افتتاح اولین سالن کنسرت با رعایت فاصله اجتماعی در بریتانیا

گروه فرهنگی الف،   3990524085

بریتانیا اولین سالن اختصاصی فاصله اجتماعی را با ظرفیت ۲۵۰۰ صندلی در ۵۰۰ سکوی مجزای تماشا احداث کرد.

ابداع اولین سالن فاصله اجتماعی در بریتانیا!به گزارش فارس به نقل از ورایتی، بریتانیا اولین سالن اختصاصی فاصله گذاری شده اجتماعی را با اجرای یک کنسرت با حضور ۲۵۰۰ تماشاگر افتتاح کرد. این سالن که در محل یک پیست دو و میدانی قرار دارد دارای ۲۵۰۰ صندلی بوده که در ۵۰۰ قسمت مجزا از هم و بر روی سکوهای بالاتر از سطح زمین احداث و تعبیه شده اند.

«سم فندر» اولین برنامه از دو نمایش فروخته شده را در آنچه به آن لقب «Virgin Money Unity Arena» داده شده را در یک آمفی تئاتر در محوطه پارک گوسفورت در نیوکاسل انگلستان به روی صحنه برد.

هر کدام از سکوها با فاصله دو متری از هم و با ارتفاع از سطح زمین احداث شده اند و ظرفیت حداکثر 5 نفر را دارا هستند.

از مراجعان خواسته شد تا ماسک بپوشند و بین بخش ها به دیگر مراجعین نزدیک نشوند. همانطور که در عکس دیده می شود فضا و فاصله بین سکوها مناسب بوده و افراد با هم در فاصله ای ایمن قرار گرفته اند. 

فندر در مصاحبه با بی بی سی گفت: دلم برای آن ازدحام جلوی صحنه و هیاهو و هیجان و شلوغی متراکم تنگ خواهد شد البته که همان شرایط بازخواهد گشت. به تدریج همه چیز به حالت عادی بازخواهد گشت و همه می توانیم دوباره به همان منوال در صحنه کنسرتی شاد در کنار هم باشیم.

وی افزود: فکر می کنم این که ما این روش را پیاده کرده ایم خیلی جالب باشد و ما شیوهخ ای را ارائه داده ایم که امیدواریم تا پایان این بیماری همه گیر ادامه یابد و و مردم به این شکل فاصله گذاری اجتمکاعی را رعایت کنند. شاید به اندازه آن شور و هیجان شلوغی صحنه کنسرت در حالت عادی، لذت و هیجان نداشته باشد اما ما باید هر آنچه که می توانیم در این شرایط مطابق با اصول سلامت همگانی پیش برویم.

فندر با آلبوم خود در سال ۲۰۱۸ در رده نخست چارت بهترن آلبوم بریتانیا قرار گرفت و جایزه انتخاب منتقدان « Brits Critics’ Choice award» را از آن خود کرد.

بریتانیا برای جبران بخشی از آسیب های تاثیر کرونا بر سینما در این چند ماهه به سینماماشین ها روی آورده است و حالا با تعبیه اینچنین سالنهایی برای موسیقی شرایط بهتری برای علاقمندان به این هنر فراهم خواهد شد. بر اساس آماری که از سوی کام اسکور منتشر شده، تعداد سینما‌های ماشینی در انگلستان در طول دوره همه گیری ویروس کرونا، از ۳ سینما به ۴۰ سینما افزایش یافته است.

پیش از شیوع ویروس کرونا، در این کشور تنها ۳ سینمای ماشینی وجود داشت که یک مورد از آن‌ها نیز گاهی سینمای روباز و گاهی سینمای ماشینی بود اما حالا در حدود ۴۰ سینما از ماه ژوئیه تا ماه سپتامبر با نگه داشتن مخاطبان سینما در فضای اتومبیل‌های خود و ارائه سرویس‌های دیگر، امنیت و سلامت آن‌ها را تامین می کنند.

این سینما‌ها تنها در پارکینگ‌های اتومبیل نیستند و در زمین‌های بزرگ دیگر مثل زمین‌های دولتی، موزه‌ها و پارک‌ها نیز ایجاد شده اند. بلیت‌های این سینما‌ها عموماً بین ۲۷ الی ۳۵ یورو (۳۴ الی ۴۵ دلار) به فروش می‌رسند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین