پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای بازنشستگان

گروه اجتماعی الف،   3990526208

مدیر عامل تامین اجتماعی گفت: در مرحله اول حدود ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات  انجام گرفت، در مرحله بعد هم از طریق سامانه  وغیر حضوری تسهیلات از سوی بانک ها پرداخت خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون در آئین بزرگداشت ۲۵ ذی الحجه روز «خانواده و تکریم بازنشستگان» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان خدوم و خدمتگزار به همه اقشار جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم که مدیرعامل، هیأت مدیره معاونین، مدیران و منتخبین بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی مشارکت داشتند گفت: از ابتدای فعالیت این دولت یکی از تأکیدات اساسی رئیس محترم جمهوری توجه به همه مردم ایران خصوصاً افراد با درآمدهای ثابت از جمله بازنشستگان بوده است.

وی افزود: در نگاه رهبر معظم انقلاب نیز بازنشستگان، عصاره فضائل و تجارب ملت ایران هستند و توجه به آنان «عین وفا» است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به قوانین موجود در خصوص بازنشستگان گفت: سازمان تأمین اجتماعی متناسب با همین قوانین می‌تواند برای حل مشکلات بازنشستگان اقدام کند.

شریعتمداری همچنین پیگیری مطالبات صنفی از سوی کارگران، بازنشستگان و سایر گروه‌ها را یک حق قانونی برشمرد و گفت: همه همکاران در وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی مکلف هستند با مجموعه کارگران، تعاونگران، بازنشستگان و مخاطبان این وزارتخانه صمیمانه و از سر کرامت رفتار کنند.

وی افزود: وظیفه ما صیانت از اموال و دارایی‌های ذی نفعان این مجموعه و ارائه خدمات به آنان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مجموعه اقدامات انجام شده برای بازنشستگان هم گفت: متناسب سازی حقوق، افزایش نزدیک به ۱۱ برابری پرداخت تسهیلات قرضالحسنه، خرید متناسب‌تر برای بازنشستگان و تلاش برای ارتقای بیمه تکمیلی، از جمله این اقدامات است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی با صدور بخشنامه‌های مربوط به رونق تولید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری توانست گام‌های ارزشمندی بردارد. در حوزه الکترونیکی کردن فعالیت‌ها هم کارهای بسیار خوبی انجام شده اما نیاز به تداوم و گسترده‌تر شدن دارد.

شریعتمداری افزود: کاهش هزینه‌ها و مراجعات حضوری به این سازمان به میزان ۷۵ درصد (۹۷ میلیون مراجعه) بسیار امید بخش است.

وی گفت: در زمینه سه جانبه گرایی هم حتماً از رئیس کانون عالی بازنشستگان دعوت می‌شود تا در جلسات هیأت امنای صندوق‌های بازنشستگی حضور داشته باشند. همچنین کمیته‌ای نیز علاوه بر کمیته‌های ۴ گانه برای پیگیری امور بازنشستگان در هیأت امنای تأمین اجتماعی تشکیل خواهد شد.

در ادامه این نشست مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان به صورت محدودتر برگزار شد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان با پشتیبانی و حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعامل شرکای اجتماعی به این مطالبه چندین ساله بازنشستگان پاسخ داده شد.

وی گفت: پس از قطعی شدن دریافت منابع مورد نیاز از سوی دولت، طی جلسات متعددی با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی نقطه نظرات و دیدگاه‌های این عزیزان برای اجرای قانون متناسب‌سازی کاملاً مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده است که بودجه ۱۶ هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به بهترین نحو و با رعایت عدالت و انصاف توزیع شود.

سالاری اظهار داشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان با دریافت مطالبات این سازمان از دولت محقق شده است و با توجه به حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همراهی و مساعدت سایر وزرا و معاونین محترم رئیس جمهور امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری بخش دیگری از مطالبات این سازمان از دولت نیز دریافت شود.

وی اظهار داشت: قطعاً وظایف بیشتری در قبال بازنشستگان و بیمه شدگان تأمین اجتماعی داریم که تلاش می‌شود به آنها پاسخ دهیم.

وزیر تعاون در خصوص اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان هزینه سالیانه برای پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان هزینه می‌شود و این طرح براساس نظرات تشکل‌های بازنشستگان اجرایی شد.

وی به دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شرایط کرونا، برخی از طرح‌های این سازمان از جمله طرح کرامت رضوی، برگزاری اردوهای مختلف و سایر برنامه‌های رفاهی ویژه بازنشستگان با استفاده از امکانات رفاهی تأمین اجتماعی تغییر کرد.

سالاری در خصوص پرداخت تسهیلات به بازنشستگان نیز گفت: در فاز اول و مرحله اول حدود ۲ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام گرفت، در مرحله بعد هم از طریق سامانه وغیر حضوری تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از به روز رسانی و ارتقا تبادل اطلاعات با سازمان ثبت احوال خبر داد و گفت: با همکاری سازمان ثبت احوال در آینده نزدیک امکان توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی فراهم می‌شود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته میزان مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی در بهمن سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷۵ درصد کاهش خواهد داشت.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی: خدمات بیمه‌ای و درمانی جامع و کارآمد بزرگترین مطالبه بازنشستگان

در ادامه علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با قدردانی از اقدام مؤثر و سازنده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: این کار بزرگ و تاریخی، با تلاش جمعی همه دست اندرکاران و برگزاری جلسات فشرده تحقق یافت و خوشبختانه اخبار رسیده نشان از رضایتمندی بازنشستگان دارد.

وی با بیان اینکه، این اقدام بزرگ در اذهان بازنشستگان ماندگار خواهد بود افزود: کانون‌های عالی بازنشستگان با ارسال نامه‌های جداگانه به رئیس محترم جمهوری از این اقدام قدردانی کردند.

وی افزود: ۶۵ درصد بازنشستگان سازمان، حداقل بگیر هستند که سعی شد در جداول اجرای متناسب سازی عدالت بیمه‌ای در همه سطوح رعایت شود. بی تردید این اقدام اثر گذار در این شرایط سخت معیشتی مورد رضایت بازنشستگان است.

بیات، درباره دیگر انتظارات و مطالبات بازنشستگان گفت: احیای شورای عالی، اصل سه جانبه گرایی و حضور نماینده بازنشستگان در مجامع، پیگیری طرح مسکن کارگری و بازنشستگان تأمین اجتماعی، سهامدار شدن بازنشستگان در شستا به عنوان یک درآمد پایدار از جمله این مطالبات است. همچنین با توجه به افزایش تعرفه‌های بیمارستانی بهره مندیبازنشستگان از خدمات بیمه‌ای و درمانی جامع و کارآمد به عنوان بزرگترین مطالبه بازنشستگان مطرح است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به ۱۰ برابر شدن میزان تسهیلات پرداختی به بازنشستگان نیز گفت: این کانون همواره از مسیر تعامل و گفت و گو در تمامی سطوح، مطالبات بازنشستگان عزیز را پیگیری کرده است.

وی تصریح کرد: این سازمان متعلق به بازنشستگان و کارگران است و ما نیز خود را از این سازمان می‌دانیم. پیگیری حقوق و مطالبات بازنشستگان را تنها از مسیرهای قانونی مورد تاکید قرار می‌دهیم.

رئیس کانون پیشکسوتان تأمین اجتماعی: تقدیر از اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان

حسن صادقی، رئیس کانون پیشکسوتان تأمین اجتماعی نیز با تقدیر از اقدام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور با تلاش این عزیزان اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان به ثمر نشست.

در ادامه نشست، نمایندگان سه استان خراسان رضوی، خوزستان و مازندران با تقدیر از پیگیری‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین به طرح سایر مطالبات دیدگاهای خود در این حوزه پرداختند.

همچنین ۴ نفر از منتخبین بازنشسته تأمین اجتماعی احکام خود را به نمایندگی از بازنشستگان تأمین اجتماعی از وزیر تعاون، کار و رفا اجتماعی دریافت کردند.

تمبر یادبودی نیز برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی رونمایی شد

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین