وزیر آموزش‌وپرورش: مشکلی برای تأمین نیروی انسانی نداریم

گروه اجتماعی الف،   3990526126

مهر نوشت: وزیر آموزش‌وپرورش با برشمردن راه‌های جبران کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در تأمین نیروی انسانی سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم.

به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی در حاشیه پنجمین نشست گفتگوی هفته بر محور تحول که با حضور جمشید انصاری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اعضای شورای معاونان در ساختمان شهید رجایی و مدیران کل استان‌ها روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور در بستر شاد و به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش مجموعه بسیار بزرگی است که فصل مشترک بسیاری با سازمان‌ها و مؤسسات مختلف دارد و هرچقدر بتوانیم زمینه همکاری‌ها را بهبود ببخشیم بهتر می‌توانیم برای تحقق ماموریت هایمان تلاش کنیم.

وی افزود: شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد)، امکان برقراری ارتباط زنده ما را با همه مناطق آموزشی کشور فراهم کرده و توانستیم از طریق آن مسائل و مشکلات استان‌ها و مناطق را جمع‌بندی کرده و در جلسه امروز بررسی و به سؤالات مدیران استان پاسخ لازم را ارئه دهیم.

حاجی میرزایی با اشاره به خدمات ارائه‌شده از طرف سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور در طی سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی را در جهت تأمین نیروی انسانی موردنیاز و نیز در جهت ترمیم حقوق معلمان انجام داده است که شایسته تقدیر است.

وزیر آموزش‌وپرورش توسعه همکاری‌های مشترک بین دو دستگاه را راهی برای تحقق کیفیت بهتر کار و دسترسی مطلوب‌تر به آموزش و شرایط مطلوب‌تر برای همکاران فرهنگی، دانست و تصریح کرد: همه‌ساله ظرفیت جذب نیرو متناسب با نیاز به آموزش‌وپرورش اختصاص می‌یابد. نیروهایی که هم‌اکنون در آموزش‌وپرورش مشغول به کار است منحصراً از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی جذب نشده‌اند و مجموعه‌ای از نیروهای حق‌التدریس هم هستند بنابراین با احتساب آن‌ها میزان سهمیه اختصاص داده شده به آموزش‌وپرورش از طرف سازمان اداری و استخدامی پاسخگوی نیازهای این دستگاه است.

وی گفت: در حال حاضر و در شرایط موجود برای تأمین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم و ملزم هستیم طبق قانون در مورد تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس قبل از ۹۱ اقدام کنیم. قرار است ۲۵ هزار نفر از این نیروها بر اساس مجوز سازمان اداری و استخدامی، امسال تبدیل وضعیت شوند و باقی آن‌ها در سال‌های بعد تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد علت الزام ورود تمام معلمان و دانش آموزان به شبکه شاد گفت: مسئول ارائه آموزش به دانش آموزان در تمام نقاط کشور هستیم و در دستورالعمل بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تأکید کردیم؛ اصل بر این است که آموزش را به‌صورت حضوری انجام دهیم ولی در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا فقط در نقاطی که پروتکل‌های وزارت بهداشت به ما امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها را بدهد، مدارس را به‌صورت حضوری برگزار خواهیم کرد و در مکان‌هایی که نیاز باشد تعداد دانش آموزان را بین روزهای هفته توزیع می‌کنیم.

وی افزود: ترجیح آموزش و پرورش این است که کلاس‌ها را به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار کند اما در نقاطی که شرایط کلاس حضوری به هیچ عنوان مهیا نباشد باید از روش‌های جایگزین مانند تلویزیون و شبکه شاد استفاده کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه فعالیت آموزش تلویزیونی و شبکه شاد از ۱۵ شهریور و هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید آغاز خواهد شد، گفت: سامانه شاد یک سامانه رسمی در آموزش کشور است که ناگزیر به استفاده از آن در شرایط کرونا هستیم. بنابراین تمام همکاران فرهنگی در صورت برگزاری کلاس‌ها به طور غیرحضوری و بر بستر مجازی باید از طریق شبکه شاد با دانش آموزان ارتباط بگیرند.

وی گفت: دانش‌آموزانی که دسترسی به ابزار هوشمند دارند باید از طریق شبکه شاد آموزش ببینند و در مورد دانش‌آموزانی که دسترسی به ابزار هوشمند ندارند؛ موظفیم از طریق تلویزیون، ارسال بسته‌های آموزش یا اعزام راهبران آموزشی به آن‌ها آموزش دهیم. بنابراین تعهد ما نسبت به جامعه، آموزش تمام دانش آموزان لازم التعلیم است و این کار را با روش‌های مختلف انجام می‌دهیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: سامانه شاد یک سامانه بومی و ایمن است و تحت نظارت آموزش‌وپرورش بوده و محتوی‌های آن نیز از طریق این وزارتخانه تامین و بارگذاری می‌شود که این‌ها ظرفیت‌های خوبی برای آموزش رسمی به همه دانش آموزان است.

حاجی میرزایی در خصوص حضور معلمان و کادر مدارس در مناطقی که آموزش مجازی ارائه می‌دهند، گفت: مواردی را به استان‌ها ابلاغ کردیم و برخی وظایفی را در اختیار شورای آموزشی مدارس که متشکل است از مدیر مدرسه، نماینده اولیا و نماینده معلمان هستند، قراردادیم. آن‌ها با توجه به شرایط هر مدرسه و منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی در پایان گفت: بنابر درخواست ستاد ملی کرونا برخی مدارس در بعضی مناطق در ایام سوگواری محرم در اختیار هیات‌ها قرار داده می‌شود و پروتکل‌های بهداشتی این مراسم و نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها بر عهده وزارت بهداشت می‌باشد، لذا تنها تاکید ما این است که باید اختلالی در امر آموزش که از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود ایجاد نشود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین