نیکی هیلی: جو بایدن برای ایران و چین مناسب است

گروه جهان الف،   3990604041

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در تبلیغ انتخاباتی به نفع دونالد ترامپ ضمن تعریف از سیاست خارجی او، مدعی شد نامزد حزب دموکرات گزینه‌ای است که برای ایران، گروه تروریستی داعش و حزب کمونیست چین مناسب است.

به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در سخنرانی خود در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه، «دونالد ترامپ» را گزینه‌ای مناسب برای سیاست خارجی خواند و مدعی شد وی همواره آمریکا را در اولویت قرار داده است.

به گزارش وبگاه خبری «اکسیوس»، او در ادامه با این ادعا که ترامپ سابقه‌ای از قدرت و موفقیت دارد، گفت «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‍رو، سابقه ضعف و شکست دارد و برای ایران مناسب است.

وی در ادامه ادعاهایش همچنین گفت که نامزد دموکرات برای گروه تروریستی داعش و چین کمونیست و همچنین برای هر کسی که می‌خواهد آمریکا عذرخواهی کند، کنار بکشد و "ارزش‌های آمریکا" را کنار بگذارد مناسب است.

هیلی در ادامه به کره شمالی هم اشاره و ادعا کرد «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و بایدن به کره شمالی اجازه می‌دهند آمریکا را تهدید کند، در حالی که ترامپ ضعف را کنار گذاشت و شدیدترین تحریم‌ها در تاریخ را علیه این کشور اعمال کرد.

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل سپس با اشاره به جنبش اعتراضی «جان سیاه‌پوستان با ارزش است» گفت: در بخش عمده حزب دموکرات رایج است که می‌گویند آمریکا نژادپرست است. این دروغ است. آمریکا کشوری نژادپرست نیست.

او در ادامه مانند ترامپ، اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا را شورش خواند و حزب دموکرات را به کوتاهی در سرکوب آن متهم کرد. هیلی گفت ناراحت‌کننده است که بخش بزرگی از این حزب شورش و خشم را نادید می‌گیرد.

«نیکی هیلی» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل پیشتر هم مدعی شده بود اگر بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، تمام اقدامات دولت ترامپ را ملغی کرده و به توافق هسته‌ای با ایران باز خواهد گشت.

هیلی طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در لابی صهیونیستی «ائتلاف جمهوری‌خواهان یهودی» در آمریکا با مهم دانستن برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله خارج شدن از برجام و انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، گفت: «بخاطر تمام این موارد... من متنفر هستم از اینکه بایدن پیروز انتخابات شود».

این سیاستمدار آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع تقابل واشنگتن با پکن نیز اشاره کرده و مدعی شد چین اکنون تهدید شماره یک آمریکا در جهان است و بسیاری از رؤسای جمهور پیشین ایالات متحده از جمله باراک اوباما نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بوده‌اند.

هیلی که ۴ روز بعد از تحلیف ترامپ، کارش را به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل آغاز کرده بود، در سال ۲۰۱۸ از این سمت استعفا کرد.

حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز دوشنبه به طور رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور را به عنوان نامزد خود برای حضور در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد. مجمع ملی حزب جمهوری‌خواهان روز دوشنبه فعالیت خود را آغاز کرد و نشست این حزب چهار روز به طول خواهد انجامید و قرار است ترامپ در هر چهار شب برگزاری مجمع سالانه حزب جمهوری‌خواه سخنرانی کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین