که توانایی زن برای ادامه زندگی غیر ممکن باشه.تو این کشور به زن هیچ حقی داده نشده الان مهریه رو هم دارن به سخره میگیرن.حداقل حق حضانت یا حق طلاق رو هم به خانم بدن .چرا باید همیشه خانمها کم شمرده بشن؟؟ من بعنوان یک خانم که دارم از دست شوهرم زجر کش میشم و مهریم رو هم نمیخام حتی نفقه نمیتونم به میل خودم طلاق بگیرم و برای طلاقم باید کلی مدرک جمع کنم تازه با کلی دوندگی و حداقل یکسال بتونم جدا بشم و کلی اسیب روحی ببینم.ازطرفی ام باید وکیل بگیرم که هزینه ی وکیلم از جیب خودم بدم.این اصلا انصاف نیست.
فرشاد۱۵۷۹۰۸۸۰۷:۱۵:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
عالی... اونایی ک میگن مگه تجارته..... با این مهریه های بالا نیست؟؟؟؟! اگه مسلمونی ک بخوای مهریه بزنی پیامبر و امام گفته حداقل باشه حضرت اقا هم کلا بیشتر 14 تا نمی خونن.... قانون بشه بهتره... هر کی به خودش شک داره ازدواج نکنه بهتره نگید اقایون حمایت می کنن فلان واینا تمام این اقایون خواهر و مادر دارند......
حسین۱۵۷۹۱۰۷۰۸:۰۰:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
برخی از خانم ها صرفا برای گرفتن مهریه و عشق و حال با اون پول باد آورده تن به ازدواج میدن 6 ماهه هم طلاق میگیرن و پولدار میشن و اون مرد بیچاره میشه.... مگه نمیگید وسیله ای که باعث امرار و معاش مرد هست بابت مهریه برنمی‌دارید؟؟.... یه رفیق دارم از مال دنیا یه تریلی غرازه داشت که اونم بعد از 20 سال شاگرد شوفری خریده بود و باهاش امرار و معاش می‌کرد.... زنش درخواست مهریه داد همونم ازش گرفتن.... باید با زنهایی که از این راه علنأ کلاه برداری میکنن شدیدااااااااا برخورد بشه
ناشناس۱۵۷۹۱۱۹۰۸:۲۶:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
با سلام پیشتر مهریه ها بر مبنای پول نقد بود و مرد با درک توان مالی خود مبلغ مشخصی را به عنوان مهر می پذیرفت اما با طرح موضوع انحرافی تورم و بی ارزش شدن مبلغ رایج درنظر گرفته شده ،سکه به عنوان میزان مهریه در نظر گرفته شد ولی چندی نگذشت که با سر صعودی بی ارزش شدن وجه رایج مملکت قیمت سکه سر به سقف آسمان سایید و به لحاظ فقهی نیز صلاحیت خود را ازدست داد،آنچه در خصوص مهریه الزامی است مشخص بودن آن است ،اما اینک در این زمان سکه ارزشی متغیر پیدا کرده و معلوم نیست اگر امسال توان پرداخت تعدادی سکه داشته باشی سال بعد هم این توان باقی مانده باشد ،به گمانم بهتر است اگر هدف از پرداخت مهریه ابراز محبت باشد و نه مانعی برای ازدواج ،میزان آن با وجه رایج (تعیین مبلغ ریالی) معین شود تا در گذر زمان توان پرداخت آن نقصان نیابد.
هیچکس۱۵۷۹۱۳۳۰۸:۵۵:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۱۰
جناب رادمند عزیز تفاوت در چیست در حال حاضر اختلاف بر سر تعداد سکه است با اجرای طرح جنابعالی اختلاف بر سر مبلغ سالانه خواهد بود . پیشنهاد بنده این است که مهریه به عنوان هدیه مرد به زن به هر میزان که توانایی شوهر می باشد در ابتدای ازدواج به زوجه پرداخت گردد و از همان ابتدای زندگی میزان دارایی هر فرد مشخص باشد مثلا در عقد نامه آورده شود خانمی با 200 میلیون جهاز به خانه بخت میرود خوب این به عنوان دارایی زن محسوب شود و در زمان جدایی طرفین عقد دارایی خود را به روز بردارند و اموالی که در زندگی مشترک به دست آورده اند نیز میان طرفین تقسیم گردد.هیچ یک از طرفین هم متضرر نمی گردند.
ناشناس۱۵۷۹۱۳۴۰۸:۵۵:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شاید اگر از مهریه عندالمطالبه پلکانی مالیات نقدی و آنی پیش از ثبت عقد بگیرن بهتر باشه کسی که داشته باشه پس همه رو هم احتمالا میتونه بده کسی هم که نداشته باشه یا عندالاستطاعه میکنه یا مبلغ مهریه رو کم میکنه
ناشناس۱۵۷۹۱۵۰۰۹:۲۰:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
وقتی فقط مهریه را مشکل می بینید و بقیه موارد را که منجر به مهریه سنگین دور خودتان می چرخید. در همه کشورها چک هست این همه مشکل دارند؟ مهریه نباشد مشکل بصورت دیگری بروز میکند. مرد سرپرست زن نیست. زن برده مرد نیست. زندگی زن بی ارزش نیست.
آیهان۱۵۷۹۱۹۵۱۰:۰۷:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من زنی هستم که بعد از ده سال جدایی از همسرم فقط سه قسط مهریه رو تونستم بگیرم و تمام چالش‌هام برا طلاق ناموفق بوده. ده سال از بهترین سال‌های عمرم رو در اسارت عقد مردی بوده و هستم که خودش رفته ازدواج کرده و صاحب زن و فرزند شده و من و پسرم تو زندگیش فراموش شدیم. انقد که به فکر تعدیل مهریه هستین به فکر حق طلاق خانم ها هم هستین؟
ناشناس۱۵۷۹۲۴۰۱۰:۴۷:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
آقایونی که برای مهریه اعتراض دارین اگر دختر خودتون بعد 30 سال زندگی بدون مهریه طلاق داده بشه راضی هستین ؟؟ اگر داماد شما فوت کنه در حالی که دختر شما فقط یک هشتم از اموال همسرش ارث می بره و با اون یک هشتم سربار عروس و داماد می شه راضی هستین ؟؟ اگر داماد شما معتاد و بیکاره و منحرف باشه و دختر شما بدون مهریه نتونه طلاق بگیره راضی هستین اگر بعد 30 سال زندگی دلش همسر جوان بخواد و دختر شما بدون مهریه زیر دستش ذلیل بشه راضی هستین ؟؟ مردی که حق طلاق و حق صیغه و تجدید فراش داره باید چوب مهریه بالای سرش باشه تا کانون خانواده بمونه و بچه ها آواره نشن فقط تا جلوی دماغتون را نگاه نکنید ! نبودن مهریه عواقب داره
هادی۱۵۷۹۳۳۱۱۱:۵۹:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من به شخصه میگم مهریه باید باشه ولی مهریه اصلا هدفش تامین مالی و پشتوانه مالی زن نبوده. این چیزی که شما میگی استثنا است و راه علاجش بیچاره کردن همه برای حل موارد استثنا نیست. مثلا شما بگو اگه مردی همه چیزش به نام همسرش بود و بعد فوت همسرش ورثه اومد همه چی رو گرفت و 1/4 سهم ارث خودش هم برای گذران زندگیش و تامین خونه کافی نبود چی کار باید بکنه؟ زن و مرد باید در دوران زندگیشون ضمن توکل به قدرت خدا پیش بینی آینده رو بکنن (هم مرد و هم زن) اما به این بهانه بیچاره کردن این همه آدم درست نیست.
ناشناس۱۵۷۹۲۷۲۱۱:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
عموی من بعد از 25 سال زندگی مشترک با زن عموی من با داشتن یک پسر سرباز و یک دختر نوجوان تصمیم گرفت با یک دختر فراری 20 ساله که در سفر به مشهد با او آشنا شده بود ازدواج کند زن عموی من 40 ساله بود و بعد فوت پدرش و فروش اموال پدر توسط برادرها هیچ کس را جز مادرش نداشت که به دلیل فروش منزل پدری به منزل مخروبه ی پدرش واقع در روستای کوچکی در اطراف اراک برگشته بود مهریه ی زن عموی من 15 هزار تومان سال 50 بود که در مقایسه با مال و اموال عموی من هیچ بود عموی من در 18 سالگی یکه و تنها از سمنان به تهران آمده بود و در حجره ی فرش فروشی پدر زنش به عنوان شاگرد مشغول شده بود و کم کم با حمایت پدر زن حجره دار شده بود و با حمایت پدر زن و همت برادر زنها یک قطعه زمین در پونک خریده بود یک خانه ی یک طبقه در آن ساخته بود و آن زمان که پونک نه آب و برق درست حساب داشت و نه راه مناسب زن عموی من را به آنجا برده بود و زن بیچاره سالها در آن منطقه زندگی کرده بود بعد فوت پدر زن با ارث زن عموی من کسب و کارش رونق گرفته بود و فیلش هوای هندوستان کرده بود استدلالش این بود که من بی پول و فقیر بودم و از زندگی لذت نبردم الان پولدار هستم و حق دارم قبل مرگ از زندگی لذت ببرم و خدا و پیغمبر هم حلال کرده اند زن عموی من سنتی و ساده بود و عموی من زن جوان امروزی دلش می خواست امر کرده بود که زن عمو حق و حقوق و مهریه اش را بگیرد به اراک برود تا با مادرش زندگی کند و پسر سرباز هم حق رفت و آمد به خانه ی پدری ندارد چون زن جوان و پسر جوان خوبیت نداد و دختر نوجوانش هم اگر با زن جدید سازگار نباشد باید برود پیش مادرش فقط در این صورت زندگی زن عمو و بچه ها را تامین خواهد کرد ! شما که به مهریه اعتراض دارید آیا چنین عاقبتی را برای مادر و خواهر و دختر خود متصور هستید ؟؟
ناشناس۱۵۷۹۳۵۷۱۲:۱۸:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
این یکی از مشکلات قانون پوسیده مهریه است . باید قانونی تصویب شود که همچین فردی مجبور شود 50 درصد اموالش را به همسرش بدهد .
جواد۱۵۷۹۳۶۶۱۲:۲۶:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
فرض کن الان زن عموی شما مهریه هم داشت 1 میلیارد تا 2 میلیارد اصلا 3 میلیارد غیر از این هست که ایشون می تونست باهاش یک اپارتمان کوچک در تهران بخرد؟ بعدش چی؟ ببینید برای اینکه یک فرد تخلف کرده کل جامعه رو مجازات نمی کنند یا در قوانین کشورها به دلیل سواستفاده یکعده قانون برای کل جامعه صادر نمی کنند بلکه برای اون موارد خاص بنا به صلاحدید قاضی رفتار میشه و کلیت قانون هم رعایت میشه! حالا یکی پیدا شد و همچین رفتاری کرد! طبق این چیزی که شما گفتی به پسر جوون سربازش ظلم نکرده این مرد ؟ به اون پسر مهریه داده میشه ؟ به دختر جوانش ظلم نشده؟ اینها مهریه دریافت می کنند! اصلا تو جامعه ای که خانواده مهم هست اون دختر می تونه راحت ازدواج کنه با این شرایط؟ اون پسر احساس امنیت و ارامش می کنه با این پدر؟ اینهایی که شما گفتید مشکلش با مهریه حل نمیشه! مهریه از نظر من 33 ساله مجرد دنیا دیده یک بی عدالتی و ظلم هست که به مردهای این جامعه در ابتدای شروع زندگی تحمیل میشه امروز خیلی از پسرها مثل من به خاطره مهریه و این بی عدالتی ها دیگه ازدواج نمی کنند سال ها بعد امارش مشخص میشه که چه برسر این جامعه امده است الان همه انکار می کنند چون عقل و درایت حل این مسایل رو ندارند...وقتی تبدیل به بحران شد و کار از کار گذشت دیگه کاریش نمیشه کرد...الان هم اگر خود مردم تغییر رفتار ندهند خیلی از مردها مثل من هیچ موقع ازدواج نخواهند کرد چون نمی خواهیم بدبخت بشیم تو این اوضاع اقتصادی ...
ناشناس۱۵۷۹۹۸۶۲۱:۳۶:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
ابتدا باید تمام حقوق انسانی زن و مرد یکسان بشه نه مثل حالا که زن عملا نصف مرد دیده می شه بعد زنها هم برابر با مردها امکان رشد و پیشرفت و اشتغال داشته باشند سپس تمام اموال پس از ازدواج زوجین بعد طلاق بطور مساوی تقسیم بشه و دولت از فرزندان طلاق حمایت کنه نه مثل حالا که زن بعد طلاق سربار خانواده می شه و فرزندان آواره می شوند
ناشناس۱۵۷۹۹۹۹۲۱:۴۳:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
اگر زن مهریه داشت در تهران خانه ای می گرفت و بچه هایش را زیر بال و پر می گرفت و مجبور نمی شدند بروند روستا زندگی کنند و از پدر عیاش و بی وفا صدقه بگیرند شما سفسطه و مغلطه می کنی برو از پدر و مادرت بپرس تا داستانهایی به مراتب فجیع تر از این از بی وفایی و هوسرانی مردان و آوارگی و بد بختی خانواده برایت بیان کنند این حجم مهریه بی دلیل اینطور نشده مردم به چشم خود چیزهایی دیده اند که صلاح می دانند از دختر خود با تنها ابزار ممکن دفاع کنند بگذار حاکمیت تبعات مستقر کردن قوانینی که با جامعه ی امروز سنخیت ندارد را ببیند تا هم قانون ازدواج و طلاق را اصلاح کند هم مهریه هم دیگر قوانین نابرابر چند نسل به فنا می روند ولی بالاخره این قوانین تغییر خواهد کرد بیچاره من و شما ولی کاش این قوانین به نام دین بر مردم تحمیل نمی شد خدایی که می شناسم حاضر به گرفتاری بندگانش نیست و این قوانین را برای 1400 سال پیش مناسب می دانسته
ناشناس۱۵۸۰۰۳۳۲۲:۱۴:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
نسل های قبل از شما چنان رفتاری با زن و بچه ی خود کردند که درس عبرت نسلهای بعد شد صد کلام یک کلام زنی که عمر و جوانی خود را صرف خانه داری و بچه داری و خدمت رسانی به خانواده می کنه باید پشتوانه ای داشته باشه که سر پیری ذلیل نشه زن باید بتونه از مرد نامناسب و منحرف و وحشی طلاق بگیره فعلا جز مهریه ابزاری در دسترس خانواده ها نیست بعضی روحانیون محترم هم مدام تبلیغ چند همسری می کنند و خانواده ها را ترغیب می کنند که با ابزار مهریه از دختر خود محافظت کنند شما هم اگر دختر داشته باشی در این اوضاع همین کار را می کنی
ناشناس۱۵۸۰۰۴۴۲۲:۲۴:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
شما بی عدالتی از این بزرگتر سراغ دارید که دیه ی زن نصف مرد است ؟؟ اگر خدا نکرده خواهر شما را یک معتاد علاف بکشد پدر شما باید به عنوان دستخوش نصف دیه ی یک انسان کامل را به خانواده ی قاتل بپردازد تا قاتل خواهر شما قصاص شود ؟؟ در غیر این صورت قاتل آزاد خواهد شد گویا یک پشه کشته شده باشد ؟؟ دوست عزیز مهریه هم مثل این قانون مناسب امروز نیست هم زنان گرفتار هستند و هم مردان باید برای اصلاح تمام قوانین نامناسب تلاش کرد نه فقط مهریه که به ضرر شماست
ناشناس۱۵۸۰۳۴۶۰۹:۰۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۱
جواد جان اگر زن عموی ایشون پول داشت یک خانه اجاره می کرد و در تهران زندگی می کرد و بچه ها آواره ی روستا نمی شدند و مجبور نبودند من پدر بی عاطفه و هرزه را بکشند نتیجه ای که می توان گرفت اینه که : یکی از دلایل مهم بالا رفتن مهریه بی وفایی و بی رحمی مردان نسبت به زن میان سال و خانواده بوده
ناشناس۱۵۷۹۵۴۳۱۴:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
خودتون رو خسته نکنید. آقایون در ایران سال ها با تفکرات پوسیده بزرگ شده اند و قابل تغییر نیست. البته مثل کرونا که میچرخد و به مسئولین میرسد این قانون گذاری های یکطرفه و مردسالارانه به مادر و خواهر و دختران خودشون هم میرسد. برای همین خودشون تا جایی که تونستن بچه هاشون رو میفرستن خارج تا دامن خودشون رو نگیرد!
ناشناس۱۵۷۹۵۸۳۱۴:۴۲:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مهریه ی مادر بزرگ من دو راس بز بود ! بنده ی خدا یک عمر قالی ابریشم بافت تا پدر بزرگم صاحب دو مغازه و دو خانه شود و خودش روی فرشهای کهنه و پاره زندگی کرد و بچه داری کرد در سن شصت سالگی منتظر بود با فروش فرش ابریشمی که بافته بود با پدر بزرگم به مکه برود که پدر بزرگم با یک زن بیوه 25 ساله ازدواج کرد و یکی از خانه ها را به نامش سند زد و یکی از مغازه ها را مهرش کرد مادر بزرگم که اعتراض کرد پدر بزرگم گفت برگرد دهات برو طویله ی فلانی دو تا بز بردار و برو پی کارت ! قالی ابریشم دستباف مادر بزرگم را به زن جدید چشم روشنی داد و او را به مکه و مشهد برد هفته ی یک بار با لباسهای چرک و گرسنه به خانه می امد همسر جدید نه خانه داری دوست داشت نه اشپزی و رختشویی ! مادر بزرگم از غصه دق کرد و مرد زن جدید هم بعد چند سال با شاگرد مغازه ای روی هم ریخت و پدر بزرگ از ترس آبرو مغازه را دو دستی تقدیم کرد و طلاقش داد چند صباحی پدر بزرگ ما عشق و حال کرد و زندگی مادر بزرگ ما به فنا رفت زن بدون مهریه با قوانین مرد سالار ضد زن امنیت ندارد که هیچ ارزش و هویت هم ندارد
ناشناس۱۵۷۹۷۶۹۱۷:۲۶:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۱۰
درحافظه ی اغلب خانواده ها از ظلم مردان و بی پناهی زنان خاطرات بسیاری بر جای مانده به همین دلیل به تنها حق زنان یعنی مهریه برای احقاق حقوق دختران خود متوسل می شوند اگر کسی فکر کند مهریه های بالا از روی چشم و هم چشمی است بسیار ساده لوح است فعلا که قانون را طوری تغییر داده اند که مرد فرصت انتقال اموال خود به دیگران را دارد و موجبات دست خالی ماندن زن فراهم شده این تعداد معترض هم امکان انتقال اموال خود را نیافته اند یک سر به دادگاه خانواده بزنید خواهید دید تعداد زنهایی که برای گرفتن طلاق مورد اخاذی و باجگیری قرار گرفته اند و زنانی که بعد چندین سال زندگی بعد طلاق دست خالی به دامان فقر پناه می برند بسیار است ولی جامعه ی مرد سالار تمایل دارد این تعداد اندک مردان که مهریه می پردازند را پر رنگ کند تا تنها حق زنان یعنی مهریه هم از بین برود
ناشناس۱۵۷۹۳۴۱۱۲:۰۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مهريه حذف بشه اگر خواست طلاق بگيره هرچي رو مال اومده مرده 1 به 4 بگيره بره
ناشناس۱۵۷۹۵۱۷۱۳:۵۸:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۱۰
یک به چهار بگیره بره ؟؟؟ چرا ؟؟؟ اگر شما مردان فخر افرینش هوس طلاق دادن کردین چی ؟؟
ناشناس۱۵۷۹۵۲۳۱۴:۰۳:۱۰ ۱۳۹۹/۶/۱۰
من میگم مرد همون باید اول مهر رو بده و اینو هم زن ها بخوان اونوقت یا آقاهه داره بده یا که نداره. اگه داره که هیچ و اگه نداره اصلا زندگی شروع نشه اینجوری هر زنی که ادامه زندگی داد به این معناست که یا مهرشو گرفته یا مهرشو بخشیده. این چه مسخره بازیه یه چاقو دادید دست زنها که هر وقت عشقشون کشید ازش استفاده کنن. از همون اول اگه دنبال مهریه اند تکلیف رو روشن کنن بعدشم چیزی پذیرفته نیست.
ناشناس۱۵۷۹۶۴۲۱۵:۲۹:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۱۰
به جای پیشنهادهای غیر کاربردی که در آینده ممکنه دوباره به معضل تبدیل بشوند راه مدنیت را انتخاب کنیم و مانند دیگر کشورهای مدنی هر آنچه که زوج و زوجه در طول زندگی مشترک بدست آورده اند هنگام طلاق نصف شود. خیلی بهتر از مهریه هست این قانون. اگر کسی کم داره به زنش کم بدهکاره و اگر کسی زیاد داره مسلما باید هم به زنش که شریک زندگیش بوده زیاد بدهکار باشه. نه اینکه مثل ایران کارگر برای زنش تاریخ تولد مهر کنه و کسی که پولداره و به طبع اون از قوانین آگاهه 14 تا سکه ناقابل مهریه زنش بکنه!
عباس۱۵۷۹۹۰۳۱۹:۳۳:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۱۰
مهریه اگر سکه است به قیمت روز ازدواج حساب شود .دیگه نه صف داره .
ناشناس۱۵۸۰۰۴۳۲۲:۱۸:۴۷ ۱۳۹۹/۶/۱۰
همه اجناس و خدمات رشد نجومی داشته باشند فقط سکه ثابت بمونه ؟؟ من که ازدواج کردم سکه 100 هزار تومان بود مهریه ی من 500 سکه است یعنی 50000000 تومان ! این منصفانه است که من بعد 18 سال 50 میلیون تومان بگیرم و بروم در حالی که خانه ای که با هم خریده ایم و به نام ایشان است الان سه میلیارد و نیم ارزش دارد ؟؟ البته من به هیچ عنوان قصد طلاق ندارم ولی حرف شما منطق ندارد
ناشناس۱۵۸۰۰۸۷۲۳:۰۰:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۱۰
چرا با طلاق مرد باید چیزی به زن بده قانون باید بدون نام بردن از زن و مرد نوشته بشه بدون مهریه وحقوق کاملا یکسان کلمه مرد وزن باید از قانون حذف بشه بجاش بگن همسر مثلا هر همسر طلاق خواست انجام بشه و ماحصل زندگی مشترک تقسیم بشه
ناشناس۱۵۸۰۱۱۲۲۳:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۱۰
یک پیشنهاد خوب دارم اصلا ازدواج نکنید,ازدواجی که کلا زندگیت برده زن باشی ارزشی نداره،پولی که از کار کردن دریافت کردید بروید ایرانگردی یا جهانگردی بکنید
ناشناس۱۵۸۰۲۱۱۰۴:۰۲:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۱۱
لطفاآقایونی که دم ازمردونیت میزنن این هم درنظر بگیرید. که اکثرطلاق تودادگاه الان بحث خیانته.کم پیش میادکه زن ازسرخوشی زیادی بیفته دنبال سکه گرفتن.که اون هم بادردسر آیاچندسکه روبتونه بگیره یانه.لطفادرست زندگی کنیدآقایون که نه بچه هاتون بشن بچه های طلاق ونه خانوماتون تواین جامعه خراب سرگردون بشن.یه نگاه بندازیدببینیدچی شد که خانوم مجبوربه رفتن به دادگاه شده.وفادارباشید به زن و بچه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین