۷۲هزار ۵۰۰ نفر در آموزش و پرورش استخدام می شوند

گروه اجتماعی الف،   3990519181

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از جذب ۷۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعم از معلمان نهضت سوادآموزی، حق التدریسی و فارغ التحصیلان دانشگاهی در آموزش و پرورش طی سال جاری خبر داد.

روح الله متفکرآزاد در گفت و گو با فارس در تبریز با اشاره به عزم نمایندگان مردم برای تقویت مجموعه آموزشی و پرورشی کشور اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با توجه به نیاز فعلی سیستم آموزش و پرورش به جذب معلم و نیز روند رو به افزایش این نیاز در سال های آینده، بررسی بندهایی چون تبصره ۱۰ ماده ۱۷ برای جذب معلمان نهضت سوادآموزی، حق التدریسی‌ها، پیش دبستانی ها و مربیان مهدکودک ها را در چند ماه گذشته در دستور کار خود قرار داده است.

وی جذب ۲۵هزار معلم از میان گروه های مشمول این تبصره را یکی از نتایج اقدامات مجلس یازدهم در این خصوص عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش جذب شدگان از این طریق پس از گذراندن دوره ای یک ساله در دانشگاه فرهنگیان وارد چرخه آموزشی کشور خواهند شد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: علاوه بر این در جلسه امروز کمیسیون آموزش مجلس که  با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، لزوم توجه و بهره گیری از نخبگان و فارف التحصیلان سایر دانشگاه ها در کنار خروجی های دانشگاه فرهنگیان نیز مطرح و مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

به گفته متفکرآزاد، در این جلسه و با موافقت وزارت آموزش و پرورش مصوب شد تا علاوه بر جذب ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان و از طریق کنکور، ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز با برگزاری آزمون آزاد بین فارغ التحصیلان کارشناسی و مقاطع بالاتر کل دانشگاه ها پس از گذراندن دوره آموزشی یکساله در دانشگاه فرهنگیان به عنوان نیروی آموزش و پروش استخدام شوند.

وی برگزاری این آزمون را در چهارچوب ماده ۲۸ عنوان کرده و گفت: طبق این ماده قانونی، جذب این تعداد از فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون نیاز به سابقه تدریسی و به منظور بکارگیری توان نخبگان و دانشگاهیان و تقویت بیش از پیش بنیه سیستم آموزشی کشور با تزریق افراد توانمند و علاقمند به حرفه شریف و مقدس معلمی صورت می گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی به معیشت و منزلت فرهنگیان تاکید و تصریح کرد: بدون شک این امر می تواند موجب افزایش تمایل نسل جوان و به ویژه نفرات برتر کنکور و تحصیل کردگان نخبه دانشگاهی برای ورود به سیستم آموزش و پرورش شود، موضوعی که لازمه ارتقأ بیش از پیش چرخه آموزش به عنوان سنگ بنای رشد و تعالی کشور در همه عرصه هاست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین