ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ قلم کالا به کشور

گروه اقتصادی الف،   3990519133

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر محور اقدامات سازمان صمت را توسعه صادرات و مدیریت واردات دانست و گفت: در راستای حمایت از تولید ملی و با توجه به شرایط کشور و مشکل کمبود ارز،واردات دو هزار و ۵۰۰ قلم کالا که مشابه داخل دارد، ممنوع شده است.

به گزارش فارس، سید حسین حسینی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگار در همه اتفاقات و برنامه‌ها پیش قراول است که این نشان از سعی و تلاش اصحاب رسانه دارد.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد کشور در حوزه صنعت است، گفت: مسؤولیت  صدور گواهی تا بهره برداری در حوزه صنعت و معدن و تجارت و همچنین بخش بازرگانی اعم از صادرات و واردات به عهده این سازمان است.

وی با اشاره به طرح‌های ناتمام صنعتی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین دستور کار سازمان صنعت در استان بوشهر، تکمیل 50 طرح نیمه کاره بالای 60 درصد است که تا پایان سال راه اندازی خواهند شد.

حسینی محور اقدامات سازمان صمت را توسعه صادرات و مدیریت واردات دانست و گفت: در راستای حمایت از تولید ملی و با توجه به شرایط کشور و مشکل کمبود ارز،واردات دو هزار و 500 قلم کالا که مشابه داخل دارد، ممنوع شده است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 92 تاکنون تعداد هزار و 571 مجوز راه اندازی کسب و کار و همچنین تعداد 241 فقره مجوز بهره برداری شرکت‌های صنعتی با هزینه 146 هزار میلیارد ریال در استان بوشهر صادر شده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: با راه اندازی کارخانه سیمان مند دشتی، ظرفیت تولید سیمان در استان بوشهر از سه میلیون تن به چهار میلیون و 300 تن سیمان رسیده است.

وی، رشد صادرات غیر نفتی را از دیگر مزیت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در 7 سال گذشته با احتساب میعانات گازی 207 میلیون و 209 هزار تن کالا به ارزش 106 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد و واردات کالا از 3.9 میلیارد دلار در سال 1392 سال گذشته 1.2 میلیارد دلار رسید.

حسینی بیان داشت: واردات نیز از سال 94 تا 98 روند نزولی بوده و به میزان 505 تن کالا و به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه از سال 92 تا 98 مجموعاً 66 فقره پروانه بهرداری معدن صادر شده گفت: در حال حاضر حدود 220 معدن داریم که از این تعداد 140 معدن در حال حاضر فعال است.

وی با بیان اینکه نرخ جرائم بازدارنده نیست، گفت: با توجه به افزایش تورم و قیمت‌ها، نرخ جرائم هم باید به همان میزان افزایش یابد تا جرائم بازدارنده شود؛ پلمب در حیطه وظایف صنعت و معدن نیست و ما فقط گزارش تخلف را به سازمان تعیزات تحویل می‌دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین