یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز کتاب‌ درسی سفارش نداده‌اند/ ۳۱ مرداد آخرین فرصت

گروه اجتماعی الف،   3990523093

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: هنوز یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز کتاب های درسی خود را سفارش نداده‌اند و ۳۱ مرداد آخرین فرصت است.

به گزارش تسنیم، اسدالله مرتضایی معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مورد تمدید مهلت ثبت سفارش کتاب های درسی دانش‌آموزان اظهار کرد: بیش از 140 میلیون جلد کتاب درسی در شروع سال تحصیلی به دانش‌آموزان می‌رسد که حاصل 12 ماه تلاش شبانه‌روزی است.

وی افزود: طبق زمانبندی تا 20 مردادماه ثبت نام کتاب‌های درسی به اتمام می‌رسید و بیش از 12 میلیون دانش‌آموز نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کردند اما هنوز یک میلیون و 800 هزار نفر باقی مانده‌اند، با توجه به انتظار خانواده‌ها فرصت ثبت سفارش کتاب‌های درسی را تا 31 مردادماه تمدید کردیم.

فرصت ثبت‌نام کتابهای درسی دیگر تمدید نمی‌شود

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: از خانواده‌ها تقاضا داریم در فرصت باقی‌مانده نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند چون به دلیل محدودیت زمانی امکان تمدید مجدد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید به سامانه www.irtextbook.com مراجعه کنند و ثبت سفارش اینترنتی کتاب‌های درسی را انجام دهند، بیان کرد:  باید توجه داشته باشند پیش از ثبت سفارش کتاب‌های درسی، مشخصات آنها در سامانه سناد ثبت شده باشد بنابراین لازم است ابتدا اطلاعات آنها در سامانه سناد ثبت شود و بعد به سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی مراجعه کنند.

اصلاح سفارش کتابهای درسی تا دوم شهریور

مرتضایی درباره ویرایش اطلاعات ثبت شده در سامانه کتاب‌های درسی متذکر شد: اصلاح ثبت سفارش به چند دلیل ممکن است نیاز باشد تکرار پایه، جابجایی مدرسه و محل زندگی و تغییر رشته در چنین شرایطی با توجه به اینکه در ثبت نام قبلی آدرسی ذکر شده است که با شرایط جدید دانش‌آموز مطابقت نمی‌کند باید در سامانه، آدرس را به محل جدید اصلاح کنند و اگر این موضوع رعایت نشود کتاب به نشانی قبلی ارسال می‌شود و دانش‌آموز دچار مشکل خواهد شد، فرصت اصلاح سفارش کتاب های درسی تا دوم شهریور ماه است.

بالاترین قیمت کتابهای درسی 71 هزار تومان

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: دانش‌آموزان هیچ هزینه‌ای به جز هزینه کتاب پرداخت نکنند معمولاً هزینه کتاب‌های درسی به جهت اینکه از یارانه کاغذ استفاده می شود در ارزان ترین قیمت ممکن است که کمترین آن برای پایه اول ابتدایی به مبلغ 24 هزار تومان و بیشترین آن برای پایه یازدهم به مبلغ 71 هزار تومان است و دانش‌آموزان هنگام ثبت سفارش کتابهای درسی هزینه کتاب را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کند درباره ثبت سفارش کتاب‌ها را به صورت اینترنتی پرداخت می‌کنند.

مرتضایی درباره ثبت سفارش کتابهای درسی توسط اتباع خارجی گفت: آنها نیز باید به سامانه ثبت سفارش کتابهای درسی مراجعه کنندو بصورت اینترنتی سفارش دهند.

وی‌ درباره توزیع کتاب های درسی متذکر شد: توزیع کتاب‌ها از 20 مرداد آغاز شده است که از منطقه به مدرسه توزیع می‌شود و از 25 مرداد تا 15 شهریور توسط مدارس به دانش‌آموزان خواهد رسید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین