جزئیات جلسه مسؤولان و کارگران هفت تپه در مجلس شورای اسلامی

گروه اقتصادی الف،   3990519168

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل مسأله خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی بسیار خوب و کمک کننده به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و افزایش تولید است اما به عنوان یک عضو‌ حقوقی در مجلس معتقد هستم که خلأیی در این بخش وجود دارد که برای موارد و پرونده‌های کلان خصوصی‌سازی متعددی، مشکلات فراوان به وجود آورده است.

به گزارش فارس، جلسه‌ای با حضور جمعی از نمایندگان و اعضای کمیسیون اصل نود مجلس، نمایندگان کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، مسؤولان و نماینده استان مربوطه، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه که به دنبال مشکلات پیش آمده برای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه تشکیل شده بود، به بررسی مشکلات کارگران در محل مجلس شورای اسلامی پرداخته شد.

الهام آزاد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود قانون اساسی در این نشست اظهار داشت: اصلاح معضلات بنیادی در روند خصوصی‌سازی سبب تحقق اهداف سیاست‌های اصل ۴۴ و جلوگیری از اتفاقات مشابه هپکو و هفت تپه خواهد شد؛ تا چه زمانی باید مطالبات کارگران به اعتراضات و فضای امنیتی منجر شود تا مشکلات رفع شود؟
وی در این جلسه عنوان کرد: عدم پرداخت بنیادی به روند خصوصی سازی و عدم ارزیابی خروجی آن سبب شده است که اتفاقات دیروز هپکو و امروز هفت تپه رخ دهد و باید از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کرد.

هم‌چنین الهام آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درخصوص مسائل مطرح شده در این جلسه و نتیجه‌گیری نهایی آن اظهار داشت: خروجی این جلسه این بود که قرار شد حقوق معوقه کارگران پرداخت شود و بیمه هایشان نیز دوباره برقرار شود.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احتمالاً فردا به همراه دیگر اعضای کمیسیون اصل نود، جلسه‌ای با معاون ریاست‌جمهوری در این خصوص داشته باشیم و روز چهارشنبه هم در خود مجلس جلسه دیگری در این خصوص خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه قبل مشکلات کارگران هپکو و درحال حاضر نیز مشکلات کارگران هفت تپه پیش آمده است و در بسیاری از شرکت‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده اند نیز اینگونه مشکلات وجود دارد.

آزاد تصریح کرد: اصل مسأله خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی بسیار خوب و کمک کننده به سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی و افزایش تولید است اما به عنوان یک عضو‌ حقوقی در مجلس معتقد هستم که خلأیی در این بخش وجود دارد که برای موارد و پرونده‌های کلان خصوصی‌سازی متعددی، مشکلات فراوان به وجود آورده است.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید نظارت دقیق‌تری بر این روند شود و دقت بیشتری در واگذاری‌ها به خرج داده شود تا شاهد این اتفاقات نباشیم.

وی درخصوص وظیفه مجلس در این شرایط، بیان داشت: وظیفه مجلس نظارت بر این مشکلات است و در کمیسیون اصل نود که از مهم‌ترین ابزارهای مجلس است، درصدد هستیم که نظارت بیشتری اعمال شود تا دیگر شاهد اینگونه وقایع نباشیم.
آزاد گفت: در این موارد قشر کارگری باید این مشکلات را تحمل کنند و امیدواریم که بتوانیم در دفاع از حقوق جامعه کارگری و با رعایت حقوق تولیدکننده و سرمایه‌گذار، این مشکلات را مرتفع کنیم.

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک اظهار کرد: اگر نظارت دقیق بر واگذاری‌ها وجود داشته باشد و این روند به‌طور صحیح انجام شوند، دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: قرار بر این شده که چند تیم کارشناسی به هفت تپه بروند و به طور دقیق بررسی‌هایی را انجام دهند تا ببینند دلیل این اتفاقات چه بوده و آیا شایعات مطرح شده تا چه حد واقعیت دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین