هزینه دریافت وام مسکن کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3990521064

هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق در ۱۵ روز ابتدای مردادماه سال جاری کاهش یافت.

هزینه دریافت وام مسکن کاهش یافت

به گزارش ایبِنا، محاسبات مربوط به قیمت هر فقره اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن نشان می دهد در نیمه ابتدایی ماه جاری، هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق کاهش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر فقره اوراق تسهیلات خرید مسکن در ابتدای مردادماه در کانال ۸۰ هزار تومان قرار داشت. همچنین بازار معاملات اوراق در انتهای تیر و در آستانه مرداد، در مرز قیمتی ۹۰ هزار تومان به ازای هر فقره اوراق تسهیلات قرار داشت.

براساس آمارهای موجود میانگین قیمت هر فقره اوراق تسهیلات خرید مسکن در ۳۱ تیرماه امسال-آخرین روز از تیرماه-به ۸۹ هزار و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که از ابتدای مرداد ماه تاکنون ریزش قیمت اوراق آغاز شده است و ابتدا قیمت اوراق با نزول در کانال ۸۰ هزار تومان وارد کانال ۷۰ هزار تومان شده وسپس در روزهای اخیر به کانال ۶۰ هزار تومان سقوط کرده است.

به این ترتیب در ۱۵ روز ابتدایی مردادماه میانگین قیمت هر فقره اوراق تسهیلات خرید مسکن نسبت به روزهای پایانی تیرماه سه کانال به عقب بازگشته است. در روزهای پایانی تیرماه حتی میانگین قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی تسهیلات خرید مسکن در برخی روزها از مرز ۹۰ هزار تومان نیز گذشت و این موضوع هزینه دریافت تسهیلات را برای متقاضیان خرید مسکن با استفاده از این تسهیلات که تسهیلات بدون سپرده مسکن و رایج ترین شکل دریافت تسهیلات مسکن در شرایط فعلی محسوب می شود به میزان محسوس افزایش داد.

اما بازگشت به عقب و سقوط آزاد قیمت اوراق در ۱۵ روز ابتدایی مردادماه به صورت مجدد هزینه دریافت این تسهیلات را برای متقاضیان کاهش داد و برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند فعلا انتظاری از بابت افزایش محسوس قیمت اوراق در کوتاه مدت وجود ندارد.

هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن با استفاده از اوراق به واسطه خرید اوراق، در ۳۱ تیرماه امسال که میانگین قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی تسهیلات مسکن معادل ۸۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود برای دریافت تسهیلات ۱۴۰ میلیونی انفرادی و ۲۴۰ میلیونی زوجین در شهر تهران به ترتیب معادل ۲۵ میلیون و۶۰ هزار تومان و ۴۲ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بود.

این هزینه هم اکنون با کاهش قیمت اوراق و ورود آن به کانال ۶۰ هزار تومان با احتساب میانگین ۶۵ هزار و ۴۹۰ تومان یاقیمت اوراق در روز ۱۵ مرداد برای متقاضیان دریافت تسهیلات انفرادی به ۱۸ میلیون و ۳۳۷ هزار تومان و برای زوجین متقاضی دریافت تسهیلات به ۳۱ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان در شهر تهران به ترتیب برای دریافت تسهیلات ۱۴۰ و ۲۴۰ میلیون تومانی کاهش یافته است.

به این ترتیب ظرف ۱۵ روز منتهی به پایان نیمه اول مردادماه سال جاری، هزینه دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق برای متقاضیان انفرادی این تسهیلات در شهر تهران نسبت به ابتدای مرداد حدود ۷ میلیون تومان و برای زوجین متقاضی دریافت این تسهیلات در پایتخت بیش از ۱۱ میلیون تومان کاهش یافته است.

مهم ترین علت افزایش قیمت اوراق در تیرماه به بروز نوسانات شدید در بازار سهام مربوط می شود. کاهش قیمت اوراق در روزهای اخیر از یک زاویه به معنای افزایش قدرت تسهیلات مسکن برای خرید مسکن واحد مسکونی از سوی متقاضیان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین