بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان

گروه جهان الف،   3990519186

بیانیه پایانی کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان که به صورت مجازی برگزار شد، بر حمایت از ملت لبنان تاکید کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه المنار، کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان به صورت مجازی امروز یکشنبه نهم آگوست 2020(19 مرداد) برگزار شد.

در بیانیه پایانی این کنفرانس با تاکید بر حمایت از ملت لبنان آمده است : در پاسخ فوری و با هدف حمایت از بیروت و ملت لبنان در پی انفجار رخ داده در بیروت در چهارم آگوست 2020 میلادی، کنفرانس بین المللی حمایت از بیروت و ملت لبنان به صورت مجازی در نهم آگوست(یکشنبه 19 مرداد) بنا به دعوت (امانوئل ماکرون) رئیس جمهوری فرانسه و (گوترش) دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد و فهرست کشورها و سازمان های بین المللی شرکت کننده در این کنفرانس فوق العاده در پایان بیانیه آمده اتس.

انفجار بیروت در چهارم آگوست که مرکز این شهر را هدف قرار داد، به مثابه شوکی به تمام ملت لبنان و دوستان و شرکایش در خارج بود. شرکت کنندگان در کنفرانس امروز همبستگی خود را با لبنان اعلام کرده و نیز از صمیم قلب به ساکنان بیروت که بسیاری از آنها اعضایی از خانواده ها و همکاران و دوستانشان را از دست داده اند، تسلیت می گویند، شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین بهبود فوری مجروحان و مصدومان را آرزومند هستند.

بیشتر بخوانیدمیشل عون: مقابله با پیامد‌های انفجار بیروت خارج از توان لبنان است/ امیرقطر:گفت‌وگو درباره مسائل داخلی به ملت لبنان واگذار شود
شرکت کنندگان همچنین از شجاعت قابل توجه اولین کمک رسانان و تیمهای پزشکی و جستجو و نجات و تمام لبنانی ها و تیم های بین المللی اعزامی به بیروت برای کمک به قربانیان و تلاشهای فوق العاده از جمله صلیب سرخ و تیمهای دفاع شهری لبنان تمجید کردند.

جامعه جهانی و نزدیک ترین دوستان لبنان و شرکایش هرگز ملت لبنان را تنها نخواهند گذاشت.

شرکت کنندگان در کنفرانس تصمیم به کار جدی و همبستگی برای کمک به بیروت و ملت لبنان گرفتند تا پیامدهای فاجعه چهارم آگوست را پشت سر بگذارند. همچنین توافق شد تا منابع مهمی در روزها و هفته های آینده با هدف برآورده شدن نیازهای فوری بیروت و ملت لبنان به کاملترین وجه جذب شود.

بر اساس ارزیابی سازمان ملل متحد، نیازهای واضحی به ویژه در بخش پزشکی و بهداشتی، در زمینه آموزشی، در زمینه غذایی و در سطح آماده سازی زیرساختهای شهری وجود دارد و این محورها در اولویت برنامه های کمکهای فوق العاده بین المللی قرار دارد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس توافق کردند تا کمکهایشان سریع، کافی و متناسب با نیازهای ملت لبنان و بسیار هماهنگ تحت رهبری سازمان ملل متحد ارائه شود و اینکه مستقیما این کمکها در نهایت تاثیرگذاری و شفافیت تحویل ملت لبنان شود.

بر اساس درخواست لبنان، این کمکها به منظور تحقیقات بی طرفانه و مورد اعتماد و مستقل در انفجار چهارم آگوست نیاز فوری است.

علاوه بر کمکهای فوق العاده، شرکا آماده حمایت از رشد و پیشرفت اقتصادی و مالی لبنان هستند که در چارچوب راهبردی برای تحقق ثبات مستلزم پایبندی کامل مقامات لبنان برای انجام اصلاحات سریعی است که ملت لبنان انتظار دارند.

در این دوران سخت، لبنان تنها نیست، جامعه جهانی از جمله مهمترین شرکای لبنان، با فرانسه و سازمان ملل متحد در کنار بیروت و ملت لبنان قرار دارند و آنها نهایت تلاشهای خود را برای برطرف شدن نیازهای بسیار ضروری به کار خواهند گرفت.

کشورهای و نهادهای بین المللی شرکت کننده در کنفرانس پاریس

در کنفرانس بین المللی مجازی برای کمک به بیروت و ملت لبنان، 36 کشور و موسسه بین المللی شرکت کردند، علاوه بر میشل عون رئیس جمهور لبنان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوی فرانسه، مقامات زیر هم شرکت کردند که شامل : دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، بولسانارو رئیس جمهور برزیل، نیکوس انستاسیادس رئیس جمهور قبرس، شارل میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، اسکات مریسون نخست وزیر استرالیا، کریاکوس میتسوچاکیس نخست وزیر یونان، جیوسپی کانت نخست وزیر ایتالیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا، شیخ صباح الخالد الاحمد الصباح نخست وزیر کویت، استفان لوون نخست وزیر سوئد، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، هکو ماس وزیر خارجه آلمان، فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان، فیلیپ گووین وزیر خارجه بلژیک، ریم الهاشمی وزیر مشاور در همکاری بین المللی امارات، وزیران خارجه دانمارک، فنلاند، نروژ و هلند، وزیر مشاور در امور توسعه بین المللی انگلیس، کمیسر امور بحرانهای اتحادیه اروپا، وزیر توسعه کانادا، رئیس صلیب سرخ جهانی، مدیرکل صندوق بین المللی پول، رئیس بانک سرمایه گذاری اروپا، مدیرعملیات بانک جهانی، معاون وزیر خارجه ژاپن، نماینده ویژه چین در امور خاورمیانه، نماینده اتحادیه اروپا در امور بازسازی و یک مقام سوئیسی بودند.

 سه شنبه 14 مرداد، انفجاری مهیب بیروت و مناطق اطراف آن را به لرزه درآورد که دهها کشته و بیش از 6 هزار زخمی و 300 هزار بی خانمان به جا گذاشت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین