توئیت‌های نمایندگان مجلس/ از پیگیری مشکلات کارگران هفت تپه تا اوراق فروش نفت سلف

گروه سیاسی الف،   3990526134

حضور پرتعداد نمایندگان مجلس یازدهم در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه توئیتر فرصت آگاهی از دغدغه‌ها و عملکرد آنها را فراهم آورده است. منتخبان جدید ملت در توئیتر به ارائه نظرات خود درباره موضوعات روز و گزارش عملکرد از فعالیت‌های مجلس می‌پردازند و واکنش‌های کاربران این شبکه‌های اجتماعی هم گاهی انتقاد و طنز و گاهی حمایت و تشویق است.

توئیت‌های نمایندگان مجلس/ از پیگیری مشکلات کارگران هفت تپه تا اوراق فروش نفت سلف

به گزارش خانه ملت، در این گزارش مروری داریم بر برخی توئیت های خبرساز نمایندگان مجلس که درباره مسائل روز موضعی توئیتری گرفتند.

جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر در مجلس در توئیتی نوشت: ما به نظر ۲۴ میلیون نفر احترام گذاشته و به سختی تحمل کردیم سال ۱۴۰۰ وقت آنست که آن ۲۴ میلیون نفر، به نظر ۱۶ میلیون نفر اعتماد کنند.

*****

عباس مقتدایی خوراسگانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ابزارهای سیاست خارجی که در اختیار دارد و با استفاده از توانمندی‌های بین‌المللی و اتحاد با کشورهای همسو برای مقابله با تحریم‌ها می‌تواند حد بالاتری از توفیق در مقابله با تحریم‌ها را در هفته‌ها و ماه‌های آینده ایجاد کند.

*****

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار در مجلس در توئیتی نوشت: مجلس از خودش آغاز میکند شروع تحصیلات تکمیلی-تابعیت و اقامت خارجی برای خود وافراد تحت تکفّل-انتقال بین وزارت خانه ای-جذب هیات علمی برای نمایندگان ،حین نمایندگی ممنوع میشود.

*****

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس در توئیتی نوشت: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان عزیز به میهن اسلامی است. اگر آنچه که بر ایشان در دوران اسارت گذشته است را مطالعه کنیم و روایت نحوه‌ی شهادت شهدای گمنامی که زیر شکنجه دشمن از آرمان‌ها دفاع کردند را بشنویم، در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام ثابت قدم‌تر خواهیم شد.

*****

عبدالکریم جمیدی، نماینده بوشهر در مجلس در توئیتی نوشت: آزادگی ملت ایران مرهون کسانی است؛ که از عمر و سلامت و آسایش شان گذشتند و برای سربلندی ایران و اسلام عزیز بر مصیبت های اسارت صبوری کردند.

*****

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس در توئیتی نوشت: شورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در حالی روز گذشته تلاش نمودند تا با رای ممتنع به قطعنامه پیشنهادی آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نقش پلیس خوب را بازی کنند که بنا بر اعلام قبلی روسیه و چین می‌دانستند این قطعنامه حتی در صورت رای‌آوری نیز وتو خواهد شد.اما همین سه کشور اروپایی ضمن اینکه همچون روسیه و چین حاضر به مخالفت صریح با عهدشکنی آمریکا نشدند، بلکه در ماه گذشته با وجود ادعای بسته شدن پرونده موسوم به PMD در برجام، قطعنامه‌ای ضد ایرانی را به آژانس انرژی اتمی بردند و به تصویب رساندند تا مستمسکی برای دعاوی بعدی آمریکا باشد. لذا این رفتار تروئیکای اروپایی در کنار عدم امید به تصویب قطعنامه آمریکایی با هدف حفظ خط یکطرفه شده برجام در جهت وادار نمودن ایران به تنازل از حداقل حقوق خود در آن و مذاکره برای ایجاد محدودیت‌های جدید منطقه‌ای و نظامی در آینده قابل تحلیل است.

*****

سید احسان خاندوزی، نماینده تهران در مجلس در توئیتی نوشت: نامه امروز ۱۵۹ نماینده به رئیس محترم مجلس درخصوص رعایت ترتیبات قانونی و جایگاه مجلس در تصویب احکام بوسیله شورای عالی هماهنگی اقتصادی. منتظر خبرهای خوب هستیم.

*****

سید نظام الدین موسوی، نماینده تهران در مجلس در توئیتی نوشت: در جلسه دوم بررسی مشکلات کارگران هفت تپه دستگاههای نظارتی بر خلع ید از مالک شرکت اجماع داشتند. رئیس سازمان خصوصی سازی هم قرار شد طی این هفته موضع خود را روشن کند. اگر آقای صالح شفاف اعلام نظر نکند؛ مجلس از ابزارهای قانونی خود در قبال مافوق وی یعنی وزیراقتصاد استفاده خواهد کرد.

*****

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: شکست مفتضحانه آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، اگرچه آبروی نداشته آمریکا را بر باد داد، ولی خوب شد کشوری بنام دومینیکن که ظاهرا زیر پونز الصاق نقشه به دیوار گم شده بود، سر زبان‌ها افتاد!!!

*****

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در توئیتی نوشت: هر خبری از جلسه سران، در مورد فروش نفت سلف، چون هنوز قطعی نشده، غیر واقعی است و از طرفی در بودجه سال ۹۹ هیچ مجوزی برای فروش نفت سلف وجود ندارد. بنابراین دولت مجوز فروش اوراق نفت سلف در روز یکشنبه ۲۶ مرداد را اعلام نماید. کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر موضوع است.

*****

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیئترئیسه مجلس در توئیتی نوشت: اتفاقاتی که در بازار بورس در حال رقم خوردن است، عادی نیست. دولت باید جواب منطقی برای این وضعیت داشته باشد. نمی شود سهامداران خرد را که عمدتا اقشارعادی مردمی هستند به بورسکشاند و تا ۳۰درصد سرمایه آنان را پودر کرد. در مجلس و کمیسیون اقتصادی پیگیر موضوع خواهم بود.

*****

زهر الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت: خیانت امارات به آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف از یوغ صهیونیست ها خنجری از پشت به قلوب مردم مظلوم و مسلمان منطقه است که گناهی نابخشودنی و مستلزم پاسخی پشیمان کننده از حامیان محور مقاومت به خوش خدمتی به ترامپِ تروریست و نتانیاهویِ جنایتکار توسط عمال سخیف و حقیر امارات خواهد بود.

*****

محسن دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس در توئیتی نوشت: در تجمع امروز دانشجویان مقابل سفارت امارات مطرح کردم: رژیم منحوس صهیونیستی بداند همانطور که رهبر انقلاب تصریح کردند چیز زیادی از عمرش نمانده و علنی کردن روابط پنهانش با کشورهای منطقه نمی‌تواند از سرعت زوالش بکاهد. شیخ نشین امارات با این برقراری علنی ارتباط در جنایات رژیم صهیونیستی شریک شد و این لکه ننگ تا ابد از دامن سران این کشور پاک نخواهد شد. ای کاش حکام امارات از سرنوشت گذشتگان خود عبرت می‌گرفتند. مگر مصر از کمپ دیوید نفعی برد؟ سرنوشت سادات و عرفات چه شد؟ متاسفانه بعد از اعلام این خبر واکنش مناسبی از وزارت خارجه کشورمان ندیدیم. حداقل مسئولیت جمهوری اسلامی در واکنش به این اتفاق، رایزنی فعال بین‌المللی با کشور‌های اسلامی و آزادیخواه جهان برای مقابله با عادی سازی این مسئله است.

*****

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در توئیتی نوشت: امروز ۱۵۹ نماینده با امضای نامه ای به رئیس محترم مجلس رعایت ترتیبات قانونی و حفظ حرمت و جایگاه مجلس در تصویب قوانین مرتبط با تحول در اقتصاد کشور و معیشت مردم را خواستار شدند. صبح دو ساعت جلسه غیرعلنی در همین خصوص داشتیم. خبر خوب نامه مشترک قالیباف و رئیسی به رهبر معظم انقلاب بعد از صحن علنی منتشر شد.

*****

احمد نادری، نماینده تهران در مجلس در توئیتی نوشت: برای پیگیری وضعیت هفت تپه تابحال دو جلسه باحضور مسئولان کشوری ومحلی وکارگران در مجلس برگزار کرده ایم. رئیس سازمان خصوصی سازی درجلسه قبل نشان داد که تصمیم گیر نیست. چنانچه تا جلسه چهارشنبه این هفته درمورد خلع ید مالک اقدام نشود، در مورد استیضاح وزیر اقتصاد تصمیم خواهیم گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین