تصویر مردم از دولت روحانی در سال ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟

گروه سیاسی الف،   3990602187 ۴۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
تصویر مردم از دولت روحانی در سال ۱۴۰۰ چه خواهد بود؟

رهبر انقلاب اسلامی، روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت نکاتی را بیان داشتند. یکی از موضوعات مهمی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی خود بر آن تأکید داشتند این بود که دولت می‌باید مستقیماً با مردم سخن بگوید و گزارش‌هایی از عملکردها با تکیه بر نقاط قوت و ضعف ارائه دهد.

رهبری فرمودند: «هفته دولت فرصت مناسبی برای تبیین و اطلاع‌رسانی خدمات اعضای دولت و نقد نقاط قوت و ضعف است که دولت باید بیش و پیش از دیگران به‌نقد درونی بپردازد. در گزارش‌هایی جامع و صادقانه، آنچه توانستید و آنچه قرار بود اما نتوانستید برای مردم بیان کنید که مردم ازاین‌گونه گزارش‌های صادقانه، خرسند و امیدوار می‌شوند».

بیشتر بخوانید:

توصیه‌ی رهبر انقلاب به دولت: آنچه توانستید و آنچه قرار بود اما نتوانستید برای مردم بیان کنید/ بسیاری از موانع تولید، در داخل کشور است/ اقتصاد نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد

حسن روحانی از سال 1392 به کرسی ریاست جمهوری رسید و در تمام طول این سال‌ها یکی از نقدها به دولتی که با شعار «تدبیر و امید» بر سر کار آمد عدم گفت‌وگو با مردم و تلاش برای اقناع و همراهی جامعه بوده است. البته متأسفانه این نقیصه، مختص به این دولت نیست و در دولت‌های قبلی و البته نهادهای و قوای دیگر هم کم و بیش وجود دارد.

گفت‌وگو و گزارش صادقانه به مردم با تکیه بر نقاط قوت و ضعف و بیان اینکه چرا شعارهای وعده داده‌شده محقق نشده باعث افزایش آگاهی جامعه و ارتقای مردم‌سالاری می‌شود.

درواقع تعامل مردم و دولت به افزایش سواد سیاسی مردم، اصلاح سیاست‌ها و مسئولیت‌پذیری مقامات کمک می‌کند و با پاسخگویی اجتماعی زمینه برای نظارت همگانی برنهادهای سیاسی و دولتی تسهیل می‌گردد. در این صورت امیدواری برای اصلاح و جبران اشتباهات نیز افزایش می‌یابد. اگر چنین اتفاقی به یک رسم و عرف همیشگی تبدیل شود می‌توان انتظار داشت که مردم نیز گذشت و فداکاری بیشتری برای تحمل مشکلات و سختی‌ها از خود نشان دهند.

اما دراین‌ بین نکته مهم آن است که گزارش‌های ارائه‌شده از سوی مسئولان و مقامات دولتی باید واجد چه ویژگی‌هایی باشد که با پذیرش مردم همراه باشد.

همان‌گونه که رهبر انقلاب بیان داشته‌اند گزارش‌های دولت باید هم بر نقاط ضعف و هم نقاط قوت تأکید داشته باشد. گریزی به شعارها و وعده‌ها در زمان تبلیغات انتخاباتی شده باشد و به‌صورت کاملاً صادقانه و جامع دلایل موفقیت‌ها وعدم موفقیت‌ها بیان گردد. بنابراین اگر قرار باشد در گزارش‌های ارائه‌شده صرفاً نقاط مثبت بیان شود یا به‌نوعی سلب مسئولیت صورت گیرد و مشکلات و مسائل به‌پای دیگران نوشته شود بدون شک این فرافکنی نه‌تنها با استقبال مردم مواجه نمی‌شود بلکه احتمالاً با واکنش‌های منفی مردم نیز مواجه خواهد شد.

گزارش دهی به مردم در سال آخر دولت از اهمیت بیشتری برخوردار است. به‌خصوص این‌که این دولت شرایط مساعدی به لحاظ محبوبیت ندارد و انتقادات فراوانی به آن وارد است و عدم ارائه گزارش می‌تواند منجر به این شود که تصویرسازی مردم از دولت که در چند سال گذشته شکل‌گرفته برای همیشه تثبیت و ماندگار شود.

 تصویر کلان و احتمالی مردم از دولت یازدهم و دوازدهم؛ دولتی محافظه‌کار، چشم‌انتظار تحولات خارجی و بی‌انگیزه برای انجام اصلاحات اساسی درزمینهٔ ها و حوزه‌های مختلف است. همچنین اقشار و طبقات مختلف مردم نیز به ترتیب اولویت‌ها و دغدغه‌های خود، انتقادات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... را به دولت وارد می‌دانند.

اما اگر قرار باشد این تصویرها به روایت غالب در سال 1400 و بعد از پایان کار دولت تبدیل نشود یا حداقل این تصویر تا حدودی تعدیل شود وظیفه رئیس‌جمهور، معاون اول و دیگران مقامات است که گزارش‌هایی جامع و دقیق به مردم ارائه دهند و در آن دقیقاً و با استدلال و شواهد مشخص کنند که عملکرد دولت چگونه بوده است. اگر دولت نتواند در این زمینه موفق عمل کند بدون شک منتقدان دولت در ترسیم این تصویر نقش اول را برعهده خواهند گرفت. اکنون وظیفه دولت است که انتخاب کند که می‌خواهد کدام راه را برود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۳۲۵۰۱۲:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۳
چطورکسی که خانه 200میلیونی خرید الان 1میلیارده یاماشین 90میلیونی خرید الان600میلیونه طلا100هزارتومنی الان1میلیون .زمین و...فقط خواستید سرمایه مردم دربورس نابودکنید زورتون به جوانانی که دیگرتوانایی خرید خانه ومسکن راندارند میرسد فقط. دراین اوضاع ملت سرمایه هایشان را برای کمک به دولت اورند وچهل سال فسادبانکهارا پایان ببخشند امازوربانکیها بیشتربود.تامین سرمایه درتمام جهان دربورس انجام میشه نه ازبانکهای ربوی وبساز وبینداز. باکاهش ارزش پول سرمایه مردم دربانکها نیز کاهش یک سوم شد.
ناشناس۱۵۷۳۳۰۷۱۲:۵۹:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۳
دولتی که مخروبه ای را به دولت بعدی می دهد رییس جمهور آینده باید دل شیر داشته باشد که این مخروبه را تحویل بگیرد و درخواست محاکمه دولت قبل را بکند
ناشناس۱۵۷۳۳۵۷۱۳:۳۶:۴۵ ۱۳۹۹/۶/۳
نگاه مردم به روحانی؟ به قیمتها و بورس نگاه کن متوجه خواهی شد
ناشناس۱۵۷۳۴۴۶۱۵:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۳
ان وقت علت تمام گرانی ها و گرفتن مالیات های بدون درامد را متوجه میشی مردم در خال غرق شدن وسط مشکلات
ناشناس۱۵۷۳۴۵۵۱۵:۰۳:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۳
دولت دارد بورس را عمدا تخلیه میکند تا بتواند دوباره رشد تصنعی دهد و شب انتخابات مردم را بترساند که اگر به فلانی رای دهید بورس سقوط میکند. شک‌ندارم
ناشناس۱۵۷۳۵۳۳۱۶:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۳
کدام انتخاب ریاست جمهوری که یکسال دیگه هستش
ناشناس۱۵۷۳۹۸۸۰۰:۰۷:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۴
روی قاجار و تاتار سفید ___
ناشناس۱۵۷۳۶۹۱۱۸:۳۵:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۳
یا دل شیر میخواهد یا مغزی پوک . یا واقعاً یک برنامه ریز بلند مدت توسعه متوازن .
ناشناس۱۵۷۳۲۵۲۱۲:۲۵:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۳
تصویر من : دولتی فشل
م۱۵۷۳۲۶۹۱۲:۳۷:۲۸ ۱۳۹۹/۶/۳
خیلی خوب بوده است !! خنده هم نداره ، گریه کنید
ناشناس۱۵۷۳۲۷۷۱۲:۳۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۳
مبارزه با فساد باید ابتدا از خودی ها شروع شود. باید یقه خودی هایی که با فساد آلوده شده اند را چسبید. وگرنه برخورد با چند مسئول دون پایه هیچ ارزشی ندارد.
ناشناس۱۵۷۳۲۷۸۱۲:۳۹:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۳
جرم روحانی این است که می خواهد جلو غارتگران واقعی را بگیرد
ناشناس۱۵۷۳۳۸۱۱۳:۵۴:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۳
روحانی باید در مورد افزایش 8 برابری نرخ ارز و افزایش 11 برابری نرخ سکه و افزایش 5 برابری قیمت خودرو و لوازم خانگی و موبایل و مواد غذایی و افزایش 580 درصدی قیمت مسکن پاسخگو باشد.
ناشناس۱۵۷۳۴۵۳۱۵:۰۲:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۳
باعث تمام گرانی ها بوده و سعی کرده مردم را به جان هم بیاندازد یک روز بین مالک و مستاجر روز دیگر گرانی خودرو و ارز
ناشناس۱۵۷۳۴۲۶۱۴:۳۵:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۳
منظورت حسین فریدون و مهدی جهانگیری و دختران مظلوم وزراست؟
ناشناس۱۵۷۳۴۸۶۱۵:۲۵:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۳
حمایت آقای روحانی و معاون اول و کل دولت تدبیر و امید از واگذاری غارت گونه 《 کشت و صنعت مغان 》هم تائید این مطلب است
ناشناس۱۵۷۳۸۵۷۲۱:۳۱:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۳
حتما منظورت برادر غارتگرشه
ناشناس۱۵۷۳۲۷۹۱۲:۳۹:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۳
روحانی دارای اشکالاتی در مدیریت است اما هزاران بار بهتر از شماست!!
ناشناس۱۵۷۳۳۰۲۱۲:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۶/۳
بعله خیلی بهتر که رکورد دار گرانی ها در دولت های گذشته را شکست
ناشناس۱۵۷۳۲۸۲۱۲:۴۱:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۳
فتنه گران می‌خواستند ملت و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب را پای خود قربانی کنند. فتنه گران دوباره زمینه اشتهای قدرتهای بزرگ برای تمرکز بر این سرزمین را فراهم کردند
ناشناس۱۵۷۳۵۳۹۱۶:۱۱:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۳
اگر فساد سیستمی نیست پس چرا نمایندگان رد صلاحیت شده مفسد اقتصادی محاکمه نشدند
ناشناس۱۵۷۳۲۸۴۱۲:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۳
اگر در ایران، مدیریت جهادی جایگزین مدیریت ناقص قرار گیرد و سوءمدیریت‌ها جمع شود قطعاً دیگر مشکلی باقی نمی‌ماند.
ناشناس۱۵۷۳۳۹۴۱۴:۰۶:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۳
هموطن گرامی مدیریت چنانچه کارآمد ، پاک ، سالم باشد کافیست زیرا مدیریت جهادی شمشیر دولبه را می ماند
ناشناس۱۵۷۳۳۰۶۱۲:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۳
یادم میاد این قضیه چقدر تکراری شد هیچ رییس جمهوری در جمهوری اسلامی عاقبت خوشی نداشت دلیلشو نمیدونم ولی یه ایرادی هست که همه اخرش از چشم مردم می افتن
ناشناس۱۵۷۳۴۴۳۱۴:۵۷:۰۹ ۱۳۹۹/۶/۳
برای اینکه بسیار کم ظرفیت هستند بواقع سیاستمدار نداریم مثلا تو همبن فتنه ی ۸۸ اگر سباست مدار بودند وبلد بودن به احمدی نژاد تبریک میگفتند وتا پایان دوره برای ایران کار میکردن وبه مردم آموزش میدادن وبرای سالها مردم رو با خودشون همراه میکردند ،اما میبینیم چقدر بی ظرفیت بودن وچقدر ناشیانه عمل کردن،
ناشناس۱۵۷۳۵۲۹۱۶:۰۴:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۳
مثلا تبریک میگفتن احمدی نژاد وارد جریان انحرافی نمیشد یا میشدیم رتبه اول رشد اقتصادی اسیا؟
ناشناس۱۵۷۳۳۱۷۱۳:۰۴:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۳
تصوير مردم از دولت روحاني در سال ١٤٠٠ چه خواهد بود ؟ --------------- --- احمد آقا ! در سال آينده چه تصويري را از دولت روحاني مصور خواهي كرد !! ... ها ؟ بگو احمد آقا ، رودر بايستي مكن !! --- افسوس !! ... حيف ... دريغا از آن ٨ سال عمر ... اي دريغا ... اي دريغا ... اي دريغا !!صد دريغا !!! ... تو اين ٨ سال همه اش گفتم : " همي وعده كني امروز و فردا نميدونُم كه فرداي تو كي بي " !! افسوووووووو س س از آن ٨ سال !! ميدوني جعفر آقا ، مرحوم ابوي هميشه اين بيت شعر شيخ اجل را زير لب زمزمه مي نمود كه خودم بارها و بارها شنيدم كه مي خواند : " اگر ممالك روي زمين به دست آري بهاي مهلت يك روز زندگاني نيست !! رحمت الله عليهم !! !!! جعفر آقا جان ! ٨ سال عمر كه يك روز و دو روز نيست !! ٨ سال خودش يك عمريه !! ... افسوس كه تلف شد !! ... صد حيف !! ... خدا انشاالله سلامتي را از خود و عهد و عيالت نگيره جعفر آقا !!
علی۱۵۷۳۳۲۹۱۳:۱۵:۰۶ ۱۳۹۹/۶/۳
روحانی خدای حرف بود و جو سازی .
ناشناس۱۵۷۳۳۷۱۱۳:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۳
جدیدا عباس عبدی یک حرف قشنگی زده که "اگر بپرسند ما در ایران از همه بیشتر کمبود چه داریم, میگویم سیاستمدار خوب ". بدبختی ما واقعا کمبود سیاستمدار خوب است . متاسفانه تو این یک مورد نمیتوان به واردات تکیه کرد .
ناشناس۱۵۷۳۹۲۲۲۲:۳۶:۵۳ ۱۳۹۹/۶/۳
درد اینه سیاستمدار خوب داریم اما با جنگ رسانه‌ای آنها را از چشم مردم انداخته‌اند
شهرآشوب۱۵۷۳۳۷۸۱۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۳
فکر می کنم بشه لقب ضعیف ترین دولت پس از پایان جنگ رو به این دولت داد.
ناشناس۱۵۷۳۴۶۰۱۵:۰۸:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۳
لقب ضعیف ترین دولت پس از جنگ جهانی دوم ، بهتر است
کاظم۱۵۷۳۵۴۸۱۶:۲۷:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۳
التماس تفکر
ناشناس۱۵۷۳۴۷۲۱۵:۱۳:۰۲ ۱۳۹۹/۶/۳
دولت روحانی در یک کلمه افتضاح . ضعیف ترین دولت در تمامی ادوار کشور شاید بهتر از دولت فتحعلی شاه باشد . شاید .
ناشناس۱۵۷۳۴۸۰۱۵:۱۹:۴۱ ۱۳۹۹/۶/۳
مگه کاری بدبختی برای مردم داره
محمد قشمی۱۵۷۳۵۰۸۱۵:۴۴:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۳
دولتی که با دلار ۴۲۰۰ تومنی ، سرمایه ارزی مملکت را بر باد داد ، امید که پس از پایان دوره ش به عوامل چنین تصمیم زیان باری رسیدگی بشه
ناشناس۱۵۷۳۵۱۲۱۵:۴۷:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۳
رئیس جمهوری که هیچ برنامه ای برای پیشبرد امور نداشت و تنها با دست کردن در جیب( کاهش شدید ارزش ریال، افزایش شدید قیمت ها، بازی بورس) اقشار ضعیف کشوری ثروتمند را تبدیل به زمین سوخته کرد و رفت،
ناشناس۱۵۷۳۵۸۷۱۶:۵۹:۲۴ ۱۳۹۹/۶/۳
تصویر چیه؟ناله و نفرین از ته دل اه مظلوم
ناشناس۱۵۷۳۵۹۱۱۷:۰۲:۴۸ ۱۳۹۹/۶/۳
گزارش های 100 روزه چی شد فقط وعده ...
ناشناس۱۵۷۳۶۹۰۱۸:۳۳:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۳
تصویر مردم از دولت روحانی : شب خوابید صبح جمعه فهمید بنزین گرون شده. علی برکت الله
حسین۱۵۷۳۷۷۳۲۰:۲۱:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۳
دولت روحانی: دولتی که با شعار تدبیر و امید آمد و به هر دو گند زد. بی تدبیرترین دولت پس از انقلاب. دولتی که ناامیدی را در مردم تزریق کرد. خسارت محض
ناشناس۱۵۷۳۸۱۰۲۰:۵۳:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۳
دولت روحانی دولت متظاهر و دولت اغفال است و دولت بسترساز فساد اقتصادی
ناشناس۱۵۷۴۲۱۱۰۸:۵۴:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۴
حالا نمیشه قانون بنویسن رییس جمهور وارد کنیم
ناشناس۱۵۷۴۵۳۳۱۱:۱۵:۴۹ ۱۳۹۹/۶/۴
مردم ایران در سال 1400همانند پناه خانوده ای که زیر تک درختی در کویر برهوت خواهد بود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین