دلایل تعویق زمان کنکور اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3990521095

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: موضوع سازوکار حفاظت آزمون اصل اولیه کنکور است و تغییر شرایط اجرایی آزمون خطر لو رفتن سوالات امتحانی را به همراه داشت که مهمترین دلیل تعویق زمان کنکور بود.

دلایل تعویق زمان کنکور اعلام شد

به گزارش مهر، دکتر ابراهیم خدایی افزود: پروتکل رسمی ابلاغ شده برای کلیه آزمونها مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا بوده و سازمان سنجش از دو ماه قبل کل فرایندهای اجرایی خود را براساس این پروتکل تنظیم کرده بود اما وزارت بهداشت هفته جاری پروتکل جدیدی با سازمان سنجش ابلاغ کرد که ناظر به دو مطلب جدید بود اول افزایش فاصله صندلی ها به ۲ متر و دوم سطح اشغال ۲۰ درصدی حوزه ها در استانهای گرمسیر.

وی افزود: سازمان سنجش توانست در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سقف فاصله تعیین شده یعنی ۱.۶ متر را در اکثریت حوزه ها عملیاتی کند.

خدایی یادآور شد: موضوع تعویق آزمون سراسری مربوط به اصرار وزارت بهداشت در سخت تر کردن دستورالعمل های ۲ متری و سطح اشغال ۲۰ درصدی بود. سازمان سنجش آمادگی کامل خود را برای اجرای آزمون با پروتکل های کارشناسی ارشد اعلام کرده بود و گفته شد سعی خواهیم کرد مشابه آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در اکثریت حوزه ها تا آنجا که امکان دارد فاصله ۲ متر را اجرایی کنیم که وزیر بهداشت این موضوع را قبول نکرد.

رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: لذا اجرایی کردن پروتکل جدید در کنکور سراسری همانند تغییر قواعد بازی در حین بازی بود. از همین رو با توجه به اینکه سازمان سنجش آموزش کشور ۱۰ روز مانده به آزمون سراسری همه فرایندهای اجرایی از قبیل چاپ و بسته بندی سوالات را براساس حوزه انجام داده بود و در مرحله اعزام سوالات به حوزه ها قرار داشت با دو مشکل اساسی روبرو شد. 

وی افزود: از این دو مشکل اساسی، یکی پیدا کردن حوزه های جدید، تجهیز و پیدا کردن نیروهای انسانی آموزش دیده و قابل اعتماد بود. البته در این بخش پیشنهادهای سخاوتمندانه وزارت ورزش و جوانان و مصلی ها به سازمان سنجش ارائه شد که قابل تشکر و قدردانی است اما در این فرصت کم امکان استفاده از این پیشنهادها نبود.

خدایی گفت: مشکل دوم این بود که حتی در صورت دسترس بودن حوزه های جدید هم، این امر مستلزم بازکردن سوالات امتحانی حداقل ۴۸ ساعت قبل از آزمون در ۳۹۲ شهر بود. این موضوع از نظر حفاظت آزمون مشکلات جدی به همراه داشته و امکان لو رفتن سوالات امتحانی را داشت که این مسئله خط قرمز آزمون بوده و تبعات این مساله فراتر از پروتکل های بهداشتی است و برای سازمان سنجش قابل قبول نبود.

خدایی تاکید کرد: زمانی که پروتکل های جدید بهداشتی به صورت غیررسمی به سازمان سنجش ابلاغ شد، سازمان سنجش طی نامه ای به وزیر علوم اعلام کرد که اگر مبنای پروتکل های بهداشتی کنکور سراسری همانند پروتکل های بهداشتی دکتری و ارشد باشد، تا هر جا که امکان اش وجود داشته باشد فاصله به دو متر افزایش پیدا می کند و سازمان سنجش آمادگی کامل جهت برگزاری آزمون را دارد کما اینکه در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در بالای ۹۸ درصد حوزه ها توانستیم فاصله صندلی ها را به ۱.۶ متر یعنی سقف پروتکل ابلاغ شده افزایش دهیم اما این موضوع مورد قبول وزارت بهداشت قرار نگرفت.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سئوالات هنوز در قرنطینه سازمان سنجش قرار داد و کنکور با پروتکل جدیدی روبرو شده است ما یک ماه فرصت خواسته ایم و اعلام کردیم که برای سازمان سنجش امکان برگزاری کنکور در آخر شهریورماه ۹۹ وجود دارد. چرا که برای سازمان سنجش موضوع سازوکار حفاظت آزمون و محرمانگی اصل اولیه است.

وی درباره امکان کاهش تردد داوطلبان کنکور ۹۹ یادآور شد: ضمن اینکه در کنکور سراسری، گستردگی وجود دارد و با توجه به اینکه آزمون در ۳۹۲ شهر برگزار می شود فاصله مسافرت داوطلب از منزل تا حوزه به شدت کم شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا این پیشنهادات وزارت بهداشت و وزارت علوم را بررسی می کند و نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین