ابتکار: جوانانی که تازه ازدواج کرده‌اند در اولویت وام ودیعه مسکن هستند

گروه اقتصادی الف،   3990521170

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در موضوعاتی مانند ازدواج و تشکیل خانواده، دولت برای جوانان اهمیت زیادی قائل است، گفت: علاوه بر تامین به موقع موضوع وام ازدواج، از روز گذشته که ودیعه وام مسکن قطعی شد خانواده‌های جوانان که تازه ازدواج کرده‌اند، برای وام ودیعه مسکن در اولویت قرار گرفته‌اند.

 به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در نشست گفتگوی بین نسلی جوانان و ایثارگران که به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه روز جوان روز مهمی برای دولت و کشور مهم است، گفت: یکی از گروه‌های مهم مخاطب دولت در برنامه‌ها و سیاست‌ها جوانان هستند؛ چه سیاست‌های آموزشی و فرهنگی که موضوع آموزش، مدرسه و دانشگاه اهمیت زیادی برای دولت دارد و چه در عرصه بهداشت و سلامت که در شرایط کرونا سلامت جوانانمان بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در موضوعاتی مانند ازدواج و تشکیل خانواده دولت برای جوانان اهمیت زیادی قائل است و برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام داده است. علاوه بر تامین به موقع موضوع وام ازدواج، از روز گذشته که ودیعه وام مسکن قطعی شد خانواده‌های جوانان که تازه ازدواج کرده‌اند، برای وام ودیعه مسکن در اولویت قرار گرفته‌اند.   

ابتکار در ادامه به طرح گفت‌وگوی بین نسلی اشاره کرد و افزود: بحث گفتگوی بین نسلی در قالب گفت‌وگوی ملی خانواده از موضوعات مهم کاری ما در معاونت امور زنان و خانواده بوده است؛ ما با همکاری دانشگاه‌ها و تشکل‌ها مجموعه فعالیت‌ها و نشست‌هایی در این ارتباط داشته‌ایم. بحث ما در گفتگوی بین نسلی، «برقراری ارتباط موثر با نسل جوان» است که در ابتدا کار ما از خانواده که مهم‌ترین کانون امنیت، حفاظت و رشد و تعالی آحاد جامعه است، آغاز می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه گفت‌وگوی ملی خانواده با هدف تقویت مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده دنبال شده است و اکنون در ۵۶ شهر طرح گفت‌وگوی ملی خانواده را شروع کردیم، گفت: امیدواریم به جنبش اجتماعی توسط جوانان تبدیل شود تا جوانان بتوانند از این موضوع بهره‌گیری کنند، زیرا آنها در خانواده‌ها بیشترین مطالبه را دارند تا این مهارت‌ها به کار گرفته شود و ارتباطات، ارتباطات سازنده‌ای باشد و جوانان بیشتر دیده و شنیده شوند و بتوانند حرف و نظر خود را با نسل قبل خود به درستی مطرح کنند و این برای ما اهمیت دارد، زیرا به انسجام خانواده کمک می‌کند.

ابتکار در ادامه به قانون حمایت از اطفال و جوانان اشاره کرد و گفت: همچنین ما در معاونت امور زنان و خانواده بر روی بحث قوانین بسیار تلاش کردیم، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که قانون پیشرویی است و ساز و کارهای موثری را برای حمایت از جوانان و نوجوانان در مقابل آسیب‌ها از جمله بحث خشونت و انواع خشونت داده به تصویب رسیده و آیین‌نامه اجرایی آن به زودی توسط دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تامین خواهد شد. امیدوارم که بیشتر به ابعاد این قانون و اثراتی که بر روی زندگی جوانان و آینده‌شان دارد، پرداخته شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: همچنین کارگروه جوانان و دختران جوان فعالیت خوبی داشتند و بیشتر فعالیت‌هایشان فعالیت‌های ترویجی و توجه به بحث مهارت‌های زندگی بوده است. ما با همکاری اساتید، ۱۲ مهارت زندگی را که مهارت‌های بسیار مهمی است، تدوین کرده‌ایم و اکنون به صورت کتابچه درآمده و در دستور کار قرار دارد و اکنون که در شرایط کرونا هستیم در شبکه‌هایی مانند شبکه شاد این مهارت‌های زندگی و ارتباطی مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین