۳ موضوع تازه‌ و مهمی که سید حسن نصرالله مطرح کرد

گروه جهان الف،   3990526145

یک رسانه عرب زبان با اشاره به سخنرانی جمعه شب دبیر کل حزب الله لبنان به سه موضوع تازه ای که او مطرح کرده و نیز مرحله جدیدی که مقاومت لبنان خود را مهیای آن می کند، پرداخته است.

۳ موضوع تازه‌ و مهمی که سید حسن نصرالله مطرح کرد
به گزارش مهر، رای الیوم در مطلبی درباره سخنرانی جمعه شب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان آورده است: سخنرانی نصرالله که جمعه شب به مناسبت چهاردهمین سالگرد جنگ ۳۳ روزه ایراد کرد، آکنده از موضوعاتی بود که از درجه اهمیت زیادی همانند بیشتر سخنرانی هایش، برخوردارند؛ اما سه موضوع در این سخنرانی وجود دارد که توجه ناظران را با توجه به جدید بودن آن و کدها و نشانه هایی که برای آینده در بطن آن وجود دارد، به خود مشغول کرده است.

نخست، تمرکز بر وجود توطئه واقعی برای ساقط کردن لبنان که با ساقط کردن دولت حسان دیاب شروع شده و تلاش می شود که نهاد ریاست جمهوری و شخص میشل عون را هم ساقط کند و این روند توطئه با ساقط کردن پارلمان لبنان تکمیل شود.

دوم، شعله ور کردن شعله جنگ داخلی برای نابودی صلح در لبنان و وارد کردن این کشور به هرج و مرج و خلاء سیاسی و نهادها با ساقط کردن نخست وزیری، ریاست جمهوری و مجلس لبنان.

سوم، بعید ندانستن اقدام خرابکارانه خارجی در انفجار بندر بیروت و اینکه رژیم صهیونیستی در ورای آن باشد و از همین رو بر مخالفت با هر گونه کمیته تحقیق بین المللی یا حتی مشارکت کارشناسان دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در روند تحقیق درباره این جنایت، تاکید کرد؛ زیرا به طور حتم اینها در راستای تبرئه رژیم صهیونیستی و منحرف کردن نتیجه تحقیقات حرکت خواهند کرد، همانند آنچه درباره تحقیقات مربوط به پرونده ترور رفیق حریری رخ داد.

این رسانه در ادامه می نویسد: دغدغه نصرالله بیش از هر زمان دیگری، احتمال‌های توطئه سرنگونی کشور لبنان از طریق ایجاد جنگ داخلی و وجود برخی نیروهای داخلی مرتبط با توطئه‌گران است که برای به راه‌اندازی جنگ داخلی در این کشور و اجرای سناریوی سوریه در لبنان شتاب می‌کنند به همین سبب بارها درباره آن هشدار داد و در عین حال آمادگی کاملش را برای مقابله مقتدرانه و کوبنده با این توطئه به هر بهایی که باشد پنهان نکرد.

رای الیوم آورده است: نصرالله تاکید کرد که در قبال جنایت هدف قرار دادن لبنان یا انفجار بندر بیروت سکوت نخواهد کرد و در برابر شهادت یکی از رزمندگان خود در سوریه سکوت نکرده و نخواهد کرد و اینکه اگر دست داشتن اسرائیل در این انفجار که به کشته شدن ۲۰۰ لبنانی و زخمی شدن بیش از ۶۰۰۰ نفر دیگر و ویرانی نیمی از بیروت منجر شده است، اثبات شود، این رژیم تاوان سنگینی خواهد پرداخت.  این لحن نشان می دهد که وی اطلاعات مهم و حساسی در اختیار دارد و آماده تعامل متفاوت با موضوعات داخلی و خارجی با هم می شود.

این رسانه می نویسد: هنگامی که او از هوادارانش با این روشنی می خواهد که خشم خود را فرو ببرند و خویشتندار باشند  و خشم خود را حفظ کنند زیرا به آن برای پایان تلاشهایی که برای کشاندن لبنان به سوی جنگ می شود، نیاز هست؛ مفهومش این است که مرحله تسامح و بردباری به سرعت در حال سپری شدن است.

رای الیوم آورده است: در پایان می گوییم که حزب الله در آستانه مرحله جدیدی قرار دارد که از تسامحش در تعامل با دشمنانی که در توطئه آمریکایی برای بی ثبات کردن لبنان و برای خلع سلاح مقاومت و تعرض رسانه‌ای به حزب‌الله از طریق پایگاه‌های ارتباط اجتماعی می‌کوشند و تعرض رسانه‌ای آنان برای مخدوش کردن چهره حزب الله و ایجاد بلوا و نابسامانی در میان طرفدارانش از خطوط قرمز فراتر رفته است، به شدت خواهد کاست. هنگامی که سید حسن نصرالله خطاب به هواداران خود می گوید که خشم خود را حفظ کنید زیرا در آینده به آنها نیاز داریم؛ این بدان مفهوم است که مرحله ای به سر آمده و مرحله دیگری شروع شده است و شیوه تعامل پس از لبریز شدن یا در آستانه لبریز شدن، متفاوت و قاطع و کوبنده خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین