چتر بانک رفاه بالای سر کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران

گزارش بازرگانی،   3990601046

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه، دغدغه اصلی، همیشگی و نخست بانک رفاه کارگران به ویژه در حوزه اعتبارات و تسهیلات، بهبود معیشت جامعه بزرگ کارگران، بازنشستگان و البته مستمری بگیران است و تردیدی وجود ندارد که پرداخت تسهیلات و اعتبارات به بنگاه‌های اقتصادی و طرح‌های تولیدی یکی از حلقه‌های بنیادین حمایت این بانک از زنجیره تولید و اشتغال به شمار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری دنیای بانک و بیمه، رصد نیازهای کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران و برنامه‌ریزی و تصویب و اجرایی شدن بسته‌های اعتباری از جدی‌ترین ماموریت‌ها و اولویت‌های بانک رفاه کارگران است به گونه‌ای که همواره با ارائه طرح‌های متفاوت با نرخ سود متناسب و حتی ارزان قیمت جهت پرداخت وام و تسهیلات به این اقشار شریف و شایسته احترام، این بانک تلاش می‌کند تا به صاحبان اصلی بانک یعنی اعضای بزرگ خانواده تامین اجتماعی کشور به عنوان چتر بیمه‌ای کشور شامل بازنشستگان، شاغلان، کارگران، مستمری‌بگیران و ذی‌نفعان در زنجیره خدمات رسانی به مردم ایران خدمات متفاوت‌تر و متنوع‌تر ارائه دهد.
از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح پیوند رفاه با هدف آسان‌سازی و ترویج سنت حسنه ازدواج با پرداخت تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج به عروس و دامادها و همچنین کمک به آنها برای خرید جهیزیه و لوازم خانگی مورد نیاز با حمایت اعتباری از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان داخلی آنهم در سال جهش تولید اشاره کرد. به واقع سیاست اعتباری بانک رفاه به گونه‌ای طراحی و اجرا شده است که تقاضای ایجاد شده از ناحیه نیاز وام‌گیرندگان به سمت تولیدات داخلی سوق داده شود تا هم چرخ تولید بچرخد و هم اشتغال جوانان این مرز و بوم صیانت و حمایت شود، چرا که باور بانک رفاه کارگران این است که چراغ واحدهای تولیدی روشن بماند و کارگران شاغل در این واحدها از امنیت شغلی خود مطمئن‌تر شده و با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
پرداخت تسهیلات تا سقف 200 میلیون ریال در قالب مرابحه با نرخ سود 15 درصدی یعنی کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در قالب طرح رفاه کالا یک طرح برنده – برنده تولید ملی و اشتغال کارگر ایرانی است. طرحی که در برخی استان‌های کشور شروع شده و به تدریج در سراسر کشور به صورت فراگیر در تمامی شعب بانک رفاه کارگران به مشتریان ارائه می‌شود. 
حمایت همیشگی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران
حمایت مستمر، همیشگی و البته طراحی بسته‌های اعتباری ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی هم یکی دیگر از اولویت‌های بانک رفاه کارگران است چرا که این افراد خودشان صاحبان و مالکان اصلی بانک هستند و بانک با سرمایه آنها متولد شده، قد کشیده و حالا مدیران این بانک وظیفه خود می‌دانند تا تمام قد در برابر نیازهای بازنشستگان و مستمری‌بگیران پاسخگو باشند و کارکنان بانک هم رسالت خود را تکریم شایسته این افراد می‌دانند. به گونه‌ای که حتی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی که حقوق‌شان را از بانک رفاه دریافت می‌کنند و همه افرادی که حساب دریافت حقوق‌شان نزد این بانک باشد، می‌توانند تا سقف 500 میلیون ریال وام 15 درصدی بگیرند و 36 ماهه اقساط آن را بپردازند، بدون اینکه نیازی به سپرده‌گذاری در بانک داشته باشند. 
عضو باشگاه رفاه شوید
خبر خوب و دلگرم کننده اینکه بانک رفاه کارگران و سازمان تأمین اجتماعی باشگاه جدیدی برای حمایت از معیشت مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده‌اند. عضویت در این باشگاه برای همه مستمری بگیران تامین اجتماعی رایگان است و تنها کافی است در پایگاه www.club.tamin.ir ثبت نام کنند و از خدمات آن بهره‌ ببرند. افزون بر اینکه بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند از فروشگاه های طرف قرارداد با باشگاه مشتریان سازمان تأمین اجتماعی در سراسر کشورکالاهای مورد نیاز خود را به صورت اقساطی و بدون سود دریافت کنند و بانک رفاه کارگران اقساط مربوطه را از حقوق بازنشستگان کسر و به حساب فروشگاه‌های مربوطه واریز می‌کند. پس با عضویت در باشگاه یادشده، فصل تازه‌ای از رفاه را تجربه کنید. 
امید بانک رفاه به لبخند شماست
طرح امید رفاه هم یکی از بسته‌های وام بانک رفاه کارگران است برای اینکه از مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و حقوق‌بگیران سازمان‌های طرف همکار حمایت کند. نحوه پرداخت تسهیلات برای مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی و کارکنان بازنشسته بانک رفاه در قالب عقد قرض‌الحسنه با سقف فردی 100میلیون ریال است آنهم با نرخ کارمزد سالانه ۴ درصد، البته نرخ سود این تسهیلات برای کارکنان سازمان‌های همکار با بانک در قالب عقد مرابحه تأمین کالا و خدمات 6 درصد و سقف وام هم یک میلیارد ریال تعیین شده است.
به گزارش دنیای بانک و بیمه، افزایش سرمایه بانک رفاه البته گام بزرگی است که این بانک برداشته و با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی اتفاق مهمی رخ داده به نحوی که سقف تسهیلات قرض‌الحسنه بانک به بازنشستگان و مستمری بگیران در سال جاری حدود 11 برابر شده و از 200 میلیارد تومان به 2 هزار و 230 میلیارد تومان رسیده است. رویدادی مهم که نشان‌دهنده اولویت پرداخت تسهیلات بانک رفاه به نفع کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران است و انتظار می‌رود در آینده بانک رفاه آنهم در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد کشور ناشی از فشار تحریم‌ها، گام‌های بلندتری را برای صیانت از معیشت و رفاه بازنشستگان، امنیت شغلی و معیشت کارگران شاغل، ایجاد چتر اعتباری ویژه واحدهای تولیدی کشور بردارد.
زنجیره حمایت‌های بانک رفاه قطع نمی‌شود
واقعیت این است که سیاست‌های بانک رفاه به ویژه در حوزه اعتبارات و تسهیلات با هدف قرار دادن سال "جهش تولید" تنظیم شده و برای همین زنجیره حمایت‌های بانک رفاه کارگران از کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران قطع نخواهد شد و همواره تلاش می‌شود تا بنگاه‌های آسیب دیده از تحریم و کرونا احیا شوند، از کارآفرینان به ویژه مشاغل خانگی و روستایی با ظرفیت‌سازی جهت اشتغال پایدار در استان‌های محروم حمایت شود و در یک کلام تولید ملی و کارگر ایرانی همیشه می‌تواند روی توان بانک رفاه حساب ویژه باز کند. از جمله خدمات قابل توجه این بانک تاکنون عبارت است از:
- اختصاص تسهیلات قرض‌الحسنه و مرابحه به‌منظور تأمین نیازهای ضروری و موردنیاز کارگران نمونه کل کشور، اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کاروان ورزش کارگری.
- اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی شناسایی‌شده مشکل‌دار در پرداخت حقوق معوق کارگران بیمه‌شده معرفی ‌شده از سوی اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
- دادن تسهیلات مرابحه به کارگران بیمه‌شده معرفی‌شده از سوی اداره های کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب طرح حمایت برای تأمین اموال و خدمات موردنیاز.
- اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به معرفی‌شدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت کمک به کارآفرینی، اشتغال‌زایی و ایجاد مشاغل خانگی به ویژه موارد مربوط به زنان سرپرست خانوار.
- پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های استان‌های محروم به منظور ایجاد و تثبیت اشتغال پایدار در قالب طرح برکت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین