زمان آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی در سال تحصیلی جدید

گروه فرهنگی الف،   3990603048

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از آغاز فعالیت مدرسه تلویزیونی برای سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور خبر داد.

به گزارش فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تکیه خانه شبکه دو، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا، با همت بالای معلمان و دبیران گرامی، سال تحصیلی گذشته را بدون مشکل خاصی به پایان رساندیم و همه تمهیدات اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید، طبق قرارمان بازگشایی مدارس در 15 شهریور است؛ البته بازگشایی مدارس به معنای بازکردن درهای مدارس به صورت فیزیکی نیست بلکه تداوم جریان آموزش و پرورش مطرح است و با هماهنگی ستاد کرونا، بچه‌ها سال تحصیلی را بدون هیچ مشکلی آغاز می‌کنند.

حکیم‌زاده به ارتباط والدین با مدارس اشاره کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این شرایط، درگیر شدن والدین با تعلیم و تربیت فرزندان‌شان است و اکنون شاهد این بودیم که والدین به دلیل دغدغه‌شان پای کار آمدند و ما شاهد تلاش خانواده‌ها بودیم و قطعا بدون حمایت مؤثر خانواده‌ها، آموزش در این شرایط ممکن نبود  و امیدواریم این روحیه مسؤولیت‌پذیری و حمایت را در سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

وی به چگونگی آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا، وضعیت سفید، زرد و قرمز در مناطق پیش‌بینی شده و آموزش بر همین اساس است؛ در مناطق سفید، جایی که جمعیت دانش‌آموزی کم است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های درس به صورت حضوری است؛ در مناطق زرد، آموزش به صورت ترکیبی است یعنی هم در بستر مجازی و هم دانش‌آموزان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مدارس حضور پیدا می‌کنند و در وضعیت قرمز نیز فقط در بستر مجازی و آموزش‌های تلوزیزیونی است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به آموزش‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: یکی از فرصت‌هایی که در شرایط کرونا فراهم شده است، آموزش‌های تلویزیونی است که در سال تحصیلی گذشته، اتفاق خوبی بود و خوشبختانه با توافق صدا و سیما، از 15 شهریور مجددا برنامه تلوزیونی را خواهیم داشت. 

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت داریم و همه اقدامات با همکاری وزارت بهداشت و بر اساس پروتکل‌های پیش‌بینی شده توسط آنها انجام می‌شود؛ برای امسال هم اجرای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان را داریم که نوبت‌دهی از طریق پیامک انجام شد و تمهیداتی برای حضور در پایگاه‌های سنجش و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اندیشیده شد و به خوبی در جریان است. 

حکیم‌زاده درباره مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان اداری و استخدامی انجام شد و مجوزهایی برای جذب معلم داشتیم اما نیاز ما بیشتر از مجوز است و ان‌شاءالله با محاسبه تراکم دانش‌آموزان، نیاز واقعی مبنا قرار گیرد و بتوانیم در راستای عدالت آموزشی قدم بر داریم.

وی با بیان اینکه حداقل مدرک قابل قبول در استخدام، کارشناسی است، درباره افزایش حقوق معلمان، افزود: با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش، افزایش ضریب فوق‌العاده برای معلمان برقرار شد اما بین دریافتی‌ها در وزارتخانه‌ها تفاوت است مثلا بین دریافتی افرادی که phd در وزارت علوم دارند با وزارت بهداشت فرق وجود دارد و دریافتی در وزارت علوم کمتر است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: واقعا کار کردن در مدرسه، کار دشواری است به ویژه در دوره ابتدایی؛ تدریس در کلاس اول به مراتب سخت‌تر از دکتری است و برای افزایش دریافتی در ازای کار ارزشمندی که انجام می‌شود باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین