عضو مجمع تشخیص: آمریکا می‌خواهد مردم را از انقلاب خسته کند/ گرانی‌ها به کجا می‌خواهد برسد

گروه سیاسی الف،   3990519032 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: مردم ما باید این را باور کنند که آمریکا دشمن ما و اسلام است و همواره تلاش می‌کند مردم را از انقلاب خسته کند. آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند روزی را ببینند که مردم خسته شده و تسلیم نظرات آمریکا شده‌اند و در مقابل انقلاب نیز ایستاده‌اند، در حالی که این یک تصور باطل و صرفاً رؤیایی برای سردمداران آمریکاست.

عضو مجمع تشخیص: آمریکا می‌خواهد مردم را از انقلاب خسته کند/ گرانی‌ها به کجا می‌خواهد برسد

آیت‌الله موحدی کرمانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با مهر با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص جریان تحریف و تحریم اظهار کرد: تحریمی که آمریکا شروع کرده است در یک صورت می‌تواند مؤثر باشد و آن عبارت است از اینکه مردم بترسند و خسته و تسلیم آمریکا شوند، در این صورت آمریکا در این تحریم پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طاغوت امروز ما آمریکا است، افزود: دستورات دینی و قرآنی ما تاکید فراوان دارند که اگر در مقابل طاغوتی که در هر زمان به یک شکل درمی‌آید، ایستادید و حرف او را باور نکردید و تسلیم اراده او نشدید، پیروزی نصیب شما خواهد شد.

آمریکا می‌خواهد مردم را از انقلاب خسته کند

رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه در قرآن و آموزه‌های دینی تاکید شده است که شما وظیفه دارید همانطور که به خدا ایمان دارید، به طاغوت نیز کفر بورزید، گفت: مردم ما باید این را باور کنند که آمریکا دشمن ما و اسلام است و همواره تلاش می‌کند مردم را از انقلاب خسته کند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند روزی را ببینند که مردم خسته شده و تسلیم نظرات آمریکا شده‌اند و در مقابل انقلاب نیز ایستاده‌اند، در حالی که این یک تصور باطل و صرفاً رؤیایی برای سردمداران آمریکاست.

کسانی که می‌گویند با آمریکا کنار بیاییم، برای کشور خطرناک هستند

وی ادامه داد: افرادی در داخل کشور هم هستند که می‌گویند ما باید با آمریکا کنار بیاییم و دست از مخالفت جدی با او برداریم و به خواسته‌هایش توجه کنیم. اینگونه افراد برای جامعه و کشور خطرناک هستند چراکه می‌توانند با این نوع نگرش‌ها، افکار عمومی را مسموم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اگر این افراد مسئولیتی، ولو جزئی، پیدا کنند و در مسئولیت قرار بگیرند، خطر بسیار بزرگی متوجه کشور خواهد شد، بر همین اساس همواره به مسئولین رده بالا تاکید شده که در گزینش و انتخاب افراد زیر مجموعه خود، دقت لازم را به خرج دهند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه افرادی باید مسئولیت را در جامعه به دست بگیرند که واقعاً دین، قرآن و سخنان رهبر انقلاب را باور داشته باشند، اظهار کرد: اگر این گزینش و دقت ضعیف انجام شود، برای کشور فاجعه به بار می‌آورد. در این شرایط است که قوه قضائیه مجبور می‌شود با آنهایی که مسئولیتی داشتند و خطایی مرتکب شدند و خطایشان تبعات سنگینی برای کشور و مردم به بار آورده است، برخورد کند.

وی افزود: امیدوارم خداوند قوه قضائیه را یاری کند تا بتواند با مفاسد برخورد کند، اما مهم این است که ما باید در کنار برخورد با مفاسد، انسان‌ها را نیز بسازیم. انسانی که مسئولیتی برعهده او گذارده می‌شود، باید ساخته شود. چنین انسانی باید متدین، دین باور، مبارز با طاغوت و آمریکا باشد اما متأسفانه کم و بیش مسائلی در میان برخی مسئولین پیش می‌آید که ما شاهد ورود و برخورد قوه قضائیه هستیم.

جریان تحریف، برخی مسئولین را از دشمن ترسانده است

رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که جریان تحریف چه اندازه توانسته در بزرگنمایی و ترس از تحریم‌ها در برخی مسئولین کشور، تأثیرگذار باشد؟، گفت: محاسبه دقیقی در این زمینه ندارم که چقدر این جریان توانسته مؤثر باشد و چه افرادی را تحت تأثیر خود قرار داده است، اما می‌توانم بگویم که بالاخره این جریان تأثیر خود را بر برخی افراد و مسئولین گذاشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: جریان تحریف در کنار تحریم‌ها موجب شده عده‌ای از افراد واقعاً بترسند و روی آمریکا حساب باز کنند و بگویند باید کاری کنیم تا دشمنی‌های ما با آمریکا کم شود و آمریکا را در کنار خود داشته باشیم. متأسفانه این نوع افکار کم و بیش در مسئولین کشور وجود دارد.

موحدی کرمانی در پاسخ به سوال دیگری که مهمترین اقدامی که باید برای شکست جریان تحریف انجام داد را چه می‌دانید؟، گفت: در مقابل این قضیه باید چند کار انجام داد. کار اول کار فرهنگی است، نه به این معنا که جزوه‌ای چاپ کنند و بیرون بدهند. امروز مردم دیگر خیلی حال مطالعه جزوه‌ها را ندارند بلکه باید برنامه‌هایی زنده و پویا در جامعه عرضه کرد و مردم را با مبادی و مبانی دین آشنا و متدین کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم برای مبارزه با شرک و شکست آن، انسان‌ها را ساخت و این انسان‌ها ساخته شدند، در مدینه جمع شدند و جبهه شرک را شکست دادند. آدم‌هایی که اسیر هوای نفس هستند را باید از اسارت نجات داد و بیرون آورد تا اسیر پول و مقام نباشند بلکه به دنبال پیاده کردن حق و عدل باشند.

گرانی‌ها به کجا می‌خواهد برسد

رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: توصیه می‌کنم مردم به بیانات بسیار ارزنده مقام معظم رهبری توجه کنند. ایشان در هر مقطعی بیاناتی دارند، بیاناتشان بسیار روشن کننده، آگاهی بخش و تکان دهنده است. مردم به نصایح و دستورات و بیانات ایشان توجه داشته باشند و همینطور مسئولین هم باید توجه کنند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: این خود قابل بحث است که چه مقدار از بیانات رهبر انقلاب مورد عمل قرار می‌گیرد و چه مقداری از آن فراموش می‌شود که این مسأله‌ای قابل توجه و مصداقی از کار فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: اقدام دیگر آن است که مسئولین به مردم رسیدگی کنند و خود را خادم مردم بدانند. بدانند خواسته‌های مردم چیست، مردم چه می‌خواهند و از چه رنج می‌برند. بالاخره گرانی فشار دارد. این گرانی‌ها به کجا می‌خواهد برسد و می‌خواهد مردم را به چه مرحله‌ای برساند و زمین‌گیر کند؟ مسئولین در این شرایط باید به فکر همه مردم باشند.

بی‌توجهی مسئولین به مردم، مانعی در راه مقابله با تحریف و تحریم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسئولین باید مردم را مورد توجه قرار دهند، گفت: این اختلاف طبقاتی فاجعه است که عده‌ای خیلی متورم می‌شوند و مال و ثروت فراوان به دست می‌آورند و عده‌ای هم نان شب ندارند و نمی‌توانند داروی خود را تهیه کنند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: اقدام سوم این است که مردم ثروتمند و متمولین و افرادی که پول‌های فراوانی در بانک‌ها دارند، به ضعفا رسیدگی کنند، آنها را شناسایی کرده و به آنها کمک کنند. این باعث می‌شود تا هدف آمریکا برای اینکه بر مردم فشار بیاورد تا آنها به خیابان بریزند، شکست بخورد. در این شرایط است که آمریکایی‌ها می‌فهمند که مردم علاوه بر ایمان از نظر مادی و اقتصادی هم کمک‌هایی را دریافت می‌کنند که اجازه نمی‌دهد جامعه حالت انفجاری پیدا کند.

رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه عدم انجام این نوع اقدامات در جامعه موجب تشکیل مانع بر سر راه پیشرفت و تعالی کشور و مبارز ه با دشمن خواهد شد، گفت: اگر خدای ناکرده مسئولین به فکر مردم نباشند، ثروتمندان به فقرا رسیدگی نکنند و صبر و ثبات و استقامت مردم نیز از دست برود، بر سر راه مقابله با تحریف و تحریم و پیشرفت و تعالی جامعه موانع بزرگی ایجاد خواهد شد؛ در این شرایط است که جامعه گرفتار فشار و فقر اقتصادی می‌شود.

غرب‌گرایی مسئولین برای کشور فاجعه می‌آفریند

وی با تاکید بر اینکه نگرش‌های غرب‌گرایانه برای کشور فاجعه می‌آفریند، اظهار کرد: این نگرش‌ها هر اندازه در مسئولین درجه بالاتر وجود داشته باشد، این خطر بیشتر خواهد شد و باید این توصیف را پیش‌بینی کرد که اگر خدای نکرده چنین نگرشی به وجود آمد مسئولین برای آن فکر کنند و به دنبال علاج آن باشند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: عنصری که چنین نگرش و تفکری داشته باشد می‌تواند به انقلاب، نظام، ولایت و مردم آسیب برساند. باید سعی کنند تا مسئولی با چنین بینشی در جامعه وجود نداشته باشد و اگر پیدا شد باید با آن جدی برخورد کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: دلسوزانه عرض می‌کنم آنهایی که مسئولیت گزینش دارند باید دقت کنند که خدای ناکرده فردی در یک مسئولیتی قرار نگیرد که گرایش و نگرشش غرب‌گرایانه و دور از مکتب اسلام و قرآن باشد. ان‌شاءالله خداوند به همه توفیق دهد که به وظیفه خود عمل کنند مخصوصاً مسئولین و به نصایح مقام معظم رهبری گوش کنند و خواسته‌های ایشان را اجرا و پیاده کنند.

رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: ما باید باورمان باشد که عامل سعادت ما قرآن است. آن چیزی که ملت را عزیز می‌کند و آنها را از ذلت نجات می‌دهد قرآن است‌. ما بزرگان و پیشوایانی مانند امام حسین علیه السلام را داریم که برای نجات بشریت مقابل جنایتکارانی مانند یزید ایستادند و همه دشواری‌ها را تحمل کردند تا اسلام عزیز شود و از دست این عنصر کثیف نجات پیدا کند. این عنصر باید ساقط شود و امام حسین با صبر و مقاومت این کار را کردند و دشمن و یزید را رسوا کردند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: یزید با اسارت اهل بیت، خوار، رسوا و مفتضح شد و اینها دستوراتی است برای ما الی یوم القیامه، تا ما در مقابل غارتگران جهانی و استکبار بایستیم. دشمن و استکبار و آمریکا هدفی ندارند جز تسلیم کردن مردم. اگر مردم ضعیف شدند این را پیش می‌برد و اگر تسلیم نشدند به ناچار دشمن ضعیف خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۳۴۶۰۱۱:۱۶:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۹
بدتر از آمریکا ، سیاستهای نه شفاف مسئولان است
ناشناس۱۵۵۴۱۰۹۱۷:۰۴:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۹
این آمریکای جهانخوار چرا بااین همه فشار،فقط یقه زندگی مردمومیگیره و فشارش ب هیچ مسؤلی نمیاد?????
بیگی29۱۵۵۴۳۸۶۲۱:۵۸:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۹
بااین مدیریت به دشمن نیاز نیست.در این مورد هم خود کفا شده ایم.
ناشناس۱۵۵۳۴۷۶۱۱:۲۴:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۹
آمریکا به دولت می گوید بر بازار نظارت نکن . گرانی یک چیز . ول کردن بازار و کنترل نکردن هم یک چیز دیگر است . دولت همه چیز را رها کرده و فقط اعضا آن مصاحبه می کنند می گویند .
علی۱۵۵۳۵۶۵۱۲:۰۸:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۹
مشگل بزرگتر اینست که ضعفا و سو مدیریتها به آمریکا نسبت داده میشود . مگر آمریکا کیست که حتی غذا، مسکن ، اشتغال ما بخاطر تحریم او مشگل دارد . اگر آمریکا نبود دیگر چه می‌گفتید.
ناشناس۱۵۵۳۶۹۲۱۳:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۹
در این 41 سال تمام شیطنت امریکایی را با تمام وجود حس کردیم و ترفندشان را برای ازار کشور میشناسیم و قطعا با این رفتارها از انقلاب رویگردان نمیشویم . تنها چیزی که ما را دلسرد میکند عدم وجود عدالت در استفاده از منابعی که متعلق به مردم است و نابرابری های موجود در جامعه و اشرافیگری مسئولین و رها شدن مردم میباشد .
ناشناس۱۵۵۳۸۸۸۱۴:۴۲:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۹
اختلاس هم کار آمریکاست دزدی چی بی کفایتی چی احتیاج به آمریکا نیست برای خسته شدن از انقلاب مسول اصلی خود مسولین هستند از بالا تا پایین
ناشناس۱۵۵۳۹۸۳۱۵:۲۸:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۹
واقعا باید مراجع دست به کار بشن مردم خسته شده اند
ناشناس۱۵۵۳۹۸۷۱۵:۲۹:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۹
مردم از مسئولین بی مسئولیت خسته و ناراضی هستند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند مردم را از شر مفسدین دولتی نجات بدهید!!!!!
ناشناس۱۵۵۴۱۶۱۱۷:۵۰:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۹
یک کلام ختم کلام.....
ناشناس۱۵۵۴۲۶۴۱۹:۳۳:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۹
مفسدین دولتی نه مسولین مفسد
ناشناس۱۵۵۴۱۰۴۱۶:۵۹:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۹
خدا رحمت کند حاج احمد آقا را که فرمودند همه مشکلات تقصیر آمریکا نیست . اگر آنروز همین حرف را قبول کرده بودیم و به رفع عیوب خود پرداخته بودیم امروز با وجود تمام دشمنی ها اوضاع بهتری داشتیم . در حوزه تربیت انسان همه به این باور رسیده اند که تا خود را مقصر اوضاع خود ندانیم امکان اقدام به اصلاح وجود ندارد .در امور اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هم موضوع به همین شکل است
ناشناس۱۵۵۴۲۹۸۲۰:۰۳:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۹
آمریکا مردم را خسته نمی کند مسوولان بی کفایت ، بی عدالتی ها ، تبعیض ها ، رانتخواری ها ، اختلاف طبقاتی ، عدم شفافیت ، تاراج بیت المال ، بوروکراسی اداری و ایرادات ساختاری مردم را خسته کرده و جانشان را به لبشان رسانده اند.
ناشناس۱۵۵۴۳۱۷۲۰:۲۸:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۹
این فساد هم کار امریکاست ؟ سوء مدیریت هم ناشی از مدیران امریکائی است حتما
ناشناس۱۵۵۴۳۴۵۲۰:۵۶:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۹
نقش مدیران این وسط چی بوده؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین