آموزش و پرورش؛ ۱۰ درصد از ظرفیت اینترنت کشور را نیاز داریم

گروه اجتماعی الف،   3990525180

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۰ درصد از ظرفیت اینترنت کشور را برای شبکه شاد نیاز داریم که مرکز ملی فضای مجازی قول همکاری داده است.

به گزارش تسنیم، محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش مجازی دانش‌آموزان اظهار کرد: در مناطق سفید آموزش به صورت حضوری ارائه می‌شود و در وضعیت قرمز دانش‌آموزان در مدرسه حاضر نمی‌شوند و آموزش‌ها به صورت مجازی است که از شبکه شاد، آموزش تلویزیونی و توزیع بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان استفاده خواهیم کرد.

وی افزود:  در وضعیت زرد از شیوه ترکیبی یعنی آموزش حضوری و مجازی استفاده می‌کنیم و دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت زوج و فرد و یک روز در میان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند که جزئیات دقیق آن در شیوه‌نامه بازگشایی مدارس اعلام شده است.

حبیبی درباره وضعیت آموزش مجازی دانش‌آموزانی که به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند، گفت: تکیه اصلی ما صرفا شبکه شاد نیست و آموزش تلویزیونی را خواهیم داشت علاوه بر این برای نقاط محروم و جاهایی که به هیچ عنوان دسترسی به اینترنت وجود ندارد بسته‌های آموزشی را توزیع خواهیم کرد، این موضوع کمک می‌کند به بحث عدالت آموزشی نزدیک بشویم.

بیشتر بخوانیددولت با تأکید بر شبکه "شاد" خانواده‌ها را اذیت نکند
اجازه انتفاع اقتصادی در "شاد" نمی‌دهیم/ احتمال تأمین تبلت برای 3.5 میلیون دانش‌آموزان جامانده از شاد
دانش‌آموزان آموزش مجازی را اثربخش‌تر می‌دانند/ افزایش امکانات "شاد" به بیش از 30 ویژگی
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اطلس مشاغل کل کشور در سامانه‌ای طراحی شده است و با کمک مدیران مدارس تکمیل و مشخص می‌شود هر دانش آموز به شاد دسترسی دارد یا از آموزش تلویزیونی و بسته‌های آموزشی بهره می‌برد و برای آنهایی که از آموزش محروم هستند روش‌های جبرانی طراحی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شیوه‌های آموزش با مشکلاتی همراه است به عنوان مثال آموزش تلویزیون یک طرفه است، متذکر شد: جهت‌گیری ما به این سمت است که دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

حبیبی درباره مشکلات شبکه شاد در سال تحصیلی گذشته از جمله وضعیت اینترنت عنوان کرد: آموزش و پرورش مانند سایر بخش‌های دیگر کشور در کرونا غافلگیر شد اما در مدت زمانی کوتاه بستر شاد را ارائه کرد و هر بستر جدیدی با مشکلاتی همراه است اما در طول چند ماه گذشته برنامه‌ریزی کافی انجام شد و زیرساخت شاد و سرورها ارتقا پیدا کرد و برای ارائه کلاس‌های آنلاین برای کل دانش آموزان کشور آماده است از طرفی جلسات متناوب را با وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی داشتیم تا زیرساخت اینترنت در کل کشور ایجاد و پوشش دهی شبکه ملی اطلاعات را داشته باشند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در جلسه امروز با مرکز ملی فضای مجازی، قول دادند تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شود تا با مشکلات پهنای باند و ترافیک برای شاد مواجه نباشیم، ما پیش بینی کردیم که تقریباً 10 درصد از ظرفیت کشور را برای شاد نیاز داریم که قول همکاری دادند.

وی درباره الزام به استفاده از شاد در سال تحصیلی جدید متذکر شد: استفاده از پلتفرم‌های خارجی غیرقانونی است و برخی پلتفرم‌های داخلی توسط بخش خصوصی اداره می شوند که قوانین و مقررات بخش خصوصی را تنظیم می‌کنیم و تا هفته آینده ارائه خواهد شد و در آنجا مدارس ضمن ملحق شدن به سامانه شاد می‌توانند خدمات خود را ارائه دهند.

وی درباره تامین اینترنت ارزان در شبکه شاد گفت: جلسات متعددی برگزار شد و طبق مصوبه امروز شورای عالی فضای مجازی ظرف یک هفته آینده الگوی مصرف برای دانش‌آموزان و معلمان طراحی و هزینه و مبالغی که برای استفاده از شبکه شاد صرف می‌شود مشخص خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    12. کمی دیر نیست؟

    13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

    24. اسراییل چه باید بکند؟ 

    25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

    آخرین عناوین