زنگنه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: اقتصاد امروز در دست مافیا است

گروه سیاسی الف،   3990522028 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه برنامه های وزیر پیشنهادی با جهش تولید منافات دارد، گفت: اگر امروز به شما رأی دهیم هیچ پاسخی برای این نوسانات قیمت به ملت ایران نداده ایم.

زنگنه در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت: اقتصاد امروز در دست مافیا است

به گزارش خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با حسین مدرس خیابانی گفت: مخالفت امروز با شخص جنابعالی نیست، بلکه این مخالفت با بیش از یک سال عملکرد ضعیف و غیرمدبرانه بزرگترین وزارتخانه اقتصادی دولت است که معیشت، تولید و اشتغال به آن گره خورده است و متاسفانه شما به عنوان قائم مقام این وزارتخانه و شخص اول کشور در حوزه بازرگانی و بازار سهم زیادی در این ناکارآمدی دارید.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بپذیرید که نمی توان عملکرد ضعیف یک ساله وزارت شما را نادیده گرفت. رزومه شما برجسته است، اما امروز روز بررسی رزومه ها نیست، بلکه روز بررسی عملکردهاست، مباحث مختلفی درخصوص انتصاب شما در این مدت سه ماه مطرح است و یا پرداخت ارز 4200 تومانی به شرکت های خاص، اما امروز موضوعات دیگری را مطرح می کنم.

وی با بیان اینکه چند دهه است که تولید ایران در بخش بازرگانی به گروگان گرفته شده است، افزود: زمانی که شما به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شدید، به چه منظور بوده است؟ اگر نمایندگان به یاد بیاورند، دولت آن زمان اصرار داشت وزارت بازرگانی را تفکیک کنند و شما برای تصدی آن وزارتخانه معرفی شدید که با مخالفت مجلس به عنوان قائم مقام وزارتخانه منصوب شدید و تاکنون نقش همان وزیر بازرگانی را ایفا کردید. حضور شما باعث شد که اختیارات بازرگانی از دست وزیر صنعت خارج شود. در طول 15 ماهی که شما در این وزارتخانه حضور دارید، چه ارزهایی که برای واردات به برخی شرکت ها داده نشد.

زنگنه تصریح کرد: شما به عنوان طرفدار واردات و بازرگانی و تعارض منافع با تولید موجب ذبح تولید شدید. به عنوان مثال در حوزه لبنیات سوال ما این است که چرا باید صادرات شیر خشک ممنوع باشد؟ شیری که شما با قیمت ارزان از کشاورز خریداری می کنید و بستن راه صادرات موجب شده بسیاری از صنایع دچار مشکل شود، یا در حوزه نهاده دام ها، بنابراین اگر ما امروز به شما رأی دهیم در حقیقت به ادامه همان سلوک اجرایی شما در حمایت از بخش تولید است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به وزیر پیشنهادی صمت گفت: شما فرموده بودید که بیش از 95 درصد وقت خود را به شرکت های تولیدی و صنعتی اختصاص می دهید. حال این اقدام شما چه آورده ای برای بخش تولید داشت؟ آیا در حوزه فولاد انحصار برخی افراد شکسته شد؟ کنستانتره و گنداله در انحصار چه کسی است؟ تصور ما این است که برنامه های شما با جهش تولید منافات دارد؟ شما گفته بودید علت نواسانات بازار به جهت شاخص های کلان اقتصادی است، حال در این خصوص ملت و مجلس از چه کسی باید سوال کند؟ چرا که بانک مرکزی و وزارت صمت این مشکلات را برعهده نمی گیرند. اگر این نوسانات به دلیل شاخص های کلان اقتصادی هم باشد، اختلاف قیمت محصولات از درب کارخانه تا بازار به چه دلیل است و مدیریت آن برعهده کیست؟

وی افزود: قیمت همان خودرویی که فرموده اید باید افزایش پیدا کند، چرا که خودروسازان در حال ضرر کردن هستند، با چه شاخصی اندازه گیری می شود؟ اگر در یک سال دیگر هم تصدی این وزارتخانه را برعهده بگیرید، چه تعهدی می دهید که با سیاست های فعلی قیمت ها کاهش پیدا می کند؟

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم با طرح این سوال که چرا قیمت خودرو در بازار آزاد 40 درصد از قیمت کارخانه بیشتر است، تصریح کرد: اقتصاد امروز کشور در دست مافیاهای مختلفی است، ما به یک وزیر شجاع نیاز داریم که بتواند با مافیا برخورد کند، اما در طول این سه ماه چنین قابلیتی را در شما ندیدیم. اگر امروز به شما رأی دهیم هیچ پاسخی برای این نوسانات قیمت به ملت ایران نداده ایم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۷۹۹۳۱۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۲۲
مافیای اقتثادی را در دور و بر خود جستجو کنید. چون مردم عادی توان مافیاگری را ندارند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین