روند کنونی معاملات بورس طبیعی است

گروه اقتصادی الف،   3990521063 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند فعلی بازار طبیعی است و نمی‌توان علت افت و نوسان اخیر بورس را فقط به انتشار خبرها مانند منتفی شدن صندوق دارا دوم نسبت داد بلکه در وضعیت کنونی بازار نیاز به استراحت دارد.

روند کنونی معاملات بورس طبیعی است

ایرنا نوشت: روند بورس از روز گذشته تغییر مسیر داد و برخلاف معاملات روز یکشنبه در فاز نزولی قرار گرفت، شاخص کل بورس در شروع معاملات دیروز شاهد رشد حدود دو هزار واحدی بود، اما به مرور با انتشار خبر لغو پذیره‌نویسی صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارا دوم از سوی سازمان خصوصی‌سازی در مسیر پرنوسانی قرار گرفت و با افت همراه شد.

نظر کارشناسان در زمینه بررسی عامل تاثیرگذار در افت اخیر معاملات بورس متفاوت است، برخی این موضوع را به منتفی شدن دارا دوم ربط می‌دهند و برخی دیگر ایجاد چنین افت و اصلاحی در بازار را ناشی از کانال دو میلیون واحد و مقاومت  شاخص بورس در این کانال می‌دانند.

روند کنونی بازار طبیعی است

همایون دارابی امروز به افت دو روز اخیر شاخص بورس در بازار اشاره کرد و افزود: بازار در محدوده شاخص دو میلیون واحد با نوسان و افت و خیزهایی همراه است که این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد و امکان دارد این روند کم و بیش تا ابتدای شهریور ماه تداوم یابد.

وی افزود: بازار روز گذشته مسیر معاملات خود را صعودی آغاز کرد، اما انتشار اخبار ضد و نقیض منتشر شده در زمینه دارا دوم عملا بازار را با تنش‌های زیادی همراه کرد، اما به محض بازگشایی نماد مخابرات بازار در مسیر صعودی قرار گرفت و در نیمه دوم معاملات دوباره شاهد افت پرشتاب شاخص بورس تا مرز ١٣ هزار واحد بودیم.

دارابی اضافه کرد: اکنون روند بازار متعادل و در فاز اصلاح و استراحت است و نمی‌توان انتظار داشت که بازار مانند چند وقت گذشته هر روز و در همه سهم‌ها با صف خرید سنگین و رشد چندین هزار واحدی شاخص بورس همراه شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خبرهایی که منتشر می‌شود روند پرنوسان بورس را تشدید یا تضعیف می‌کند، گفت: بازار در مرز دو میلیون واحد نیاز به اصلاح و استراحت دارد که خبرها و صحبت‌های مطرح شده بهانه‌ای برای شتاب در اصلاح شاخص بورس خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می شود تا ابتدای شهریور ماه این حرکت پرنوسان بازار ادامه خواهد داشت و این به معنای آن نیست که بازار هر روز منفی است و در فاز اصلاحی قرار دارد، بلکه با روزهایی روبرو خواهیم شد که بازار در مسیر صعود قرار خواهد گرفت.

دارابی با بیان اینکه بازار نیاز به اصلاح و استراحت دارد و مسایلی که در بازار ایجاد می‌شود بهانه ایجاد شتاب در اصلاح بازار را ایجاد می‌کند، توضیح داد:  روند کنونی بازار طبیعی است و نمی‌توان علت افت و نوسان اخیر بورس را فقط به واکنش معاملات بازار نسبت به خبرها نسبت داد، بلکه بازار نیازمند استراحت است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بعد از مهر ماه و انتشار گزارش ٦ ماهه شرکت‌ها، بازار مجددا رشد خود را از سر خواهد گرفت، اما در آبان ماه به دلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است بازار برای مدتی وارد فازی پرنوسان شود.

وی گفت: ممکن است شاخص بورس دوباره به کانال زیر دو میلیون واحد افت داشته باشد، اما سرمایه‌گذاران نباید نسبت به این اتفاق واکنش نشان دهند و نگران چنین مساله‌ای باشند.

دارابی افزود: اکنون اقبال بازار بیشتر به سمت سهام بزرگ است که نسبت به سهم‌های کوچک از رشد بازار جا ماندند و  وابسته به نرخ دلار هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۶۶۳۹۱۲:۱۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۲۱
آقا چرا .. صعود شاخص هم الکی است یک ماهه فولاد وفملی خریدم شاخص از 1800به 2میلیون رسیده بعد ماهنوز توضرریم. بعد با لغو ای تی اف ملت میخواهند نفت بخرندمواظب باش.
ناشناس۱۵۵۶۷۹۹۱۳:۱۴:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۲۱
سلام بر آقای ..کارشناس !! تقریبا همه سهامها توی صف خرید بودند که با یه خبر همه شدن صف فروش !!!! این طبیعیه ؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین