درد دل مردم|خانه دوم ۶۰ متری در پیروزی مالیات دارد اما خانه ۲۵۰ متری ولنجک خیر؟! / عدم تحویل مسکن مهر باوجود پرداخت اقساط

گروه اجتماعی الف،   3990521116
درد دل مردم|خانه دوم ۶۰ متری در پیروزی مالیات دارد اما خانه ۲۵۰ متری ولنجک خیر؟! / عدم تحویل مسکن مهر باوجود پرداخت اقساط

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

 

۲۲/مرداد/۹۹

 

  • سلام -اگر فردی یک آپارتمان 250 متری در ولنجک به ارزش دهها میلیارد  داشته باشد -دولت به او کاری ندارد ولی اگر فرد دیگری 2 آپارتمان 60 متری در پیروزی داشته باشد  و به دلیل مشکلات خانوادگی خود و خانواده اش در دو محل زندگی کنند -دولت آن آپارتمان دوم را خالی تلقی کرده -طبق قانون مصوب مجلس و آنقدر از او مالیات می گیرد تا آپارتمان دوم را از او بگیرد -این چطور قانونی است



  • باسلام
    بنده در یک شرکت سهامی خاص صاحب حدود ششصدهزار سهم از هفت میلیون سهم هستم واما سایر سهامداران با نفوذ و ارتباطاتی که دارند و بدون اینکه بنده حتی یک صورتجلسه اعم از تغییرات یا تصمیمات رو امضا کنم متاسفانه هیچگونه نامی و سهمی از بنده وجود ندارد و نمی دانم این مشکل رو از چه سازمان یا نهادی پیگیری کنم و آیا در مملکت قانونی وجود ندارد که یک عده ازچپاول بیت المال سیر نشده وحال شروع به خوردن حق خصوصی مردم کرده اند

    تمام مستندات موجود می باشد و فقط خواهان راهنمایی هستم

 

  • سلام
    از اردیبهشت ماه 99  مدارس غیر دولتی با دست پاچگی کامل دارن به خانواده ها فشار می یارن که شهریه را به صورت کامل و نقد پرداخت کنید وگر نه چنان می کنیم و چنین می کنیم .

    بعضی از نوع صحبت و رفتارهاشونم خیلی زشت هست و در شأن یک مدیر و یا مسوول مدرسه نیست و بیشتر شبیه یک بنگاه اقتصادی هست .
    جالب تر و خنده دار تر فروش لباس فرم مدارس هست که خوب هوای وابستگان و آشناهای فروشنده شونو دارن که لباس فرم را هم باید بیاین تهیه کنید و پولشو بدین .
    فرمی از جنس پلاستیک آشغال با قیمت فوق العاده بالا و با برخورد افتضاح فروشنده با والدین .
    واقعاً دلم برای فرزندم می سوزه که باید در یه همچین مدارسی تحصیل کنه .

 

  • لطفا به آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضایه این پیام رو برسونید که بسیاری از مردم که درسالهای گذشته درمسکن مهر ثبت نام کرده اند واکنون هم اقساط وهم تعهداتشان را عمل نموده اند .چه کنند... ؟!که انبوسازان بارها هم به وعده های مالی وهم به وعده تحویل این واحد ها عمل نمی کنند ومبالغ بیش از آنچه در قرارداد هست رو دریافت کرده اند .اصلا قراردادی دست ما نیست که بخواهیم شکایت کنیم .لطفا کارگروهی تعیین نمایند تا بلکه دراین شرایط این بنده های خدا به حقشان برسند .

 

  • اينجانب استاد اقتصاد يكي از دانشاههاي معتبر خارج از كشورم . نگران هموطنانم هستم .يكي از نگراني ها در مورد خودرو است . شنيدم مسئولين نظر دادند قيمت كارخانه خودرو حاشيه بازار شودكه اين اصلاً راه عاقلانه اي نيست زيرا قيمت بازار بي رويه رشد كرده در مقايسه با ماشينهاي خارجي با امكانات بيشتر ماشينهاي ايراني خيلي گران هستند همچنين اگر حاشيه بازار شود كساني كه ماشين ندارند(قشر ضعيف) ديگر هرگز صاحب ماشين نخواهند شد. بهترين راه اينست اين راه ادامه پيدا كند (كسانيكه خودرو ندارند به قيمت كارخانه كنوني البته تا اخر سال ديگر اضافه نشودچون امسال خيلي بالا رفته )خودرو دريافت كنند بقيه كه خودرو دارند به قيمت حاشيه بازار دريافت كنند كه هم به نفع مصرف كننده واقعي و هم توليد كننده باشد . در غير اينصورت مطمئن باشيد خودرو سازها ورشكسته و كارگرها بيكار و نيازمندان بدون ماشين خواهند ماند.

 

۲۱/مرداد/۹۹

 


  • باسلام و  عرض تشکر
    در 11 و 12 مرداد امسال دو بار لطف کرده و درد دل همکاران من را در باره شرکت سابیر بین الملل منتشر نمودید.
    خوشحال شدیم از اینکه صدایمان به جایی رسیده.واقعیت اینست که در پروژه متروی اصفهان بعلت ناتوانی کارفرمای پروژه(سازمان قطار شهری) و اداره کار اصفهان حق کارگران و کارکنان ضایع میشود.
    از شما خواهش میکنم مطالبی که اینجا نوشته میشود را پیگیری بفرمایید.من سعی میکنم جانب انصاف را رعایت کنم.
    1. اساسا هیچ کارگر یا کارشناسی قرارداد با شرکت سابیر  بین الملل ندارد.اداره کار اصفهان این موضوع را به راحتی نادیده میگیرد.ضمنا به هیچ وجه در پرداخت دستمزدها تفاوتی بین رده های شغلی قائل نیستند و پرداخت ها براساس دستمزد کارگری است.
    2. کارکنان سابیر بین الملل روزهای جمعه و ایام تعطیل سال را اجبارا سرکارمیروند اما بدون اضافه کار و بدون دوبرابر شدن دستمزد.
    3.بجای هفته ای 44 ساعت کار در کمترین حالت 80 ساعت در هفته کار میکنند .(بدون دریافت ضریب 1.40 در ساعات اضافه کاری)
    4. در صورتیکه که شرکت نخواهد از خدمتشان استفاده کند به جای ارائه برگه عدم نیاز به انها مرخصی اجباری بدون حقوق میدهد.
    5. در فروردین و به دلیل ویروس کرونا شرکت تا 20 ام کارگاه را تعطیل نمود. حالا اما دستمزد ها را  در فروردین ماه بصورت روزمزد پرداخت کرده است.
    6. حقوق فروردین به تازگی پرداخت شده و طبق گفته مدیران تا پایان شهریور حقوقی پرداخت نمیشود.
    7. در صورتیکه کارگری اخراج شود به جای پرداخت مطالبات، شرکت حداقل 5 یا 6 ماه برای تسویه حساب معطل میکند.
    8. وضعیت اسکان نیروهای غیربومی  و  کیفیت وعده های غذایی فاجعه است. وعده های ناهاری اکثرا یا  دور ریخته میشود و یا ازروی ناچاری خورده میشود. البته به جز کیفیت مساله بهداشت هم اصلا رعایت نمیشود.
    خواهشمندیم شما صدای ما باشید.

 

  • سلام
    در اين شرايط كه باز شدن فيزيكي مدارس بعيد به نظر ميرسه چرا مدارس غير دولتي كه هزينه هاشون خيلي كم شده تقاضاي شهريه كامل رو مي كنند مگر در شريعت و عرف نبايد به اندازه خدمات طلب مزد كرد  را دولت در اينجا سكوت كرده دليل سكوتش مشخصه چون دولت نداره از جيب مردم بنده خدا ميگيره

 

  • دولت دایما از الکترونیکی کردن خدمات ارایه شده  می گوید اما در بسیاری از خدمات اداری که دولت یا  دیگر بخشهای غیر دولتی ارایه می کنند با قطعی مکرر به اصطلاح «سیستم» مواجهیم که گاهی تا یک ساعت هم ادامه دارد. ا
    گر قرار باشد ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان پایداری فنی نداشته باشد عملا هیچ فایده ای ندارد. و انجام این امور به صورت دستی و حضوری وقت کمتری را می گیرد.
    جمله سیستم قطعه دیگر برای همه مردم آشناست!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین