جزئیات نخستین عرضه ملک در بورس کالا

گروه اقتصادی الف،   3990528061

تا ۲ روز دیگر از نخستین عرضه ملک در بورس کالا به ارزش پایه ۱۰ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال در بازار فرعی این بورس رونمایی می‌شود.

جزئیات نخستین عرضه ملک در بورس کالا

به گزارش تسنیم، براساس مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شدند بخشی از اموال خود اعم از منقول، غیرمنقول و سرقفلی را که به تملک آنها و شرکت های تابعه آنها درآمده است و به تشخیص شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مازاد است، واگذار کنند. همچنین در این قانون بر استفاده از سازوکار بورس کالای ایران در این حوزه نیز تاکید شده است.

در همین راستا شرکت عمران شهر جدید پردیس پس از پذیرش یک باب واحد تجاری در بورس کالای ایران، این واحد را در تاریخ 29 مرداد ماه جاری به ارزش پایه بیش از 10 میلیارد و 639 میلیون ریال در بازار فرعی عرضه می‌کند.

براساس اطلاعیه صادره از سوی بورس کالای ایران و ارزیابی های صورت گرفته کارشناس رسمی دادگستری، یک باب واحد تجاری (مغازه) واقع در محله 1 فاز 2 پردیس و به مساحت 17.16 مترمربع مورخ 29 مرداد ماه سال جاری از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس برای فروش روی تابلوی فرعی بورس کالای ایران می‌رود.

متقاضیان پس از بازدید از این واحد و درصورت رضایت، برای ثبت سفارش نیازمند دریافت کد بورسی از یکی از 86 شرکت کارگزار حاضر در بورس کالا هستند. پس از این اقدام در تاریخ عرضه، کارگزار به نمایندگی از مشتری، تقاضای خود را ثبت خواهد کرد و برای ثبت درخواست، مشتری بایستی 3 درصد ارزش پایه ملک را به حساب بورس واریز نماید یا از طریق مکانیزم حساب وکالتی بورس برای این موضوع اقدام کند تا کارگزار مربوطه در مکانیزم حراج شرکت نماید و در نهایت ملک به بالاترین قیمت پیشنهادی فروخته خواهد شد.

فروش این واحد به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد به صورت اقساط 48 ماهه است و بعد از برگزاری حراج، برنده معامله، باقیمانده 30 درصد وجه اولیه را به حساب بورس کالا واریز و چک ها را هم نزد شرکت عمران شهر جدید پردیس تحویل می نماید و با امضای مبایعه نامه، فرایند معامله در بورس کالا تمام می شود. سه روز بعد از امضای مبایعه نامه، شرکت عمران پردیس ملک را به خریدار تحویل خواهد داد.

چهارشنبه ملک تجاری پردیس روی میز فروش می رود

در این راستا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با اشاره به برنامه عرضه یک باب واحد تجاری در فاز 2 شهر جدید پردیس در چهارشنبه هفته جاری در تالار فرعی بورس کالا اظهار داشت: شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در کل کشور 19 شرکت زیر مجموعه دارد و این شرکت ها دارای حجم زیادی املاک و زمین هستند که بعد از آماده سازی و پذیرش در بورس کالای ایران به متقاضیان عرضه خواهند شد.

صادق اکبری افزود: طی نشست های متعددی که با مسئولان بورس کالا برگزار شد و با بررسی چارچوب ها و قوانین موجود، فرصت برای عرضه این دارایی ها فراهم شده است. به طوری که 13 مردادماه جاری یک باب واحد تجاری در شرکت عمران شهر جدید پردیس در بورس کالا پذیرش شد تا شرایط این عرضه هم برای ما به عنوان عرضه کننده و هم برای متقاضیان خرید شفاف شود که این ملک تجاری در چهارشنبه هفته جاری روی میز فروش می رود.

حذف کارمزد پذیرش ملک در بورس کالا

همچنین مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران از حذف کارمزد پذیرش املاک در بورس کالا با موافقت هیات مدیره این بورس خبر داد.

جواد فلاح افزود: کارمزد پذیرش در بورس کالا در بخش اموال غیرمنقول معادل یک در هزار ارزش ملک کارشناسی شده توسط کارشناس رسمی دادگستری و تا سقف 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با موافقت هیات مدیره بورس کالای ایران این هزینه تا اطلاع ثانوی از معاملات املاک حذف شد.

وی در خصوص میزان کارمزد انجام معامله در این بازار نیز گفت: در صورت انجام معامله روی تابلوی املاک و مستغلات، کارمزد بورس کالای ایران معادل 5 در 10 هزار ارزش معامله برای هر یک از طرفین معامله (هم خریدار و هم فروشنده) تا سقف 10 میلیون تومان و کارمزد کارگزاران 18 در 10 هزار برای هر یک از طرفین معامله تا سقف 10 میلیون تومان خواهد بود و در مجموع، کارمزد معامله برای هر یک از طرفین 23 در 10 هزار ارزش معامله تا سقف 20 میلیون تومان است.

با کارمزد 2 میلیون و 400 هزار تومان ملک تجاری بخرید

شایان ذکر است بورس کالا در حالی در راستای کاهش هزینه نقل و انتقالات بازار مسکن در تالار فرعی، کارمزد پذیرش املاک را حذف کرده که کارمزد معامله ملک آماده برای عرضه روز چهارشنبه در شهر جدید پردیس، براساس ارزش پایه بیش از 10 میلیارد و 639 میلیون ریال رقمی نزدیک به 24 میلیون و 470 هزار ریال برای هر یک از طرفین معامله محاسبه می شود که این مبلغ به مراتب بسیار پایین تر از هزینه انجام معامله در بازار سنتی مسکن و نقل و انتقالات آن است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین