دومین جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم برگزار شد

گروه فرهنگی الف،   3990521085

دومین جلسه ستاد ملی پیگیری‌های ویژه محرم ۱۴۴۲ هجری قمری با حضور وزیر بهداشت، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و جمعی از وعاظ و مداحان کشور در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌ اکبری - رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه - با بیان این‌که امیدواریم هر آنچه در سند نشست ستاد ملی پیگیری‌های محرم پیش‌بینی شده است در عزاداری‌ها محقق شود، اظهار کرد: ما در مشکلات همواره به امام حسین (ع) توسل داشتیم با عنایت الهی امیدواریم محرم امسال اتفاق عظیم و بزرگی هم در عرصه‌ عزاداری و هم در عرصه رعایت نکات بهداشتی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با پیگیری‌های ستاد کرونا و این‌که باید براساس پروتکل‌های بهداشتی عزاداری‌ها را برگزار کنیم کار را سریع‌تر به پیش می‌برد، اظهار کرد: در جلسه قبل به جوانب این مساله و محدودیت‌ها پرداختیم. خوشبختانه مقام معظم رهبری این بار را از دوش ما برداشته و به ستاد ارجاع داده است. امیدواریم بتوانیم با دستورات جامع و خوب که دارای دسته بندی مناسب در مبانی و فرآیندها و روش‌ها است سندی جامع برای عزاداری‌های ماه محرم تهیه کنیم.

ما در تلاشیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از هر مناره‌ای ذکر  یاحسین(ع) بلند شود

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - در ادامه با بیان این‌که ‌تردید ندارم که امسال محرمی سرشار از خرد و شعور در کنار ذکر یا حسین خواهیم داشت، گفت: یکی از اساسی‌ترین مسائل در این ایام حمایت‌های هوشمندانه و سرشار از بصیرت رهبر معظم انقلاب است.ما تلاش کرده‌ایم از هر مناره‌ای ذکر  یاحسین(ع) بلند شود و در عین حال، کسی نتواند بگوید فردی در مجلس عزاداری به کرونا مبتلا شد.

وی ادامه داد: این موضوع که رهبر بصیر و هوشمند از مدافعان سلامت حمایت کردند و در بزنگاه‌ها برای برون‌رفت از مشکلات راه و روش ارائه دادند بسیار کارآمد است. امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امسال محرمی سرشار از خرد و شعور داشته باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزشی با اشاره به فشارهای شدیدی که این روزها بر روی ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد، تصریح کرد: یکی از این تصمیم‌گیری‌های سخت برگزاری کنکور بود. ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانیم و در شش ماه گذشته اینگونه بوده است. همچنین در عرصه‌ بین‌المللی در تحریم به سر می‌بریم و همین باعث شده است که مشکلات دو چندان شود اما نگذاشتیم هیچ مریضی پشت درب بیمارستان بماند. در حالی که حتی برای تهیه یک داروی غیربیمار کرونایی با هزار مشکل روبه‌رو هستیم.

نمکی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بنده خود به دستورالعمل‌های ستاد عمل می‌کنم. ما توانسته‌ایم این حربه را از جهان بگیریم که دشمن نتواند بگوید که نظام سلامت ما مشکل دارد یا سرسپرده تحجر شده است. این سخن رهبری فسخ‌الخطاب است مگر اینکه برخی بخواهند جلوتر از رهبر انقلاب حرکت کنند و در این صورت آنها به دنبال صحنه‌سازی هستند.

دشمن از هر فضایی برای ضربه به دین استفاده می‌کند

حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی- در ادامه این مراسم اظهار کرد: عزاداری سنتی، حسینی و علوی است که ریشه بسیار دارد و سال‌ها با عشق و علاقه برگزار شده است و باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: در شرایطی هستیم که سلامت مردم اصل اول است و هرجا تعارضی با سلامت باشد، اصل با آن است بر همین اساس ستاد کرونا ضوابط و مقررات برای برگزاری مراسم در نظر گرفته است. ویروس کرونا همه جا است و در محیط پخش شده و برخلاف فضای مجازی که اصل در آن اتصال‌گرایی است، اصل در کرونا انفصال‌گرایی است. دشمنان اسلام تنها دشمن انقلاب ما نیستند، لذا از هر فضایی برای ضربه به دین استفاده می‌کنند و همواره به دنبال تقابل علم و دین یا عقل و دین هستند که با این تدابیر موفق نخواهند شد.

مردم بیشتر از همیشه مسائل بهداشتی را در هیات‌ها رعایت می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی - رییس سازمان تبلیغات اسلامی – در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که تفاوت موجود در دستورالعمل ابلاغی و دستورالعمل‌ تهیه شده در جلسه با مداحان و وعاظ اظهار کرد: در مفاد نهایی این سند اختلاف نظراتی وجود داشت که نظرات کارشناسان، وعاظ و مداحان نیز به این سند منتقل شد، ولی در برخی موارد نظرات برخی از دوستان تامین نشد و آنچه که در نهایت ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می‌کند در مقام عمل باید آن را رعایت کنیم.

وی در ادامه درباره‌ یکی از بندهای دستورالعمل مربوط به تذکر به هیات‌ها اظهار کرد: اگر دستورالعملی در این بندها بوده که سبب کسرشأن هیات‌ها شده است از طرف ما بوده و عذرخواهی می‌کنیم و اگر در دستورالعمل آمده باید اصلاح شود. فرهیختگی در تمام مسائل باید رعایت شود. ما وقتی می‌گوییم خادم هستیم تمام رفتارمان باید شبیه به خادمان باشد. اگر در جایی ادبیاتی مراعات نشده است عذرخواهی می‌کنیم، چرا که حرمت مردم و عزاداران سیدالشهدا از هر چیزی مهم‌تر است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مردم امروز خود بیشتر از هر زمانی بهداشت را رعایت می‌کنند و نسبت به شیوع این ویروس حساس هستند و به طور قطع به یقین مراعات بیشتری را در مراسم عزاداری نیز خواهند کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین