خاندوزی: طراح فروش اوراق نفتی «نهاوندیان» است

گروه اقتصادی الف،   3990521120 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح عرضه نفت به مردم در بورس در قالب اوراق سلف گفت: افرادی که این سازو کار را طراحی کرده‌اند یعنی آقایان نهاوندیان و معاون ایشان آقای باقری باید درباره جزییات و اهداف این طرح پاسخگو باشند.

خاندوزی: طراح فروش اوراق نفتی «نهاوندیان» است

ایلنا نوشت: روز گذشته اعلام شد که دولت قرار است اوراق سلف موازی با پشتوانه نفت خام را عرضه کند که طبق گفته‌ها که البته هنوز هیچ مقامی آن را تایید یا تکذیب نکرده، در این طرح ۲۲۰ میلیون بشکه در فاصله یک‌ساله پیش‌فروش می‌شود دو به عبارت دیگر روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت از طریق بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. اگر تمام این پیش بینی ها به اجرا برسد، دولت می‌تواند از این طریق ۱۹۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی کند و بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

گفته می‌شود که قرار است اوراق بر مبنای نرخ فروش نفت ایران و نرخ دلار در سامانه سنا قیمت‌گذاری شود که معامله آن براساس ریال خواهد بود.

احسان خاندوزی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا درباره طرح عرضه نفت به مردم در بورس در قالب اوراق سلف گفت: افرادی که این سازو کار را طراحی کرده‌اند یعنی آقایان نهاوندیان و معاون ایشان آقای باقری باید درباره جزییات و اهداف این طرح پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی از جلسات پیشینی این موضوع حضور داشتم، هیچ اسناد پشتیبانی و برآورد آثاری نسبت به این مصوبه در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار نگرفته است. بنده در پیش جلسات کمیسیون شورای هماهنگی سران اقتصادی شرکت داشتم اما متاسفانه هیچ اسناد پشتیبانی و نتایج اجرای این مصوبه در اختیار ما قرار ندادند.    

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۷۱۸۴۱۷:۴۰:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۲۱
این نهاوندیان یکی از .. اقتصادیست که در پشت پرده پدر مردم را در می آورند
سیروس مهدوی۱۵۵۷۲۸۴۱۸:۵۸:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۲۱
جناب دکتر خاندوزی مشکل اینجاست که خزانه دولت قبلا هم که پر بود با بی کفایتی و فساد همین دولت به اسم دلار ۴۲۰۰ خالی شد. حال فرض کنیم این طرح خزانه دولت را پر کند. چرا باید به این دولت بازهم اعتماد کرد. تا زمانیکه قوانین ضد فساد شفافیت، تعارض منافع و حمایت از سوت زنان با قاطعیت توسط مجلس تصویب نشود نمی توان به این ساز و کار مجلس و دولت اعتماد کرد. دولت تولید کننده فساد و رانت و اختلاس و .. شده است. .. مجلس در تصویب قانون ناب حمایت از گزارش گران فساد که ابزار این قوه می باشد تعلل می کند. جناب دکتر خاندوزی شما اثر تصویب قوانین ضد فساد را در این مجلس، بیش از هر کس دیگر بر سالم سازی زندگی ملت می دانید. مقدمه هر گونه تصمیم اقتصادی در وضعیت فساد زدگی کشور در ابتدای امر اجرایی شدن قوانین ضد فساد است. اجرای این قوانین مانع پول شویی، فرار های مالیاتی کلان، اختلاس ها و رانت ها و بی عدالتی ها و بی کفایتی خواهد بود. بزرگترین فساد در کشور ناشی از بی کفایتی ها می باشد. ریشه این بی کفایتی ها در پارتی سالاری، آقازاده سالاری و بازنشسته سالاری و ..قوم و خویش سالاری ها می باشد که سالهاست کشور را بیمار کرده است. جناب دکتر خاندوزی اگر قانون حمایت از گزارش گران فساد هر چه سریعتر تصویب نشود .. مجلس یازدهم کفر و ایمان ملت را رقم خواهد زد. امید این مردم به نمایندگان جوان و با دانشی چون شماست که فارغ از سیاست زده گی ها قوانین ناب را اجرایی نمایند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین