‌دانش‌آموزان الزامی برای استفاده از فضای مجازی و گوشی هوشمند ندارند

گروه اجتماعی الف،   3990601158

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه الزامی برای دانش‌آموزان به منظور استفاده از بستر مجازی و گوشی هوشمند نیست، گفت: مدارس به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند.

به گزارش تسنیم، مسحن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رتبه بندی فرهنگیان را از دغدغه‌های جامعه فرهنگی کشورمان می‌دانیم، گفت: فرهنگیان نیز علاقه‌مند هستند همانند دانشگاهیان متناسب با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی خود در درجات مختلف طبقه بندی شوند.

وی افزود: ما در دانشگاه استاد، استادیار و دانشیار داریم اما معلم یک واژه منحصر بوده و معلمان هم سوابق و تجربیات آموزشی و تحصیلاتی متفاوتی دارند لذا انتظار دارند که این موارد در موقعیت شغلی آنها لحاظ شود و البته این یک خواسته مهم و برحقی است که هم قانون برای آن تصریح کرده و هم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تأکید قرار گرفته است.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به آئین‌نامه رتبه بندی مصوب هیئت وزیران گفت: بر اساس این آئین‌نامه معلمان و همه شاغلان رسته آموزشی در آموزش و پرورش متناسب با صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و اختصاصی خود در رتبه‌های یک تا پنج قرار می‌گیرند و متناسب با رتبه خود از مزایای متفاوتی استفاده خواهند کرد که البته این آئین نامه در پاسخ به مطالبات فرهنگیان از مهرماه سال ۹۸ اجرایی شد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: با تصویب هیئت وزیران در اسفند سال ۹۸ بخش اداری آموزش و پرورش مشمول ۵۰ درصد افزایش حقوق شدند و در بخش آموزشی هم این تعادل برقرار شد و همه معلمان در یک نقطه ۵۰ درصد افزایش حقوق مشترک شدند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما یک فوق العاده تخصصی هم داشتیم که مشاغل اداری و بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور از آن برخوردار بودند اما مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش شامل آن نبودند که این را هم از خردادماه  ۹۹ در احکام معلمان عملیاتی کردیم و مجدد معلمان متناسب با امتیازت در نظر گرفته شده برای آنها در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفتند.

افزایش بیش از ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان از مهر ۹۸

وی با اشاره به افزایش بیش از ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان از مهر ۹۸ تا خرداد ۹۹ متذکر شد: برخی فرهنگیان از ما گلایه می‌کنند که حقوق شاغلان بقیه دستگاه‌ها هم اضافه می‌شود اما خیلی رسانه‌ای نمی‌شود اما برای ما فرهنگیان اعلام می‌شود. این حرف درستی است اما این موضوع همیشه به عنوان مطالبه از ما پرسیده می‌شود و ما هم ناگزیر به پاسخ هستیم.

وزیر آموزش وپرورش درباره تأمین معیشت معلمان در حوزه مسکن گفت: ما به فرهنگیان سراسر کشور اعم از شاغل و بازنشسته فراخوان دادیم که هر کسی واجد شرایط خانه دار شدن است ثبت نام کند که ۳۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند. وزارت راه و شهرسازی شرایط ۷۵ هزار نفر از فرهنگیان را تأیید کرد و البته بررسی‌ها ادامه دارد و ممکن است تعداد دیگری به این جمع اضافه شوند.

تحویل ۵۰۰ واحد مسکن فرهنگیان تا پایان سال

وی با اشاره به مشخص شدن مکان و شهر واحد مسکونی حدود ۲۰۲۰ هزار نفر از ثبت نام کنندگان عنوان کرد: بین ۳۰ تا ۹۰ درصد این واحدها هم احداث شده و به من نوید داده‌اند که تا تعداد ۵۰۰ واحد را پایان سال ۹۹ تحویل دهند.

حاجی میرزایی از اختصاص ۴ هزار میلیاردتومان وام کم بهره به فرهنگیان توسط بانک ملی خبرداد و افزود: به هر فرهنگی که قصد شرکت در این طرح مسکن را داشته باشد ۵۰ میلیون تومان و به زوج فرهنگی دو وام تعلق می‌گیرد و البته اولویت ما بازنشستگان، زوج‌های فرهنگی و زنان سرپرست خانوار و بعد بقیه فرهنگیان هستند.


وزیر آموزش وپرورش با اشاره به افزایش تعداد خدماتی که مشمول بیمه فرهنگیان می‌شوند گفت: علاوه براین، تعداد مراکز ارائه کننده خدمات درمانی را افزایش و زمان پرداخت هزینه درمان به مراجعه کنندگان را هم به یک هفته کاهش دادیم.

حاجی میرزایی که در رادیو گفت‌وگو سخن می‌گفت در بخش دیگر این گفتگو، با بیان اینکه کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در دنیا ایجاد کرد افزود: طبق اعلام یونسکو، بیش از یک میلیارد افراد درحال تحصیل از رفتن به مدرسه یا دانشگاه محروم شدند اما ما با روشهای متعدد و شعار "مدرسه تعطیل است آموزش تعطیل نیست" آموزشها را ادامه دادیم.

وی کارنامه جمهوری اسلامی ایران از حیث سرعت، کیفیت و تنوع واکنش نسبت به کرونا را قابل قبول خواند و گفت: ما کمتر از یک هفته پس از تعطیلی مدارس شروع به آموزشهای زنده تلویزیونی کردیم و حدود ۲ هزار برنامه آموزشی ارائه شد.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه شبکه "شاد " به عنوان شبکه بومی، سراسری و تعاملی در ابتدا اشکالاتی داشت یادآورشد: بیش از ۱۱.۵ میلیون دانش‌آموز، مدیران و معلمان و ۲ میلیون نفر از اولیای دانش‌آموزان به این شبکه پیوستند.

حاجی میرزایی گفت: ما در روزهای پایانی سال به دانش آموزانی که به شبکه آموزش و شبکه شاد دسترسی نداشتند بسته‌های آموزشی تحویل دادیم و در روستاهای کم جمعیت ۱۱ استان هم آموزش‌ها حضوری برگزار شد و دانش آموزانی هم که اشکال درسی داشتند به مدارس مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور در سراسر کشور اظهارکرد: اصل بر این است که هر جا امکان دارد کلاسها حضوری برگزار شود، از این رو کلاسهای درس در ۳۵ درصد از مدارس کشور که زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند با رعایت پروتکلها حضوری برگزار می‌شوند، کلاسهای با جمعیت بیشتر دانش آموزان را هم زوج و فرد می‌کنیم اما برای مواردی که امکان برگزاری کلاس حضوری نباشد برنامه‌های درسی را از تلویزیون ارائه خواهیم کرد.

اتصال تمام مدارس به شبکه ملی اطلاعات

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه تمام مدارس ما در ابتدای شهریورماه به شبکه ملی اطلاعات وصل می‌شوند، گفت: برای پهنای باند هم اعلام نیاز کردیم و قول دادند که تامین شود.

حاجی میرزایی تأکید کرد: هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود لذا هیچ الزامی برای استفاده از بستر مجازی و گوشی هوشمند نیست و ما موظفیم که آموزش‌ها را به طرق مختلف ارائه کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین