افزایش ۴۱ درصدی ترافیک در تهران با لغو طرح ترافیک

گروه اجتماعی الف،   3990603119

رئیس پلیس راهور تهران گفت: طرح ترافیکی که در این سه هفته اجرا نشد ترافیک شهر تهران را به طور میانگین ۴۱ درصد افزایش داد.

افزایش ۴۱ درصدی ترافیک در تهران با لغو طرح ترافیک

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار محمدحسین حمیدی با اشاره به حضور حداکثری پلیس راهور در معابر و بزرگراه‌های شهر تهران در ایام لغو طرح ترافیک، اظهار کرد: پلیس راهور فاتب در ایام لغو طرح ترافیک با تمام توان و حتی استفاده از نیروهای ستادی توانست به خوبی ترافیک را مدیریت کند.

رئیس پلیس راهور فاتب افزود: طرح ترافیکی که از آن  با نگاه کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از سفرهای غیر ضروری استفاده می‌شد جای خود را به عدم اجرای آن داد و باعث شد تردد و حضور برخی  شهروندان در معابر شهری، باعث ایجاد  ترافیک کاذب در شهر شود.

افزایش 41 درصدی ترافیک در تهران با عدم اجرای طرح ترافیک

وی خاطرنشان کرد: طرح ترافیکی که در این سه هفته  اجرا نشد ترافیک شهر تهران را  به طور میانگین 41 درصد افزایش داد یعنی حجم ترافیک را قبل از عدم اجرای طرح در نظر داشته باشید و حال به آن ترافیک 41 درصد بیفزایید که شاهد حجم بالای حضور شهروندان در ساعات مختلف روز در سطح معابر بودیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: حتی در برخی ساعات هم تا 55 درصد شاهد افزایش حجم حضور و ترافیک در هسته مرکزی سطح شهر بودیم که معابر ما کشش این حجم ترافیک را نداشته و برخی مواقع ترافیک از خیابانهای اصلی به داخل معابر و میدانهای دیگر گسترش پیدا می‌کرد و شاهد بی‌نظمی ترافیکی  خاصی در سطح شهر  بودیم.

بیش از 17 هزار تماس و شکایت مردمی به دلیل عدم رضایتمندی و مشکلات ترافیکی در زمان اجرا نشدن طرح ترافیک

حمیدی بیان کرد: در مدت عدم اجرای طرح،  تصادفات شهر تهران 12 درصد افزایش پیدا کرد که باعث بی‌انضباطی ترافیکی شد و این  افزایش 12 درصدی به نوبه خود باعث  عدم رضایت شهروندان شده بود چرا که 17 هزار و 772 بار یعنی 34 درصد افزایش و فقط تماسها و شکایات مردمی در حوزه عدم رضایتمندی و مشکلات ترافیکی را ثبت کرده‌ایم که کار و مسئولیت ما را صد چندان  نسبت به گذشته بیشتر کرده است.  

رئیس پلیس راهور فاتب عنوان کرد: آماری هم که از شرکت واحد در خصوص استفاده شهروندان از این سامانه را گرفتیم نشان می‌دهد برداشتن طرح ترافیک در آن حوزه هم باعث کاهش ترافیک و افزایش حضور در اتوبوس ها نشده و مسافرینی هم که دارای خودروی شخصی بوده‌اند باز هم بیشتر آنان از وسایل حمل و نقل عمومی من جمله از بی آر تی استفاده کرده‌اند.

وی گفت:  با دفاعی که پلیس از حقوق شهروندان به خاطر ماندن بیش از حد در ترافیک در ساعات مختلف شبانه روز  کرد طرح ترافیک به حالت قبلی خود بازگشت و از روز شنبه اجرایی شد.

این مقام انتظامی گفت: همیشه 6 ماه دوم سال به دلیل باز شدن مدارس و فعالیت بیشتر مؤسسات و سازمان‌ها شاهد افزایش حجم ترافیک و جریان بیشتر رفت و آمد می‌باشیم  و معضل وارونگی هوا و ترافیک بیشتر در 6 ماهه دوم خود را نشان می دهد.با غیرحضوری شدن مدارس و کم شدن ترافیک می‌توانیم بگوییم ترافیک و آلودگی هوا را کاهش می‌دهیم ولی به منوال سال گذشته و با ترددهای بیشتر در شهر در نیمه دوم سال شاهد  ترافیک و آلودگی بیشتری خواهیم بود.

وی به برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف هم اشاره کرد و گفت: جای موتور سیکلت در خط ویژه نیست ولی متاسفانه تعداد معدودی داخل خط ویژه می‌شوند و با اتوبوس‌ها برخورد می‌کنند که شاهد تصادفات روزانه موتور با اتوبوس هستیم. همکاران بنده در خطوط ویژه مستقر هستند تا از ورود و تردد موتورسیکلت‌ها در خطوط ویژه جلوگیری کنند ولی مستلزم کار بیشتری است و اولین سوال ما از مردم این است که مردم با این طرح موافق هستند یا خیر؟؟؟چرا که  موقع به پارکینگ بردن  و برخورد با موتورسیکلت متخلف مردم از پلیس می‌خواهند موتور را به پارکینگ نبرند و به آن کاری نداشته باشند.

حمیدی بیان داشت : 58 درصد تصادفات در تهران  مربوط به موتورسیکلتها است و عمده تصادفات ما در بزرگراه‌ها نیز تصادف موتور است و این تصادفات و  برخوردها بسیار شدید است که منجر به فوت موتور سوار  می‌شود.

وی در خصوص اعمال قانون در بزرگراهها  افزود: پلیس هر جا که می‌خواهد اعمال قانون کند قبل از آن تابلو  نصب می‌کند و  و بعد اعمال قانون می‌کند. در تهران روزانه 20 میلیون سفر داریم چرا که 8 میلیون وسیله که 4 میلیون موتور و 4  میلیون خودرو می باشد که این حجم تردد نیازمند مدیریت هستند که بدرستی و با تلاش مضاعف انجام می پذیرد.

وی در مورد اصلاحات هندسی معابر پاسخ داد: اصلاح هندسی هم جزو وظایفی است که همکاران من با توجه به نیاز شهر،  اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتی مانند درست شدن  زیرگذر رمپ‌ها و ... را در دستور کار ویژه خود قرار می‌دهند که شاهد آن هستید و  در کمیته معابر به صورت روزانه انجام این موارد بررسی و صورت می پذیرد.

حمیدی ادامه داد: پلیس راهور با کلیه مسافربرهای شخصی که اقدام به جابجایی مسافر می‌کنند برخورد قانونی می‌کند و این کار آنها  غیرمجاز است ولی  با تلفیق نیروهای پلیس و ظرفیت تاکسیرانی طرحی در حال انجام است که به صورت آنلاین و با استفاده از سامانه سپهر در حال برخورد با اینگونه تخلفات هستیم و در پایانه‌های مسافربری به‌ویژه و به طور جد برخورد  قانونی انجام می‌شود.

وی گفت: در  ایامی که طرح ترافیک نداشتیم تحلفات و میزان تصادفات بیشتر شده است و حدود 800 هزار نفر مسافر حمل و نقل عمومی  ترجیح دادند  از وسیله نقلیه شخصی استفاده  نکنند تا در داخل ترافیک نمانند که دیر برسند. افزایش سفرهای غیرضروری باعث ایجاد ترافیک می‌شود خیلی از سازمان‌ها و شرکت هنوز خدماتشان غیرحضوری نیست و دوم  این که خریدها هست که باعث تردد می‌شود و سوم اینکه جاذبه سفر باعث حضور در زمان برداشتن طرح ترافیک می‌شود و تقاضای سفر بیشتر می‌شود.

وی در خصوص تردد موتور سیکلت های سنگین هم گفت: تردد موتورسنگین از نظر قانونی غیرمجاز است و پلیس با توجه به اینکه تردد می‌کنند به خاطر حفظ جان راننده و دیگران و حفظ نظم ترافیک با آنها  برخورد می کند در پارکینگها موتورسیکلت هایی هستند که شاید هر کدام بالای 400  یا 500 میلیون تومان قیمت داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: در خصوص بحث تست الکل همیشه پلیس برخورد می‌کند  و اگر راننده‌ای را در شرایط غیرعادی ببینیم، خودروی وی را متوقف و برخورد قانونی خود را در چارچوب مقررات انجام می‌دهیم. در خصوص ترخیص خودرو بخشی از خدمات را راهور ناجا با حوزه‌های موازی خود برخی کارها و فرایند ترخیص انجام می شود  و برخی خودروها و موتورها به خاطر اینکه شاید ترخیص آنها مقرون به صرفه نیستند ترخیص نشده اند که 60 هزار خودرو در پارکینگها رسوب شده اند .

وی ادامه داد : در خصوص روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی پلیس راهور تهران بزرگ پیش بینی های لازم را صورت داده و به همین منظور، از 15 هزار هیئت مذهبی که داریم  و پراکندگی دارند و از مکان‌های بسته به محل های باز رفتهاند و شرایط را به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تغییر داده‌اند، جلسات متعددی بین هیئت‌های امنا و پلیس راهور صورت گرفته تا شرایط بهتری را ایجاد کنیم. چون عمده عزاداری‌ها بیشتر در شبها است و عزیزانی که با لباس مشکی تردد می کنند از معابر مطمئن‌تر تردد کنند، رانندگان هم باید توجه بیشتری داشته و با دقت و حوصله بیشتری جهت عدم برخورد  با عابرین و عزاداران  رانندگی کنند تا ان‌شاءالله شاهد برگزاری هرچه بهتر این مراسم باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین