خوزستان دوباره به مرز شکنندگی کرونا نزدیک شد

گروه سلامت الف،   3990519156

استاندار خوزستان با اشاره به روند کاهشی بیماران کرونایی در استان گفت: استان خوزستان در پنج روز گذشته به دلیل کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در حال رسیدن به مرز شکنندگی است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان افزود: از زمانی که وضعیت سفید برای استان خوزستان اعلام کردیم متاسفانه توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی از جانب مردم کمتر شد که همین امر موجب نزدیک‌تر شدن استان به مرز شکنندگی شد در حالی که در این شرایط مردم باید نسبت به رعایت بهداشت مراقبت بیشتر داشته باشند.
وی افزود: اعلام وضعیت سفید نباید موجب نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمع‌ها شود چراکه خطر اوج گیری دوباره ویروس کرونا را با خود به همراه خواهد داشت و به پیامدهای سهمگین برای استان منجر می‌شود.
استاندار خوزستان ادامه داد: رعایت محدودیت‌ اجتماعی بر اساس منطق و نظر کارشناسان بهداشتی تنها راهکار تثبیت شده مقابله با کرونا تا زمان دستیابی به واکسن این ویروس است.
وی با بیان اینکه میزان بیماران ترخیصی ناشی از کرونا از بیمارستان‌های خوزستان افزایش داشته است بیان کرد: در اهواز بیمارستان رازی تنها بیمارستان پذیرای بیماران مبتلا به کرونا است.
شریعتی با اشاره به اینکه هم اکنون تنها ۲ شهر در خوزستان در وضعیت قرمز ناشی از کرونا قرار دارند افزود:هنوز همه شهرهای خوزستان به وضعیت سفید نرسیده‌اند و برخی شهرستان ها در وضعیت زرد و نارنجی کرونا هستند؛ شهرستان‌های دزفول، مسجدسلیمان، شوشتر و بهبهان نیاز به مراقبت ویژه دارند.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران خوزستان موظف به تامین مواد اولیه برای تولید ماسک، و اداره‌کل بازرسی استانداری ناظر بر تولیدکنندگان ماسک در استان هستند گفت: ضرورت دارد گمرک مواد اولیه تولید ماسک را در اسرع وقت ترخیص کند.
استاندار خوزستان با اشاره به تصویب پروتکل‌های بهداشتی در ستاد ملی کرونا توضیح داد: در عید غدیر خم در برخی شهرستان‌ها مانند شهرستان کارون شیوه‌نامه بهداشتی رعایت نشد که قابل پذیرش نیست. در ماه محرم این موضوع وسیعتر خواهد شد لذا باید مسوولان از هم اکنون آمادگی داشته باشند.
وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم مشخص شده است و در صورت رعایت نشدن آنها برخورد قهری صورت می‌گیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین