برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌

گروه اقتصادی الف،   3990525034

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی خبر داد و گفت: ‌مجلس با این کار قصد حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر را دارد.

برنامه مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ‌

به گزارش تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از تبلیغات مسموم و جریان‌سازی‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مورد توافق 25 ساله ایران و چین سخن گفت و اظهار داشت: تمام این تحرکات دشمن به این علت است که آنان از شکست تحریم‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران به شدت هراس دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تمام این جریان‌سازی‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که تاکنون هیچ قراردادی بین ایران و چین روی کاغذ نیامده است تصریح کرد: شایعه شده که به موجب قرارداد ایران و چین بخشی از جزایر جنوب واگذار می‌شود در حالی‌که چنین چیزی صحت ندارد و این کار برخلاف اصول قانون اساسی است.

کوچکی‌نژاد با تأکید بر اینکه هیچ قراردادی تا به امروز بین ایران و چین امضاء نشده و روی کاغذ نیامده است ابراز داشت: تبلیغات سوء اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها علیه مناسبات ایران و چین باعث شده که متأسفانه بخشی از جامعه دچار نگرانی شود از طرفی طبق اصل 77 قانون اساسی هرگونه توافقات بین‌المللی باید در مجلس مصوب شود.

وی عقب‌نشینی چینی‌ها به علت جو روانی سنگینی که اروپا و آمریکا به راه انداخته‌اند را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ما در توافق 25 ساله با کشور چین درصدد آن هستیم که از تکنولوژی‌ آنان در بحث استخراج نفت بهره‌مند بشویم به این معنی که آن‌ها نفت را در بازارهای بین‌المللی بفروشند و هزینه خود را بردارند در مقابل چاه‌های نفت برای ما باقی می‌ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس غلبه بر مشکلات اقتصادی کشورمان و ایستادگی در برابر تحریم‌های غرب را از جمله اهدافی که کشورمان در این دست از توافقات دنبال می‌کند خواند و عنوان کرد: دشمن در همه جا شایعه کرده که ما می‌خواهیم جزیره کیش را 25 به چینی‌ها بدهیم و از مخالفان می‌خواهیم یک سند ارائه کنند که ما درصدد انجام این کار هستیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی کشور نیز سخن گفت و با اشاره به اینکه مجلس با این کار قصد حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر را دارد اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کالاها و اجناس مورد نیاز مردم به شکل لحظه‌ای بالا می‌رود و باید برای کنترل این وضعیت بسیار بد اقدامی عملی انجام شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه طرح تأمین کالاهای اساسی از طریق ارائه کارت‌های اعتباری به خانوارها و شارژ آن هم‌اینک در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بحث و بررسی است خاطرنشان کرد: بررسی جزئیات این طرح هفته آینده در کمیسیون اقتصادی تمام می‌شود و در نهایت برای اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین