اطلاعات جدید از کشتی حامل محموله «نیترات آمونیوم» به بندر بیروت

گروه عکس الف،   3990523008

ناخدای کشتی‌ حامل محموله نیترات آمونیوم به بندر بیروت لبنان گفت که خدمه و ناخدای کشتی در ترکیه به دلایل نامعلومی تغییر پیدا کرد و بعد از توقیف کشتی، نه مالک کشتی و نه مالک آن هیچ یک، سراغ آن‌ها را نگرفتند.

به گزارش فارس، ناخدای کشتی «رسوس» مولداوی که در بندر بیروت توقیف شده بود، در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان اطلاعات جدیدی از این کشتی که انفجار بیروت را رقم زد، ارائه داد.

ناخدا «بوریس پروکوشف»، چهارشنبه در گفت‌وگو با این شبکه گفت که کشتی ۲۷۰۰ تن بار نیترات آمونیوم با خود حمل می‌کرد و قرار بود در بندر بیروت تجهیزات راه‌سازی نیز بارگیری کند.

او گفت که از ما خواسته شد برای تأمین هزینه سفر، ۲۵۰ تن در بیروت نیز به محموله کشتی اضافه کنیم. به گفته پروکوشف، او ناخدای اول کشتی نبود و بنا به دلایل نامعلومی، ناخدا (اپوکوموف) و خدمه کشتی در ترکیه تغییر پیدا کرد؛ چرا که آن‌ها از رفتن به موزامبیک سرباز زدند.

به گفته ناخدای کشتی رسوس، کشتی بعد از راه افتادن از ترکیه، برای تأمین سوخت در ساحل «پِریه» یونان به مدت یک هفته و نیم لنگر انداخت و در پاسخ یکی از نیروهای کادر که پرسیده بود چرا در اینجا توقف کرده‌ایم، به ما گفتند که به دنبال بار اضافی برای حمل هستیم و چون در یونان پیدا نشد، راهی لبنان شدیم.

پروکوشف گفت که اعتبار و تاریخ اسناد و مدارک لازم ناخدای قبلی کشتی تمام شده بود و به همین دلیل، مانع از ادامه همراهی او در سفر شدند.

او گفت که هنگامی که کشتی در بندر بیروت توقیف شد، هیچ یک از مقامات لبنان از آن‌ها بازجویی نکردند و فقط خبرنگاران بودند که از آن‌ها درباره کشتی و محموله آن پرس‌وجو می‌کردند.

ناخدای کشتی رسوس همچنین از اینکه چرا مالک کشتی عوارض بندر بیروت را بر خلاف ایستگاه‌های قبلی پرداخت نکرده بود، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

پروکوشف همچنین گفت که مالک کشتی مذکور در قبرس به سر می‌برد و پلیس قبرس از او بازجویی کرد. به گفته او، بعد از بازداشت او و خدمه کشتی، سه ماه کار رسیدگی به پرونده آن‌ها طول کشیده و آن‌ها یک وکیل لبنانی برای اثبات بی‌گناهی خود گرفته‌اند.

ناخدای کشتی همچنین گفت که او فکر می‌کرد، منطقی این است که مالک بار کشتی برای تحویل بار و حمل آن  به بیروت بیاید و در این صورت، او حتما اجرت و غرامت خدمه کشتی را طلب کند؛ چرا که در این مدت اذیت شده بودند. ولی متأسفانه نه کسی آمد و نه مبلغی به عنوان اجرت یا غرامت پرداخت شد.

ناخدا پروکوشف همچنین در پاسخ به اینکه آیا مقصد کشتی موزامبیک بود یا جای دیگر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت که احتمال دارد، مقصد کشتی، کشوری غیر از موزامبیک بوده باشد.  او گفت که تا به امروز پولی هم به او بابت اجرت و هدایت کشتی پرداخت نشده است.

او در پایان، از وقوع انفجار در بندر بیروت و کشته شدن ۱۷۱ تن و زخمی شدن هزاران نفر ابراز تأسف کرد و به خانواده قربانیان تسلیت گفت.

انفجار بندر بیروت، باعث تخریب گسترده این بندر شده و به خانه‌های زیادی خسارت وارد کرده است؛ دولت «حسان دیاب»، در پی این انفجار استعفا داده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین