ماموریت قالیباف به نمایندگان مجلس درباره کنکور

گروه سیاسی الف،   3990529055

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از ماموریت محمدباقر قالیباف به نمایندگان برای نظارت ویژه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور خبر داد.

ماموریت قالیباف به نمایندگان مجلس درباره کنکور

به گزارش فارس، سیدجلیل میرمحمد میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از نامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به نمایندگان به منظور نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمون کنکور سراسری خبر داد.

وی در توضیح بیشتر افزود: این نامه مکتوب که به همه نمایندگان مجلس داده شده رئیس مجلس از آنها خواسته است که از امروز تا پایان زمان برگزاری کنکور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه نظارت ویژه‌ای بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند ضمن اینکه این ماموریت برای اعضای کمیسیون بهداشت و درمان الزامی است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود:‌در پی نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان در باره نحوه برگزاری آزمون‌های کنکور و با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور حجم زیادی از نگرانی‌ها در قالب پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی با نمایندگان مجلس در میان گذاشته شده است.

میبدی خاطرنشان کرد: یک هفته قبل طرحی در کمیسیون بهداشت و درمان مطرح شد که بایستی نمایندگانی از مجموعه کمیسیون بهداشت و درمان و پزشکان سایر کمیسیون‌ها در محل‌های آزمون کنکور حضور یافته و ناظر بر حسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی که وزارت بهداشت به مدیران آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ کرده‌اند، باشند.

وی گفت: این طرح در کمیسیون بهداشت و درمان به تصویب رسیده است و دستورالعمل و چک لیست آن آماده شده و در اختیار نمایندگان مجلس قرار گرفت. 

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس خاطرنشان کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس امروز جهت انجام ماموریت به حوزه‌های انتخابیه خود عزیمت کرده‌اند و آنها مامور به نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون کنکور شده‌اند تا این پروتکل‌ها حتما اجرایی شود.

میبدی گفت: در ایده مشترک رئیس مجلس و رؤسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش مقرر شد که این ابلاغ جهت انجام ماموریت برای همه نمایندگان مجلس زده شود تا در همه حوزه‌های انتخابیه این موضوع را بررسی کنند و به همین دلیل چک لیست آن در کشوی میز نمایندگان مجلس قرار داده شده است و به همین دلیل بنا داریم تا این نظارت به صورت جامع‌تر باشد.

وی تاکید کرد: باید عزم رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مدیران و عوامل اجرایی کنکور سراسری از سوی نمایندگان مجلس دیده شود تا ما شاهد کاهش نگرانی خانواده‌ها باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس چند توصیه به داوطلبین و خانواده آنها داشت. داوطلبین و خانواده آنها باید حتما ماسک همراه داشته باشند ضمن اینکه ژل‌های ضد عفونی کننده هم در اختیار داشته باشند.

میبدی گفت: باید سعی شود در ورود محل برگزاری آزمون و به ویژه زمان خروج محل آزمون از ازدحام جلوگیری شود و به همین دلیل تذکر جدی در چک لیست داده شده به نمایندگان جهت بررسی این موضوع داده شده است.به همین دلیل مسئولان و متولیان برگزار کنکور باید دقت بسیار جدی و قاطعی در این باره داشته باشند. 

وی از خانواده‌های داوطلبین کنکور خواست با حداقل تعداد نفرات در بیرون محل آزمون حضور پیدا کنند. ضمن رعایت فاصله اجتماعی سعی کنند در خودروی خود حضور پیدا کنند و از تجمع در پشت محل آزمون جلوگیری کنند چرا که افراد ناقل به کرونا به هیچ وجه مشخص نیستند لذا بایستی از تجمع پرهیز کرد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان گفت: امیدوارم با نظارت جدی شاهد کمترین مشکل در برگزاری کنکور بوده تا نگرانی و دغدغه داوطلبین و خانواده‌ها کمتر شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین