وزارت صمت: کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3990517119

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اصل شفاف سازی نقطه تلاقی عرضه و تقاضا است و کسی سعی بر لغو سازوکار بورس ندارد، حتماً کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

وزارت صمت:  کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه می‌شود

به گزارش میزان، بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی در تشریح برنامه‌های محوری وزارت صمت در سال جهش تولید اظهار کرد: امسال ۴ برنامه راهبردی در دستور کار این وزارتخانه است که مهمترین آن تحقق اهداف جهش تولید پیرو فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد و حتماً به عنوان مهمترین راهبرد در سال ۹۹، با اتکا به توان داخل و قطع وابستگی‌های بخش‌های مختلف صنعتی کشور و همچنین قطع وابستگی ارزی دنبال خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محور دوم برنامه‌های راهبردی این وزارتخانه را در سال ۹۹، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام در قالب پویش ملی "تولید، تداوم امید" عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در سطح کشور مراحل تکمیل و راه اندازی خود را طی می‌کنند که به مرور تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: پویش ملی تولید تداوم و امید هر هفته پنجشنبه‌ها با حضور رئیس جمهور و سایر مسئولان در سراسر کشور اجرایی می‌شود و واحد‌های بزرگ صنعتی و معدنی مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار می‌گیرند؛ در همین راستا ۲۰۰ طرح صنعتی پیشران با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان و امکان اشتغال زایی مستقیم برای بیش از ۴۱ هزار نفر تا پایان سال افتتاح خواهند شد و فردا نیز در قالب هفته نهم پویش ملی تولید و تداوم امید تعدادی دیگر از طرح‌های صنعتی و معدنی در سه استان خراسان رضوی، کرمان و البرز به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: محور سوم توسعه صادرات، کنترل و مدیریت واردات است که در همین راستا برای کنترل واردات موارد را محدود به کالا‌های اساسی، مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانجات نموده ایم و هم اکنون حدود ۲۵۰۰ ردیف کالایی مشمول ممنوعیت واردات شده و این اقلام در راستای مدیریت واردات کالا‌های غیر ضرور و مشابه ساخت داخل ممنوع شده اند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه تعمیق و توسعه ساخت داخل نیز برنامه کاهش ارزبری معادل ۳.۲ میلیارد دلار در انواع قطعات و تجهیزات وارداتی را در دستور کار داریم و در ۴ ماهه اول امسال حدود ۳۰۰ میلیون دلار انواع قطعات را داخلی سازی کرده و در هفته پیش‌روی نیز میز تخصصی ساخت داخلی دیگری برگزار می‌شود.

مدرس خیابانی محور چهارم اولویت‌های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۹ را کنترل و تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: برای تحقق اهداف جهش تولید امسال چهار برنامه به صورت ویژه در حال پیگیری است که شامل استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌های صنعتی، احیا و راه اندازی واحد‌های صنعتی و معدنی تعطیل، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و دستیابی به فناوری‌های نوین است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خصوص اقدامات لازم برای تامین معیشت مردم، تامین مناسب و مکفی کالا‌های اساسی مورد نیاز در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار دارد.

مدرس خیابانی گفت: ما در حال مبارزه در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چاشنی غلیظ تهاجم رسانه هستیم؛ از این روی نقش رسانه‌ها و خبرنگاران از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که وقتی این جنگ اقتصادی تبدیل به یک باور عمومی شود ما همه داشته‌ها و ابزار‌های خود را برای مقابله با دشمن به کار می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد نقشه‌های شوم آن‌ها اجرایی شود و حتماً همه حربه‌های آن‌ها را خنثی خواهیم کرد.

کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه می‌شود
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص روند عرضه محصولات فولادی در بورس کالا تاکید کرد: اصل شفاف سازی نقطه تلاقی عرضه و تقاضا است و کسی سعی بر لغو سازوکار بورس ندارد، حتماً کلیه محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

مدرس خیابانی افزود: با توجه به تغییر نرخ ارز و اینکه قیمت بورس فلزات تحت تاثیر قیمت جهانی است، طبیعتاً با افزایش نرخ ارز مزیت صادراتی کالا‌ها افزایش می‌یابد و تولیدکنندگان سعی دارند از فرصت صادراتی بهترین استفاده را داشته باشند در هیمن راستا و در قالب یک شیوه نامه به جمع بندی ویژه‌ای در خصوص فولاد رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: باید حواسمان باشد که به همان میزان از تامین خوراک و مواد اولیه بخش تولید، صادرات محصولات فولادی و ارز آوری نیز مهم است، در این خصوص دنبال تعیین کف عرضه برای خوراک تولیدی کامپوزیت نوردی هستیم تا همزمان با تولید بتوانیم از محل مازاد تولید روند صادرات محصولات فولادی را نیز تداوم دهیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین