هفته ای که کنکوری ها در آن نقره داغ شدند !

گروه اجتماعی الف،   3990522134 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
هفته ای که کنکوری ها در آن نقره داغ شدند !

 شیوع کرونا در کشور باعث شد کنکور سراسری ابتدا از تیرماه به مردادماه منتقل شود. وزارت بهداشت برای برگزاری کنکور شرط و شروطی تعیین کرد که یکی از آنها افزایش روزهای برگزاری کنکور و افزایش حوزه‌های امتحانی بود که سازمان سنجش آنها را اجرا کرد.

اما این پایان ماجرا نبود. در شبکه‌های اجتماعی موجی برای مطالبه تعویق کنکور سراسری به راه افتاد و مطابق تجربه‌های گذشته با تماس و پیامک به نمایندگان خواستار تعویق کنکور شدند. نمایندگان مجلس جدید هم خیلی زود به این موج تن دادند و در راس آنها رئیس مجلس خواستار تعویق کنکور تا ماه‌های سرد سال شد تا داوطلبان کنکور بتوانند چند ساعت ماسک را بر صورتشان تحمل کنند.

پس از این اتفاقات سعید نمکی، وزیر بهداشت با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود تلویحا تعویق کنکور را تایید کرد. نمکی در این ویدئو بیان کرد که در جلسه با وزیر علوم و اعضای کمیسیون‌های مربوطه مجلس، وزارت بهداشت بر پروتکل‌های سخت‌گیرانه خود تاکید کرده و وزیر علوم مدعی شده است در این مدت کوتاه تا زمان برگزاری کنکور وزارت علوم نمی‌تواند شرایط اجرای این پروتکل‌ها را فراهم کنند و بهتر است یک‌ماه به تعویق بیفتد.

البته نمکی بیان کرد که ستاد کرونا درباره این موضوع تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیم‌گیری می‌کند اما خبری که از این ویدئو رسانه‌ای شد تعویق یک‌ماهه کنکور بود. پس از آن معاون وزیر بهداشت تعویق یک‌ماهه کنکور را تایید کرد.

پس از این ماجرا و در کمتر از ۲۴ ساعت ستاد کرونا تشکیل جلسه داد و بر برگزاری کنکور در زمان مقرر، یعنی پایان مردادماه تاکید کرد.

در این زمینه از دو جهت می‌توان ماجرا را بررسی کرد؛ یکی مسئله برگزاری کنکور در شرایط کنونی و دیگری نحوه اطلاع‌رسانی این موضوع.

درباره نحوه اطلاع‌رسانی حقیقتا باید خون گریست. موضوع کنکور مسئله‌ای است که سرنوشت حدود یک میلیون نفر به آن گره خورده است. همه این یک میلیون نفر و خانواده‌شان بیش از یک‌سال و بعضا چندسال درگیر این مسئله بوده‌اند و استرس وحشتناکی درباره کنکور دارند. با هر تغییر در زمان برگزاری کنکور فشار زیادی بر این خانواده‌ها وارد می‌شود که قابل توصیف نیست.

درباره موضوعی با این اهمیت و با این شمول، باید و باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد. اگر ستاد کرونا مسئول تصمیم‌گیری در این زمینه است فقط و فقط اطلاع‌رسانی درباره این موضوع می‌بایست از طریق این ستاد صورت می‌گرفت. وزیر بهداشت حق نداشت سرخود درباره این موضوع در اینستاگرام خود اطلاع‌رسانی کند و اینگونه با روح و روان داوطلبین و خانواده ایشان بازی کند. بقیه مسئولین هم باید تصمیم‌گیری در این زمینه را به ستاد کرونا ارجاع می‌دادند و از اظهارنظر خودداری می‌کردند.

ای کاش وزیر بهداشت و وزیر علوم و بقیه مسئولین در نزدیکان خود یک کنکوری داشتند تا متوجه شوند این نحوه اطلاع‌رسانی چه آسیب‌هایی بر داوطلبین و خانواده داوطلبین دارد.

متاسفانه موضوع اطلاع‌رسانی درباره کرونا از روز نخست با ضعف‌های جدی همراه بود که باید گفت این مشکلات همچنان ادامه دارد. 

اما درباره برگزاری کنکور در شرایط کنونی باید گفت نمی‌توان کنکور امسال را لغو کرد. چراکه از یک‌طرف ظرفیت دانشگاه‌ها برای یک‌سال بلا استفاده باقی می‌ماند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها توان پذیرش دوبرابر ظرفیت در سال آینده را ندارند. اگر هم بنا باشد در سال آینده به میزان ظرفیت معمول دانشگاه‌ها پذیرش شود ظلم و اجحاف بزرگی در حق داوطلبین امسال و سال آینده رخ خواهد داد.

در کنار همه اینها وضعیت سربازی تعدادی از داوطلبین باعث می‌شود که برگزاری کنکور امسال ضروری باشد چرا که اگر برخی از داوطلبین اگر تا مهرماه دانشجو نشوند مشمول خدمت شده و باید به سربازی بروند.

تعویق یک‌ماهه کنکور هم دردی دوا نمی‌کند چرا که اصلا مشخص نیست شرایط شیوع کرونا در پایان شهریورماه چگونه خواهد بود. ممکن است در آن زمان وضع بدتر باشد و کشور همزمان با کرونا با آنفلوانزا هم درگیر شده باشد.

به‌علاوه تعویق چندین و چندباره کنکور آسیب‌های جدی به سلامت روانی داوطلبین و خانواده ایشان تحمیل می‌کند. با ملاحظه همه این موارد به نظر می‌رسد راه‌حل منطقی همان برگزاری کنکور در زمان اعلام‌شده، یعنی پایان مردادماه است که ستاد ملی کرونا هم به این نتیجه رسیده است و مرکز پژوهش‌های مجلس هم در گزارش کوتاهی آن را تایید کرده است.(بیشتر بخوانید)

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۹۶۲۳۱۶:۳۶:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۲۳
واقعا تصمیم درست برگزاری کنکور در موعد مقرر است . حتی تعویق یک ماهه هم اشتباه بود
ناشناس۱۵۶۰۰۱۵۰۱:۵۸:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
انگلیس افغانستان چین مغولستان بخاطر کرونا عقب انداختند دانشگاه آکسفورد یک سال تحصیلی عقب انداخته
ناشناس۱۵۶۰۲۲۲۱۰:۴۶:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
هند برای بار دوم کنکور تعویق داد
ناشناس۱۵۶۰۸۷۶۲۲:۰۱:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۴
احسننت
عبدالله۱۵۵۹۶۳۲۱۶:۴۷:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۲۳
سلام. و بخصوص با تعویق کنکور چطور جواب مافیای کنکور را بدهند؟!!!!!!!
ناشناس۱۵۵۹۶۳۹۱۶:۵۵:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۲۳
با سلام، البته راههائی برای پذیرش دانشجو، حداقل برای سالجاری و بدون برگزاری کنکور و با استفاده از بررسی سوابق و فیلتر کردن از طریق بررسی سوابق تحصیلی و برگزاری مصاحبه غیر حضوری توسط دانشگاهها برای تعداد محدود رشته های پرطرفدار و در سطح بالا وجود داشت که بدون داشتن دغدغه اینکه مثلا پذیرش دانشجو یکی دوماه دیگر به تاخیر بیفتد و این امر سبب ایجاد مشکلی بلحاظ شرایط غیر قابل پیش بینی بیماری گردد می توانست مورد توجه مسئولین ستاد کرونا و وزارتین علوم و بهداشت باشد. مزیت این روش هم آن بود که پذیرش دانشجو تنها مهارت تست زنی را محک نمی زد و شاید این هم ضربه بزرگی به خسارات ناشی از وجود مافیای موسسات کنکور و تست زنی را موجب می شد که راهی برای رسیدن به عدالت اجتماعی و مبارزه با پول پرستان و ممانعت از هدر رفتن منابع مالی خانواده داوطلبین ورود به دانشگاهها می شد و دیگر استرس و ..را هم بدنبال نداشت.
یوسف۱۵۵۹۶۶۵۱۷:۳۳:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۳
وزیر بهداشت حق نداشت سرخود درباره این موضوع در اینستاگرام خود اطلاع‌رسانی کند و اینگونه با روح و روان داوطلبین و خانواده ایشان بازی کند. جانا سخن از زبان ما می گویی. به خدا قسم فرزندم بعد از این جریان، به روان پزشک مراجعه کرد و حالا مجبور از یک هفته قبل از کنکور قرص های رنگی برای جبران استرس و اضطراب بخورد. معده اش بر اثر استرس و این خبرها به هم ریخته و دستش به لرزه افتاده و جالب اینکه در بین دوستانش همه همین وضعیت را دارند. افسوس از فهم و درک مسئولین. افسوس
امید۱۵۵۹۶۷۰۱۷:۳۹:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۲۳
خود همین تیتر خبری شما هم با روح و روان کنکوری ها بازی می کند
ناشناس۱۵۵۹۶۸۷۱۷:۵۶:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۲۳
دلم به حال این بچه ها.. بد جور میسوزد. افسوس که کاری از دست کسی برنمی آید.
ناشناس۱۵۵۹۷۱۴۱۸:۳۳:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۳
همین نکات اعلام شده از نحوه تصمیم سازی ها، نشانه صحت تاکیدات قبلی بر رعایت الزامات تصمیم گیری های درست و شیوه های انتخاب راهکارهای عملیاتی توسط مسوولین مختلف در شرایط کرونا برای رعایت مصالح عمومی مردم بود. مطرح کردن تاکیدات بر رعایت الزامات حرفه ای تصمیم گیری و انتخاب راهکارها به دلیل اهمیت حفظ سلامت جوانان و خانواده های آنان و پیشگیری از امکان وقوع امواج همه گیری کرونا بود. همچنین تاکید بر رعایت الزامات سبک های تصمیم سازی مدیران در مقوله کنکور به دلیل فراهم سازی زمینه های پذیرش اجتماعی و تسهیل رعایت ملاحظات در زمینه های دیگر تعطیلاتی، مسافرتی، آیینی، مناسبتی و ..، به دور از حاشیه پردازی های شخصی و سهل انگاری های مضر مسوولین بود. خوشبختانه درستی این تاکیدات با بروز جزمیت در برگزاری کنکورهای دکتری، ارشد و سراسری( که حدود دو ماه دیگر عواقب آن مشخص می شود)، علی رغم اظهارات رییس ستاد ملی مقابله با کرونا ثابت شد. شاهد گرایش اندک به اصلاح رویکردهای تصمیم سازی و عدم اقبال تصمیم سازان متعدد به محوریت تخصص گرایی هستیم. برترین خرد را خودشناسى انسان برشمرده اند. راستی به غیر از غرور چه ویژگی ها و صفات دیگر مسوولین و مدیران در وقایع حساس ..
ناشناس۱۵۵۹۷۶۱۱۹:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۳
متاسفانه این مطلب را رئیس محترم مجلس و برخی از نمایدگان دیگر اشاعه داده و البته دلیل عدم امکان پروتکل بهداشتی توسط وزارت علوم نیز غیرمنطقی بوده و انجام فاصله اجتماعی و افزایش حوزه های برگزاری آزمون کاملا قابل اجرا و نیز زمان کافی در اختیار داشتند. ( البته که چندروز را با ناآگاهی و اخبارغیرواقعی از دست دادند)؛ و در نهایت باید تکلیف دانشجویان سال جاری معین می گردید .
majd۱۵۵۹۷۸۶۲۰:۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۳
یقینا نحوه اطلاع رسانی به بد ترین شکل آن انجام شد.ای کاش قدری تامل میشد مسئولین فشار زیادی رویشان هست از جوانب مختلف وگاهی کار از دست در میرود ..
ناشناس۱۵۵۹۷۸۹۲۰:۱۳:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۲۳
هرسال یه بامبولی هست سال نود و هفت بساطی که دانشگاه آزاد برای پزشکی درست کرد یادمون نرفته
م۱۵۵۹۷۹۸۲۰:۳۵:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۳
خواهش میکنم به تعویق بندازید عملا نمیشه ۴ ساعت با ماسک تحمل کرد، ما شهرمون کویریه و تحملش خیلی سخته، چطور میشه با استرس کرونا به سوالا پاسخ داد، حداقل آخر شهریور هوا خنکه
عباس۱۵۵۹۷۹۹۲۰:۳۶:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۳
باید مسوولین مرتبط محاکمه شوند، کسی نیست بگوید چه از جان این ملت میخواهید، خواهشا دیده بان شفافیت ورود کنند. مدیون هستید
ناشناس۱۵۵۹۸۳۲۲۱:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۲۳
این تحلیل صحیح است و از اول کنکور نباید عقب می افتاد
ناشناس۱۵۶۰۴۰۳۱۳:۰۹:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۴
دانشگاه آکسفورد عقلش کمه که یه سال عقب انداخته
محمد۱۵۵۹۸۷۹۲۲:۲۵:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۳
با برگزاری کنکور حجم انبوهی از مسافران وارد جاده ها میشوند ومسافرت ها مصادف با مراسم حسینی میشود هوای گرم بخصوص در مناطق گرمسیر سبب کلافه گی و اذیت بچه میشود با بزرگتر شدن مکان های آزمون شاید امکان ابتلا کم شود ولی احتمال تقلب بالا می رود صحبت هایی درباره آمدن واکسن و حتی ساخت آن وآزمایشش بر روی نمونه انسانی شده مگر پذیرش دانشگاه ها از آبان نیست یکماه خیلی فرق می کند
پدر کنکوری۱۵۵۹۹۹۴۰۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
تحلیل کاملا منطقی است. ایکاش زودتر مسّوولین به این نتیجه می رسیدند. واقعا حساب ۲ × ۲=۴است . در هرصورت بیایید از صمیم قلبمان برای فرزندانمان و مسئولین بابت برگزاری هرچه بهتر آزمون سراسری دعا کنیم. انشاله موفق باشید.
پدر کنکوری۱۵۵۹۹۹۵۰۱:۲۵:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
خواهشا دیگه در مورد کنکور تیتر نزنید. همش استرس زاست. شما رو به خدا قسم شمارو به حسین قسم بس کنید. بگزارید بچه ها و خانواده ها آرامش داشته باشند. به خدا به اندازه کافی خانواده ها مشکل و استرس دارند.
ناشناس۱۵۶۰۰۰۲۰۱:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۴
اگر سربازی اجباری نبود و مردم کار داشتند این همه آدم دنبال کنکور نمیرفتند در حالی که میدونند کنکور هم ادامه سرکاری جوانهاست تهش هیچی نیست.
کیان۱۵۶۰۰۵۹۰۴:۳۹:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
من نمی دونم چرا عده ای به خاطر اهداف سیاسی با سرنوشت جوانان مردم بازی میکنند آنها یکسال در استرس بوده اند و طرح تعویق به نوعی خیانت به مردم است
ناشناس۱۵۶۰۱۰۵۰۷:۴۹:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۲۴
موافق تعویقم
رضوان۱۵۶۰۱۲۵۰۸:۴۶:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۴
تعویق کنکور هوا گرمه جنوب
کنکوری۱۵۶۰۱۲۷۰۸:۴۷:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۲۴
خدایا فقط میتونم بگم شکرت که تعویق نیفتاد .اگه کنکور ما تو چاه هم باشه باید برگزار بشه وشرکت میکنیم.ما آماده ایم یک ساله شبانه روز تو خونه ایم وشبانه روز درس میخونیم
کنکوری۱۵۶۰۴۷۸۱۴:۱۱:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
چ تضمینیه ک کرونا نگیرید ...از کجا مطمعن کرونا نمیگیری ... چرا ب بچه های جنوب کشور فک نمیکنید ... چرا ب کسایی ک بیماری زمینه ای دارن فک نمیکنید..حتی ممکنه ب دانشگاهم نرسید این ویرویس چیزی نیست ک در برابرش قد اعلم کنید... کمی فکر کنید ما درس خوندیم ک بریم دانشگاه وزندگی تشکیل بدید نح اینکه با کنکور دادن بلیط اون دنیا رو بگیریم... تعویق کنکور یعنی کمک ب سلامتی خودمون خانوادمون و همدردی با همه کنکوریا...
ناشناس۱۵۶۰۲۸۸۱۱:۲۶:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
نویسنده این پست با کمال بیطرفی! متاسفانه فقط وزیر بهداشت را آماج حملات خود قرار داده. با وجود نام بردن از نمایندگان و حتی رئیس مجلس آنها را از الطاف خویش محروم کرده است!
مادر۱۵۶۰۳۱۸۱۱:۴۶:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۲۴
سلام اگه واقعا دلتون برای بچه ها این کشور می سوزه ،لطفا این همه سهمیه های الکی را خذف کنید،جانبازان وشهدا بر گردن ما حق دارن ،تمام امکانات مالی را در اختیارشون بگذارید ولی درمساله علمی و دانشگاه واقعا سهمیه ندهید ،بچه های هستند که با چند درس منفی بهترین دانشگاه قبول میشن ،اون وقت بچه های ما با این استعداد یا از کشور خارج میشن ،یا پشت کنکور می مانند ،سهمیه ها را حذف کنید و سهمیه مناطق را بگذارید
ناشناس۱۵۶۰۳۹۴۱۲:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
کلا سال تحصیلی در تمام مقاطع تحصیلی لغو بشه و تعطیل کامل اجرا بشه دانش آموزان ضرر می کنند مخصوصا کلاس اولیها
ناشناس۱۵۶۰۴۰۲۱۳:۰۹:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
کنکور باید برگزار بشه . بچه ها خسته شدن.
مادر سرطانی دارم۱۵۶۰۴۱۱۱۳:۱۸:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
یعنی دیگه کلا امیدی به تعویق نیست؟! واقعا تنها راه جبران این بی تدبیریشون تعویق تا زمان اجرا شدن دقیق پروتکل هاست وگرنه.. جناب آقای روحانی الان توپ در زمین شماست کاری بکنید
احمد۱۵۶۰۴۳۳۱۳:۳۱:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۲۴
به مناطق گرمسیر فکر کنید اگه براتون مهمه ما فدای قدرتنمایی سیاسی شدیم ؟کجای دنیا اینجوری تصمیم گیری می کنن امروز تعویق فردا حرف وزیر و .. عوض میشه نوبره بخدا .
حدیث۱۵۶۰۴۶۵۱۴:۰۳:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
آخه چه وضعشه کی میتونه ۴ ساعت با ماسک تحمل کنه واقعا مسئولین دیگه شورش در آوردن
ناشناس۱۵۶۰۵۱۶۱۴:۳۳:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۲۴
این همه آدم هدفشون از کنکور چیه وقتی درآمدی از درس خواندن حاصل نمیشه؟ الان خود پزشکش هم مدرس کنکور بعد شما قصد پزشک شدن دارید.
ناشناس۱۵۶۰۵۷۵۱۵:۳۸:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
کسانی که به این مسئولین رای داده اند حالا آنها را تحمل کنید .
ساره۱۵۶۰۵۸۰۱۵:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۲۴
کسایی که میگن به تعویق نیفته هه شما همون مافیایین نه کنکوری بس کنید چقدر میخواید که از مردم پول بگیرید چقدر خسته نشدین اینقدر که حق بچه های مردم رو خوردید خواهش میکنم تعویق بندازید توروخدا
نازنین۱۵۶۰۶۴۳۱۷:۰۹:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۲۴
سلام چطور کشورای دیگه کنکورو برای بار دوم تعویق داداند چی میشه بندازید شهریور ماه
مادر کنکوری۱۵۶۰۶۵۳۱۷:۱۸:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۲۴
پسر من از وقتی که تصمیم یک روزه عوض شد بهش شوک عصبی دست داده و گردنش را نمی تواند تکان دهد واقع ن مرسی که این جور شوک.به.همه وارد کردین
ناشناس۱۵۶۰۷۲۱۱۸:۳۸:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۲۴
من خودم یه کنکوریم واقعن بعد اون خبر دکتر نمکی یه عالمه گریه کردم تا خود موقعی که پیام رسمی منتشر شد
ناشناس۱۵۶۰۷۳۰۱۸:۴۶:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
همه بچه های کنکوری موفق باشند انشالله. آی بچه ها اصلا استرس نداشته باشید شما کار خودتان را بکنید و خونسرد باشید. تمرکز خودتون را از دست ندهید . هروقت اعلام شد میرید سر جلسه دیگه.
مادر کنکوری۱۵۶۰۷۳۲۱۸:۴۷:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۲۴
یک ساله که بچه ها خونه ان و برنامه فشرده ای برای درس دارن. خبر تعویق کنکور برای ما جانکاه بود.خواهش می کنم دست از اذیت و آزار جوانان بردارید. متنتون کاملا درست و منطقی بود.
Mhdse۱۵۶۰۷۷۷۱۹:۴۸:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
خدا رو شکر که به تعویق نیوفتد دمتون گرم
ناشناس۱۵۶۰۸۴۶۲۱:۲۶:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۲۴
من امروز ارشد وزارت بهداشت شرکت کردم اصلا هیچ پروتکل رعایت نشد ..خدا بهتون رحم کنه ما که احتمالا کرونا گرفتیم
کنکوری۱۵۶۰۸۶۶۲۱:۵۱:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
تعویق کنکور واقعا سخت تو این هوای گرم چند ساعت با ماسک باشیم
اوا۱۵۶۰۹۱۴۲۲:۲۳:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۲۴
اگر بین عمومی و اختصاصی هم تعویق بندازن من تعجب نمیکنم
ناشناس۱۵۶۰۹۲۱۲۲:۳۸:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۲۴
تو رو خدا بسه دیگه به بچه ها آرامش بدین هر چه بوده گذشته استرس دیگه کافیه فقط سکوت و آرامش کاش خود شماها هم یه کنکوری داشتین تا متوجه بشین همین تیتر ها هم استرس زاست کافیه جان عزیزانتون
والدین۱۵۶۰۹۹۵۰۰:۳۲:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۲۵
اخه تعویق تعویق چه مشکلی رو حل میکنه ای گاش اصلا تعویق نبود همون تیر ماه اوضاع بهتربود حالا خواهش میکنیم کنکور رو در سلامت کامل و نیز بدون لو رفتن سوالات برگزار کنید به خدا دیگه تحمل این که سوالا هم لو بره نداریم شما را به حضرت علی فسم این سهمیه های ناعادلانه رو حذف کنید وبیش از این به بچه های ما ظلم نکنید
یک کنکوری۱۵۶۰۹۹۹۰۰:۳۵:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۲۵
#تعویق کنکور
ناشناس۱۵۶۱۰۳۱۰۱:۰۸:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۲۵
شمارا به خدا قسم می دهم سوالا ت رانفروشید بگذارید کسانی که لیاقت دارند وارد دانشگاه شوند چون فردای قیامت همین جوانها حلالتان نمی کنند مثل سال گذشته آن همه جوانان اعتراض کرونند اما کسی پیگیر قضیه نبود ازرهبر عزیزوآقای رئیسی خواهشمندم جلو اینگونه افراد رابگیرند
ناشناس۱۵۶۱۰۳۳۰۱:۲۰:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۲۵
کنکور بگیرید هم خیال ما ودانشجویان راحت شود یک تمام بخاطر فرزندانمان اسیر هستیم
پویا۱۵۶۱۰۴۳۰۱:۴۱:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۲۵
کی گفت لغو وقتی داشگاه بلا استفادس؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین