عمر مفید هر ماسک چقدر است؟

گروه سلامت الف،   3990519080

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم بر کرونا غلبه کنیم، گفت: عمر مفید هر ماسک۲ تا ۳ ساعت است.

عمر مفید هر ماسک چقدر است؟

به گزارش فارس، حمید چوبینه درباره وضعیت سلامتی پرسنل شهرداری تهران اظهارداشت: میزان مواجهه پرسنل شهرداری تهران با مردم کم نیست و با توجه به اینکه نیروها وظیفه خدمت‌گذاری به مردم را انجام می‌دهند، مانند مردم، درگیر موضوعات مطرح جامعه هستند.

وی در تشریح اهمیت دورکاری پرسنل شهرداری تهران در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: دستور این مساله از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری تهران داده شده است و حتی ظرفیت ۵۰ درصدی را هم در این رابطه اعلام کرده‌اند که این فرصت خوبی است که میزان مواجهه افراد را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: حتی در این زمینه به افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند چه آن‌هایی که خودشان اعلام کرده‌اند و چه افرادی که توسط شرکت شهر سالم شناسایی شده‌اند، اجازه دورکاری داده شده است تا این افراد که بیشتر در معرض خطر هستند، کمتر آسیب ببینند.

وی با بیان اینکه شدت غربالگری‌ها نسبت به اوایل کرونا کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر موارد مشکوکی و علامت‌دار در این زمینه وجود داشته باشند، سریع برای این افراد اقدام می‌شود.

چوبینه در ادامه به بیان توصیه‌هایی در رابطه با نحوه ماسک زدن در اجتماعات بیرونی پرداخت و تاکید کرد: خود افراد باید ضامن سلامتی خودشان باشند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که اکنون هیچ واکسن یا داروی موثری برای این بیماری ساخته نشده است که بتوانیم از این حیث خیالمان مطمئن باشد در نتیجه با توجه به اینکه این بیماری سال‌های سال با مردم همراه خواهد بود و عملا نمی‌توان زندگی را به طور کامل تعطیل کرد، در نتیجه بهترین راه رعایت بهداشت توسط خود افراد است.

چوبینه خاطرنشان کرد: مردم باید از مراجعات غیرضروری به مراکز پرازدحام خودداری کنند و توجه داشته باشند که اگر ضروری هم در این زمینه لحاظ می‌شود، در زمان کوتاهی این مسائل را مرتفع کنند و پس از آن اقدامات بهداشتی همچون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماسک زدن را به درستی انجام دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد هستیم که مردم از ماسک استفاده می‌کنند، اما ماسک به طور کامل روی بینی و صورت افراد نیست و گاها در روی چانه افراد قرار دارد و یا شاهد هستیم که فرد به طور مرتب به صورتش دست می‌زند، که متاسفانه این مسائل ضریب ابتلا را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم تصریح کرد: هر ماسک متوسط می‌تواند ۲ تا ۳ ساعت برای هر فرد جوابگو باشد به شرطی که رعایت نکات بهداشتی در آن لحاظ شده باشد، البته اگر این مساله در اماکن پرازدحام باشد، زمان استفاده از ماسک کمتر می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین مساله این است که ماسک را به طور مرتب ضدعفونی کرده و یا اینکه آن را به طور مرتب تعویض کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم خاطرنشان کرد: چرخه کرونا در حال تکرار است و اگر فردی به دلیل سلامتی از زدن ماسک خودداری کند، باید به این موضوع توجه کند که ممکن است فرد ناقلی هم با چنین استدلالی اینگونه رفتار کرده و جان سایر شهروندان را به خطر بیندازد.

وی ادامه داد: کرونا در هر فرد متفاوت است و اگرچه ممکن است در یک فرد به صورت خفیف این مساله طی شود، اما در عین حال ممکن است حال فرد مبتلا را به شدت خراب کرده و حتی برایش کشنده باشد.

چوبینه تصریح کرد: هر فردی باید برای سلامتی خود، خانواده‌اش و احترام به حقوق شهروندی تمام مردم اقدامات بهداشتی را رعایت کند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در پایان خاطرنشان کرد: باید به این مساله توجه کنیم که تعداد پرستاران، پزشکان و تعداد بیمارستان‌ها محدود بوده و اگر خدای ناخواسته حجم بیشتری از افراد مریض شوند و مدت زمان بیشتری این مساله صورت بگیرد، این روند فرسایشی می‌شود و درصد مرگ و میر بالا می‌رود در نتیجه همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم بر کرونا غلبه کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین