وزیر ورزش: پرونده کسانی که در قرارداد ویلموتس سهل‌انگاری کرده‌اند به محاکم قضایی می‌رود

گروه سیاسی الف،   3990529082 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر ورزش و جوانان در خصوص رای صادر شده در پرونده سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: حتما اگر در هنگام عقد قرارداد ویلموتس قصور و سهل انگاری صورت گرفته باشد دستگاه های نظارتی و امنیتی ورود پیدا کرده و قطعا پرونده کسانی که سهل‌انگاری کرده‌اند به محاکم قضایی خواهد رفت.

به گزارش فارس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: حتما اگر در هنگام عقد قرارداد ویلموتس قصور و سهل انگاری صورت گرفته باشد دستگاه های نظارتی و امنیتی ورود پیدا کرده و قطعا پرونده کسانی که سهل‌انگاری کرده‌اند به محاکم قضایی خواهد رفت. 

وزیر ورزش و جوانان با ناعادلانه خواندن حکم فیفا ادامه داد: مردم مطمئن باشند که با مبارزه با فسادی که در ورزش با همکاری وزارت اطلاعات، وزارت ورزش و قوه قضاییه تشکیل شده با خاطیان و مقصران قرارداد ویلموتس برخورد خواهد شد. امیدواریم با استفاده از همه ظرفیت‌های حقوقی و اجرایی کشور به گونه‌ای تدبیر کنیم که حکم فیفا در دادگاه عالی فوتبال شکسته شود.

وی افزود: قرار است از همه ظرفیت‌های کشور هم در بازرسی کل کشور، هم وزارت خارجه، هم معاونت حقوقی ریاست جمهوری  و نیز وزارت ورزش هم افزایی خوبی برای حمایت از فوتبال ملی و دفاع از آن انجام دهیم و حکم فیفا را که کاملاً ناعادلانه می‌دانیم برطرف کنیم.

سلطانی‌فر در پاسخ به اینکه عملکرد مسئولان فعلی فدراسیون فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: مدیریت فعلی یک مدیریت موقتی است. ما بعد از اینکه ریاست سابق فدراسیون فوتبال استعفا داد بلافاصله اقدام کردیم تا انتخابات برگزار شود. فیفا بر اساسنامه فدراسیون ایراداتی وارد دانست و برای رفع آن اقداماتی انجام شد.

وزیر ورزش تاکید کرد: آنان روزبه‌روز خواهان این بودند که دخالت نهادهای مختلف و دولت محدودتر و کمتر شود، گرچه خیلی هم در گذشته محدود بود. فیفا حتی حضور وزیر ورزش و معاون او را هم در مجمع تحمل نمی‌کند و خواستار حذف این دو مسئول شدند. پس هر زمان که فیفا اساسنامه پیشنهادی ما را تعیین کند، مطمئناً با تصویب آن در مجمع مراحل انتخاب رییس دائمی فدراسیون آغاز می‌شود.