آشنایی با قابلیت‌های فضای خصوصی در گوشی‌های هوآوی

گزارش بازرگانی،   3990521112

فضای خصوصی در گوشی‌های هوآوی که از آن با عنوان PrivateSpace یاد می‌شود در رابط‌های کاربری EMUI ۸.۰ و بالاتر، با قابلیت‌های جدید خود، باعث ساده‌ شدن فرایند استفاده از محیط کاربری شده است.

ایجاد یک فضای کاملاً شخصی و خصوصی در گوشی‌های هوشمند، ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد. به عنوان نمونه، این امکان وجود دارد که چند کاربر از یک دستگاه الکترونیکی همراه به طور مشترک استفاده کرده و از همین رو در کنار فضای عمومی، قصد داشته باشند فضای خصوصی جداگانه‌ای را هم در گوشی برای استفاده شخصی و محرمانه، ایجاد کنند. علاوه بر این، ممکن است برخی کاربران بخواهند فضای کاری را در گوشی خود از فضای عمومی جدا کرده یا محتوای چندرسانه‌ای و دیگر اطلاعات شخصی را در فضایی محرمانه و به دور از چشم دیگران قرار دهند. 

در گوشی‌های هوشمند هوآوی، این کار از طریق ایجاد PrivateSpace ممکن شده است؛ فضایی که مستقل از فضای اصلی (Main Space) قرار گرفته و دسترسی یا ورود به آن تنها از طریق به‌کارگیری اثرانگشت یا گذرواژه امکان‌پذیر است. 

به این ترتیب، می‌توان عکس‌ها یا دیگر فایل‌ها و اطلاعات شخصی را به این فضا انتقال داده تا از دسترسی دیگران جلوگیری کرد. حتی می‌توان اپلیکیشن‌های مالی و پرداخت را در این فضا قرار داد. 

 

فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی PrivateSpace

جهت فعال‌سازی این فضای خصوصی کافی است به بخش تنظیمات (Setting)‌ گوشی رفته و گزینه Privacy، پس از آن PrivateSpace و در نهایت، گزینه Enable را انتخاب کنید. حالا دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کرده تا یک فضای کاملاً خصوصی و محرمانه ایجاد کنید. 

ورود به PrivateSpace از صفحه ورودی گوشی (Lock Screen)، با استفاده از اثرانگشت یا گذرواژه ممکن خواهد بود. برای فعال کردن هر کدام از این روش‌ها، می‌توانید با مراجعه به Settings، گزینه Privacy، پس از آن PrivateSpace و در نهایت، Log in را لمس کنید. 

فراموش نکنید در صورتی که گوشی را مجدد راه‌اندازی کنید، ابتدا باید گذرواژه را برای دسترسی به MainSpace وارد کرده و پس از آن به PrivateSpace مراجعه کنید. 

مخفی کردن ورود به PrivateSpace

این امکان وجود دارد تا آیکون مخصوص ورود به PrivateSpace را از لیست آیکون‌های فضای اصلی، مخفی کنید. برای این کار کافی است به بخش Settings مراجعه کرده، گزینه Privacy، پس از آن PrivateSpace و در آخر Hide PrivateSpace را انتخاب کنید. 

 

ویژگی‌های PrivateSpace

در گوشی‌های مجهز به رابط کاربری EMUI 8.0 و جدیدتر، قابلیت‌های جدیدی برای PrivateSpace درنظر گرفته شده است تا دسترسی آسان به فضایی امن، ممکن شود. به این منظور کافی است به قسمت Settings مراجعه کرده و پس از آن با انتخاب Security & privacy، گزینه PrivateSpace را انتخاب کنید. این امر، فعال‌سازی، ورود و استفاده از فضای خصوصی را برای شما به مراتب آسان‌تر خواهد کرد. 

علاوه بر این، هوآوی فرصتی را فراهم کرده تا بتوانید فایل‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای خصوصی را بین PrivateSpace و MainSpace مبادله کنید. 

فایل‌های ذخیره‌شده روی حافظه داخلی دستگاه یا فضای ذخیره‌سازی جانبی را می‌توانید از MainSpace به PrivateSpace انتقال دهید اما تنها فایل‌هایی که روی فضای داخلی دستگاه قرار دارد از PrivateSpace قابل انتقال به MainSpace هستند. دلیل این امر، محدود بودن دسترسی به کارت حافظه جانبی در PrivateSpace است. فایل‌های ذخیره‌شده در فضای ابری را هم نمی‌توان از PrivateSpace به MainSpace انتقال داد. 

به روزرسانی مهم دیگر، امکان برقراری تماس به طور پیش‌فرض در PrivateSpace است. به بیان دیگر، در نسخه‌های جدید رابط کاربری هوآوی، امکان استفاده از قابلیت‌های برقراری تماس و ارسال و دریافت پیامک هم به‌طور پیش‌فرض وجود دارد. حتی می‌توانید تاریخچه اطلاعات ارتباطی خود را در فضای محرمانه گوشی نگهداری کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین