شهرداری لالی؛ جایی که عزت و کمر کارگر باهم می شکند!

صادق بهاری،   3990528046 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

درحالی که خبرها حاکی از پرداخت چند ماه حقوق معوقه کارگران نیشکر هفت تپه است و استاندار خوزستان نیز با اشاره به ‌پیگیری‌های صورت گرفته این خبر خوشحال کننده را اعلام نمود، کارکنان شهرداری لالی مدت هاست برای دریافت ۱۱ ماه حقوق معوقه خود تجمع می کنند.

به گزارش الف، مساله درآمد شهرداری ها، حقوق های معوقه، و بدهی آنها مساله تازه ای نیست. و از سال ۱۳۶۲ قرار بود برای شهرداری ها و البته دهیاری ها درآمد پایدار تعیین شود، ولی تاکنون این امر محقق نشده است.در شرایط کنونی براساس آمارها در کل کشور در حدود ۱۳۰۰ شهرداری وجود داشته که اغلب در حال ورشکستگی هستند. بدون شک، عدم برخورداری از منابع مستمر درآمدی، برای پاسخگویی به هزینه‌های روزمره مالی و بودجه‌ای، شهرداری‌ها را در سالهای پیش رو معرفی ناکارآمدتر خواهد کرد.

اما در این میان وضعیت کنونی شهرداری لالی که کارکنان آن (کارگر و کارمند) بیش از ۱۱ ماه حقوق معوقه و ۶ ماه حق بیمه خود را پرداخت نشده می دانند بسیار دردناک است. شهری که در آن نه رونقی از تولید است و نه سهمی درخور از تخصیص بودجه. دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح شهرستان هم در شرایط پرداخت عوارض و اخذ پروانه ساخت و ساز خود نسبت به شهرداری نیستند یا نمی خواهند باشند هر چند قانون آنها را موظف به پرداخت عوارض کرده باشد و همین هم مساله را پیچیده تر می کند.

نمی دانم درست است از مشکلات خانوادگی که گاه بخاطر بی پولی تا مرز طلاق پیش رفته بگوییم یا نه!
 از کارگری که مریضی فرزند و نبود بیمه آزارش می دهد و یا از دیگری که دغدغه اش گرفتن پول نزول برای رفع مایحتاج زندگی زن و بچه اش است.
از کارمندی که می گوید از شکستن غرورش در پیش زن و بچه اش افسرده است.
برخی کارگران با کمال ناباوری اعلام می کنند که بخاطر نداری صبح ها با شکم گرسنه سرکار می آیند. 

ظاهرا مسئولان محلی بیشتر با گفتار درمانی سعی در حل مشکل دارند، در حالی که برای کارگران شهرداری لالی رمقی نمانده و در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند بطوری که در تهیه ابتدایی‌ترین اقلام معیشت خانواده هایشان عاجز مانده اند.

 پرسنل شهرداری لالی عاجزانه خواستار رسیدگی جدی مسئولین و شنیدن صدای مشکلاتشان هستند.