افزایش ۸۲ دلاری انس جهانی، بازار را آشفته نکرد/ تقاضای خرید سکه کاهش یافت

گروه اقتصادی الف،   3990517098

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم افزایش میانگین ۸۲ دلاری قیمت انس جهانی در طول یک هفته اخیر که مرز ۲۰۰۰ دلار را هم رد کرد، بازار سکه و طلا داخلی تاثیر چندانی از این افزایش نپذیرفت و آرام پیش رفت. ضمن اینکه در طول هفته اخیر تقاضا برای خرید سکه نیز کاهشی بود.  

نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی با بیان اینکه در طول هفته‌ای که گذشت، به طور میانگین در حدود ۸۲ دلار قیمت انس جهانی افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت هر انس جهانی از مرز ۲۰۰۰ دلار هم گذشت که در طول چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. به دلیل کاهش قیمت دلار در بازار معاملات آمریکا، گسترش کروناویروس و اتفاقات جهانی همچون حادثه انفجار بیروت، سرمایه‌گذاری به سمت طلا در سطح دنیا بیشتر شده است. پیش‌بینی می‌شد که تا پایان سال میلادی، انس جهانی به ۲۰۰۰ دلار برسد؛ اما این عوامل سبب شد که این اتفاق زودتر و طی یک هفته اخیر بیفتد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: این افزایش بی‌سابقه انس قیمت‌های جهانی باعث شد که تا حدودی افزایش در بازارهای جهانی و به‌تبع بازارهای داخلی کشورها ایجاد شود اما در ایران، کنترل ارز و ثبات نسبی آن در داخل سبب شد که بازار داخلی تاثیر چندانی از افزایش قیمت انس جهانی نداشته و آرام باشد؛ مقدار جزئی قیمت‌ها افزایش داشت اما به نسبت افزایشی که در قیمت انس جهانی که ۸۲ دلار بود، انتظار افزایش بسیار بیشتری می‌رفت اما خوشبختانه تاثیر چندانی در بازار داخلی ما نداشت.

وی تاکید کرد: علاوه براین طی چند روز گذشته، علاوه بر اینکه چندی است (تقریبا از اواخر سال گذشته) که تقاضا برای مصنوعات طلا، به صفر رسیده، شاهد کاهش تقاضا برای خرید سکه نیز  بوده‌ایم. تا پیش از یک هفته گذشته تقاضا برای خرید سکه وجود داشت اما در حدود یک هفته است که تقاضا برای خرید سکه نیز حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است که این عامل نیز در عدم تاثیرپذیری از افزایش انس بی‌تاثیر نبوده است. کاهش تقاضا و ثبات قیمت ارز باعث خواهد شد که بازار التهاب نداشته باشد.

بذرافشان پیش‌بینی کرد: احتمالا هفته آینده نیز بازار افزایشی نخواهد بود و این امکان نیز وجود دارد که چنانچه قیمت ارز همچنان کنترل شود و تقاضا به همین حد پایین باشد، قیمت‌ها ریزش هم خواهد کرد و بازار ثبات پیدا کند.

این عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی ( روز پنجشنبه) برای سکه و طلا در بازار داخلی، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان قیمت دارند. این در حالی است که پس از آنکه طی دو هفته گذشته حباب سکه برای هر قطعه تا یک میلیون الی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم پیش رفت؛ در حال حاضر کاهش یافته و به حدود ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان،  هر مثقال طلای ۱۸ عیار پنج میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۱۷ عیار نیز چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت دارند. آخرین نرخ برای انس جهانی نیز ۲۰۶۰ دلار ثبت شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین