رد پای پدرام امن زاده در معماری پروژه های عظیم

گزارش بازرگانی،   3990521114

معمار و معماری واژه های نام آشنا برای بسیاری از مردم می باشند. این کلمات و اصطلاحات نه تنها در میان متخصصان، بلکه در میان مردم عادی نیز رایج بوده و هنگامی از صحبت از معمار یا معماری می شود، معمولا اکثر مردم می دانند راجع به چه موضوعی صحبت می کنیم. معماری در واقع، فرآیند و نتیجه برنامه ریزی، طراحی و ساخت ساختمان ها و سازه های مختلف می باشد. معمار هم فردی است که وظیفه نقشه کشی، طراحی و به طور کلی معماری پروژه های مختلف را بر عهده داشته و بر روند اجرا و پیاده سازی آن نظارت می کند.

معمار فردی متخصص است که با در اختیار داشتن علم و دانش روز حوزه های معماری و طراحی، در کنار ذهنی خلاق و تخیلی قوی، قدرت تصمیم گیری بالا و صبر و حوصله، وظیفه طراحی و معماری پروژه های مختلف را بر عهده گرفته و آن را به انجام می رساند.

معماران بسیاری در سطح کشور در حال فعالیت بوده و سالانه پروژه های بسیاری توسط این قشر به انجام می رسد. اما در این میان، برخی از معماران در حوزه کاری خود بسیار حاذق و توانا بوده و پروژه های بزرگ و مهمی را به انجام رسانده اند. افرادی که با تلفیق تمام توانایی ها و مهارت های خود، اثری کم نظیر آفریده و نمونه ها و الگوهای طراحی و معماری را چند پله جابجا می کنند. در این مقاله قصد داریم با یکی از برترین معماران کشور یعنی آقای پدرام امن زاده (Pedram Amanzadeh) آشنا شویم. با ما همراه باشید.

پدرام امن زاده کیست؟

پدرام امن زاده (Pedram Amanzadeh) دارای مدرک DBA گرایش عمران - ساخت و کارشناسی ارشد مهندسی معماری ، همراه با تدریس در دانشگاه در رشته معماری فعالیت حرفه ای خود را در تهران و از همکاری با شرکت های مهندسین مشاور آژند شهر، عمارت خورشید و پیمان غدیر شروع کرد.

پس از آن، این معمار جوان دفتر معماری خود را تاسیس و فعالیت های مستقل خود را با پروژه های شهرک توریستی-تفریحی-اقامتی رویان پارک مازندران ، برج مسکونی پردیس زعفرانیه تهران ، برج مسکونی پارادایز الهیه تهران ، هنرستان 750 نفره باغمیشه تبریز ، مجتمع مسکونی دروس تهران ، مجتمع مسکونی شهرک رشدیه تبریز ، برج مسکونی ارغوان تبریز ، کارخانه تجهیزات بیلیارد منطقه آزاد ارس ، ساختمان مسکونی نگارستان ششم پاسداران تهران ، مجتمع تجاری-اداری ظهیر الاسلام تهران ، مجموعه هتل-تجاری-تفریحی کاشان مال ، سازه فلزی نمایان طبقه آخر هتل اسپیناس پالاس تهران (رستوران اسکای لانژ) ، پروژه تجاری-تفریحی-خدماتی پرشین مال عسلویه و مرکز خرید پالادیوم تهران (تجاری-اداری-تفریحی-ورزشی-خدماتی) و بسیاری پروژه های دیگر شروع کرد. پس از اتمام پروژه مرکز خرید پالادیوم تهران، این معمار جوان شرکت مهندسین مشاور ویستا ویژن ساپرا را بنا نهاده و به عنوان موسس و مدیر عامل این شرکت ، فعالیت های حرفه ای خود در حوزه معماری را با طراحی مجموعه دریاچه، تجاری و پارکینگهای طبقاتی زیر دریاچه ایران مال (مجموعه آبنمای موزیکال ایران مال) و پروژه تجاری-تفریحی خانه مدرن پاسارگاد مشهد ادامه داد.

برخی پروژه های پدرام امن زاده

احتمالا شما نیز به ساختمان ها و مراکز چند منظوره بزرگ رفته اید. آیا تا به حال شده است از طراحی زیبا و معماری بی بدیل این ساختمان های زیبا و مجلل متعجب شده یا آن ها را تحسین کنید؟ ساختمان هایی وجود دارند که به قدری دقیق، زیبا و خلاقانه طراحی و معماری شده اند، که انسان را به حیرت وا می دارند. پدرام امن زاده یکی از معماران و طراحانی می باشد که پروژه های مختلف و متعددی را اجرا و آثار دیدنی و چشم نوازی را از خود بر جای گذاشته است. رد پای خلاقیت و مهارت این معمار شایسته و توانا را می توان در پروژه های بزرگ و مهمی همچون مجتمع چند منظوره پالادیوم تهران مشاهده کرد. اگر در شهر تهران زندگی می کنید یا به این شهر مسافرت کرده اید، احتمالا برای یک بار هم که شده به مرکز بزرگ پالادیوم سر زده اید.

مجتمع پالادیوم یک مجموعه تجاری، اداری، ورزشی، تفریحی و خدماتی است که در زعفرانیه تهران، در زمینی به مساحت یکصد هزار متر مربع و در 18 طبقه در بلوک شمالی و 21 طبقه در بلوک جنوبی احداث شده است. در طراحی مرکز خرید پالادیوم، نگاه ارزشمند به انسان به عنوان محور خواسته‌ها و توجه ویژه در خلق فضایی برای ایجاد لذت خرید برای کاربران شده است. در معماری این مرکز، دکتر پدرام امن زاده سعی کرده است مجموعه ‌ای کامل برای گذراندن اوقات کاربران همراه با لذت و رفع نیاز های کامل آن ها در مراجعه به این مجموعه طراحی کند. طراحی داخلی تک تک فضاها بر اساس شرایط خاص معماری آن فضا و نوع کاربری و نیاز های آن، تمهیدات و روش ‌های خاص طراحی و معماری، پیش بینی و اجرا گردیده است. در تک تک فضا ها و طبقات این مجموعه زیبا و مجهز، طراحی های خلاقانه و چشم نواز حس خاصی به شما منتقل کرده و لذت حضور شما در این فضای خلاقانه را دو چندان می کند. پالادیوم یکی از مراکز بزرگ و لوکس ایران است که مطابق آخرین فناوری ها و استانداردهای روز دنیا و با تکیه بر مهارت و توانایی معماران داخلی، طراحی و ساخته شده است. ساخت این مجتمع چند منظوره از سال 1388 شروع و در سال 1392 به پایان رسید. پدرام امن زاده معمار و طراح داخلی این مجتمع عظیم بود که در نهایت در سال 1393 به طور رسمی افتتاح شد و هم اکنون یکی از مراکز چند منظوره و خرید برندهای لوکس در تهران می باشد.

از دیگر پروژه های این معمار جوان و توانا به عنوان مدیر عامل و موسس شرکت ویستا ویژن ساپرا می توان به پروژه تجاری-تفریحی خانه مدرن پاسارگاد اشاره کرد. این مجموعه هم اکنون در حال ساخت بوده و بزودی به عنوان بزرگترین مجتمع تخصصی خانه مدرن، مبلمان و دکوراسیون داخلی در ایران فعالیت خود را در مشهد آغاز خواهد کرد. این مجتمع در زیربنایی به مساحت 140 هزار متر مربع و بیش از 106 هزار متر مربع پارکینگ، خدمات رفاهی و تفریحی در محور مشهد-شاندیز در حال احداث می باشد. این مجموعه چند منظوره بوده و امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری همانند رستوران، کافه، باشگاه های ورزشی، استخر و سینما در آن یافت می شود، اما تمرکز آن بر روی مبلمان و دکوراسیون داخلی می باشد. خانه مدرن پاسارگاد ، نخستین بازار تخصصی مبلمان و دکوراسیون داخلی کشور با 471 واحد تجاری (بیش از 62 هزار متر مربع) و 200 واحد تجاری دوبلکس است که برای نخستین بار در ایران، مجموعه ای عظیم از کالا و خدماتی که در دکوراسیون و طراحی داخلی یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد را زیر یک سقف گرد آورده است. پدرام امن زاده (Pedram Amanzadeh) به عنوان موسس و مدیر عامل شرکت مهندسین مشاور ویستا ویژن ساپرا و مدیر پروژه و معمار داخلی ، بازنگری فاز یک معماری، طراحی داخلی، طراحی فاز دو معماری و طراحی علايم و گرافيك محیطی آن را بر عهده دارد.

توسعه معماری با تکیه بر مهارت معماران توانا

با توجه به سابقه درخشان و پر بار پدرام امن زاده در طراحی و معاری پروژه های بزرگ و ملی، می توان وی را یکی از معماران جوان و حاذق کشور نام برد که با تکیه بر همت، مهارت و توانایی های خود، پروژه های عظیمی را بر عهده گرفته و ناممکن را ممکن ساخته است. شایسته است از دانش و مهارت این مهندسین در پروژه های بزرگ و کوچک استفاده کرده و صنعت معماری، طراحی و ساخت و ساز کشور را به جلو پیش برانیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین