هدیه ابوظبی به نتانیاهو و ترامپ

گروه جهان الف،   3990524086

امارات روز گذشته با صهیونیستها توافق کرد که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی‌ کند؛ اقدامی که هدیه خوبی برای نخست وزیر این رژیم و رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌رود.

هدیه ابوظبی به نتانیاهو و ترامپ

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

این اتفاق که یکی از اتفاقات بسیار مهم در سطح منطقه‌ای و جهانی است، توجه رسانه‌ها و کارشناسان را به خود جلب کرد؛ به نحوی که بسیاری از رسانه‌های عربی این اقدام امارات را محکوم و تقبیح کرده و آن را گام نخست در جهت عادی‌سازی روابط اعراب حاشیه خلیج فارس با صهیونیستها قلمداد کردند.

روزنامه الاخبار لبنان هم مانند این رسانه‌ها، ضمن محکوم کردن این توافق گزارش داد، اعلام این توافق، در شکل و مضمون، حامل پیامهای بسیاری است. افزون بر این مسئله، باید به عنصر زمان اعلام هم توجه کرد که در راستای منافع شخصی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست.

به گزارش این روزنامه، این توافق، به منزله اقدامی در راستای سیاست عادی‌سازی روابط اعراب حاشیه خلیج فارس با صهیونیستهاست تا از این طریق بتوانند ملت فلسطین را محاصره و کاری کنند که چاره‌ای جز همزیستی با تداوم اشغالگری و مشروعیت‌بخشی به آن نداشته باشند. در همین راستا، مشخص شد که «رژیم امارات در اعلام سیاست عادی‌سازی، بیشترین وقاحت را از خود نشان داد».

الاخبار با بیان اینکه، امارات معتقد است که «مسئله فلسطین به باری تبدیل شده است که باید به هر قیمتی از شر آن خلاص شد»، ادامه داد، این بار، عنصر زمان از محتوای توافق مهمتر بود؛ زیرا در راستای منافع جناح راستگرای صهیونیست به ویژه شخص نتانیاهو و همچنین ترامپ بود؛ زیرا این دو نفر، در داخل، با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

به گزارش این روزنامه، امارات به رژیم صهیونیستی به ویژه جناح راستگرای افراطی آن، «خدمت تاریخی» ارائه کرد؛ زیرا معادله «صلح در برابر صلح» را جایگزین «زمین در برابر صلح» کرد. این معادله، سنگ‌بنای فرآیند حل‌وفصل مشکلات صهیونیستها بود و نتانیاهو نیز روز گذشته در نشست خبری خود، از اینکه توانسته معادله صلح در برابر صلح را تثبیت کند، به خود می‌بالید.

بنا بر این گزارش، راستگرایان رژیم صهیونیستی در حال حاضر توانسته‌اند به یک «توافق صلح» دست یابند که در ازای آن، برای تحویل هیچ بخشی از خاک فلسطین –حتی به صورت فرمالیته- تعهدی نداده‌اند. افزون بر این، نتانیاهو، هنوز در پی بسط سیطره صهیونیستها بر کرانه باختری است.

«محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی روز گذشته در توجیه حصول این توافق، ادعا کرد که در ازای این توافق، طرح اشغال کرانه باختری توسط صهیونیستها لغو خواهد شد و در راستای منافع فلسطین، این امتیاز را داده است، ولی نتانیاهو صراحتا گفت که مسئله اشغال، صرفا به تعویق افتاده است.

نتانیاهو این گونه فکر می‌کرد که با اشغال کرانه باختری خواهد توانست جایگاه شخصی خود را تقویت و از آن به عنوان دستاوردی در برابر فشارهای قضایی، مردمی و سیاسی استفاده کند که اینده سیاسی او را تهدید می‌کرد، ولی این اقدام امارات، به منزله دستاورد جایگزینی برای وی است؛ زیرا در ازای این اقدام امارات، رژیم صهیونیستی هیچ امتیازی به مردم فلسطین نداده است.

الاخبار در ادامه گزارش می‌نویسد، این توافق، بخشی از مسیر گسترده‌تر و اجرای طرح عادی‌سازی روابط بین اعراب حاشیه خلیج فارس و صهیونیستهاست که رژیم سعودی در صدر آن قرار دارد، ولی ریاض در تلاش است که آخرین طرفی باشد که این سریال عادی‌سازی را تکمیل می‌کند.

به گزارش این روزنامه، این توافق همچنین پس از آن حاصل شد که کشورهای حاشیه خلیج فارس برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین شکست خوردند. به همین دلیل، صهیونیستها و اعراب تصمیم گرفتند که این روابط را علنی کردند و علنا در یک سنگر قرار بگیرند.

بنا بر این گزارش؛ رئیس جمهور آمریکا نیز به این دستاورد نیاز داشت تا بتواند در چند ماه مانده به انتخابات آمریکا بتواند جایگاه خود را تقویت کند. از همین رو، مشخص می‌شود که چرا ترامپ این مسئله را علنی کرد و آن را «توافق صلح تاریخی» قلمداد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین