نظرات برگزیده مخاطبین الف: اختلاف طبقاتی، حاصل فرهنگ کاخ‌نشینی برخی مسئولین است/ فلسطین، صرفا مسئله اعراب نیست/ مگر نماز خواندن در مترو جرم است؟

گروه سیاسی الف،   3990529097 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبین «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبین الف: اختلاف طبقاتی، حاصل فرهنگ کاخ‌نشینی برخی مسئولین است/ فلسطین، صرفا مسئله اعراب نیست/ مگر نماز خواندن در مترو جرم است؟

خبر «کتک زدن یک جوان در متروی تهران به خاطر خواندن نماز»از اخبار پربحث الف در هفته گذشته بود. تعدادی از نظرات مخاطبین الف درباره این خبر را می‌خوانید:

*هیچ کس رو بخاطر نماز کتک نمیزنن والسلام. مطمئن باشید موضوع دعوا نماز نبوده مطمئن باشید سر چیزایی دیگه دعوا شده . نمازه رو بهانه میکنن بخاطر رسیدن به هدف

*واقعا متاسف هستم برای کشور اسلامی کشور کفر اگر کسی گوشه خیابون نماز بخونه چقدر احترام میزارن اینجا کتک میزنن

*چه نماز خانه باشه چه نباشه حق ضرب و شتمی وجود ندارد. می توانستند ایشان را به نمازخانه هدایت کنند. بدون دردسر.

*این همه فساد داره میشه به اونا گیر نمیدن اومدن به نماز خوندن یه نوجوون گیر میدن بازم خجالت نمی کشن میگن کشورمون اسلامییه

*الان به خاطر کرونا همه نمازخونه ها بسته است در ضمن خود اینکه اون اقارو کتک زدن غیر انسانیه حرمت نماز دیگه بماند

*من خودم چند ساله بهره بردار مترو هستم تو بیشتر ایستگاهها بودم نماز خونه داره ولی آب برای وضو و طهارت وسرویس نداره به مسئول مترو گفتم داستان چیه میگفت برن تیمم کنن 

*ببخشید نمازی که سد معبر کند باطل است و قبول حق نیست و این خشکه مقدسی عین بی نمازی است،

*اولا. ازنظرمنطق توی اون جای شلوغ. و در مکانی که آلودگی براش صدرصده.نمازخواندن مکروه هست. چون هم به خودت آسیب میزنی وهم به دیگران. دوما.بایک ساعت تاخیر هم نمازبخوانی خداقبولش میکنه میدونی چرا چون هم ترافیک درست نکردی. هم به مردم اهمیت داده. وهم ازبگو مگو تومترو خبری نیست. دینی که خدا هم دوستش داره. دین انسانیت هست. که دین اسلام است.

*مترو نماز خونه داره . اگر هم بسته بوده . می تونست بره بیرون از ایستگاه توی مسجد می خوند . الان هم به خاطر کرونا اکثر مسجدها نماز جماعت تعطیل است . تا آخر وقت هم میشه نماز خوند . خونه بهتر است .

*کاش برای فروشندگان دوره گرد که کتک می‌خورند و کالاهاشون توسط شهرداری ها از بین میره .. هم همینقدر سروصدا می‌کردید

*یکی این دستفروش ها رو جمع کنه از مترو که دوسه سالی که آسایش رو از مسافران مترو ربودند!

*یه مدت کارمند اداره ای بودم و برای نماز ۱۵ دقیقه می رفتم وقتی می اومدم ارباب رجوع فقط شکایت می کرد و اعتراض داشت.بعد از یک مدت دیگه نرفتم تا مردم معطل نشن چون اون نماز ارزشی نداشت وقتی کسی پشت سرت ناراحت باشه. پس اگه اون جوان باعث ناراحتی کسی شده باشه واقعا خدا راضیه؟

*درسته خیلی از ارزشها فاصله گرفتیم اما اصلا این خبر برایم قابل هضم نیست.شما ثابت کن راست هست نیازی به وزیر کشور نیست خودم میام حق اون عاملان فرضی و احتمالی وهمی را کف دستشان می گذارم و پای همه چیزش می مانم. عزیزم اگر نگران دین مردم هستید.دست چپاولگران را کوتاه کنید و حق مردم را به بیت المال برگردانید و درست نظارت کنید تا دوباره چپاول نکنند

*واقعا افسوس برای کشور که یک نماینده آن چنین سطحی و برای ادعا مسایل را مطرح می کند.   تقریبا در جوار تمام متروها یا مسجد تاسیس شده یا نمازخانه.  هیچ ایستگاهی هم دستشویی و در نتیجه وضو خانه ندارد. دلیل آن هم خیلی مشخص است. ایمنی خیل عظیم مردم و مسافران.   اگر در فضا مترو و راهروهای آن باب شود که محل نماز و عبادت شود ایا این نماینده می تواند تضمین کند که در ساعات شلوغ و پر و رفت امد مترو باعث توقف و به هم خوردن جریان مسافران و ازدحام نشود و خدای نکرده حادثه ای به خاطر ازدحام اتفاق نیفتد. اگر هم بگویند که خوب  همه ایستگاهها یا در همه ساعات انقدر شلوغ نیست که عذر بدتر از گناه هست. اگر قانون را سلیقه ای و مطابق هر ایستگاه و هر ساعت و نظر هر مامور در ایستگاهها کنیم چیزی غیر از هرج و مرج در پایان راه نیست.  مثل اینکه بگوییم عبور از چراغ قرمز اگر ساعت سه بعد از نصف شب است و  هیچ ماشین یا عابر دیگری نیست مجاز است یا به تشخیص راننده یا پلیس مربوطه بستگی دارد! مر قانون باید اجرا شود. حتی اگر ظاهرا هیچ تداخلی با حقوق دیگران نداشته باشد.

***

«کاخ‌نشینی در جمهوری اسلامی هیچ توجیهی ندارد جناب هاشمی!»عنوان یادداشتی در نقد سخنان محسن هاشمی بود. برخی از نظرات کاربران الف درباره این یادداشت، خواندنی است:

*حضرت امیر ع فرمودن هیچ کاخی از ثروت ساخته نمیشه مگر در کنارش گودالهای فقر کنده شده باشه . یعنی کاخ نشینی بعضی مسئولین بعد از انقلاب به قیمت کوخ نشینی و حلبی نشینی و زندگی سخت مردم کوچه و بازاره

*کاری به هاشمی و خانواده ایشان ندارم. اما گروهی در جمهوری اسلامی ایران دچار سوء تفاهم شدید شده اند!!!! انقلاب اسلامی ایران که منحصر به ایران هم نبوده و نیست برای توزیع فقر نبوده و نیست!!!! بحث بر سر توزیع ثروت است. حرف این است که ثروت منحصر به فرد یا گروه خاصی نیست.

*اکنون که اوضاع اقتصادی کشور و اکثر مردم به سمت زندگی در شعب ابی طالب میرود چرا دولت حقوق های بالای ۷ میلیون تومان تا الا ماشااله مسولان و مدیران را تا عادی شدن اوضاع قطع نمی کند

*بحث کاخ نیست ، مساله فرهنگ کاخ نشینیه که اگر جا بیفته یک عده میلیاردر میشن و یک عده زیر خط فقر . درست مثل الان

*توجیه کردن کاخ نشینی یاران انقلاب که با گذشت زمان خلق و خوی اشرافی و عافیت طلبی گرفته اند به هیچ وجه جایز نیست . متاسفانه اکنون بسیاری از مخلصین و خادمان ملت بگونه ای زندگی میکنند که گویی از ملت و انقلاب طلبکارند و راحتی را فقط از پنجره اتومبیل دودی خود قضاوت میکنند . قرارمان این نبود بایستی بترسند از آه مظلومان که شاید فردا خیلی دیر باشد

*من به عنوان یک شهروند و به اندازه سهم خود کاملا راضیم دفتر مسئولان در کاخ های موجود باشد. اما نه من و نه هیچ کس دیگه راضی نیست چه در لباس ساده زیستی و عوام فریبی و چه در لباس اشرافیت مسئولین مشغول دزدی اموال مردم شوند. فکر میکنم نمونه های فراونی از دزدی در هر دولباس در دولت های اخیر در ذهن مردم باشد. در ضمن به جای این شعارهای پوپولیستی دقت کنید که این کاخ ها مربوط به بیت المال است و چنانچه روند انتصاب ها مردم سالارانه باشد هیچ اشکالی ندارد که فرضا محل کار رییس جمهور ایران آبرومند و در شان کشور ثروتمند ایران باشد. البته مشکل اینجاست که بر خلاف کشور های دیگر مسئولین ما محل کار یا سکونت دولتی را ارث پدری خود میدانند و پس از اتمام مسئولیت نیز از پس دادن آن امتناع میکنند.

***

انتشار خبر «عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی » با نظرات متعدد مخاطبین الف همراه شد که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*آنها کشوری مستقلند و کاری که برای منافعشان می کنند به ما ربطی ندارد. یکی باید از ما بپرسد که دایه مهربانتر از مادر شده ایم ..برای عربها که خودشان دارند صلح می کنند.

*(پاسخ به کامنت بالا)هر وقت فهمیدی که مسئله فلسطین برای عرب ها نیست و برای کلیه مسلمانان است و یا حتی برای حقوق بشر که یک کشور با تجاوز گری کشور تاسیس می کند آن وقت است که حالیت می شود ولی چرا الان حالیت نمی شود چون با رسانه های ضد اسلامی خوش هستی!

*این چیز جدیدی نیست از خیلی وقت پیش اینها رفته اند زیر چتر اسرائیل و مهم هم نیست چونکه بادست خودشون خودشون را به نابودی میدهند.عددی نیستند وایران هم استرسی از این بابت نداره.به نظرم اسرائیل ارزش این همه توجه را نداره وخود حزب الله نسخه اش را می پیچه ما مسائل مهم تری داریم.

*من فکر کنم مشکل ما با اسرائیل باعث شده اسرائیل به دامن عربها پناه ببره! چون تا قبل از انقلاب دشمن اصلی اسرائیل عربها بودن که اسرائیل نهایتا 6 روزه از پس اونا بر می اومد اما حمایتهای ایران از فلسطین و عدم پیروزی اسرائیل در هیچکدوم از جنگهای 20 سال اخیرش باعث شده اسرائیل برای حفظ موجودیتش دنبال همپیمان باشه وگرنه اگر ایران نباشه اسرائیل دوباره دشمن اول و اصلی عربها خواهد شد.

*صلح فقط و فقط وقتی بوجود میاد که عدالت برقرار بشه. اگر قرار بود صلح با توافق دو نفر بوجود بیاد خیلی قبل از اینها یاسر عرفات و بعد از اون محمود عباس چندین پیمان صلح با اسرائیل امضا کردن اما هیچوقت صلح برقرار نشد!

*شکی نیست که اسراییل اشغالگر است .ولیکن وقتی یاسرعرفات با آنهمه تجربه و پنجاه سال جنگ به این نتیجه رسیدآیافکر میکنی شما بهتر از ایشان صلاح فلسطین را تشخیص میدهید.

*(پاسخ به کامنت بالا)اولا که اسرائیل مگه چند سالش هست که 50 سال یاسر عرفات در حال جنگ با اون بوده!؟!؟ دوما اگر این حرف رو زمانی میزدی که یاسر عرفات شروع به مذاکره کرده بود شاید کسی جواب قانع کننده نداشت اما حالا که بعد سالها مذاکره معلوم شده اسرائیل به هیچکدام از قراردادها پایبند نیست مشخصه که یاسر عرفات مسیر اشتباهی رو انتخاب کرده. نمونه آخرش هم همین معامله قرن که باعث شد محمود عباس جانشین یاسر عرفات از تمام توافق نامه های امنیتی با اسرائیل خارج بشه.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۷۰۱۶۴۱۹:۰۰:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۳۱
از حسن و اسحاق و اون ۳ نون و دکترین اقتصادی نیو کلاسیک و لیبرالیسم که کشور را به شعب ابیطالب بردند و خودشان و دار و دسته شان لاکچریند ملولیم
ناشناس۱۵۷۰۲۲۷۲۱:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۳۱
الان بهترین زمان است که درب فوتبال خارجی را گل بگیرید و هزینهدهای انرا صرف ورزش عمومی در داخل کنید داغ پول را هم بر مفتخوری همچون ویلموتس بگذارید
ناشناس۱۵۷۰۲۳۰۲۱:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۳۱
چوق در آستین مسولان فدراسیون فوتبال کنید و هزینه جریمه را سر شکن کنید روی تمامی دست اندرکاران بستن قرار داد
علی۱۵۷۰۳۰۵۰۰:۳۳:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۱
وزیر بهداشت و کشور به مجلس فراخوانده شوند چرا اجازه میدهند مسافران از تهران به شمال و شرق و ... کرونا سوغات ببرند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین